zere tanden
donderdag 1 januari 2015 om 19:20
En sinds gister ben ik ook de klos.
Enorme keelpijn zeer grote moeite met slikken koorts dat werk.
Maar nu doen mijn tanden ook zo zeer.
Wie heeft dit ook weleens en misschien een goeie tip.
heb twee weken geleden een bezoek ad tandarts gebracht waar foto's gemaakt zijn en alles was goed.
Mijn tandvlees is ineens ook gevoelig.
Enorme keelpijn zeer grote moeite met slikken koorts dat werk.
Maar nu doen mijn tanden ook zo zeer.
Wie heeft dit ook weleens en misschien een goeie tip.
heb twee weken geleden een bezoek ad tandarts gebracht waar foto's gemaakt zijn en alles was goed.
Mijn tandvlees is ineens ook gevoelig.
donderdag 1 januari 2015 om 19:27
donderdag 1 januari 2015 om 20:45
quote:SilverShadow schreef op 01 januari 2015 @ 20:37:
Ik heb ook altijd hele gevoelige tanden bij griep, geen reden om naar de tandarts te gaan (tenzij je snel je eigen risico er doorheen wil jagen) De tandarts valt niet in de basisverzekering, heeft dus niets met je eigen risico te maken. Dit betaal je of zelf of via je aanvullende verzekering als je die hebt.
Ik heb ook altijd hele gevoelige tanden bij griep, geen reden om naar de tandarts te gaan (tenzij je snel je eigen risico er doorheen wil jagen) De tandarts valt niet in de basisverzekering, heeft dus niets met je eigen risico te maken. Dit betaal je of zelf of via je aanvullende verzekering als je die hebt.
donderdag 1 januari 2015 om 21:36
Hoe is de geur uit je mond? Zoete stank?
Bloedt je tandvlees?
Is je tandvlees opgezet?
Komt er een wit pijnlijk laagje op het tandvlees?
Worden de driehoekjes tandvlees kraters?
Zo ja dan heb je een acute tandvlees ontsteking. Enige remedie een een mondhygienist bezoeken. Liefst nog morgen. Wanneer je weerstand zo laag is dat je ANUP hebt ontwikkeld, gaat de infectie rap richting het bot en kun je je tanden verliezen!
Linkje: http://www.merckmanual.nl/mmhenl/sec08/ ... h115d.html
Heb je last van druk?
Neemt het bij bukken toe?
Neemt het toe bij van de trap af lopen?
Dan zijn 't je holtes.
Bij de drogist of apotheek koop je een chloorhexidine spoeling 0,2%, hier 2x per dag mee spoelen en voor je uitspuugd even gorgelen! 'T werkt antibacterieel.
Let op je kan er bruine aanslag van krijgen. Dit kan je voorkomen door met vitis white te poetsen.
Merknamen van de chx: perioaid of corsodyl of huismerk.
Bloedt je tandvlees?
Is je tandvlees opgezet?
Komt er een wit pijnlijk laagje op het tandvlees?
Worden de driehoekjes tandvlees kraters?
Zo ja dan heb je een acute tandvlees ontsteking. Enige remedie een een mondhygienist bezoeken. Liefst nog morgen. Wanneer je weerstand zo laag is dat je ANUP hebt ontwikkeld, gaat de infectie rap richting het bot en kun je je tanden verliezen!
Linkje: http://www.merckmanual.nl/mmhenl/sec08/ ... h115d.html
Heb je last van druk?
Neemt het bij bukken toe?
Neemt het toe bij van de trap af lopen?
Dan zijn 't je holtes.
Bij de drogist of apotheek koop je een chloorhexidine spoeling 0,2%, hier 2x per dag mee spoelen en voor je uitspuugd even gorgelen! 'T werkt antibacterieel.
Let op je kan er bruine aanslag van krijgen. Dit kan je voorkomen door met vitis white te poetsen.
Merknamen van de chx: perioaid of corsodyl of huismerk.
vrijdag 2 januari 2015 om 11:08