Ongewenst (?) zwanger
dinsdag 31 maart 2015 om 16:03
Ik heb ivm herkenbaarheid een nieuw account aangemaakt. Ik ben vanmorgen erachter gekomen dat ik zwanger ben, en ik ben lichtelijk in paniek. Biologische vader weet het al, en vanavond komt mijn moeder op bezoek. Ik denk dat ik het niet wil houden. Mijn moeder is gelovig (Christelijk), en ik ben bang voor haar reactie, en vooral haar reactie op abortus. Bovendien weet ik nu gewoon even niet wat ik moet doen. Huisarts morgen bellen? Abortuskliniek? Ik weet het niet en op internet word ik ook niet wijzer. Help.
dinsdag 31 maart 2015 om 16:07
dinsdag 31 maart 2015 om 16:11
quote:geordie schreef op 31 maart 2015 @ 16:08:
Twijfel je alleen over een abortus vanwege je moeder, of weet je überhaupt niet of je een kind wil?Dit vroeg ik me ook af. En daarnaast: je hóéft je moeder hier niet in te betrekken als je verwacht dat dit spanningen oplevert. Of weet ze het al? Hoe is jullie band?
Twijfel je alleen over een abortus vanwege je moeder, of weet je überhaupt niet of je een kind wil?Dit vroeg ik me ook af. En daarnaast: je hóéft je moeder hier niet in te betrekken als je verwacht dat dit spanningen oplevert. Of weet ze het al? Hoe is jullie band?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 31 maart 2015 om 16:17
Ik ben 95% zeker. Die 5% zijn de bekende bedenkeningen, is het moord, krijg ik spijt, is het niet erg tegenover mensen die geen kinderen kunnen krijgen...
De band met mijn moeder is goed, en ik wil er gewoon graag met haar over praten. Ik ben alleen wel heel erg bang voor haar reactie. Zelf weet ik niet of ik geloof, maar ik ben wel christelijk opgevoed dus dat speelt wel mee.
Situatie:
studerend- begin 20 - huurhuis - geen geld
De band met mijn moeder is goed, en ik wil er gewoon graag met haar over praten. Ik ben alleen wel heel erg bang voor haar reactie. Zelf weet ik niet of ik geloof, maar ik ben wel christelijk opgevoed dus dat speelt wel mee.
Situatie:
studerend- begin 20 - huurhuis - geen geld
dinsdag 31 maart 2015 om 16:20
"is het niet erg tegenover mensen die geen kinderen kunnen krijgen..."
Dat is natuurlijk de grootste bullsh*t reden ooit om jezelf met een kind op te zadelen, omdat de buurvrouw geen kinderen kan krijgen.Onzinnig.
Moord? Nee, vind ik niet, maar daar heeft ieder een andere visie op.
Ga even goed bij JEZELF te raden, niet bij je moeder. Je situatie is ook niet echt ideaal te noemen
Dat is natuurlijk de grootste bullsh*t reden ooit om jezelf met een kind op te zadelen, omdat de buurvrouw geen kinderen kan krijgen.Onzinnig.
Moord? Nee, vind ik niet, maar daar heeft ieder een andere visie op.
Ga even goed bij JEZELF te raden, niet bij je moeder. Je situatie is ook niet echt ideaal te noemen
dinsdag 31 maart 2015 om 16:27
quote:Wasmiddel333 schreef op 31 maart 2015 @ 16:17:
Ik ben 95% zeker. Die 5% zijn de bekende bedenkeningen, is het moord, krijg ik spijt, is het niet erg tegenover mensen die geen kinderen kunnen krijgen...
Situatie:
studerend- begin 20 - huurhuis - geen geldIk ben moeder van een dochter van 21. We praten overal over, ik moet er wel bij zeggen dat zij niet gelovig is opgevoed. Moeilijk voor je TO, dat je bang bent voor je moeder's reactie. Ik kan wel zeggen dat ik in alle situaties over alles met mijn kinderen zou kunnen praten, maar ik weet niet hoe dat gaat in gelovige opvoedingen. Sterkte.
Situatie:
studerend- begin 20 - huurhuis - geen geldIk ben moeder van een dochter van 21. We praten overal over, ik moet er wel bij zeggen dat zij niet gelovig is opgevoed. Moeilijk voor je TO, dat je bang bent voor je moeder's reactie. Ik kan wel zeggen dat ik in alle situaties over alles met mijn kinderen zou kunnen praten, maar ik weet niet hoe dat gaat in gelovige opvoedingen. Sterkte.
dinsdag 31 maart 2015 om 16:29
Mijn overtuiging is dat een kind in de eerste plaats gewenst moet zijn door de ouders. Dat gun ik echt ieder kind. Als dit bij jou niet het geval is, dat is het in ieders belang dat je je zwangerschap afbreekt, ook van jouw ongeboren foetus. Dat kun je ook als een beslissing uit liefde zien ipv moord.
Dat is dus mijn mening op grond van mijn overtuiging.
Sterkte met alles, het zal ongetwijfeld moeilijk zijn, wat je ook besluit.
Dat is dus mijn mening op grond van mijn overtuiging.
Sterkte met alles, het zal ongetwijfeld moeilijk zijn, wat je ook besluit.