Gezondheid alle pijlers

keelpijn, wie heeft de tip!

31-12-2014 13:19 37 berichten
ik heb zo'n verschrikkelijke keelpijn, voor met slikken doet het zeer. Wie heeft er een goede/gouden tip zodat ik vanavond toch een gezellige avond kan hebben!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan zuipen, gaat het vanzelf over.
quote:sinnombre schreef op 31 december 2014 @ 13:41:

[...]

Wat een slechte tip. Zo'n heftig middel voor slechts keelpijn.

Niet doen hoor!

Denk dat er veel mensen de gevaren niet kennen van dichten, naproxen, ibuprofen en de andere nsaid's..

Neem iets van strepsils of trachitol.. werkt beide ontsmettend en trachitol werkt ook nog eens extra verdovende Door de lidocaine die erin zit..
Gorgelen met water en zout, voor de verhoudingen Google ff. Daarna ff niks eten en drinken.

Thee met honing.

Kippensoep is een natuurlijke antibiotica.

Succes!
Bij mij werkt (ijs)koud water drinken over het algemeen beter dan warme thee, daardoor neemt de zwelling wat af en gaat het slikken makkelijker. Verder op keelpastilles of dropjes zuigen om je keel vochtig te houden.

Over het algemeen bij mij vaak de beste remedie: veel slapen en gezond eten, en je bent er stukken sneller bovenop. Maar nu met oud & nieuw natuurlijk niet . Aan het ijswater dus! Beterschap.
Je hoeft de thee ook niet heet te drinken...

Of je kan alleen een lepel honing eten.
quote:Snoepetoetje schreef op 31 december 2014 @ 13:36:

Spoelen met zout, vreselijk smerig maar werkt als een trein! Ik doe het altijd als er keelpijn opzet en dan ben ik er met een dag vanaf. Flinke bodem zout oplossen in gekookt water en dat slok voor slok gorgelen en weer uitspugen. Je voelt de zere plekken letterlijk branden, alle ontsteking wordt weggebrand. Daarna even spoelen met kraanwater en dan weet je waarom zoet water zoet water heet. Ik doe het altijd 's ochtends en 's avonds, helpt al vanaf de eerste keer. Echt waar, zo smerig als het klinkt (en is), zo goed helpt het!Dit. Het enige wat echt helpt in combinatie met veel koud drinken.
Bij keelontsteking hielp alleen waterijs tegen mijn keelpijn.

De raketjes waren niet aan te slepen

En ijskoud water.

Drop en strepsils verergerden het juist. Veel te scherp van smaak.
Deepthroat zuigen tot de laatste druppel..

Sorry schat, als je bovenstaande ideeën niet zelf kan verzinnen..neem ik je niet serieus!
... met honing!
"Look deep into nature, and then you will understand everything better."
quote:Pien252 schreef op 31 december 2014 @ 13:56:

[...]

Slechte tip? En slechts keelpijn? Ik slik vrijwel nooit pijnstillers. Maar als ik hevige keelpijn heb (hevig!), dan slik ik een diclofenac en voel ik me nadien stukken beter. Vrij verkrijgbaar bij drogist.

Ja, zeker een heftig middel. Net zoals er bijvoorbeeld naproxen bestaat voor hevige menstruatiepijn. Ibuprofen voor hevige kiespijn. Of paracetamol voor hevige hoofdpijn.

Allemaal schadelijk. Voor nieren, lever. Niet geschikt naast bepaalde andere medicijnen.

Maar ik ga ervan uit dat iedereen die in staat is een pijnstiller te kopen bij de drogist, in staat is om een bijsluiter te lezen. Of om inderdaad dat advies aan te horen dat wordt aangeboden bij de aankoop van zelfzorgmiddelen. En te bedenken dat het geen snoepjes zijn. Stukje eigen verantwoordelijkheid. En TO kan zelf gaan bedenken wat in haar situatie het beste werkt, afhankelijk van de mate van pijn die zij ervaart.Mijn huisarts was hoogstverbaasd, dat dicolofenac tegenwoordig Onder recept verkrijgbaar was. Juist omdat mensen de bijsluiters nooit lezen
trachitol
quote:lilalinda schreef op 31 december 2014 @ 17:22:

[...]

Mijn huisarts was hoogstverbaasd, dat dicolofenac tegenwoordig Onder recept verkrijgbaar was. Juist omdat mensen de bijsluiters nooit lezenDat vind ik echt een stukje eigen verantwoordelijkheid. Als mensen de verantwoordelijkheid bij diclofenac niet kunnen nemen, moet paracetamol ook niet meer vrij verkrijgbaar zijn. Echt super slecht voor je lever...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven