Gezondheid alle pijlers

Nuvaring te laat eruit gehaald

24-11-2014 23:24 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is de eerste keer dat dit mij overkomt. Er ging nog een alarm af 15 min voor dat ik de ring eruit moest halen. Nu ben ik door drukte het vergeten uit te halen en herrinerde het mij 1 uur later pas weer. Ik ben ook niet thuis...nou is 1 uur niet zo heel veel, maar ik wou toch even voor de zekerheid weten of ik een risico kan oplopen? Ik gebruik het nl nog niet zo lang...

En moet ik het volgende maandag dan ook weer 1 uur later in doen.. of moet ik mij gewoon aan mijn eerste tijdstip houden..
Wat voor risico?

Ik ben niet zo op de minuut, maar haal hem liever later eruit dan eerder. En dan een week later op de goede tijd weer in. Kan dat niet, dan iets te vroeg. Zo ben ik nooit te lang zonder.
Gewoon aan je normale tijdstip houden.

Als je je er erg onzeker over voelt bril je morgen toch even de huisarts
Ja maar wat zie jij dan gebeuren als je nuva er een uurtje langer in zit? Dat je immuun wordt of zo?
Je loopt geen risico. Een stopweek mag wel korter duren dan 7 dagen, nooit langer. Indoen op het "normale"tijdstip op de "normale"dag.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
En natuurlijk zijn er ook mensen die vanavond niks te doen hebben... Erizo. Zou jij je dochter ook zo'n belachelijke antwoord geven als zij onzeker is over een bepaalde situatie '-_-, nee dat kan toch ook gewoon op een normale manier of in jouw geval beter gewoon maar geen reactie. Wat ik zie gebeuren als ik de nuva een uur te lang laat zitten? In ieder geval niet het belachelijke idee die jij in je hoofd weet te bedenken :')

De rest bedankt voor jullie reactie!
Nou leyanne, ik zou er toch maareen zwangerschapstestje tegenaan gooien, als jezo aangebrand reageert. Staat het antwoord op je vraag niet ook gewoon in de bijsluiter van je nuvaring?
Leyanne, ik stelde je een oprechte vraag want ik kan geen nadelige effecten bedenken. Maar jij leest er kennelijk iets anders in dan ik.
nuvaring werkt max 6 weken.

Dat ene uurtje maakt dus niks uit.

Toen ik m een aantal jaren geleden nog gebruikte hield ik geen stopweken en bleef het 4 weken zitten en verwisselde ik m dan.
quote:unlundun schreef op 25 november 2014 @ 08:26:

nuvaring werkt max 6 weken.

Dat ene uurtje maakt dus niks uit.

Toen ik m een aantal jaren geleden nog gebruikte hield ik geen stopweken en bleef het 4 weken zitten en verwisselde ik m dan.Ik weet niet beter dan dat er voor 4 weken hormonen in de ring zit. Heb je een bron van die 6 weken?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik weet ook niet beter dan 4 weken volgens de bijsluiter. Zo lang draag ik hem ook want dat scheelt 3 ringen per jaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En aan to. Lees de bijsluiter.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven