Ik heb zo'n kiespijn !
zaterdag 27 december 2014 om 23:32
4 weken geleden had ik een zere kies, naar de tandarts en die had een gat ontdekt onder mijn vulling. Deze opnieuw gevuld en hij zei dat als ik last bleef houden dat de zenuw toch misschien beschadigd was. Na het vullen ging het een paar dagen goed waarna ik weer kiespijn kreeg.
Weer naar de tandarts en een wortelkanaalbehandeling gekregen, paar dagen de pijn weg en na een paar dagen weer kiespijn. Opnieuw de kies opengemaakt, foto gemaakt en bleek niet alles weggehaald te zijn.
Weer een wkbh en naar huis. Na een dag of 4 weer hevige pijn en kreeg ik een kuur AB voor 5 dagen.
Op 24 december de laatste pil geslikt en vanavond komt de pijn weer hevig opzetten.
Mijn tandvlees is dik en er zit een bobbel op en het doet echt verrekt veel zeer.
Wie herkent dit en bovenal wat doe ik ermee ? Morgen de weekenddienst bellen of doen die er niets aan ?
Ik heb net maar een ibuprofen genomen en hoop dat ik wat kan slapen.
Weer naar de tandarts en een wortelkanaalbehandeling gekregen, paar dagen de pijn weg en na een paar dagen weer kiespijn. Opnieuw de kies opengemaakt, foto gemaakt en bleek niet alles weggehaald te zijn.
Weer een wkbh en naar huis. Na een dag of 4 weer hevige pijn en kreeg ik een kuur AB voor 5 dagen.
Op 24 december de laatste pil geslikt en vanavond komt de pijn weer hevig opzetten.
Mijn tandvlees is dik en er zit een bobbel op en het doet echt verrekt veel zeer.
Wie herkent dit en bovenal wat doe ik ermee ? Morgen de weekenddienst bellen of doen die er niets aan ?
Ik heb net maar een ibuprofen genomen en hoop dat ik wat kan slapen.
zaterdag 27 december 2014 om 23:42
quote:paper-clip schreef op 27 december 2014 @ 23:39:
Dank jullie, ik ga het nummer maar vast opzoeken dan kan ik morgenochtend direct bellen.
Wat een ellende, het doet echt heel erg zeer.Dan ging ik naar de eerste hulp en pijnstillers halen.
Dank jullie, ik ga het nummer maar vast opzoeken dan kan ik morgenochtend direct bellen.
Wat een ellende, het doet echt heel erg zeer.Dan ging ik naar de eerste hulp en pijnstillers halen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 28 december 2014 om 00:06
quote:paper-clip schreef op 27 december 2014 @ 23:45:
Ik geloof niet dat de tandarts nu nog wat gaat doen om 12 uur 's nachts toch ?
Met ibuprofen is het draaglijk.EH heeft wat zwaardere middelen maar als het met ibru te doen is zou ik morgen de weekenddienst bellen idd.
Ik geloof niet dat de tandarts nu nog wat gaat doen om 12 uur 's nachts toch ?
Met ibuprofen is het draaglijk.EH heeft wat zwaardere middelen maar als het met ibru te doen is zou ik morgen de weekenddienst bellen idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 28 december 2014 om 00:08
zondag 28 december 2014 om 01:28
Als je het echt niet meer trekt: ijsblokje erop. Dus echt op de kies. Of ijswater nippen en erlangs laten lopen. Dan is de pijn even helemaal weg. Nadeel: zodra je het ijs weghaalt, komt de pijn terug. Ik spreek uit ervaring, je kunt het ook aan de assistent vragen en die zal het bevestigen: ijs. Dat maakt dat je zenuw even in slaap valt. En laat die kies gewoon trekken joh, zou ik echt doen want blijkbaar gaat er steeds iets mis. Als je een wortelpuntinfectie hebt, zwelt je gezicht ook nog eens op als een ballon. Ik heb er net eentje achter de rug. Bij mij moet alles eruit dus count your blessings dat het maar 1 kies is. Sterkte!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
zondag 28 december 2014 om 01:41
Ik heb dit ook gehad. Ben toen zelfs 2x bij de kaakchirurg geweest, want na de 1e keer bleek het probleem nog niet verholpen. Toen de kaakchirurg bij de 2e keer alles open legde, bleek dat de wortels in mijn kies niet zoals normaal helemaal recht liepen. Waardoor er dus een stukje ontstoken weefsel achter was gebleven wat iedere keer weer voor een ontsteking zorgde. Maar het is goedgekomen uiteindelijk. Dus echt snel naar de kaakchirurg. Heel veel succes en sterkte!
zondag 28 december 2014 om 01:59
Balen.
