Gezondheid alle pijlers

Gestopt met Seroquel en afgevallen..

18-12-2014 13:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nu enkele weken gestopt met Seroquel. Ik heb 8 jaar lang een kleine dosis gehad voor het slapen gaan. Eerst 50 mg en toen 25 mg, 12.5 mg en uiteindelijk met succes gestopt. Nu merk ik dat ik veel gewicht kwijt ben. vooral buik en borsten. Is erg positief natuurlijk maar zijn er meerdere mensen hier die deze ervaring hebben? En vooral dat het zo snel gaat?

Ik gebruik nu melatonine en het gaat best goed. Ik ben wel iets prikkelgevoeliger merk ik.
Als het afvallen wat jou betreft positief is, wat is dan eigenlijk het probleem?

Count your blessings, zou ik zeggen.

Je bent én met succes afgekickt van een SSRI (kunnen maar weinig mensen, hoor!) en je bent erdoor afgevallen.
Het is geen probleem natuurlijk maar ik verbaas mij er over dat je met Seroquel zoveel aankomt.. Ik had uiteindelijk cup E!
Echt?? Ik gebruik ook seroquel en ben sindsdien 30 kilo aan gekomen. Ik hoopte dat het ooit beter zou worden als ik stop, maar nu ik jou zo hoor ga ik er echt in geloven.

Nu nog durven af te bouwen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Ik slik overigens nog 10 mg Citalopram. Volgens mij is Seroquel geen SSRI?
quote:koffieprut schreef op 18 december 2014 @ 13:39:

Echt?? Ik gebruik ook seroquel en ben sindsdien 30 kilo aan gekomen. Ik hoopte dat het ooit beter zou worden als ik stop, maar nu ik jou zo hoor ga ik er echt in geloven.

Nu nog durven af te bouwen.Ik vond het afbouwen ook eng maar wilde er zo graag van af! Ik was 15 kilo zwaarder geworden! Vooral borsten, buik en bovenbenen. Er staat in de bijsluiter dat gewichtstoename het meest voorkomt inderdaad.. Op een of andere manier beinvloed het je stofwisseling..
ik ga de seroquel( 4x 25mg) afbouwen als ik de lorazepam( van 6x 2.5 mg, afgelopen nacht zit ik nu op 1x 2.5 mg) heb afgebouwd, eerder mag niet van de psychiater. ook ik ben er erg van aangekomen. Ik hoop ook dat ik afval als ik er mee gestopt ben. er kunnen namelijk behoorlijk wat kilo`s af bij mij.
Ik heb naast seroquel ook clomipramine. Seroquel destijds echt gekregen voor het slapen.

En bij mij zit het gewicht inderdaad in buik en borsten.
quote:chinchilla schreef op 18 december 2014 @ 13:53:

ik ga de seroquel( 4x 25mg) afbouwen als ik de lorazepam( van 6x 2.5 mg, afgelopen nacht zit ik nu op 1x 2.5 mg) heb afgebouwd, eerder mag niet van de psychiater. ook ik ben er erg van aangekomen. Ik hoop ook dat ik afval als ik er mee gestopt ben. er kunnen namelijk behoorlijk wat kilo`s af bij mij.Seroquel is op korte termijn een goede oplossing, maar blijkbaar dus op lange termijn een ramp voor je figuur. Ik weet zeker dat ook jij afvalt als je ermee stopt! Ik las net op internet wat ervaringen en een man schreef dat hij 20 kilo was afgevallen na het stoppen!
quote:Louise70 schreef op 18 december 2014 @ 14:14:

[...]

Seroquel is op korte termijn een goede oplossing, maar blijkbaar dus op lange termijn een ramp voor je figuur. Ik weet zeker dat ook jij afvalt als je ermee stopt! Ik las net op internet wat ervaringen en een man schreef dat hij 20 kilo was afgevallen na het stoppen!Maar hoeveel slikte die man dan?
quote:koffieprut schreef op 18 december 2014 @ 14:11:

Ik heb naast seroquel ook clomipramine. Seroquel destijds echt gekregen voor het slapen.

En bij mij zit het gewicht inderdaad in buik en borsten.ik schaamde mij op het laatst voor mijn grote borsten... Hoe meer ik nu lees op internet over het afvallen na stoppen, hoe gemotiveerder ik ben om er nooit meer aan te beginnen!
quote:Istar_ schreef op 18 december 2014 @ 14:15:

[...]

Maar hoeveel slikte die man dan?Een lage dosis bij een depressie...
Volgens mijn psych kom je pas aan als je boven de 200mg slikt.
ik gebruik seroquel en lorazepam al sinds 2009.
quote:Istar_ schreef op 18 december 2014 @ 14:24:

Volgens mijn psych kom je pas aan als je boven de 200mg slikt.Dat is niet waar dus... Google maar eens op seroquel en gewichtstoename..
quote:Istar_ schreef op 18 december 2014 @ 14:24:

Volgens mijn psych kom je pas aan als je boven de 200mg slikt.Dat is niet waar dus... Google maar eens op seroquel en gewichtstoename..
Waar komen mijn 30 kilo dan vandaan? Ik gebruik maar 25mg.

Eigenlijk mag ik blij zijn dat ik mijn hele leven mager was, anders zou ik nu echt problemen hebben. Van amper 50 kilo naar nu 80. en waar stopt het?
ik gebruik 100mg, maar mooi dat ik wel zo`n 30 kilo ben aangekomen.
quote:koffieprut schreef op 18 december 2014 @ 14:38:

Waar komen mijn 30 kilo dan vandaan? Ik gebruik maar 25mg.

Eigenlijk mag ik blij zijn dat ik mijn hele leven mager was, anders zou ik nu echt problemen hebben. Van amper 50 kilo naar nu 80. en waar stopt het?Dit dus.. Of je nu 25mg of 300 slikt, de meesten komen dus aan.. Op medicijnervaringen staan zoveel reacties hierover. Mijn Psych zei juist, Seroquel is een dikmaker in tegenstelling tot risperdal enz..
Het was niet makkelijk, het stoppen. En ik zou het ook pas proberen als je goed in je vel zit. Mijn schema was: Een maand lang een halve en daarna een maand lang een kwart en dan op het laatst deed ik het kwart nog doormidden. Daarnaast begonnen met Melatonine.
Heb je veel ontwenningsverschijnselen gehad Louise?
quote:koffieprut schreef op 18 december 2014 @ 15:58:

Heb je veel ontwenningsverschijnselen gehad Louise?

Ja, wat angstig, enorme jeuk over mijn hele lichaam! Licht in mijn hoofd, lang wakker liggen.. Ik vermijd nu heel bewust prikkels savonds, dus tv eerder uit en niet te lang op de laptop enzo..

Nu voel ik mij beter, sta meer in het leven, ik voel meer. Voorheen was dat afgevlakt.
Ik ben ontzettend bang om weer in een depressie te zakken.
quote:koffieprut schreef op 18 december 2014 @ 17:13:

Ik ben ontzettend bang om weer in een depressie te zakken.Seroquel is niet echt een antidepressiva.. ik slik citalopram nog erbij, ook maar een hele kleine dosis. Ik nam het echt als slaapmiddel..
Ik ook, maar die angst zit diep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven