Gezondheid alle pijlers

Uiteindelijk stoppen met roken

22-01-2015 17:18 31 berichten
Lieve forummers van viva,

Na een tijdje ben ik weer terug, ik ben wel blijven meelezen maar nu vond ik het tijd om topic te plaatsen.

Voor mijn gezondheid is het beter om te stoppen met roken.

Ik heb al verschillende pogingen gedaan, maar na 1 dag werd ik dan duizelig en voelde mij erg onrustig.

Ik voelde mij er niet prettig bij en heb maar weer een sigaret aangestoken, misschien was ik ook niet gemotiveerd genoeg.

Nu ben ik zo ontzettend klaar met roken en wil ik zo graag stoppen.

Ik heb het idee om nog maar drie sigaretten per dag te roken ipv 8 en dan over een dag of 3-4 ook die drie sigaretten de deur uit de doen.

Hopelijk lukt het om zo het stoppen met roken tot een succes te laten zijn.

Hoe hebben jullie het aangepakt om te stoppen met roken?

Vanavond moet ik werken maar ik zal tussendoor proberen te reageren.

Groeten van B
Ik ben vn de ene op de andere dag gestopt. Een moment gekozen om te stoppen en toen sigaretten weg gedaan. Wel een poos echt lastig gehad. Nu nog bij vlagen wel eens dat ik het heel erg mis (geen idee wat ik dan mis) maar het is in drie maanden nog maar twee keer fout gegaan.

Sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gestopt. Minderen werkt niet, de verslaving blijft.

Ik had een stok achter de deur met pleisters, 3 weken gebruikt.

Mijn ouders hebben champix gebruikt.

Anders eens contact op nemen met je huisarts, die kunnen je er goed mee helpenen adviseren.

Succes het begin is moeilijk en moet je echt even door heen maar daarna ben je blij dat je eraf bent.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Zoek hulp bij een arts.

Mijn vader rookte meer dan een pakje per dag, en is met behulp van medicijnen gestopt. Zonder eerst te minderen.
Ik heb zelfs na jaren nog wel eens dat ik het soms mis. Zo gek zo opeens.

1x weer sigaret gehad op een feestje. Meteen genezen. Gatverdamme. En hoesten, niet normaal. Was er misselijk van.
Ik vond het stiekem best lekker maar omdat ik zwanger ben kan het gewoon echt niet.

Ik hoor trouwens ook veel goede dingen over die medicijnen om te stoppen ja!
Dag 1: Van de dagelijks 40 sigaretten naar 20

Dag 2 : van 20 sigaretten naar 10

Dag 3: van 10 sigaretten naar 5

Dag 4: van 5 sigaretten naar 0

Niet ziek of misselijk of depri geweest, het is me reuze meegevallen.

Succes TO !!
Bedankt voor jullie reacties!

De meeste hulpmiddelen zijn voor mij niet aan de orde, ben er vandaag achter gekomen dat ik een kindje verwacht! Dus een grotere motivatie om te stoppen is er niet.
Knap hoor Griffe
quote:blondiej schreef op 22 januari 2015 @ 17:37:

Bedankt voor jullie reacties!

De meeste hulpmiddelen zijn voor mij niet aan de orde, ben er vandaag achter gekomen dat ik een kindje verwacht! Dus een grotere motivatie om te stoppen is er niet.

Super stok achter de deur. Dan ook niet minderen! Elke keer als je er 1 opsteekt aan je kindje denken dat helpt vast. Je kan dit uiteraard ook met je huisarts bespreken.

En gefeliciteerd!
quote:blondiej schreef op 22 januari 2015 @ 17:37:

Knap hoor GriffeEcht het was een fluitje van een cent...zet'm op Blondiej, jij kunt het ook
Dankje MadameQ inderdaad gelijk stoppen dat is het allerbeste
Ik reageer straks weer, het is nu spitsuur in huize B .

Dank alvast en tot straks
Ik heb het boek 'de opluchting' gelezen en daarna meteen gestopt, na tien jaar een pakje per dag en zonder enige moeite.

Ik denk er nog wel eens aan, maar dat is maar een gedachte, ik mis het roken zelf niet.

Fysieke afkickverschijnselen krijg je niet van stoppen met roken, dus wat jij beschrijft, dan heb je jezelf helemaal gek gemaakt, zonde, want dat is echt niet nodig.

Mijn moeder heeft zichzelf ook gedwongen nooit meer te roken, en die heeft er ook enorm veel last van, ze is namelijk nog steeds verslaafd, alleen dan zonder te roken. Door dit boek ben ik eerste gestopt met de verslaving, en dan heb je ook geen zin meer om te roken.

Ik hoop dat het voor jou ook werkt, er zijn meer van dit soort boeken, maar het werkt natuurlijk niet voor iedereen op deze manier. En dat je zwanger bent is helaas geen goede motivatie, stoppen doe je voor jezelf, niet voor een ander, zelfs niet voor je baby, anders had je er nu toch ook geen moeite mee?

Sterkte ermee! Het blijft een rotverslaving
Erger je niet, maar verbaas je!
Ik ben gewoon gestopt, halverwege de dag, halverwege de week, op de helft van een pakje sigaretten want het goede moment om te stoppen dient zich toch nooit aan.

Heb 3 dagen op van die nicotinekauwgom gekauwd en daarna was het klaar.

Dat is ondertussen 6 jaar geleden en nooit meer gerookt.

Een betere reden om te stoppen is er niet TO, gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik had een keer op tv gezien dat een dokter uitlegde hoe het voor de baby in je buik voelt als jij een sigaret opsteekt.

Omdat je aderen samenknijpen wordt de zuurstoftoevoer minder. Hij vergeleek het met dat je een kwartier lang door een rietje moet ademen, terwijl je je neus dichtknijpt.

Nu zal het vruchtje dat nu nog niet meemaken uiteraard, maar ik vond deze beeldende beschrijving erg motiverend.
Ik heb een e-sigaret gekocht (zonder nicotine) en in de eerste weken regelmatig daaraan staan hijsen als de trek heel erg was.

Maar nooit meer een echte sigaret aangeraakt.

Eerlijk: ik vond het niet makkelijk. De eerste maand heb ik enorm veel gehuild. Niet even, echt ontroostbaar. Waar dat vandaan kwam, geen idee! Zo raar!

Het is de moeite wel heel erg waard. Ik vind het heerlijk om niet meer te roken. En mijn kleding ruikt zo lang lekker.
Je baby wel of niet verstikken, dat lijkt me een uitstekende motivatie om te stoppen met roken.
Ik wist niet dat fysieke afkickverschijnselen niet bestonden Cello.

Misschien kan een boek ook helpen.

Motivatie begint natuurlijk bij jezelf, maar ik heb wel redenen die mij ondersteunen om het vol te houden.

Die plak ik op een plaats waar ik veel langsloop.
1 van die redenen zijn mijn kinderen en natuurlijk die in mijn buik.
Ik heb toen ook opgeschreven waar ik allemaal van baalde, dat helpt inderdaad ook,

De grafsmaak in je mond als je wakker word, je stinkende kleren, het piepje dat ik af en toe al in mijn ademhaling had, de paniek als je pakje bijna leeg is en de winkels bijna sluiten, dat soort dingen.

Verder, zodra je stopt, drink dan een paar dagen extra veel water en eet veel fruit etc. De nicotine schijnt er sneller van te verdwijnen uit je lichaam, en je voelt je meteen heel gezond op die manier
Erger je niet, maar verbaas je!
Ik ben ook gestopt omdat ik zwanger was (ben). Iedere keer dat ik zin had ik een sigaret heb ik een stuk fruit genomen of ben ik gaan schoonmaken als afleiding. Ik vond het de eerste paar dagen vreselijk moeilijk, ondanks dat ik wist dat het gewoon echt "moest" (van mezelf) omdat het het beste was voor het kindje. Ook veel water gedronken en ik voelde me inderdaad veel gezonder. Als ik nu ergens rook ruik ben ik zo blij dat ik er vanaf ben! Heel veel succes. En gefeliciteerd natuurlijk
---
Bedankt iedereen! Tot nu toe niet meer gerookt, en dat zal ik zeker blijven doen, gewoon geen nieuwe meer aansteken.

En mocht ik last krijgen van ontwenningsverschijnselen, dan is dat maar tijdelijk en hooguit vervelend.

Maar dit is het beste om te doen voor mijn gezondheid en die van mijn kind
Goed bezig Blondiej!
Thmx SaveTheDay! Als jullie nog tips hebben, zijn ze van harte welkom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven