Nuchter voor 20 weken echo

16-10-2014 08:26 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Intelligente vraag.... Moet je voor 20 weken echo nuchter zijn? Of wordt er behalve de echo geen bloed afgenomen? Laatste was bij 12 weken echo het geval. Kan er in de brochures niets over terugvinden. Voel me stom om de vraag te stellen.
Nee hoor, dat is alleen een echo dus daar hoef je niet nuchter voor te zijn
Ik heb niks vernomen van het feit dat je nuchter moet zijn. Vooraf gaand aan alle echo's kon ik gewoon eten. Volgens mij is dat alleen bij test op zwangerschapsdiabetes.
Bedankt. Fijn, want kijk nu naar alles wat eetbaar is.
Stomme vragen bestaan niet! Je hebt je antwoord al. Nee, nuchter zijn hoeft niet. Succes!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik dacht, maar weet het niet meer zeker hoor, dat ik een volle blaas moest hebben.
Nee hoor je hoeft ook geen volle blaas te hebben, dat is alleen bij de vroege echo's.
Nou, trek die zak chips open, bak een eitje, augurken met slagroom, het mag allemaal
En alleen kijken naar eten zet geen zoden aan de dijk he, snel in je mond stoppen
Gewn volke blaas hoor! Dat is alleen in het begin handig bij een uitwendige echo. Dan komt je baarmoeder wat meer omhoog namelijk. Verder in de zwangerschap of bij een inwendige echo werkt een volle blaas alleen maar belemmerend.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik moest toch echt een volle blaas hebben bij de 20 weken echo. Natuurlijk moest ik net voor de tijd plassen. Ik kan het moeilijk in mijn broek doen en toen werd ik toch echt terug gestuurd naar de wachtkamer dat ik eerst wat moest drinken en daarna terugkomen.
Bij mij werd destijds gezegd, jammer dat je net een lege blaas hebt, met volle blaas kunnen we het mooier zien Oké,dacht ik toen, ook handig dat je dat van tevoren even doorgeeft. Dus ik zou niet van tevoren nog even gaan plassen
Hier ook met een volle blaas. Totdat ik zo lag te wiebelen op het bed dat ik toch naar de wc gestuurd ben
Nee hoor, dat hoeft niet. Geen bloedcontrole tijdens de echo.

ik hoefde zelfs voor het bloedprikken in het begin van mn zwangerschap niet eens nuchter te zijn. Heb van te voren nog fruit gegeten (om niet neer te gaan tijdens het prikken ) en had toch een waarde van 5,6.
Nee je hoeft niet nuchter te zijn. Dit is echt puur alleen een echo!!

Vaak moeten vrouwen rond 27 weken weer bloedprikken.

Succes met je echo
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 16 oktober 2014 @ 09:02:

Gewn volke blaas hoor! Dat is alleen in het begin handig bij een uitwendige echo. Dan komt je baarmoeder wat meer omhoog namelijk. Verder in de zwangerschap of bij een inwendige echo werkt een volle blaas alleen maar belemmerend.

Correctie: de blaas ligt voor de baarmoeder, dus als je een volle blaas hebt wordt je baarmoeder juist naar achter geduwd.

Wel kan de volle blaas de darmen een beetje 'opzij' duwen, waardoor die niet meer in de weg zitten en de baarmoeder te zien is. Echo kan namelijk niet door lucht (die in de darmen zit) heen kijken.

Dus ook bij een vroege zwangerschap kan een volle blaas belemmerend werken, als de baarmoeder er teveel door naar achter geduwd wordt.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Off topic: prachtige zin van einstein, solomio!

Op topic : veel plezier bij je echo!
Hier werd bij het maken van de afspraak inderdaad wel gevraagd om met volle blaas te komen. Best lastig als je eerst nog een tijdje in de wachtkamer zit . Vlak voor het einde van de echo moest ik even naar het toilet, want dan kon ze daarna andere dingen weer goed zien (pin me er niet op vast, maar volgens mij ligging van de placenta?).
Ik moest ook met een volle blaas komen, wat gek dat dat blijkbaar overal weer anders is.
Ik heb nog nooit in 1 van mijn 3 zwangerschappen, voor welk onderzoek dan ook, nuchter hoeven zijn.

Bij de termijnecho's had ik een volle blaas, maar dat heeft bij geen van allen geholpen. Het werd steeds een inwendige echo.

Bij de 20 weken echo was de volle blaas niet meer nodig hier...

Anders even contact opnemen met verloskundige/echo bureau als je het zeker wil weten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven