Gezondheid alle pijlers

Hoe doen jullie dat met de kinderen als je de griep hebt?

04-01-2015 10:50 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan bedoel ik vooral met het naar school brengen en halen. Heb sinds

Gisteren koorts, spierpijn, keelpijn, hoesten etc. Denk echt wel de griep terwijl ik de vaccinatie heb maar goed..

Man na twee weken vakantie morgen toch echt aan het werk. Mijn kinderen van 3 en 5 dinsdag naar school. Hoe doen jullie dat mama's als jullie echt zo ziek zijn dat zelfs uit bed komen pijn doet??

Trouwens nooit eerder zo ziek geweest..hoop dat ik snel weer beter ben maar sjees wat voelt dat kl@#%te
live life to the fullest
Oma inschakelen. Of toch mezelf uit bed slepen.
Mezelf uit bed slepen om ze aan te kleden en een boterham te smeren. En hulp inroepen van buurvrouw, oma, moeder van school om de kinderen naar school te brengen en evt. opvang te regelen voor tussen de middag/na schooltijd.
Misschien ben je dinsdag wel opgeknapt, als je denkt van niet, dan nu alvast hulptroepen inschakelen.
verba volant, scripta manent.
Paracetamol erin, en zorgen dat de kids op school komen. Evt overblijven tussen de middag? Misschien een andere moeder vragen of zij ze thuis kan brengen? In de uren dat de kinderen.weg zijn, slapen, slapen, slapen. Beterschap!
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Het is nog geen dinsdag, wie weet voel je je dan alweer wat beter.

En verder: paracetamol, het is balen maar het is niet anders .....
Geen vader in beeld?

Pcm erin en gaan. Overblijven tussen de middag en hopen dat het snel over gaat. Hoe oud zijn ze?
Paracetamol erin en gaan met die banaan. Bij thuiskomst gelijk op de bank met een deken.
quote:*Ginger* schreef op 04 januari 2015 @ 10:59:

Geen vader in beeld?

Pcm erin en gaan. Overblijven tussen de middag en hopen dat het snel over gaat. Hoe oud zijn ze?Papa moet werken na 2 weken vakantie staat er
Oppas inschakelen of Stan blijft thuiswerken. Ziek is ziek, ik blijf met griep voortaan altijd braaf in mijn bed. Ik heb mijn lesje wel geleerd door een verwaarloosde dubbele longontsteking op te lopen met mijn eigenwijze gedoe dat moeders niet ziek kunnen zijn.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Paracetamol er in en alleen het hoogst noodzakelijke doen.
Zelf proberen en anders hulptroepen inschakelen: oma, tante, vriendinnen. Maarre... Ben jij niet op de hoogte van die regel dat moeders niet ziek kunnen/mogen worden?
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
quote:Vlammetje schreef op 04 januari 2015 @ 11:06:

Zelf proberen en anders hulptroepen inschakelen: oma, tante, vriendinnen. Maarre... Ben jij niet op de hoogte van die regel dat moeders niet ziek kunnen/mogen worden? Dat is de grootste misvatting aller tijden. Moeders kunnen net zo ziek worden als vaders.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik zou mijn gastouder inschakelen. En mijn man gaat dan een paar dagen een half uur later naar zijn werk, zodat hij onze dochter bij de gastouder kan brengen.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 04 januari 2015 @ 11:03:

Oppas inschakelen of Stan blijft thuiswerken. Ziek is ziek, ik blijf met griep voortaan altijd braaf in mijn bed. Ik heb mijn lesje wel geleerd door een verwaarloosde dubbele longontsteking op te lopen met mijn eigenwijze gedoe dat moeders ik niet ziek kunnen zijn.Nog een ervaringsdeskundige. Ik ook. Ik heb er wel van geleerd!
Als je idd een man hebt, kan die toch later beginnen op z'n werk!
Ik heb t geluk van meerdere noodopties, oma, tante, nichtje, vriendin, buurvrouw. Hij kan dan altijd wel met iemand mee.
Tja, eigenwijs? Als je alleenstaand bent en verder niemand in je omgeving de kinderen weg kan brengen moet je wel hè?! Bovendien kan het echt niet zoveel kwaad als je snel weer naar huis gaat en onder de wol kruipt.
Ga idd maar alvast opa inschakelen. Oppas heb ik helaas niet. Nichtje past hier op maar zit op school. Vind het lastig een goede oppas te vinden die niet familie is. Op de school van mijn oudste hebben een paar kinderen een au pair.. Zou nu wel handig zijn. ☺️

Mama mag idd nooit ziek zijn want dan ligt alles stil. Geloof dat mijn man in 6 jaar tijd pas 2 x een halve dag heeft moeten missen van werk omdat ik aan bed, of toen aan de wc pot vast zat.

PCM werkt trouwens trouwens maar halfjes. Als t echt niet kan dan brengt mij man de kinderen naar school. Pfffff hier als sinds eind november de ene ziek, dan de ander. Gelukkig waren we in de eerste kerstvakantie week allemaal beter. Had niet op het vliegveld willen zit onderweg jaar huis zo voelen hoe ik me nu voel.

@ vlammetje; hahaha 😄@ ginger 3 en 5 jaar @de rest.. Mijn dank is groot voor de tips en adviezen.. Hoop dat de griep jullie bespaard blijft.

Liefs..
live life to the fullest
Man inschakelen (of hem zich niet laten uitschakelen). Hij is toch net zo verantwoordelijk?
Ik voel me zo moedellooos
Wij hebben allemaal al griep gehad
Ik voel me zo moedellooos
quote:famkej schreef op 04 januari 2015 @ 10:53:

Mezelf uit bed slepen om ze aan te kleden en een boterham te smeren. En hulp inroepen van buurvrouw, oma, moeder van school om de kinderen naar school te brengen en evt. opvang te regelen voor tussen de middag/na schooltijd.Dit dus, en als dat ook niet lukt dan blijft echtgenoot thuis! In mijn hele moederzijn pas drie keer gebeurt!
Ik zou kind (5jr) voor kind (3jr) laten zorgen. Maak haar trots dat ze mama zo goed helpt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 04 januari 2015 @ 11:25:

Ik zou kind (5jr) voor kind (3jr) laten zorgen. Maak haar trots dat ze mama zo goed helpt.En hoe komen ze dan op school?
Je kan ook een ander, iets ouder kind vragen om ze mee te nemen. Beloof ze desnoods een tientje voor brengen en halen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven