Afwikkelen na Hallix Valgus operatie
woensdag 5 november 2014 om 20:29
Ik ben 29 september geopereerd aan een een hallux valgus aan mijn linker voet.
Ze hebben 2 schroeven geplaatsts
Nu mag ik aankomende dinsdag eindelijk naar het ziekenhuis voor mijn laatste controle en foto. Als alles goed is geheeld, mag ik dan eindelijk weer normale schoenen aan..
Nu is het probleem dat ik ABSOLUUT mijn voet kan afwikkelen.. Naar beneden met mijn teen gaat super, maar omhoog? Dat lukt gewoon niet.. Is pijnlijk en hij blokkeerd... De voet is overigens nog wel een beetje gezwollen..
Is dit normaal???? komt dit nog goed?
Ze hebben 2 schroeven geplaatsts
Nu mag ik aankomende dinsdag eindelijk naar het ziekenhuis voor mijn laatste controle en foto. Als alles goed is geheeld, mag ik dan eindelijk weer normale schoenen aan..
Nu is het probleem dat ik ABSOLUUT mijn voet kan afwikkelen.. Naar beneden met mijn teen gaat super, maar omhoog? Dat lukt gewoon niet.. Is pijnlijk en hij blokkeerd... De voet is overigens nog wel een beetje gezwollen..
Is dit normaal???? komt dit nog goed?
woensdag 5 november 2014 om 23:26
Volgens mij komt dat vanzelf wel weer. Ik heb jaren geleden een hallux valgus operatie gehad en heb nog maandenlang alleen op mijn hak gesteund omdat het anders zo'n pijn deed. Misschien denk je dat je teen niet omhoog kan, maar is het eigenlijk dat je het zelf blokkeert omdat het pijnlijk is. En misschien is het litteken nog een beetje strak. Gewoon oefenen en steeds een beetje verder.
Maar je gaat naar het ziekenhuis volgende week voor een foto en controle, dan kun je toch alles rustig bespreken?
Maar je gaat naar het ziekenhuis volgende week voor een foto en controle, dan kun je toch alles rustig bespreken?
donderdag 6 november 2014 om 07:59
Dat is dan ook gelijk het probleem, mijn arts heeft mij 1: niet goed voorgelicht en ook krijg ik 2: steeds verschillende verhalen te horen over wat ik wel mag en niet.. En 3: hoor ik steeds "dat het goed komt"... Ik hoop juist op ervaringen van mensen die zeggen.. "Oh ja, dat had ik ook.. Komt na 3 maanden ongeveer..." Of zelfs.. "Nee, komt niet meer goed...".. Hihi..
donderdag 6 november 2014 om 09:25
Ik heb 20 jaar geleden, als tiener, deze operatie gehad en ik kan nauwelijks afwikkelen, maar dat is me toen ook verteld. Omhoog gaat helemaal niet, omlaag een beetje. Ik kan bijvoorbeeld op het strand op blote voeten nauwelijks lopen, dan sleep ik zeg maar...
Maar de pijn die ik voor de operatie had staat me nog helder voor de geest, dus ik neem dit op de koop toe
Maar de pijn die ik voor de operatie had staat me nog helder voor de geest, dus ik neem dit op de koop toe
donderdag 6 november 2014 om 13:52
He mvb1983,
welkom terug
afwikkelen blijft een probleem ja. Wanneer ik op mijn tenen moet staan (tijdens yogales oid) dan gaat dat met mijn geopereerde voet ook niet. dan sta ik een soort scheef omdat de teen die 'bocht' niet meer kan maken..
Enige waar je baat bij zou kunnen hebben (werd mij achteraf helaas pas verteld) is fysiotherapie.
welkom terug
afwikkelen blijft een probleem ja. Wanneer ik op mijn tenen moet staan (tijdens yogales oid) dan gaat dat met mijn geopereerde voet ook niet. dan sta ik een soort scheef omdat de teen die 'bocht' niet meer kan maken..
Enige waar je baat bij zou kunnen hebben (werd mij achteraf helaas pas verteld) is fysiotherapie.
vrijdag 7 november 2014 om 15:20
Oh, dat is vervelend! Vooral met dingen die je graag doet!.. doet het ook nog pijn?
Ik moet zeggen dat ik zelf nu ongeveer 5 cm omhoog kan met met hiel... Maar dat is al weken zo en meer dan dat gaat ook nog niet...
Fysio is inderdaad een goede.. Ik had al wat oefeningen gevonden op internet die ik kan doen na dinsdag.. Hoop dat alles goed geheeld is en dat ik kan beginnen met mijn normale leven weer!
Ik moet zeggen dat ik zelf nu ongeveer 5 cm omhoog kan met met hiel... Maar dat is al weken zo en meer dan dat gaat ook nog niet...
Fysio is inderdaad een goede.. Ik had al wat oefeningen gevonden op internet die ik kan doen na dinsdag.. Hoop dat alles goed geheeld is en dat ik kan beginnen met mijn normale leven weer!
dinsdag 25 november 2014 om 12:14