Gezondheid alle pijlers

Gekke harde plek in been, mysterie!

12-12-2014 08:23 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik heb sinds drie weken (althans, toen ging het mij opvallen) een harde plek in mijn rechter bovenbeen. De plek zit net onderhuids en is nu ongeveer 10x10 cm groot maar is niet vierkant maar grillig.

Het is zo erg dat je de plek kan zien vanaf de buitenkant omdat 'de gaten er in vallen'. Heel lelijk.

Uiteraard ben ik naar de huisarts geweest. Die wist niet wat het was en toen heb ik een echo laten maken. De uitslag daarvan was dat het vet in mijn bovenbeen weg is op de plek van de harde plekken (vandaar dat het zichtbaar is vanaf de buitenkant). Verder had ze ook geen idee. Het was geen vaten probleem maar wat wel?

Als het zo blijft of erger gaat worden moet ik voor een MRI maar nu zit ik hier met dat gekke been. Het doet geen pijn, het is niet gevoelloos. Het komt niet van een te strakke broek (draag alleen rokjes) en ook niet van het leunen tegen een bureau (geen kantoorbaan) of iets anders.

Wie herkent dit? Ik ben mij bewust dat artsen ook niet alles weten dus wie weet?
Ik heb dat ooit een tijdje gehad toen in Heparine moest spuiten na een operatie. Blijkbaar had ik verkeerd gespoten en toen heb ik maanden met een (niet pijnlijke) hard plek rondgelopen.
Ik heb een hard stukje kraakbeen, al zolang ik me kan herinneren. Hm, nu voel ik hem niet eens meer. Maar dat was gewoon op een rontgenfoto te zien.

Wat vervelend dat de dokter ook geen idee heeft.
Klinkt als een bindweefsel aandoening. Heb zelf zoiets in mijn borst gehad. Bleek volledig onschuldig maar is wel, uit voorzorg, weggehaald.

Goed dat je alvast een MRI gepland hebt staan zodat er nader naar gekeken wordt. Lijkt me iig wel iets wat je niet moet negeren.

Is vanuit hier lastig te zeggen wat het zou kunnen zijn. Pin je er daarom aub niet te veel op vast. Ieders ervaring is weer anders. Maar begrijp je vraag heel goed.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Heb je je op die plek toevallig gestoten o.i.d.? Ik heb namelijk wel eens zo'n harde plek na een stevige blauwe plek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven