Gezondheid alle pijlers

zere tanden

01-01-2015 19:20 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
En sinds gister ben ik ook de klos.

Enorme keelpijn zeer grote moeite met slikken koorts dat werk.

Maar nu doen mijn tanden ook zo zeer.

Wie heeft dit ook weleens en misschien een goeie tip.

heb twee weken geleden een bezoek ad tandarts gebracht waar foto's gemaakt zijn en alles was goed.

Mijn tandvlees is ineens ook gevoelig.
kan bij griep horen. Wat heb je gister gedronken met oud en nieuw? Ik krijg bijvoorbeeld altijd pijn aan mijn tanden van redbull en dat soort drankjes.
Je bent gewoon goed verkouden

Ga er maar vanuit dat het met een paar dagen over is.
Ik krijg altijd zere tanden bij een fikse verkoudheid of voorhoofdsholte ontsteking
Euhm wat heb ik gedronken?

Geen alcohol maar wel paar glazen van die mierzoete gazeuse en cola en overdag blikje red bul
Ik vermoed trouwens dat die enorme keelpijn zal overgaan in een flinke verkoudheid.

was btje bang dat ik morgen mijn tandjes terug te vinden op mijn kussen ;)
Kan bij je holten vandaan komen, als die helemaal vol zitten. Ik heb het ook wel eens als ik werkelijk snotverkouden ben, dan is het net of mijn tanden eruit worden geduwd.
aha, ik zou zeggen een dagje alleen maar water drinken, vanavond en morgen goed poetsen, grote kans dat de pijn in je tanden morgen over is. Gazeuse, cola en redbul is echt de pest voor je tanden. Gok dat ze een beetje een suikeroverdosis hebben gehad.
komt ws vanuit de holtes

stomen en neusspray pakken, dat geeft vaak wel verlichting
Griep is sterk in opkomst.

Bij mij is voor de zoveelste keer een kies gesneuveld door een stukje harde sukade in een oliebol grrr.
Dan moet het maar zoals het kan
Ik heb ook altijd hele gevoelige tanden bij griep, geen reden om naar de tandarts te gaan (tenzij je snel je eigen risico er doorheen wil jagen)
Wanneer je neusholten/sinussen ontstoken zijn dan drukt dat soms op de tandzenuwen. Ik heb dat ook weleens.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:SilverShadow schreef op 01 januari 2015 @ 20:37:

Ik heb ook altijd hele gevoelige tanden bij griep, geen reden om naar de tandarts te gaan (tenzij je snel je eigen risico er doorheen wil jagen) De tandarts valt niet in de basisverzekering, heeft dus niets met je eigen risico te maken. Dit betaal je of zelf of via je aanvullende verzekering als je die hebt.
Als ik griep heb, heb ik vrijwel standaard ook tandpijn. Maar ik heb het soms ook als ik een grote aft in mijn mond heb zitten. Heb je daar toevallig wel eens last van?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Hoe is de geur uit je mond? Zoete stank?

Bloedt je tandvlees?

Is je tandvlees opgezet?

Komt er een wit pijnlijk laagje op het tandvlees?

Worden de driehoekjes tandvlees kraters?

Zo ja dan heb je een acute tandvlees ontsteking. Enige remedie een een mondhygienist bezoeken. Liefst nog morgen. Wanneer je weerstand zo laag is dat je ANUP hebt ontwikkeld, gaat de infectie rap richting het bot en kun je je tanden verliezen!

Linkje: http://www.merckmanual.nl/mmhenl/sec08/ ... h115d.html

Heb je last van druk?

Neemt het bij bukken toe?

Neemt het toe bij van de trap af lopen?

Dan zijn 't je holtes.

Bij de drogist of apotheek koop je een chloorhexidine spoeling 0,2%, hier 2x per dag mee spoelen en voor je uitspuugd even gorgelen! 'T werkt antibacterieel.

Let op je kan er bruine aanslag van krijgen. Dit kan je voorkomen door met vitis white te poetsen.

Merknamen van de chx: perioaid of corsodyl of huismerk.
quote:gismo72 schreef op 01 januari 2015 @ 19:24:

Ik krijg altijd zere tanden bij een fikse verkoudheid of voorhoofdsholte ontsteking

Hier ook

meestal een paar dagen links, en dan is links over en dan een paar dagen rechts...
Beelicious mijn keel is knalrood dus waarschijnlijk toch keelontsteking.

mijn tanden zijn minder pijnlijk vandaag.

mijn tandvlees heeft een normale kleur niks van wat jij beschrijft gelukkig.

met bukken voel ik idd druk dus het lijkt meer op een holteontsteking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven