kriebels en sport
zondag 15 maart 2015 om 16:47
Nou, nu ik vitamine b12 injecties krijg zijn op een keer een heleboel problemen verdwenen. Maar de kriebels in een been en arm zijn nog steeds niet helemaal verdwenen. Mijn arts denkt dat het probleem nu opgelost zou moeten zijn. Als niet is het of psychisch of misschien restless leg syndroom. Nou, rls lijkt vooral 's nachts voor te komen en in den ochtend het zwakst te zijn terwijl ik er de meeste last in de ochtend heb en zonder problemen kan slapen. Ik heb ook niet de behoefte mijn been en arm te bewegen. En psychisch.. nou ja.. de arts zij ook mijn hartritmestoringen zijn psychisch, slecht geheugen, moe zijn ook,.. nu is het allemaal verdwenen.
Alleen de kriebels dus nog. Dus de vraag of iemand dit herkent: kriebels die in de ochtend het ergst zijn, en altijd het sterkst als ik de dag eerder cardio (haardlopen, zwemmen) gedaan heb maar niet naar krachttraining of kracht a la bodyrock (50 secondes pushups, 10 secondes pauze, 50 secondes iets anders..). Nou, als ik geen cardio zou doen zou ik er vermoedelijk bijna geen last meer van hebben, maar mijn uithoudingsvermogen is gewoon zo beroert dat ik het nodig heb.
Alleen de kriebels dus nog. Dus de vraag of iemand dit herkent: kriebels die in de ochtend het ergst zijn, en altijd het sterkst als ik de dag eerder cardio (haardlopen, zwemmen) gedaan heb maar niet naar krachttraining of kracht a la bodyrock (50 secondes pushups, 10 secondes pauze, 50 secondes iets anders..). Nou, als ik geen cardio zou doen zou ik er vermoedelijk bijna geen last meer van hebben, maar mijn uithoudingsvermogen is gewoon zo beroert dat ik het nodig heb.
zondag 15 maart 2015 om 16:59
Om je conditie op te bouwen hoef je niet per se keihard te cardio'en.
Waarom probeer je bv niet eens een week niet je cardioprogramma af te draaien, maar daarvoor in de plaats bv een uur in vlot tempo te gaan wandelen? Heb je toch je beweging, doet je conditie in ieder geval geen kwaad, én dan heb je een referentiekader mbt je klachten.
Waarom probeer je bv niet eens een week niet je cardioprogramma af te draaien, maar daarvoor in de plaats bv een uur in vlot tempo te gaan wandelen? Heb je toch je beweging, doet je conditie in ieder geval geen kwaad, én dan heb je een referentiekader mbt je klachten.