Gezondheid alle pijlers

Wel of niet naar feestje?

13-12-2014 08:17 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi

Van de week bij dokter geweest. Dochter heeft keelontsteking en rode plekjes van het kwijlen.

Nu blijkt dat nichtje krentenbaard heeft. Ze hebben elkaar afgelopen week nog gezien bij oma. Onze dokter heeft duidelijk benoemd dat onze dochter geen krentenbaard heeft.

Nu kwam gisteren schoonmoeder die gelijk riep dat zij denkt dat onze dochter krentenbaard heeft. Ik heb gezegd dat ik uitga van wat de dokter zegt. Maar ja nu slaat de twijfel natuurlijk toe.

Vanmiddag hebben we een familiefeestje. Leuk om familie weer eens te zien.

Maar ja wat nu?
quote:elninjoo schreef op 13 december 2014 @ 12:21:

In hoeverre is het uberhaupt 'n toegevoegde waarde om 'n klein kind wat nog kwijlt mee naar 'n feestje te nemen? Zit je de hele tijd op te letten (althans, dat zou je moeten doen) terwijl je toch veel relaxter zit als je zo'n baby/peuter gewoon lekker thuis laat. Win win in dit geval, want dan kan ze lekker op de bank 'n tekenfilm kijken met de oppas ipv in het drukke geouwehoer te moeten zitten.Ik weet dat het niet in jouw tunnelvisie past maar zal het toch proberen uit te leggen. Als jij nu eens je best doet om te accepteren dat er mensen zijn die anders denken dan jij...

Er zijn opa's, oma's, tantes, ooms etc die het LEUK vinden om een kleintje te zien. Ze worden snel groot en om dan op zo'n gelegenheid de hele familie te zien vinden veel mensen LEUK. Echt waar! Scouts honor.
Ik maak verschillende afwegingen. Ook mbt besmettingsgevaar. Alleen dan meer omtrent krentenbaard dan de keelontsteking/ griep. Ikzelf vind dat je juist minder weerstand krijgt als je altijd weg blijft bij anderen met griep. Bovendien is dat niet te doen. Dan hoeven mijn ouders niet te gaan die hebben haar vanmorgen nog gezien.

En natuurlijk ga ik niet weg als het echt niet lekker met haar gaat. Slikken en eten gaat wat lastiger maar verder is ze vrolijk en speelt ze. Niet niezen of hoesten en geen koorts.

We gaan die kant op en we zien wel. Gaat het niet dan zijn we zo thuis.

Gelukkig doet ze nog niet aan tongen.....
quote:bootje_op_de_golven schreef op 13 december 2014 @ 11:37:

[...]

Want? Ze kunnen iemand besmetten? Dat doen ze al in hun eigen incubatietijd. Pak je dan ook nooit deurklinken beet?

Als je echt niet lekker bent blijf je thuis omdat je je niet goed voelt. Voor de rest van de tijd zul je toch door moeten leven.

Ik leef gewoon door als ik een feestje oversla, en als je zo vaak ziek bent dat je daar een heel sociaal leven door mist is het echt tijd om je eens grondig medisch door te laten lichten.

Wat een kolder dat mensen hier doen alsof ze hele winters lang ziek zijn en hele levens missen als ze hun bacillen gewoon thuis houden.
Als je kind de hele tijd loopt te snotteren en zichzelf niet lekker voelt dan zou ik gewoon fijn thuisblijven.

Maar valt dat allemaal wel mee en voelt kind zich ook goed genoeg om te gaan, dan gewoon gaan en er rekening mee houden dat je misschien wat eerder huiswaarts gaat mocht het toch niet gaan/lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven