Gezondheid alle pijlers

Bang voor trombose

25-02-2015 14:07 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik wil graag mijn verhaal even kwijt omdat ik bang ben..

Ik ben sinds 1,5 maand weer begonnen aan de pil (de yazmin) had voorheen de nuvaring geslikt maar toen mijn relatie uit ging ben ik hiermee gestopt omdat ik dacht die rotzooi in mijn lijf is toch niet goed en ik ga niet met de eerste de beste mee naar bed. Nu heb ik sinds een tijd weer een vriend en zit ik dus ook weer sinds 1,5 maand aan de pil. Eigenlijk vrij tevreden over, weinig bijwerkingen tot ongeveer een week geleden.

Ik kreeg last van mijn benen, beide benen gingen savonds zwaar aanvoelen, net alsnog ik overdag een marathon had gelopen, ze voelden zwaar, waren pijnlijk en had af en toe soort kramp. Had het de eerste paar dagen niet geassocieerd met de pil tot dat ik me na een paar dagen bedacht dat ik wel moest oppassen. heb in de gaten gehouden of het rood werd, dik of gezwollen, maar dit was niet. Alleen gewoon pijn en een gevoel alsof ze totaal niet mee willen werken, bij beide benen dus.

Nu heb ik gisteren de hele dag last gehad en vanacht bijna geen oog dicht gedaan van de pijn, vanochtend de assistente gebeld en moest toch maar komen ivm eventueel risico op trombose.

Huisarts heeft gechecked maar omdat hij aan mijn benen niks raars zag is hij er vrijwel overtuigd dat het geen trombose is, wel moest ik stoppen met de pil uit voorzorg en zodat we kunnen kijken of het verband houd met mijn pil. Ik moest wel meteen terugkomen als het dik of rood wordt. Ik was weer een beetje gerustgesteld, ondanks dat mijn benen nog ontzettend pijn doen. Momenteel heb ik de hele dag al college maar kan ik me concentratie er niet bij houden, ik ben continue aan het zoeken op internet wat het dan wel kan zijn en kom dan ook verhalen tegen van patienten waarbij huisartsen trombose ook niet hadden herkend omdat ze geen klachten hadden, nu maak ik me dus weer helemaal zorgen… ik vind het zo raar dat mijn benen gewoon uit het niets zo’n pijn doen?

Ik ben een jonge meid van 23, rook niet, ben op normaal gewicht (wellicht iets aan de zware kant, maar geen overgewicht) en eet en drink ook vrij normaal, niks raars dus… maar ik kan het toch niet echt loslaten. Neem vanavond de pil natuurlijk niet, dus hopelijk treed er gauw verbetering op maar toch, ergens ben ik bang dat mijn huisarts mij niet serieus genoeg neemt oid
Fijn dat je naar de dokter gaat! Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen. Die pijn klinkt niet normaal.
Klaarbloempje, laat je nog even horen hoe het is gegaan. Ook al ken ik je niet.. moest vandaag meerdere keren aan je denken.
Ik denk ook aan je!
Wat lief van jullie! de huisarts daar was ontzettend aardig, hij dacht dat het geen trombose was aangezien beide kuiten nog soepel aanvoelden.

Hij heeft veel gevoeld en gedrukt enz en drukte daarna een paar keer op mijn rug en dat deed erg pijn, hij denkt dus ook dat daar een zenuw beklemd zit waardoor ik ook zon rare pijn en soort "verlamd"gevoel in mijn benen heb.

Moet het alsnog goed in de gaten houden, ook ivm evt hernia en toch ooj nog steeds letten op rood en dikheid van mijn been. Hopelijk niks ernstigs want ga over 1.5 maand nog op wintersport 😔

Maargoed, voor nu even letterlijk en figuurlijk met de beentjes omhoog en proberen engisinds beetje stoom af te blazen.. Dankje voor jullie berichtjes!
Fijn dat het in de gaten gehouden wordt nu. Beterschap!
Veel beterschap hoor!
Beterschap, hopelijk is het weg als je op wintersport gaat.
Fijn dat het geen trombose is en dat je bh gerustgesteld ben! Hopelijk wordt het snel beter, beterschap
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Hele geruststelling! Beterschap!
D-dimeer test is binnen een minuut geprikt.

Snap werkelijk niet wat daar moeilijk aan is voor een HA.

Iig om trombose uit te sluiten.
quote:Zusenzoo schreef op 28 februari 2015 @ 23:31:

D-dimeer test is binnen een minuut geprikt.

Snap werkelijk niet wat daar moeilijk aan is voor een HA.

Iig om trombose uit te sluiten.

Hmm, wel vreemd dan. Ik werd vanochtend ongesteld, waarschijnlijk omdat ik dus ben gestopt nu met de pil, en nu denkt mijn moeder dat wellicht die pijn in mijn rug daardoor te verklaren is, en dan blijft de vraagt wat betreft mijn benen nog steeds over.

Heb besloten het even te laten rusten, want het is om moedeloos van te worden en hoe drukker ik me maak hoe waarschijnlijker het is dat dat ook doorspeelt naar mijn benen. kijk wel hoe ik vandaag mijn dag door kom en heb een erg fijne fysio die ik morgen wel even bel voor advies.
Heeft er iemand advies over welke testen/bloedprikdingen ik kan aanvragen bij de huisarts?

Ik wil sowieso die bloedtest voor trombose aanvragen, toch om het uit te sluiten. En eventueel misschien diabetes prikje? ook zo gedaan..

Ik heb vandaag namelijk geen stap kunnen verzetten, net 5min de hond uitgelaten en kwam buiten adem terug en mijn benen waren meteen weer geblokkeerd.
diabetesprik?
D-dimeer voor trombose.

Wat bedoel je met een diabetes prik?
Ja testje voor diabetes, mijn buurman vroeg zich af of ik ooit daarop ben getest, omdat pijn in je benen ook een symptoon kan zijn van onderkende diabetes, en daarnaast heb ik al maanden al dan niet jaren last van vermoeidheid en andere vage klachten
Over het algemeen krijg je bij diabetes last van veel plassen en veel dorst, pijn in de benen is niet echt een typisch symptoom daarvan. Maar goed, een test daarvoor is een kleine moeite, kun je gewoon aan je huisarts vragen (nuchter glucose).
quote:klaarbloempje schreef op 01 maart 2015 @ 19:52:

Ja testje voor diabetes, mijn buurman vroeg zich af of ik ooit daarop ben getest, omdat pijn in je benen ook een symptoon kan zijn van onderkende diabetes, en daarnaast heb ik al maanden al dan niet jaren last van vermoeidheid en andere vage klachtenje bent al twee keer bij een huisarts geweest, je gaat toch op basis van een oordeel van je buurman (die geen huisarts is) vragen om een bloedtest?
Hoeveel artsen wil je nog horen zeggen dat er niets aan de hand is qua trombose in je benen? Als je die laatste ook niet vertrouwt, had je net zo goed niet naar de HAP kunnen gaan.
En? Hoe is het TO?
Waarom was je ook alweer onder behandeling bij de fysio?
En hoe gaat het? Bloedtest gehad?
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Je bent goed nagekeken.. Bloedtesten gaan je ook geen geruststelling geven als de klachten wat aan blijven houden.. En zo kan je natuurlijk bezig blijven toch?

Probeer niet te vervallen in het hhypochondrische.. Maar te relativeren.. Try to relax!
Nou, al weer tijdje geleden en fysio had engisinds effect (klachten werden minder, bleven wel) maar sinds aantal dagen zijn we weer terug bij af. Hij had mijn kuiten gemasseerd maar dat werkte voor uurtje en daarna had ik gewoon weer pijn.

Nog steeds continu soort kramp/spierpijn en lopen of staan doet gewoon zoveel pijn. Daarbij komt dat mijn voeten ontzettend koud zijn en blijven, overdag en snachts

Fysio gaat volgende week met huisarts overleggen over wat we verder kunnen doen, maar vandaag lig ik helaas weer in bed 😔
ohh veel beterschap hoor!
Ik heb ook trombose gehad, rookte niet, geen overgewicht en gebruikte de pil. 4 maanden was ik met de pil bezig tot ik op een ochtend wakker werd met pijn in mijn been. Ik kon niet meer normaal lopen. Ben naar de hap geweest , het was namelijk zaterdag 1 januari, en ik had geen trombose volgens hem. Want mijn been was niet rood, warm of dik.

Paar dagen later naar huisarts geweest en kreeg een vervanger: zijn je spieren, moest fysio hebben en ik kreeg pijnstillers. Paar x fysio geweest en geen verbetering. Begon hij over trombose. Ik thuis lezen erover en ik schrok me rot. Ondertussen liep ik al met krukken, lopen ging niet meer. Na het lezen over trombose ben ik de volgende ochtend meteen naar de huisarts gegaan en dit x had ik mijn eigen huisarts. Ik vertelde alles en ook wat de fysio zei over trombose en dat ik daarover ben gaan lezen. Ik vroeg of ik ook trombose kon hebben, ook al zijn de uiterlijke kenmerken nog niet te zien. Hij zei inderdaad dat dit ook voorkwam. Ik moest meteen bloedprikken en binnen 1 uur werd ik gebeld. Ik moest zo snel mogelijk naar de eerste hulp, ze hadden mijn komst er al gemeld!

Daar hebben ze weer bloed geprikt en volgens de bloedwaardes, inderdaad de d-dimeren, bleek ik trombose te hebben. Ik kreeg meteen een echo en bleek 2 trombussen te hebben: 1 bij mijn knie en 1 in mijn lies! Ik had 2 weken met trombose rondgelopen en was er op tijd bij. Bloedverdunners moeten prikken en slikken en 2 jaar een kous moeten dragen. Overigens kreeg ik later pas de uiterlijke kenmerken van een trombose been!!!

Meid, laat je bloed nou eens prikken!! Zonder bloedonderzoek heb je geen feitelijk bewijs!! Mijn been zag er ook normaal uit, maar lopen kon ik niet meer en had veel pijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven