Gezondheid alle pijlers

Stoppen met pil op 44 ste?

25-03-2015 14:16 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik sinds kort last van lichte opvliegers en hoofdpijn bovenop hoofd aan weerszijden

Gekke is alleen dat ik 'nachts geen last heb.

Nu slik ik nog de pil maar niet als anticonceptie.

Wil graag weten of de overgang nu echt begonnen is, huisarts heeft hier geen test voor.

Wie is ook met de pil gestopt om deze reden?
Waarvoor slik je dan wel de pil?

Je huisarts kan wel testen of de overgang begonnen is hoor!
quote:asrem schreef op 25 maart 2015 @ 14:21:

Je huisarts kan wel testen of de overgang begonnen is hoor!hij zegt van niet
Ik ben vanaf 38e al bezig met overgang(ben nu 43)

Slik ook de pil,maar ook niet als anticonceptie,maar omdat ik dus heel vaak en veel bloed.

In het ziekenhuis kunnen ze je wel verder helpen, zij kunnen dit wel testen/zien.

Ikzelf heb echo's gehad ,waarbij ze dus nog keurig een eitje zagen die lag te wachten

Zelf geen bloedonderzoek gehad,ik had gehoopt/verwacht dat het binnen een jaar wel afgelopen zou zijn.

Maar ja,door de pil,kom ik er nu ook niet achter.Dan zou ik moeten stoppen,en ik heb er nu zoveel baat bij,dat ik nog even wacht(slik hem door,anders geen leven)
quote:miedo schreef op 25 maart 2015 @ 14:28:

[...]

hij zegt van nietGebruik pil vanwege hevige menstruaties
Huisarts kan je bloed laten prikken(heeft ie mij ook wel voorgesteld) en doorverwijzen naar gynaecoloog.
quote:asrem schreef op 25 maart 2015 @ 14:21:

Je huisarts kan wel testen of de overgang begonnen is hoor!

Zolang TO nog de pil slikt kan de huisarts die test niet doen, de pil beïnvloedt de uitslag van de test.

Daarnaast geven de testen bij de huisarts in het begin van de overgang regelmatig een vals negatieve uitslag, omdat het niet meteen duidelijk meetbaar is, wat dan alleen maar meer verwarring/onzekerheid oplevert, waardoor huisartsen het soms geen goed idee vinden zo een test af te nemen.
quote:_blabla_ schreef op 25 maart 2015 @ 14:32:

[...]

Zolang TO nog de pil slikt kan de huisarts die test niet doen, de pil beïnvloedt de uitslag van de test.

Daarnaast geven de testen bij de huisarts in het begin van de overgang regelmatig een vals negatieve uitslag, omdat het niet meteen duidelijk meetbaar is.precies blabla
quote:_blabla_ schreef op 25 maart 2015 @ 14:32:

[...]

Daarnaast geven de testen bij de huisarts in het begin van de overgang regelmatig een vals negatieve uitslag, omdat het niet meteen duidelijk meetbaar is, wat dan alleen maar meer verwarring/onzekerheid oplevert, waardoor huisartsen het soms geen goed idee vinden zo een test af te nemen.Aha, klinkt logisch.
Ik blijf de pil slikken tot mijn 80ste want wanneer je de pil slikt heb je ook minder last van de overgang.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 25 maart 2015 @ 15:10:

Ik blijf de pil slikken tot mijn 80ste want wanneer je de pil slikt heb je ook minder last van de overgang.Ja,dat zeiden ze ook tegen mij..pil blijven slikken en dan zo de overgang doorkomen.
Ik zou niet stoppen je zal de eerste niet zijn die denkt dat de overgang voorbij is ondat ze niet meer ongesteld wordt maar dit niet vanwege de overgang is maar vanwege een zwangerschap.

Als je dus wilstoppen met de pil dan zeker andere anti conceptie gaan gebruiken.
Mijn beide oma's hebben ver in de 40 ongepland een gezond kind gekregen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven