Continue naar de toilet moeten
dinsdag 27 september 2011 om 18:00
ik heb altijd heel erg weinig gedronken. Dronk zon 2 glazen per dag. Ik wist wel dat het beter was om meer te drinken. Vorig jaar ben ik voor het eerst gestart om meer te drinken. Ik nam altijd een flesje mee die ik vulde met water, waardoor ik sneller naar het flesje water greep (ipv snacken o.i.d. dus ook positief ) , ik dronk destijds gemiddeld 3-4 flesjes (500ml) water per dag. Het enige wat ik er aan merkte was dat ik om de paar minuten naar het toilet moest, en niet dat er maar een paar druppels uit kwam maar elke keer grote stralen. (Alsof ik het water doorslik en het er gelijk weer uit plas)
Ik moest toen ook zon 3-4 keer per uur naar de wc. En ook echt gelijk gaan, omdat het hoge nood was. Dus ben toen eigenlijk gaan minderen met veel drinken omdat ik er gewoon niets positiefs aan merkte, en er alleen maar last ervan had.
Nu heb ik de laatste tijd weer een droge mond en lippen dus ben ik weer meer gaan drinken. Hup flesje erbij, maar nu weer ben ik net een kwartier geleden naar de wc gegaan kan ik gewoon weer.
Herkent iemand dit en weet iemand wat dit is? Ik moet van de week ook naar de huisarts en ga het denk ik wel aankaarten. Het lijkt me niet echt normaal, en handig is het niet. Vooral niet als je weg moet
Ik moest toen ook zon 3-4 keer per uur naar de wc. En ook echt gelijk gaan, omdat het hoge nood was. Dus ben toen eigenlijk gaan minderen met veel drinken omdat ik er gewoon niets positiefs aan merkte, en er alleen maar last ervan had.
Nu heb ik de laatste tijd weer een droge mond en lippen dus ben ik weer meer gaan drinken. Hup flesje erbij, maar nu weer ben ik net een kwartier geleden naar de wc gegaan kan ik gewoon weer.
Herkent iemand dit en weet iemand wat dit is? Ik moet van de week ook naar de huisarts en ga het denk ik wel aankaarten. Het lijkt me niet echt normaal, en handig is het niet. Vooral niet als je weg moet
dinsdag 27 september 2011 om 19:02
dinsdag 27 september 2011 om 19:07
Ik heb toch maar even op gezondheidsplein voor je gekeken. Ik weet nl niet zeker of het vele plassen alleen van de dorst komt.Je kunt het altijd even laten checken toch? Baat het niet, dan schaadt het niet.
Symptomen
De eerste verschijnselen zijn:
Veel plassen (ook 's nachts)
Extreme dorst
Droge mond
Verstopping
Vermagering
Vermoeidheid
De kans op infecties neemt toe
Wazig zien
Huiduitslag
Slecht genezende wondjes en schrammen
Jeuk of prikkelingen
Witte vloed bij vrouwen
Symptomen
De eerste verschijnselen zijn:
Veel plassen (ook 's nachts)
Extreme dorst
Droge mond
Verstopping
Vermagering
Vermoeidheid
De kans op infecties neemt toe
Wazig zien
Huiduitslag
Slecht genezende wondjes en schrammen
Jeuk of prikkelingen
Witte vloed bij vrouwen
dinsdag 27 september 2011 om 19:13
Het kan ook een psychische oorzaak hebben dat jij zo vaak naar het toilet moet. De meeste mensen kunnen altijd plassen als ze naar het toilet gaan ook al moeten ze niet zo nodig. Als je veel met plassen bezig bent (bijvoorbeeld door te denken dat je echt zo vaak moet plassen) kun je eerder aandrang voelen en daardoor moet je dus vaker en eerder naar het toilet als iemand die er niet veel mee bezig is.
Wat bij jou waarschijnlijk ook meespeelt is dat jij altijd weinig hebt gedronken en daarom niet gewend bent aan het gevoel dat je blaas wat uitrekt en hierdoor meteen aandrang krijgt om te plassen. Als je het langer ophoudt kun je aan dit gevoel wennen en zul je uiteindelijk dus ook minder vaak naar het toilet moeten en er daardoor ook weer minder mee bezig zijn.
Het is echt niet gezond om weinig water te drinken, dus ik zou toch aanraden om niet minder te gaan drinken! (1,5 liter water is normaal)
Wat bij jou waarschijnlijk ook meespeelt is dat jij altijd weinig hebt gedronken en daarom niet gewend bent aan het gevoel dat je blaas wat uitrekt en hierdoor meteen aandrang krijgt om te plassen. Als je het langer ophoudt kun je aan dit gevoel wennen en zul je uiteindelijk dus ook minder vaak naar het toilet moeten en er daardoor ook weer minder mee bezig zijn.
Het is echt niet gezond om weinig water te drinken, dus ik zou toch aanraden om niet minder te gaan drinken! (1,5 liter water is normaal)
dinsdag 27 september 2011 om 19:51
Ik weet niet hoe je Engels is, maar hier vind je tips om je blaas te trainen: http://www.health.com/health/gallery/0, ... 63,00.html
Op health.com staat ook een artikel over hoe je je blaas gezond kunt houden.
Op health.com staat ook een artikel over hoe je je blaas gezond kunt houden.
dinsdag 27 september 2011 om 20:05
dinsdag 27 september 2011 om 21:00
woensdag 28 september 2011 om 15:44