Gezondheid alle pijlers

Verkoudheid of meer aan de hand.

07-02-2015 11:04 20 berichten
Ik weet dat ik hier niet om diagnoses mag vragen, maar wellicht zijn er mensen die dit herkennen omdat ze het zelf hebben (gehad)

Op het moment zie ik om me heen veel mensen die flink verkouden zijn. Zelf ben ik dat ook, maar ik begin te denken dat er misschien iets meer aan de hand is.

Kleine 3 weken geleden had ik een blaasonsteking waar ik antibiotica voor heb gehad. Nadat ik die een paar dagen had geslikt werd ik verkouden. Ik moest vooral veel hoesten en later kreeg ik ook een snotterneus. Dit is nu 2 weken aan de gang en het wil maar niet over gaan. Ik blijf hoesten en mijn neus snuiten. Daarnaast voel ik me (vooral de afgelopen week) heel slap, heb nauwelijks energie. Vanochtend een beetje opgeruimd in huis en daarna moest ik op de bank liggen zo moe was ik. Toen gedouchet en daarna stond ik te trillen op mijn benen.

Verder heb ik het ook een beetje benauwd.

Herkennen mensen die als horend bij het hele vervelende verkoudheidsvirus dat op dit moment heerst?

Ik zit eraan te denken om maandag naar de dokter te gaan als ik me dan nog zo slap en hoesterig voel, maar wil hem liever niet lastigvallen om niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het, maar dat wil niet zeggen dat er niet meer aan de hand kan zijn.

Bij mij heeft het hoesten 4 weken geduurd en pas na een week of 3 voelde ik me niet meer zo moe en zwak.

Als ik jou was, zou ik maandag toch even naar de dokter gaan.
Life is short. Eat dessert first.
Heb je ook pijn tussen je schouderbladen?

Misschien is een bezoekje aan de huisarts niet verkeerd het kan een hevige verkoudheid zijn maar misschien is het toch iets op je longen of iets dergelijks en heb je wat aan een antibiotica kuur.
https://www.thuisarts.nl/heb-ik-griep-griepcheck

En bij de huisarts kun je codeïnetabletten vragen tegen het hoesten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dank je Roosje, dat virus is echt heel naar. Ik hoor van meer mensen dat het zo lang kan duren.

Maandag toch maar even bellen met de huisarts.

(van dat antibioticum is bekend dat het longproblemen kan veroorzaken, dat maakt het ook een beetje vervelend om te beoordelen wat er nou is.)
Himalaya, als ik dat invul komt eruit dat ik griep heb! Maar dat denk ik eigenlijk niet, want ik heb geen koorts.

Wel last van mijn longen / hoesten / benauwd.
Het kan ook tot longontsteking leiden, dus mss toch maar even langsgaan. Ik hoop dat het snel beter gaat.

http://www.symptomengriep ... 15-nederland-aangebroken/

Edit: Ik had ook geen koorts.
Ik had dit keer ook alles wat bij griep hoort behalve de koorts. Wel de symptomen van koorts trouwens, zweten, trillerig, licht in het hoofd. Maar geen koorts. Voelde me flink beroerd een paar dagen. Helaas opgevoed met het credo 'als je geen koorts hebt ben je niet ziek' dus lekker doorgegaan. In het weekend 14 uur geslapen aan één stuk, twee dagen achter elkaar, en toen ging het weer een beetje. Het hoesten is, nu twee weken later, nog steeds aanwezig, maar niet meer zo heftig gelukkig.
Ik zou idd naar de huisarts gaan, laat hem/haar maar naar je longen luisteren.

Een virus kan je echt nekken soms hoor maar misschien is er toch meer aan de hand
Je bent zelf een theepot
Laten nakijken op longontsteking is een goed idee.

Verder: als je ziek bent moet je je lichaam de kans geven om te herstellen. Al die flinkigheid is te begrijpen uit Calvinistisch oogpunt, maar niet erg verstandig uit oogpunt van gezondheid.
Als het maandag nog zo is als nu ga ik zeker even naar de huisarts.

Heb ooit aan het eind van een verkoudheid longvliesontsteking gehad en dat was geen pretje. Dus ik ben wel alert op longproblemen, zeker nu ik het ook benauwd aan het krijgen ben.

Dank jullie voor de bijdragen, het geeft me in ieder geval het idee dat ik geen drama om niets queen ben
Echt, zoveel mensen om mij heen zijn momenteel ziek, en het duurt soms wel een maand! Rot virus!

Goed dat je langs de dokter gaat, beterschap!
Je bent zeker geen drama om niets queen. Een longontsteking is niet niets, dus beter voorkomen dan genezen.
Was het niet zo dat bij dit verkoudheidsvirus meer mensen longontsteking kregen? Was volgens mij pas op het nieuws.

Ik was van eind oktober tot begin januari ook verkouden. Was het bijna over kwam het weer terug. Was toen een stressvolle periode en wrs is daardoor mn weerstand flink minder geweest. Mss is dat bij jou ook het geval? Normaalgesproken zou ik je niet aanraden om al na twee weken naar de huisarts te gaan. Maar nav wat ik in de eerste alinea schreef wel.
Griep heerst en duurt in ziekteduur langer dan normaal geen dag of 3-5 maar 1 tot 2 weken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Deze griep staat er idd om bekend dat het bronchitis/longontsteking kan veroorzaken, was bij mij ook het geval. Maandag maar ff naar de huisarts dus! Sterkte & beterschap, het is een nare griep dit jaar!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik ben ook verkouden geweest, veel niezen, hoofd vol en neus dicht , keelpijn etc. Geen koorts , weinig hoesten en ook ging ik niet meer slapen dan anders. Ook at ik normaal, niet minder. Dit duurde precies 3 dagen en toen voelde ik me wat beter en volgende dag was ik al bijna de oude. Ben toen ruim een uur buiten gaan wandelen.Mijn conditie is goed dus dat scheelt wellicht. Maar 2 weken ziek voelen, dat kan en hoeft niets te betekenen. Ga wat vaker naar buiten. Beterschap .
En veel mensen verwarren griep met een verkoudheid. TOheeft een verkoudheid.
Herkenbaar, na 4 weken de longen uit m'n lijf hoesten, veel niesen, hoofd vol, vast slijm in m'n longen was ik ook maar naar de huisarts gegaan. Ik had inmiddels toen ook al voor de 2e x koorts in een maand. Heb toen antibiotica gekregen. Koorts ging toen na 3 dagen weg.

Nu voel ik me een stuk fitter, hoest en snuit m'n neus nog steeds wel af en toe maar lang niet zo erg meer. Vast slijm is ook gone.

Dus gewoon effe langs de huisarts.
Misskatie, ben jij arts?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven