Wie wil er een extra topic met strengere napraat?

16-12-2014 18:00 385 berichten
Eentje waar niet offtopic gepraat mag worden, waar alleen ban's en beleid besproken mogen worden?

Dus we houden napraat deel 13/14 enz. zoals die nu is.

Die we Napraat met offtopic kletsen noemen en dan een nieuwe schone voor de niet kletsers?

Zeg Napraat niet offtopic kletsen deel 1?

Een discussie over het huidige napraat en de invulling hoeven we hier niet nog eens te houden denk ik?

Dat is al 13 delen lang aan de gang en de opperMod vind dat er offtopic geklets mag worden.

AANVULLING: Ik vind het topic zoals het nu is met oftopic geklets af en toe prima. Als ik wat wil weten lees ik even terug of vraag het gewoon. Maar zo denkt niet iedereen er over, vandaar mijn vraag.

Aanvulling nummer 2: Ik zie weinig animo voor een droog napraat topic op een paar forummers na.

Mochten er toch nog heel veel forummers komen na deze post die daar echt naar verlangen... je staat vrij om dat verlangen kenbaar te maken bij de Mods. Ik ga niet een extra topic aanvragen.

Extra napraat topic voor NIET offtopic praat?

Totaal aantal stemmen: 118

Ja, graag. (42%)
Nee, niet nodig. (26%)
Kan me niet boeien... (31%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 17 december 2014 @ 15:56:

[...]

Alleen als er gratis glijmiddel uitgedeeld gaat worden ander zeg ik : Nee.

Niet dat iemand zich daar ook maar een reet van aantrekt maar zodra je die inzet wordt glijmiddel vanzelf nodig.Nou, alle sensilube van de wereld heft die spontaan opkomende droogte-door-dat-geglij-daarr niet bij me op hoor brrrr
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ow.... ik wist wel dat ik beter af was bij het oliebeestje. Ik pas daar beter.

Dus dan ga ik maar naar het oliebeestje. Oh ja en boodschappen doen, maar dat heb ik niet echt geschreven hoor! Is wat makkelijker lezen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Weet je Kettler, van mij sneeuwt daar niks onder omdat ik uit de napraat wegblijf. Niet omdat ik nooit wil napraten maar omdat het geklets me niet interesseert en ook wel omdat de sfeer op dat topic me tegenstaat. Vandaar dus dat ik wel enige interesse heb in een 'cleane' napraat en helemaal niet in het meedoen in de huidige napraat.

Maar ik geloof niet dat deze discussie verder iets gaat bijdragen aan een oplossing en ik wens de mods alvast sterkte met het tactisch blussen van dit brandje.
quote:Enn schreef op 17 december 2014 @ 15:53:

Ik klets weinig met je Kettler.

Is een keuze.

Dankjewel voor je welkom maar ik ga nu maar weer even naar het oliebeestje. Bijzonder en nooit geweten dat deze opgezogen een mens zo kan raken.

Ohhh vanwaar de sneer??

Rdvv zeg er wat van!!

quote:Fangtasia schreef op 17 december 2014 @ 15:56:

[...]

Nee hoor, de sleutel ligt bij de mensen die andere verwachtingen hebben aan het napraat topic dan beschreven door de mods

Ik zou zeggen: stel de verwachtingen bij en heb je vragen stel deze. Mensen die het idee hebben dat dat niet mag / kan, nodig ik graag uit om dit vooral wel te doen. Stop met "slachtoffer" zijn van de kletsers en neem je eigen verantwoordelijkheid.

Eens met Fang.

Kletsen mag gewoon op het napraattopic, daar zijn de mods heel duidelijk over geweest.

En als iedereen die hier nu zit te klagen over niet kunnen napraten dat wel gewoon gaat doen op het napraattopic komt er vanzelf een andere balans tussen serieuze napraat en kletsnapraat. Dan is er voor iedereen genoeg wat wils.

Maar in plaats daarvan voelen mensen zich blijkbaar liever "slachtoffer van het kliekje", gaan helemaal niet meer posten en dan, als er een vraag wordt gesteld over een eventuele oplossing, wel en masse klagen. Erg jammer.
quote:hatsetats schreef op 17 december 2014 @ 15:55:

Kan er ook een 'Na-Glij' topic komen dan?
Ik klets sowieso weinig Kettler, ik vind er niet zoveel aan.

Dus ook niet met jou. Zo dus.

En rvdd kan prima haar eigen zaken regelen. Ik ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:prik schreef op 17 december 2014 @ 15:54:

[...]

Lees even terug, dan vind je 'm vast zelf wel. Boehoeee ik moet terug lezen... En ik heb het al zo druk.. Jank jank
Ik moet zo lachen steeds om dat 'het mag van de Mods hoor'. Als het maar in het eigen straatje past, dan zijn regels / afspraken opeens wél een argument. Maar wanneer ze niet in het eigen voordeel zijn dan zijn 'regels er om overtreden te worden'. Typisch Nederlands hahahahahaaaa.
quote:Enn schreef op 17 december 2014 @ 16:02:

Ik klets sowieso weinig Kettler, ik vind er niet zoveel aan.

Dus ook niet met jou. Zo dus.

En rvdd kan prima haar eigen zaken regelen. Ik ook.Ik klets wel graag met jou hoor Enn!
Ik voel me helemaal geen slachtoffer Steinbeck, ik kies er immers zelf voor om weg te blijven. Dat wil niet zeggen dat ik geen interesse heb in een ander soort napraat - het soort waar naar mijn idee het napraattopic voor bedoeld was. Dat was toch de vraag waar dit topic over gaat? De laatste cijfers geven aan dat 43% van de poll-beantwoorders daar blijkbaar interesse in heeft. Dat weten we dan ook weer.
quote:hatsetats schreef op 17 december 2014 @ 16:04:

Ik moet zo lachen steeds om dat 'het mag van de Mods hoor'. Als het maar in het eigen straatje past, dan zijn regels / afspraken opeens wél een argument. Maar wanneer ze niet in het eigen voordeel zijn dan zijn 'regels er om overtreden te worden'. Typisch Nederlands hahahahahaaaa.Maar hats jij kletste toch heel vaak en heel veel mee? Vanwaar die ommezwaai ineens??
Jah.... tuurlijk. Ik ben ook haske leuk enzo.

Ik zeg alleen niet zoveel terug maar dat kan natuurlijk ook erg fijn kletsen zijn.

*Nou inkoppertje: Wie gaat de eerste zijn die tegen me zegt dat ik voor iemand die weinig kletst het hier wel veel doe? Alles voor een fijne discussie. *

Ik moet zo lachen steeds om dat 'het mag van de Mods hoor'. Als het maar in het eigen straatje past, dan zijn regels / afspraken opeens wél een argument. Maar wanneer ze niet in het eigen voordeel zijn dan zijn 'regels er om overtreden te worden'. Typisch Nederlands hahahahahaaaa.Weet niet met welke type 'Nederlanders' jij omgaat
quote:Enn schreef op 17 december 2014 @ 16:08:

Ik zeg alleen niet zoveel terug maar dat kan natuurlijk ook erg fijn kletsen zijn.

*Nou inkoppertje: Wie gaat de eerste zijn die tegen me zegt dat ik voor iemand die weinig kletst het hier wel veel doe? Alles voor een fijne discussie. *

Kop!
* Komt het al op dreef? *
quote:Enn schreef op 17 december 2014 @ 16:08:

Daarom is er voor jou... Het stilte topic!!

Zie gewoon voor ieder wat wils, en klaar
Jaaaaaaaaaaah! here we go! Here we go!
En dan ga ik nu boodschappen doen. Dag!
quote:consuelabananahammok schreef op 17 december 2014 @ 15:55:

[...]

In de OP staan dan toch de regels.

Wat daar allemaal aan vooraf is gegaan,Tsja móet dat uitgelegd worden?

Er bestaan wel meer lanerlipende topics die geopend zijn naar aanleiding van een grap in een ander topic. Als ik daar binnen kom snap ik het ook niet altijd, of gewoon niet.

Zou je dat serieus een probleem vinden?

Ja ik denk dat het wel lastig is.

Dan krijg je regels voor gewone topics (mag niks), ándere regels voor Napraat 1 (mag alles, incl. kletsen, behalve dan wat volgens de OP niet mag) en wéér andere regels voor Napraat 2 (mag alles, behalve kletsen en wat ook niet mag op Napraat 1).

Bovendien zitten de mensen die veel tijd hebben en dus alles volgen en weten over verdwenen topics, rellen en bannen op Napraat 1 en zullen zij daar napraten. Hoe komen de mensen in Napraat 2 dan aan hun info? Moeten de napraters uit topic 1 dan ook in topic 2 gaan posten en heen en weer switchen ? Geklets in topic 1 en serieuze praat in topic 2? Dat gaat natuurlijk niet werken. Dus moet men in Napraat 2 de info toch weer gaan opgraven tussen de kletspraat uit topic 1.

Neuh, ik zie grote praktische bezwaren tegen 2 Napraat-topics.
.
Nou jullie zoeken het maar uit verder.

De vraag ligt bij de Mods, er komt wel of niet een extra napraat die aan de behoeftes van de niet kletsers zou kunnen voldoen. Of niet en daar zal iedereen het mee moeten doen.

En mijn kerstgevoel en het willen meedenken met mensen met andere behoeftes en wensen is nu wel genoeg de grond in gebeukt.

Ik ga nu verder met mijn kersttrui breien...

Ik moet zo lachen steeds om dat 'het mag van de Mods hoor'. Als het maar in het eigen straatje past, dan zijn regels / afspraken opeens wél een argument. Maar wanneer ze niet in het eigen voordeel zijn dan zijn 'regels er om overtreden te worden'. Typisch Nederlands hahahahahaaaa.

Lekker generaliserend. Dit nodigt uit tot een oplossing, not.

Het is in ieder geval een eerlijk argument. De mods hebben dit duidelijk aangegeven nadat deze discussie al een paar keer was gevoerd. En als ik voor mezelf spreek: ik overtreed alleen regels als het noodzakelijk is voor mijn of iemands anders zijn welbevinden.
quote:Enn schreef op 17 december 2014 @ 16:10:

En dan ga ik nu boodschappen doen. Dag!

Dag lieve Enn.

Ik hou ook niet van kletsen hoor, ik ben alleen sociaal aangepast
quote:ketller schreef op 17 december 2014 @ 16:08:

[...]

Maar hats jij kletste toch heel vaak en heel veel mee? Vanwaar die ommezwaai ineens??Omdat het een steeds meer een eng groepje wordt (niet als in griezelig eng maar als in nauw, smal, strak benepen, bekrompen, beperkt eng) is geworden. Dat er nu zelfs mensen het gevoel krijgen 'in te breken'. En alles wat anders is, denkt of post wordt de strot afgebeten. Heel verwonderlijk wanneer je bedenkt hoe er daar redelijk recent tegen het vermeende 'groepje' is geageerd.
quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 16:11:

[...]

Ja ik denk dat het wel lastig is.

Dan krijg je regels voor gewone topics (mag niks), ándere regels voor Napraat 1 (mag alles, incl. kletsen, behalve dan wat volgens de OP niet mag) en wéér andere regels voor Napraat 2 (mag alles, behalve kletsen en wat ook niet mag op Napraat 1).

Bovendien zitten de mensen die veel tijd hebben en dus alles volgen en weten over verdwenen topics, rellen en bannen op Napraat 1 en zullen zij daar napraten. Hoe komen de mensen in Napraat 2 dan aan hun info? Moeten de napraters uit topic 1 dan ook in topic 2 gaan posten en heen en weer switchen ? Geklets in topic 1 en serieuze praat in topic 2? Dat gaat natuurlijk niet werken. Dus moet men in Napraat 2 de info toch weer gaan opgraven tussen de kletspraat uit topic 1.

Neuh, ik zie grote praktische bezwaren tegen 2 Napraat-topics.

Ja alles willen volgens is een persoonlijk probleem natuurlijk

Ik denk dat op strenge napraat de mensen komen praten die .. Nou ja niet willen kletsen maar een discussie aan willen gaan, of in ieder geval hun forumgerelateert ei kwijt willen.

Daar vormt zich dan vanzelf een topic met andere bezoekers.

Heen en weer switchen hoeft niet toch? Tenzij je echt niets wil missen. Dat is een keuze natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven