Gezondheid alle pijlers

Vrouw slikt teveel pijnstillers

29-01-2015 08:14 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al tien jaar een prachtige vrouw. Een alleskunner en allesdoener. Ze heeft een succesvol eigen bedrijf, doet daarnaast het huishouden, doet vrijwilligerswerk en zorgt ook

nog eens goed voor mij. 3,5 jaar geleden kwam daar de zorg voor een kind bij. Vanaf de bevalling kreeg mijn vrouw veel last van hoofdpijn door de vermoeidheid. Dit loste zij op door het gebruik van pijnstillers met coffeine. Zo kon (en kan) zij alle ballen hoog houden.

Inmiddels zijn we 3,5 jaar verder en het pijnstillergebruik is niet echt afgenomen. Op goede dagen zit ze op de maximale dosering, op slechte dagen slikt zie soms wel het dubbele. Het is haar manier om alles te blijven kunnen en alles perfect te kunnen blijven uitvoeren.

Mensen zien haar als een supervrouw die alles kan, maar ik zie hoe haar lichaam moe wordt. Hoe ze iedere dag vecht om alles te kunnen doen. Ik maak mij ook grote zorgen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat deze hoeveelheden geen schade achterlaten.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe zou ik haar kunnen helpen? Mijn vrouw is regelmatig bij de huisarts geweest vanwege haar hoofdpijn. Zij adviseren rust en dat is nou net in haar ogen geen oplossing.
quote:-kuuk- schreef op 29 januari 2015 @ 16:48:

[...]

Wat zeg je nu precies? Je vindt het van de zotte dat Coen hier virtueel langs zijn bliksem krijgt.

Je schoonmoeder kreeg de schuld (onterecht dus??) Hoezo schrijf je dan 'sommige vrouwen kunnen gewoon niet loslaten'?

Nee, mijn schoonmoeder kreeg niet de schuld. Dat was sarcasme. Het is debiel om iemand anders de schuld van jouw verslaving te geven. Ik greep naar de pillen, want Coen doet zo weinig in het huishouden. Raar. En iemand die zo slim is, moet inzien dat dit geen oplossing is.

En jij zegt wel heel romantisch dat d eman met de vuist op tafel moet slaan, maar niet iedereen pikt dat. Kan mij ook nog een topic herinneren waarin de man bijvoorbeeld moest wieberen in zijn vrije weekend omdat vrouwlief dan rustig kon schoonmaken. Zoals ik al zei, sommigen kunnen niet loslaten die vinden dat ze alles moeten kunnen. Tegen zoveel perfectionisme kan een vuist op tafel niet zoveel hoor. Vrouw heeft een succesvol eigen bedrijf, dan kan ze toch ook wel inschatten dat ze een hulp in de huishouding nodig heeft als COen dit niet wil of niet kan? Ze kan het vrijwilligerswerk toch laten? Ze wil zelf geen keuzes maken, want ze wil alles. Tja.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij hier nog leest

Aangezien al dit commentaar niet erg goed voor zijn ego is
quote:clubmedfan schreef op 30 januari 2015 @ 09:00:

[...]

Nee, mijn schoonmoeder kreeg niet de schuld. Dat was sarcasme. Het is debiel om iemand anders de schuld van jouw verslaving te geven. Ik greep naar de pillen, want Coen doet zo weinig in het huishouden. Raar. En iemand die zo slim is, moet inzien dat dit geen oplossing is.

En jij zegt wel heel romantisch dat d eman met de vuist op tafel moet slaan, maar niet iedereen pikt dat. Kan mij ook nog een topic herinneren waarin de man bijvoorbeeld moest wieberen in zijn vrije weekend omdat vrouwlief dan rustig kon schoonmaken. Zoals ik al zei, sommigen kunnen niet loslaten die vinden dat ze alles moeten kunnen. Tegen zoveel perfectionisme kan een vuist op tafel niet zoveel hoor. Vrouw heeft een succesvol eigen bedrijf, dan kan ze toch ook wel inschatten dat ze een hulp in de huishouding nodig heeft als COen dit niet wil of niet kan? Ze kan het vrijwilligerswerk toch laten? Ze wil zelf geen keuzes maken, want ze wil alles. Tja.

Maar als je partner alcoholverslaafde is, dan grijp je toch ook in. Dan zeg je toch ook niet "nouja.. het is een keuze, we zien wel waar het schip strand"

En die vrouw, die jij beschrijft, kreeg ook de wind van voren. Dat ze niet alleen dat huishouden deed, maar dat ze toch ook nog een man had. Dat zij moest leren dingen sámen te doen, met man én kind(eren)

Maar TO gaat vrijwillig voor zijn eigen broodnodige rust en ontspanning op zijn vrije dagen op pad. Want dat heeft die arme ziel nódig. En dan kan zijn kind naar oma.

Echt.. als een vrouw het wáagt om meer dan 24 uur per week te werken, moet ze zich aan alle kanten verantwoorden "waarom néém je dan een kind" Deze man gaat al zijn vrije dagen op pad, en laat zijn (schoon-)moeder oppassen, en dat is oké?

Ik vraag me vooral af: waarom heeft deze man een gezin?
Later is nu
(en ik hoop echt dat die opmerking over die 2 broodnodige vrije dagen een troll-ten-top is.. oooh.. wat hoop ik dat)
Later is nu
Misschien is zij wel een controlfreak, dat kan. Maar Coen laat in meerdere reacties doorschemeren dat het feit dat hij niet meer doet er van zijn kant vooral mee te maken heeft dat hij het wel lekker vindt zo . Vooral die twee vrije dagen zijn inderdaad bizar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Dreamer schreef op 30 januari 2015 @ 09:40:

[...]

Maar als je partner alcoholverslaafde is, dan grijp je toch ook in. Dan zeg je toch ook niet "nouja.. het is een keuze, we zien wel waar het schip strand"

[/b]Maar dan moet je wel willen, toch? Mijn schoonmoeder heeft geluld als brugman en van alles geprobeerd, zijn kinderen idemdito. De verslaving heeft gewonnen.
quote:Susan schreef op 30 januari 2015 @ 09:50:

Misschien is zij wel een controlfreak, dat kan. Maar Coen laat in meerdere reacties doorschemeren dat het feit dat hij niet meer doet er van zijn kant vooral mee te maken heeft dat hij het wel lekker vindt zo . Vooral die twee vrije dagen zijn inderdaad bizar.Ja, die twee vrije dagen zijn ook bizar. Feit is wel dat vrouwlief er voor kiest om naast een drukke baan ook vrijwilligerswerk te willen doen en daarnaast er te willen zijn voor haar kind en voor het huishouden. Daar hoeft Coen dan toch niet de dupe van te worden? Misschien heeft Coen ooit wel eens gezegd dat minder werken een optie is, dat een schoonmaakster een optie is? Als ik weekend heb, doe ik ook het liefst zo min mogelijk. En alleen leuke dingen.
quote:clubmedfan schreef op 30 januari 2015 @ 10:10:

[...]

Maar dan moet je wel willen, toch? Mijn schoonmoeder heeft geluld als brugman en van alles geprobeerd, zijn kinderen idemdito. De verslaving heeft gewonnen.

Maar als je niet probeert, dan is het toch sowieso een glijdende schaal?

En in dit geval is Coen misschien niet de oorzaak, maar hij kan wel heel veel helpen, waardoor het voor zijn vrouw makkelijker wordt.
Later is nu
quote:clubmedfan schreef op 30 januari 2015 @ 10:13:

[...]

Ja, die twee vrije dagen zijn ook bizar. Feit is wel dat vrouwlief er voor kiest om naast een drukke baan ook vrijwilligerswerk te willen doen en daarnaast er te willen zijn voor haar kind en voor het huishouden. Daar hoeft Coen dan toch niet de dupe van te worden? Misschien heeft Coen ooit wel eens gezegd dat minder werken een optie is, dat een schoonmaakster een optie is? Als ik weekend heb, doe ik ook het liefst zo min mogelijk. En alleen leuke dingen.

Dan had hij dat vast in één van zijn reacties wel gezegd, als hij dat gedaan had. Hij kon namelijk ook andere dingen benoemen.

En ik heb ook lange tijd vrijwilligerswerk gedaan naast baan en gezin. Gewoon omdat ik dat erg leuk vond en er juist energie van kreeg. Ik geef toen dat je keuzes moet maken, maar ik vind in dit voorbeeld de keuzes van TO én zijn vrouw bizar. Als gezin dus. Waarom zou je ervoor kiezen op je vrije dagen je kind structureel bij oma te brengen? Waarom zou je er als vrouw voor kiezen je kind op de vrije dagen van je man naar oppas te brengen? Altijd? Vertrouw je je man niet?
Later is nu
Sorry hoor maar wat een onzin. Waarom je kind structureel naar je oma brengen? Oma vind dat erg denk je? Ik vond als kind heerlijk om bij oma te zijn en verwend te worden. En oma vond dat ook super. Ik werd ook 1x in de week naar oma gebracht

Mevrouw moet geen vrijwilligerswerk doen als ze het al zo druk heeft. Dat is haar keus niet die van haar man.

Het valt me gewoon erg op dat iedereen die man blijft aanvallen terwijl vrouw de meest schuldige hieraan is
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Er is niks mis mee om je kind naar oma te brengen, maar zou het dan niet veel logischer zijn om het kind op andere dagen naar oma te brengen, op dagen waarop ze allebei werken, zodat zijn vrouw zich gewoon ongestoord met haar bedrijf kan bezighouden?

Dat van dat vrijwilligerswerk, dat ben ik met je eens, dat kan ze inderdaad op een laag pitje zetten of (tijdelijk) stoppen. Maar er is echt nog wel heel veel wat Coen zou kunnen inleveren en doen. Geen boodschappen kunnen doen met een kind erbij lijkt mij echt onzin. Het huishouden niet kunnen doen gewoon omdat je dat niet kan is onzin. Als hij alleen zou wonen zou hij ook zijn eigen huishouden moeten doen. Twee volle dagen per week voor jezelf moeten hebben is onzin. Niemand met een gezin met jonge kinderen heeft dat.
En inderdaad, die vrouw is ook niet echt handig bezig. Of zoals Thordis in het begin al zegt: ze komt over als een rete-vermoeiend mens. Daar sluit ik me helemaal bij aan, zo komt ze ook over op mij. Maar dat neemt niet weg dat hij erg lui en slap overkomt en niet zozeer door het feit dat zij pijnstillers slikt, maar door alle berichten over wat hij allemaal niet kan en wil doen en hoeveel tijd hij voor zichzelf meent nodig te hebben.
quote:Pudding123 schreef op 30 januari 2015 @ 10:36:

Sorry hoor maar wat een onzin. Waarom je kind structureel naar je oma brengen? Oma vind dat erg denk je? Ik vond als kind heerlijk om bij oma te zijn en verwend te worden. En oma vond dat ook super. Ik werd ook 1x in de week naar oma gebracht

Mevrouw moet geen vrijwilligerswerk doen als ze het al zo druk heeft. Dat is haar keus niet die van haar man.

Het valt me gewoon erg op dat iedereen die man blijft aanvallen terwijl vrouw de meest schuldige hieraan isDus op de vrije dagen van TO, als vrouw moet werken, dan moet vrouw maar zien hoe ze voor kind zorgt? TO geeft zelf aan op die dagen altijd op pad te zijn omdat hij nu eenmaal me-time nodig heeft. Hij geeft aan niet te 'kunnen' schoonmaken en ook geen boodschappen te 'kunnen' doen met kind erbij. Dat mag vrouwlief dus allemaal regelen wat hem betreft. Daar is hij op 'aangevallen', niet op de pillenverslaving en het vrijwilligerswerk van vrouw. Je moet le-zen.
Zou het misschien kunnen zijn dat Coen in zijn OP zijn vrouw enom opgehemeld heeft om ons een bepaald beeld te geven? Om ons te overtuigen dat zij echt geen 3 maanden gemist kan worden als ze een afkick-programma zou volgen? En dat hij dus graag over een wondermiddeltje te horen zou krijgen, zodat het hem zelf weer geen enkele inspanning zou kosten dan alleen een topic openen?

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar als hij geen boodschappen kan doen met een kind, dan kan hij toch boodschappen doen op één van zijn vrije dagen als het kind toch bij oma zit?

Beetje omgekeerde wereld...
quote:Pudding123 schreef op 30 januari 2015 @ 10:36:

Het valt me gewoon erg op dat iedereen die man blijft aanvallen terwijl vrouw de meest schuldige hieraan is

Ik bracht mijn kinderen ook structureel bij oma, maar niet in het weekend. Is dat écht zo normaal voor jou?

Wat als je als moeder zegt "ik werk 40 uur in de week, mijn kind is me in het weekend te druk, die breng ik structureel weg die dagen" Zou je dat nét zo normaal vinden? Echt?
Later is nu
En nee, ik spreek de vrouw van Coen echt niet vrij. Ze komt op mij hysterisch perfectionistish over. En dat lijkt mij ook rete-vermoeiend. Maar als zij echt zó'n hoofdpijn heeft en zó moe is dan lijkt het mij dat ze er naar snakt dat Coen op zijn vrije dagen iig de boodschappen doet.
quote:-kuuk- schreef op 30 januari 2015 @ 10:55:

Zou het misschien kunnen zijn dat Coen in zijn OP zijn vrouw enom opgehemeld heeft om ons een bepaald beeld te geven? Om ons te overtuigen dat zij echt geen 3 maanden gemist kan worden als ze een afkick-programma zou volgen? En dat hij dus graag over een wondermiddeltje te horen zou krijgen, zodat het hem zelf weer geen enkele inspanning zou kosten dan alleen een topic openen?

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar als hij geen boodschappen kan doen met een kind, dan kan hij toch boodschappen doen op één van zijn vrije dagen als het kind toch bij oma zit?

Beetje omgekeerde wereld...

Nee, want TO heeft récht op zijn ontspannen 2 dagen Kuuk, anders redt hij het niet

En ja.. daar wordt hij op aangevallen. Niet dat zijn vrouw die pillenverslaving heeft, maar dat hij erbij zit en ernaar kijkt en dan maar weer z'n eigen ding gaat doen, want hee.. zij wil dit toch allemaal?
Later is nu
De verslaving wil ze niet nee, maar voor de andere dingen had ze al lang voor gekozen voor de verslaving. Verslaving is pas na de bevalling ontstaan vanwege haar hoofdpijn.
quote:Dreamer schreef op 30 januari 2015 @ 11:00:

[...]

Nee, want TO heeft récht op zijn ontspannen 2 dagen Kuuk, anders redt hij het niet

En ja.. daar wordt hij op aangevallen. Niet dat zijn vrouw die pillenverslaving heeft, maar dat hij erbij zit en ernaar kijkt en dan maar weer z'n eigen ding gaat doen, want hee.. zij wil dit toch allemaal?Oh jee, zou Coen zich nu niet slap vinden? Zij doet veel meer dan hij en zij heeft die 2 dagen niet nodig voor zichzelf......
quote:Pudding123 schreef op 30 januari 2015 @ 11:08:

De verslaving wil ze niet nee, maar voor de andere dingen had ze al lang voor gekozen voor de verslaving. Verslaving is pas na de bevalling ontstaan vanwege haar hoofdpijn.Misschien gingen die 2 structurele vrije dagen van haar man haar toen pas op te breken, toen ze ineens niet één, maar twéé kinderen bleek te hebben. En die ene slaapt tenminste overdag, is 's nachts weg en de vrije dagen ook, maar die ander kan niet zo goed zelfs spelen en eten en alleen zijn enzo.
Later is nu
quote:Pudding123 schreef op 30 januari 2015 @ 11:08:

De verslaving wil ze niet nee, maar voor de andere dingen had ze al lang voor gekozen voor de verslaving. Verslaving is pas na de bevalling ontstaan vanwege haar hoofdpijn.Zal best hoor, maar je doet nu net of TO geen factor is in het hele probleem. Vind je dat echt?
Eens met Dreamer. Dat hij twee vrije dagen voor zichzelf had voordat ze kinderen hadden is niet zo raar. Dat je erop staat om die vrije dagen te houden als er eenmaal kinderen zijn is wel raar. Je kiest doorgaans voor elkaar voordat er kinderen zijn en dan heb je een andere levensstijl met meer vrijheden, mensen leven niet dan alvast alsof ze wel kinderen hebben. Als er eenmaal een kind is moet je wat inleveren. Als een van de twee dat vertikt en erop staat te blijven leven zoals het was voor er kinderen waren dan kun je dat moeilijk bestempelen als "je wist dat hij zo was en je hebt er zelf voor gekozen". Dat is totaal niet te vergelijken, want de situatie was toen heel anders en je mag van een volwassen partner gewoon verwachten dat hij zich aanpast aan veranderende omstandigheden en niet vindt dat jij dat allemaal maar moet dragen.
Haar pijnstiller verslaving Is begonnen met hoofdpijn na de bevalling. Ontzwangeren. Vrouw nam pijnstillers en vond die waarschijnlijk een super oplossing. Begint beetje hoofdpijn opnieuw, hoppaa weer een pilletje in je strot of 2. Het sluipt er zo in.. je krijgt meer hoofdpijn op een gegeven moment van de pijnstillers (wat je op dat moment vaak ook niet realiseert) en pakt nog meer pijnstillers. Help 2 pijnstillers in een helpen ook niet meer, zouden er 3 kwaad kunnen? Vast niet..

Ik ben zelf ook pijnstiller verslaafd geweest en heb met verschillende andere verslaafde hierover gepraat. Dit is voor de meeste een kort verhaaltje Hoe het is begonnen. Alleen had ik hoofdpijn omdat ik achteraf een bril nodig had
Stel dat ik elke dag van de week flink wilde uitslapen, niet voor de kinderen wilde zorgen en geen baan wilde, alleen maar wat wilde studeren met af en toe een bijbaantje, alleen mijn eigen was wilde doen, niet een heel huis wilde schoonmaken, waardoor alles op mijn man zou neerkomen, zou hij dan ook niet mogen zeuren? Want toen hij mij leerde kennen studeerde ik nog, woonde ik op een kamer en hoefde alleen voor mezelf te zorgen, dus dáár heeft hij destijds voor gekozen? Dat we nu elf jaar ouder zijn en een totaal ander leven hebben telt niet?
En die 2 vrije dagen, vind ik ook raar verhaal hoor. Maar het ligt niet allemaal aan meneer Coen. Iedereen heeft thuis wel zo zijn dingetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven