Gezondheid alle pijlers

Kan dit (beginnende) menopauze zijn?

16-03-2015 16:12 17 berichten
Hoi

Ik heb al 6 jaar een relatie ik ben nu 22 jaar

simds 3 maanden proberen ik en mijn vriend zwanger te wordem

ik wilde het al een paar jaar geleden maar toen vond hij het nog niet zo'n goed idee

maar omdat ik al sinds mijn 18de me erg bewust ben geweest van mijn vruchtbare dagen

Omdat ik altijd erg veel vruchtbaar slijm had voor 5 dagen,

was altijd heel erg met naar de wc gaan...nu is dit dus de derde maand dat we het probeerde en ik had maar In plaats vam de gebruikelijke 5 dagen 1 dag slijm en dat was veel te vroeg(dag 12)

en de andere dagen haast helemaal niks op 1 streepje na

Ik vind dat raar omdat het al jaren bij mij hetzelfde is

ik heb geen stress nooit de pil gebruikt het enige wat anders was is dat ik me dag/nacht ritme heb moeten omdraaien.

ook heb ik last van verminderende libido super warm als ik net wakker word en eens in de pasr maanden dat ik eens een opvlieger krijg

het enige waar ik op kom is vervroegde overgang

mijn moeder vind het al heel raar dat het nog steeds niet gelukt is na twee maanden proberen...aangezien we nog zo jong zijn en volgens haar het a na 1 of 2 keer raak had moeten zijn

ik heb wel altijd gewoon en nu nog steeds een regelmatige menstruatie cyclus

ik weet niet of iemand met vervroegde overgang zich in mij herkend

ik ben bang dat de dokter mij niet serieus neemt

ik hoop op advies bedankt
Je moeder gelooft nog in sprookjes, na 1 of 2 keer moet het raak zijn omdat je nog jong bent. Dat is echt wel het meest idiote advies wat ik in tijden heb gehoord.

Wij mogen hier geen diagnoses geven, ga gewoon naar je arts.
Je bent geen konijn en ook geen poes, dus trek je niet teveel aan van de mening van je moeder zeg!

Het is niet een zaak van jou en je moeder, maar van jou en je vriend.

En je hebt nog 18 jaar de tijd....
Kind weet je hoe KLEIN de kans is dat je lijdt aan prematuur ovarieel falen (= vervroegde overgang)? En dat diagnosticeren ze niet aan de hand van je cervixslijm, dat begint met onregelmatiger wordende menstruaties. Een regelmatige cyclus is bijna per definitie ovulatoir. Dus het is praktisch onmogelijk dat jij daaraan lijdt.

Overigens lijkt het me ook sterk dat je last hebt van opvliegers. Ik krijg het ook wel eens spontaan heet. Waarschijnlijker is dat je lichaam gewoon een stressreactie geeft. Heeft namelijk hetzelfde effect.

En niet stress als in dat je het zo druk hebt, maar dat je adrenalineconcentratie omhoog gaat. Daar heb jij geen invloed op, al vind je nog zo erg dat je geen stress hebt. Wat bijvoorbeeld je cortisollevels kan verhogen is dat je het spannend vindt om aan kindjes te beginnen. Ook al is je koppie nog zo rationeel, toch kan je lichaam daarop reageren.

Ga gewoon lekker seksen.
Alle reacties Link kopieren
Vruchtbaar slijm?
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 16 maart 2015 @ 16:24[/message]:

Vruchtbaar slijm?ik denk niet dat ik daar meer over wil weten!
wij slapen nooit.
quote:MarianneDavids schreef op 16 maart 2015 @ 16:24:

Vruchtbaar slijm?

Als je in je vruchtbare dagen zit heb je meer afscheiding, waar je draden van kan trekken die eruit zien als rauw eiwit. Als je geen vruchtbaar slijm kunt (of wil) detecteren (door in je doos te graaien), kun je nog steeds heel prima vruchtbaar zijn. Niet elke vrouw heeft (elke cyclus) overvloedig cervixslijm.

Allemaal nonsens om je bezig mee te houden tot je zwanger bent
3 maanden pas?

Als het over een jaar nog niet is gelukt, dan ga je naar een dokter.

Er is nu nog helemaal niet aan de hand joh!
quote:lux. schreef op 16 maart 2015 @ 16:29:

[...]

Als je in je vruchtbare dagen zit heb je meer afscheiding, waar je draden van kan trekken die eruit zien als rauw eiwit. Als je geen vruchtbaar slijm kunt (of wil) detecteren (door in je doos te graaien), kun je nog steeds heel prima vruchtbaar zijn. Niet elke vrouw heeft (elke cyclus) overvloedig cervixslijm.

Allemaal nonsens om je bezig mee te houden tot je zwanger bent Die vruchtbare dagen liggen bijna twintig jaar achter me. Geen reden dus om in mijn doos te graaien.
verba volant, scripta manent.
Pas 2 mnd aan t proberen en nu al denken dat je wat mankeert. Lieverd iedere vrouw is anders. Mijn moeder was van een klap op haar kont al zwanger en ik heb er 2 1/2 jaar overgedaan.

Als je na een jaar proberen nog niet zwanger bent dan kun je een verwijzing bij de ha vragen. Voor nu heb jij helemaal geen reden om je zorgen te maken.
Is een kind met deze man nou wel zo'n goed idee?

Je zegt in een ander topic dat hij doorlopend andere vrouwen heeft (elke week een ander) en dat jullie een knipperlicht relatie hebben.

Je loopt een groot risico op een nare geslachtsziekte.
Ik ben in de overgang, vervroegd noemen ze dat want ik ben pas 41. De overgang verbaasde me enorm. Ik dacht dat ik minder zou gaan menstrueren. Toen ik dat zij bij de diagnose zei de arts dat dat de meest gemaakte gedachtenfout was, ipv een cyclus van een nette 28 dagen dagen 'sharp' heb ik er nu een van 12 dagen. Met om de 12 dagen een menstruatie en soms een keer een maand niet. Compleet onregelmatig. Maar vooral veelvuldig ongesteld nu. Ik voel me ook raar. Misselijk, ik zweet elke nacht 3 TShirst volkomen zeiknat en moet mijn bed drie keer per week verschonen. Daarnaast heb ik vaak dagenlang diarree als water een paar keer per maand. Hallo overgang. Lijkt dit een beetje op jouw klachten TO?

Komop, je bent twee maandjes bezig. Jong en 'dus in twee maanden zwanger' is de grootste nonsens die ik ooit heb gehoord.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:dubbeltje4 schreef op 16 maart 2015 @ 18:30:

Is een kind met deze man nou wel zo'n goed idee?

Je zegt in een ander topic dat hij doorlopend andere vrouwen heeft (elke week een ander) en dat jullie een knipperlicht relatie hebben.

Je loopt een groot risico op een nare geslachtsziekte.Ik had moeten loepen. Ik zou je bijna aan je oren willen trekken en tegen je willen schreeuwen; 'waarom wil je een kind van deze enorme lamlul waar je geen reet aan hebt'? Hij heeft elke week een ander!? Zelfkastijding en het leven van een kindje verkloten met zo'n debiel lijkt je een gezellige hobby?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Heel normaal dat je cyclus en daarmee afscheiding varieert, dat komt bij veel vrouwen voor. Geen enkele reden om aan een vervroegde overgang te denken. Komt zeker op jouw leeftijd zelden voor. Vrouwen doen er gemiddeld 6-12 mnd over om zwanger te worden, je hebt dus nog 9 mnd om te proberen voordat er reden is tot enige zorg.
En jouw zorgen lijken me hypochondrisch van aard.
Na één of twee keer raak? Wat een totale onzin.

Na een jaar proberen mag je eens gaan nadenken over problemen op dat gebied en kun je naar een arts, dat je cervix slijm wat anders is zegt niks.

Maar gezien je berichten over je vriend; ik zou maar blij zijn dat je nog niet zwanger van hem bent.

Los eerst die problemen maar eens op (zoek een vent die echt voor jou gaat bijvoorbeeld)
En lees je in over kindontvoeringen. Ik wil niet iedereen over één kam scheren maar als je relatie niet goed is en stuk loopt kan hij zich nog wel eens zorgen gaan maken over de islamitische opvoeding door een niet islamiet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven