Ader, rechterkant van slaap.
vrijdag 19 december 2014 om 22:33
Hi,
Ik heb al jaren last van een groene ader die zich eens in de zoveel tijd opzet en tevoorschijn komt.
Dat is opzich niet zo erg.. Maar het doet zo'n pijn. Een drukkende bonkende pijn. Net geen migraine..
Afgelopen 2 dagen is het niet weggegaan. Je ziet de ader ook goed zitten. Als ik er tegen aan duw voel ik mijn hartslag.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik nam er niet echt acht op omdat het na een tijdje wel weg ging..
Iemand anders ook ervaring ermee?
Ik trek de pijn net. Wel klote dat mijn huisarts gesloten is, anders had ik hem gecontacteerd.
Groet.
Ik heb al jaren last van een groene ader die zich eens in de zoveel tijd opzet en tevoorschijn komt.
Dat is opzich niet zo erg.. Maar het doet zo'n pijn. Een drukkende bonkende pijn. Net geen migraine..
Afgelopen 2 dagen is het niet weggegaan. Je ziet de ader ook goed zitten. Als ik er tegen aan duw voel ik mijn hartslag.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik nam er niet echt acht op omdat het na een tijdje wel weg ging..
Iemand anders ook ervaring ermee?
Ik trek de pijn net. Wel klote dat mijn huisarts gesloten is, anders had ik hem gecontacteerd.
Groet.
Leef je eigen leven zoals je wilt. 2 lessen in een zin.
vrijdag 19 december 2014 om 22:38
Als het echt zeer doet zou ik even langs de huisartsenpost gaan morgen. Die kan je misschien wat geven tegen de pijn en je wat duidelijkheid geven. Wel wat duurder (denk ik, want weekend etc), maat dan zit je ook niet meer zorgen erover te maken. Je wil tenslotte ook niet dat het de kerst ed. verpest.
vrijdag 19 december 2014 om 22:51
Dank jullie wel voor de snelle reacties.
Ik loop er inderdaad iets langer dan twee jaar mee, maar dan heb ik het voor even.
Afgelopen twee dagen voel ik continue de pijn, dacht dat het elke keer 'zo' zou wegtrekken maar dat doet het dus niet.
Wat ook zo naar is is dat je de ader echt ziet. Heb al van meerdere bekenden te horen gekregen over dat er een groene ader ' uitsteekt'
Ik hoop het tot maandag uit te kunnen staan zo niet zal ik morgen naar de HAP gaan.
Nogmaals bedankt.
Ik loop er inderdaad iets langer dan twee jaar mee, maar dan heb ik het voor even.
Afgelopen twee dagen voel ik continue de pijn, dacht dat het elke keer 'zo' zou wegtrekken maar dat doet het dus niet.
Wat ook zo naar is is dat je de ader echt ziet. Heb al van meerdere bekenden te horen gekregen over dat er een groene ader ' uitsteekt'
Ik hoop het tot maandag uit te kunnen staan zo niet zal ik morgen naar de HAP gaan.
Nogmaals bedankt.
vrijdag 19 december 2014 om 22:52
Hoe oud ben je? Uiteraard kan niemand hier een diagnose stellen maar ik had jaren geleden een kloppende en zichtbare ader aan mijn slaap, het was was ook dik. Toen ik blinde vlekken kreeg gingen de alarmbellen, het bleek arteriitis temporalis. Nou komt dat niet zo vaak voor en ook nog eens voornamelijk bij vrouwen van rond de zestig maar als het niet bijtijds wordt ontdekt kun je blind worden. Het is meteen te zien bij een bloedonderzoek en om zekerheid te krijgen wordt er een biopt genomen uit de slagader aan je slaap. Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk om een bloedtest vragen.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 19 december 2014 om 22:57
Marianne Davids,
Bedankt voor je reactie.
Okay. Nu begin ik me een beetje zorgen te maken. Ik ben 20.
Voordat ik deze topic opende zocht ik wat op het internet.
Toen kwam ik ook uit bij boven genoemde maar omdat het vooral bij 50 plussers voorkomt sloot ik dat al uit.
Hoe verliep dat traject? Heb je er helemaal geen last meer van?
Bedankt voor je reactie.
Toen kwam ik ook uit bij boven genoemde maar omdat het vooral bij 50 plussers voorkomt sloot ik dat al uit.
vrijdag 19 december 2014 om 23:06
quote:Hafidael schreef op 19 december 2014 @ 22:57:
Marianne Davids,
Bedankt voor je reactie.
Het zou wel uitzonderlijk zijn op die leeftijd maar overal zijn uitzonderingen.
Met spoed (uitslag bloedonderzoek was midden in de nacht bekend) naar het ziekenhuis, meteen infuus met 1000 mg prednison, volgend dag biopt, nog twee nachten infuus met zelfde dosering en daarna bijna twee jaar 60 mg prednison dagelijks waarna langzaam afbouwen, in totaal duurde het een kleine drie jaar. Het kan blijven sluimeren, als ik blinde vlekken krijg moet ik een korte kuur van één strip tabletjes van 5 mg, eerste twee dagen 10 mg en dan minderen tot de strip leeg is, werkt goed. Door de ontsteking raken adertjes in je ogen verstopt en dat kan tot blindheid leiden, ik moet ook levenslang Ascal gebruiken om klontertjes te voorkomen. Ik heb er wel iets aan overgehouden ik zie vrijwel geen diepte.
Marianne Davids,
Bedankt voor je reactie.
Het zou wel uitzonderlijk zijn op die leeftijd maar overal zijn uitzonderingen.
Met spoed (uitslag bloedonderzoek was midden in de nacht bekend) naar het ziekenhuis, meteen infuus met 1000 mg prednison, volgend dag biopt, nog twee nachten infuus met zelfde dosering en daarna bijna twee jaar 60 mg prednison dagelijks waarna langzaam afbouwen, in totaal duurde het een kleine drie jaar. Het kan blijven sluimeren, als ik blinde vlekken krijg moet ik een korte kuur van één strip tabletjes van 5 mg, eerste twee dagen 10 mg en dan minderen tot de strip leeg is, werkt goed. Door de ontsteking raken adertjes in je ogen verstopt en dat kan tot blindheid leiden, ik moet ook levenslang Ascal gebruiken om klontertjes te voorkomen. Ik heb er wel iets aan overgehouden ik zie vrijwel geen diepte.
vrijdag 19 december 2014 om 23:10
quote:bootje_op_de_golven schreef op 19 december 2014 @ 23:07:
Misschien moet je even vermelden dat je de 50 al ruim gepasseerd bent Marianne Was dat niet duidelijk dan? Ik zei al dat het een (nog steeds onverklaarbare) aandoening is die voornamelijk voorkomt bij vrouwen van rond de zestig, ik was 59 toen ik het kreeg, ik ben nu vijf jaar verder.
Misschien moet je even vermelden dat je de 50 al ruim gepasseerd bent Marianne Was dat niet duidelijk dan? Ik zei al dat het een (nog steeds onverklaarbare) aandoening is die voornamelijk voorkomt bij vrouwen van rond de zestig, ik was 59 toen ik het kreeg, ik ben nu vijf jaar verder.
vrijdag 19 december 2014 om 23:15
vrijdag 19 december 2014 om 23:15
Je moet als je je ongerust maakt even de huisartsenpost bellen. Nu lees ik inderdaad net dat je nog jong bent, dus dan maak ik me al veel minder zorgen. Echter schroom niet, dit is geen forum om advies te vragen, daar zijn dus medische diensten voor.
@istar: ik kan me je reactie voorstellen, maar dit is denk ik niet helemaal zoals eerst met die pijn erbij. Je kunt beter even bellen, je krijgt bij onschuldige klachten meestal ook geen arts te zien of te spreken. Dan krijg je advies.
Geruststelling en advies is een groot en belangrijk deel van het medische vak.
EDIT ivm bijkomende reacties
@istar: ik kan me je reactie voorstellen, maar dit is denk ik niet helemaal zoals eerst met die pijn erbij. Je kunt beter even bellen, je krijgt bij onschuldige klachten meestal ook geen arts te zien of te spreken. Dan krijg je advies.
Geruststelling en advies is een groot en belangrijk deel van het medische vak.
EDIT ivm bijkomende reacties
vrijdag 19 december 2014 om 23:17
quote:bootje_op_de_golven schreef op 19 december 2014 @ 23:15:
Voor mij was het duidelijk, maar omdat to stress krijgt van jouw post, vermoed ik dat ze denkt dat je een jaar of 25 bent
Ze heeft zich vanavond aangemeld en heeft misschien nog niet door dat de doelgroep van de site anders is dan die van het blad.O, op die fiets. Nou ja, nu weet iedereen wel dat ik een ouwe taart ben.
Voor mij was het duidelijk, maar omdat to stress krijgt van jouw post, vermoed ik dat ze denkt dat je een jaar of 25 bent
Ze heeft zich vanavond aangemeld en heeft misschien nog niet door dat de doelgroep van de site anders is dan die van het blad.O, op die fiets. Nou ja, nu weet iedereen wel dat ik een ouwe taart ben.