Shampoo bij jeukende hoofdhuid?
zaterdag 10 januari 2015 om 20:37
Jullie advies graag! Naarmate ik ouder word, wordt mijn huid droger, en dus ook mijn hoofdhuid. Zeker nu overal de cv brandt, krijg ik last van een jeukende hoofdhuid. Ik heb geen roos en geen ongedierte, alleen jeuk. Laatst mijn hoofd en haren al met warme olie behandeld en dat hielp wel iets, maar heeft iemand nog een tip voor een zachte, verzorgende shampoo en conditioner? Normaal gebruik ik gewoon Andrelon, maar heb begrepen dat dit redelijk agressief spul is. Ik was mijn (lange, dikke, geverfde) haar 2 tot 3 keer in de week. Ik ben blij met alle tips. Alvast bedankt!
zaterdag 10 januari 2015 om 20:48
Ik heb dat ook. Geen roos, wel soms schilfers omdat mijn hoofdhuid heel droog is.
Ik gebruik de antiroosshampoo van Kérastase, te koop bij de kapper. Kost wel wat, maar is heel zuinig in gebruik.
Er zitten hele zachte scrubbolletjes in die de schilfers verwijderen en je hoofdhuid schoonhouden.
Ik heb eerst een kuur van 3 weken gedaan, nu gebruik ik de ene wasbeurt deze en de andere de shampoo voor gevoelige hoofdhuid van hetzelfde merk.
Werkt top.
Ik gebruik de antiroosshampoo van Kérastase, te koop bij de kapper. Kost wel wat, maar is heel zuinig in gebruik.
Er zitten hele zachte scrubbolletjes in die de schilfers verwijderen en je hoofdhuid schoonhouden.
Ik heb eerst een kuur van 3 weken gedaan, nu gebruik ik de ene wasbeurt deze en de andere de shampoo voor gevoelige hoofdhuid van hetzelfde merk.
Werkt top.
zaterdag 10 januari 2015 om 20:51
Je kunt een shampoo van Neutral proberen. Of een andere shampoo zonder siliconen en sulfaten. Misschien dat je huid dan wat rustiger wordt. Je kunt ook de shampoo van Decubal proberen, speciaal voor een gevoelige huid.
Er zijn zoveel producten om een jeukende hoofdhuid tegen te gaan. Duik eens binnen bij de Tuinen of als het écht erg is je apotheek.
Minder wassen wil trouwens ook wel eens helpen.
Er zijn zoveel producten om een jeukende hoofdhuid tegen te gaan. Duik eens binnen bij de Tuinen of als het écht erg is je apotheek.
Minder wassen wil trouwens ook wel eens helpen.
Speechless
zaterdag 10 januari 2015 om 22:52
Leg het voor aan je huisarts. Antiroos/anti-jeukshampoo hielp mij niet.
Hij schreef me Ketonazolshampoo voor en ik heb nu geen last meer van jeuk.
Ik gebruik het eens per twee weken, verder gewoon een zachte shampoo gebruiken.
Op de gebruiksaanwijzing staat dat het drie minuten moet inwerken, de apotheker heeft het aangepast naar tien minuten.
Hij schreef me Ketonazolshampoo voor en ik heb nu geen last meer van jeuk.
Ik gebruik het eens per twee weken, verder gewoon een zachte shampoo gebruiken.
Op de gebruiksaanwijzing staat dat het drie minuten moet inwerken, de apotheker heeft het aangepast naar tien minuten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 10 januari 2015 om 23:43
quote:shaniqa schreef op 10 januari 2015 @ 23:13:
En geen siliconen en shampoo met sls gebruiken helpt ook.
Dit.
In bijna elke shampoo zit eerst aqua, dan sodium laureth sulfate en dan pas een hele rits andere dingen, waaronder parfum, siliconen, parabenen en weet ik wat nog meer voor prachtige namen. Volgens mijn kapper is de hele rits van een merk gewoon steeds dezelfde inhoud in een ander flesje.
Ik heb nu een shampoo zonder sls en na twee weken was de jeuk weg. Na een knipbeurt bij de kapper mocht ik weer vier dagen krabben, sindsdien neem ik mijn eigen shampoo mee.
Het is even zoeken, want zelfs babyshampoo en shampoo-zonder-zeep bevatten sls. Ik heb mazzel, ik woon niet in Nederland en ik gebruik de rozenshampoo van Lavera (DM, mocht je aan de Duitse grens wonen). Anders bij een bio-winkel binnenstappen. Je haar alleen uitspoelen en ´wassen´ met conditioner zou het ook moeten doen.
En geen siliconen en shampoo met sls gebruiken helpt ook.
Dit.
In bijna elke shampoo zit eerst aqua, dan sodium laureth sulfate en dan pas een hele rits andere dingen, waaronder parfum, siliconen, parabenen en weet ik wat nog meer voor prachtige namen. Volgens mijn kapper is de hele rits van een merk gewoon steeds dezelfde inhoud in een ander flesje.
Ik heb nu een shampoo zonder sls en na twee weken was de jeuk weg. Na een knipbeurt bij de kapper mocht ik weer vier dagen krabben, sindsdien neem ik mijn eigen shampoo mee.
Het is even zoeken, want zelfs babyshampoo en shampoo-zonder-zeep bevatten sls. Ik heb mazzel, ik woon niet in Nederland en ik gebruik de rozenshampoo van Lavera (DM, mocht je aan de Duitse grens wonen). Anders bij een bio-winkel binnenstappen. Je haar alleen uitspoelen en ´wassen´ met conditioner zou het ook moeten doen.
zaterdag 10 januari 2015 om 23:51
ketonozolshampoo is tegen een schimmelinfectie,
ik had ook wel jeuk en ook wel wat schilfertjes maar niet veel ( die schilfertjes die zijn blijkbaar ook kenmerkend ) en daarbij al wel heel lang haaruitval...ik dacht dat ik gewoon pech had met die haaruitval maar bleek dus gewoon een schimmelinfectie..
nu na drie weken wassen was al alle jeuk weg en ook al die haaruitval,
ik wilde de huisarts er niet mee storen met zoiets kleins maar toch blij dat ik dat heb gedaan.
ik had ook wel jeuk en ook wel wat schilfertjes maar niet veel ( die schilfertjes die zijn blijkbaar ook kenmerkend ) en daarbij al wel heel lang haaruitval...ik dacht dat ik gewoon pech had met die haaruitval maar bleek dus gewoon een schimmelinfectie..
nu na drie weken wassen was al alle jeuk weg en ook al die haaruitval,
ik wilde de huisarts er niet mee storen met zoiets kleins maar toch blij dat ik dat heb gedaan.
zondag 11 januari 2015 om 10:09
Bedankt voor alle tips! Deze week dan toch maar even langs de huisarts. Ik wilde haar eigenlijk niet lastigvallen met zoiets kleins, maar wie weet is het toch een schimmelinfectie. De jeuk is nl. heel plotseling komen opzetten. Mocht het dat niet zijn, dan heb ik er de komende tijd weer een nieuwe hobby bij: shampoos verzamelen en uitproberen