Wat je kunt doen om de pijn wat te verlichten is spoelen met lauw zout water en als je voltaren emulgel toevallig in huis hebt dat aan de buitenkant ( dus op je wang) smeren op de plek waar de pijnlijke kies zit.
Sterkte.
Het lijkt erop dat je wortelpunt ontstoken is. Als je je kies nog kunt behouden door middel van een apex zou ik dat zeker doen.
Wat je kunt doen om de pijn wat te verlichten is spoelen met lauw zout water en als je voltaren emulgel toevallig in huis hebt dat aan de buitenkant ( dus op je wang) smeren op de plek waar de pijnlijke kies zit.
Sterkte.
Het lijkt erop dat je wortelpunt ontstoken is. Als je je kies nog kunt behouden door middel van een apex zou ik dat zeker doen.
zondag 28 december 2014 om 02:59
Ik herken het. Klinkt alsof er ergens een ontsteking zit en dan kun je een bultje krijgen op je tandvlees. Toen ik een ontsteking had moest ik 2 weken spoelen met mondwater met 0,12% Chloorhexidine, wat wel hielp tegen de ontsteking zelf, later wortelkanaal en toen was het helemaal weg.
Heb er ook ervaring mee dat je na een wortelkanaal ook best last kan hebben, heb 1 keer 3 weken last gehad van napijn maar dit klinkt niet als zomaar wat napijn.
Ik zou de weekendtandarts bellen of zorgen dat je maandag echt ergens terecht kunt.
Heb er ook ervaring mee dat je na een wortelkanaal ook best last kan hebben, heb 1 keer 3 weken last gehad van napijn maar dit klinkt niet als zomaar wat napijn.
Ik zou de weekendtandarts bellen of zorgen dat je maandag echt ergens terecht kunt.
zondag 28 december 2014 om 12:34
Nou net thuis van de tandarts en het was goed dat ik gegaan ben. Er zat een flinke ontsteking onder de noodvulling en de druk was er direct af. Waarschijnlijk een zijkanaaltje dat ontstoken is. De tandarts heeft het zeer grondig gevijld en schoongemaakt en ontsmet. Als het goed is zou de ontsteking nu dan weg moeten gaan, de ABkuur was net iets te kort geweest helaas.
zondag 28 december 2014 om 12:41
quote:paper-clip schreef op 28 december 2014 @ 12:34:
Nou net thuis van de tandarts en het was goed dat ik gegaan ben. Er zat een flinke ontsteking onder de noodvulling en de druk was er direct af. Waarschijnlijk een zijkanaaltje dat ontstoken is. De tandarts heeft het zeer grondig gevijld en schoongemaakt en ontsmet. Als het goed is zou de ontsteking nu dan weg moeten gaan, de ABkuur was net iets te kort geweest helaas.Ah fijn. Geen pijn meer nu?
Nou net thuis van de tandarts en het was goed dat ik gegaan ben. Er zat een flinke ontsteking onder de noodvulling en de druk was er direct af. Waarschijnlijk een zijkanaaltje dat ontstoken is. De tandarts heeft het zeer grondig gevijld en schoongemaakt en ontsmet. Als het goed is zou de ontsteking nu dan weg moeten gaan, de ABkuur was net iets te kort geweest helaas.Ah fijn. Geen pijn meer nu?
zondag 28 december 2014 om 12:56
quote:Nouschi schreef op 28 december 2014 @ 12:41:
[...]
Ah fijn. Geen pijn meer nu?
Ik ben zo goed verdoofd dat ik nu mijn hele bovenkaak niet voel
Van die fijne bruiszakjes meegekregen dus hoop ik dat ik zo een beetje de eerste dagen doorkom.
Nou maar hopen dat de ontsteking echt weg is anders moet ik naar een endontoloog/kaakchirurg.
[...]
Ah fijn. Geen pijn meer nu?
Van die fijne bruiszakjes meegekregen dus hoop ik dat ik zo een beetje de eerste dagen doorkom.
Nou maar hopen dat de ontsteking echt weg is anders moet ik naar een endontoloog/kaakchirurg.
zondag 28 december 2014 om 13:42
quote:paper-clip schreef op 28 december 2014 @ 12:56:
[...]
Nou maar hopen dat de ontsteking echt weg is anders moet ik naar een endontoloog/kaakchirurg.Dan haak ik af met bij lezen Bruiszakjes zijn altijd fijn
[...]
Nou maar hopen dat de ontsteking echt weg is anders moet ik naar een endontoloog/kaakchirurg.Dan haak ik af met bij lezen Bruiszakjes zijn altijd fijn