Gezondheid alle pijlers

Ongewenst (?) zwanger

31-03-2015 16:03 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ivm herkenbaarheid een nieuw account aangemaakt. Ik ben vanmorgen erachter gekomen dat ik zwanger ben, en ik ben lichtelijk in paniek. Biologische vader weet het al, en vanavond komt mijn moeder op bezoek. Ik denk dat ik het niet wil houden. Mijn moeder is gelovig (Christelijk), en ik ben bang voor haar reactie, en vooral haar reactie op abortus. Bovendien weet ik nu gewoon even niet wat ik moet doen. Huisarts morgen bellen? Abortuskliniek? Ik weet het niet en op internet word ik ook niet wijzer. Help.
Heb je het FIOM al geprobeerd? Het blijft jouw keuze, maar je klinkt niet erg zeker van je beslissing.
Afspraak maken in een abortuskliniek. Enig idee hoever je bent? Misschien kan je het nog af met een abortuspil. Huisarts bellen hoeft niet, maar als je denkt dat je daar rustiger van word moet je het vooral doen.

Wat je moeder betreft: jou lijf, jou leven, jou keuze.
Moeilijk hulp te bieden als we jouw situatie niet kennen. Jong oud relatie eigen huis ??
Twijfel je alleen over een abortus vanwege je moeder, of weet je überhaupt niet of je een kind wil?
Wat zegt de vader ervan? Hoe oud zijn jullie?
Dan vertel je het je moeder toch niet?
Waarom heb je je moeder het al verteld? Of ben je minderjarig/onderhoud ze jou/zonder je moeder kun je geen beslissingen nemen?
Moeder's wil is niet altijd wet.
quote:geordie schreef op 31 maart 2015 @ 16:08:

Twijfel je alleen over een abortus vanwege je moeder, of weet je überhaupt niet of je een kind wil?Dit vroeg ik me ook af. En daarnaast: je hóéft je moeder hier niet in te betrekken als je verwacht dat dit spanningen oplevert. Of weet ze het al? Hoe is jullie band?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Je moeder hoeft er niets van te weten. Zeker niet als je bij voorbaat denkt dat ze jouw keuze gaat veroordelen. Dan zou ik het lekker achterwege laten en steun zoeken bij iemand anders.
Twijfel je echt, of ben je bang voor de reactie van je moeder?

Je bent niet verplicht om haar iets te vertellen.
Waarom zou je dit aan je moeder vertellen?
Heel erg maar: je kan je moeder ook niets vertellen. En haar eventueel, als het je erg heeft aangegrepen, vertellen dat je zwanger bent geweest, maar nu niet meer. In deze bewoordingen.
Ik zou het je moeder helemaal niet vertellen. En dat is helemaal niet erg. Jouw leven, jouw keuzes.
Ik ben 95% zeker. Die 5% zijn de bekende bedenkeningen, is het moord, krijg ik spijt, is het niet erg tegenover mensen die geen kinderen kunnen krijgen...

De band met mijn moeder is goed, en ik wil er gewoon graag met haar over praten. Ik ben alleen wel heel erg bang voor haar reactie. Zelf weet ik niet of ik geloof, maar ik ben wel christelijk opgevoed dus dat speelt wel mee.

Situatie:

studerend- begin 20 - huurhuis - geen geld
Ik vind ook dat je het je moeder niet hoeft te vertellen.
Het is geen moord, het is niet erg tegenover mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Spijt is niet relevant. Iedere beslissing kan leiden tot spijt achteraf, maar je kiest vanuit je situatie nu, niet vanuit een potentiële toekomst.
"is het niet erg tegenover mensen die geen kinderen kunnen krijgen..."

Dat is natuurlijk de grootste bullsh*t reden ooit om jezelf met een kind op te zadelen, omdat de buurvrouw geen kinderen kan krijgen.Onzinnig.

Moord? Nee, vind ik niet, maar daar heeft ieder een andere visie op.

Ga even goed bij JEZELF te raden, niet bij je moeder. Je situatie is ook niet echt ideaal te noemen
quote:Wasmiddel333 schreef op 31 maart 2015 @ 16:17:

Ik ben 95% zeker. Die 5% zijn de bekende bedenkeningen, is het moord, krijg ik spijt, is het niet erg tegenover mensen die geen kinderen kunnen krijgen...

De band met mijn moeder is goed, en ik wil er gewoon graag met haar over praten. Ik ben alleen wel heel erg bang voor haar reactie. Zelf weet ik niet of ik geloof, maar ik ben wel christelijk opgevoed dus dat speelt wel mee.

Situatie:

studerend- begin 20 - huurhuis - geen geldIk ben moeder van een dochter van 21. We praten overal over, ik moet er wel bij zeggen dat zij niet gelovig is opgevoed. Moeilijk voor je TO, dat je bang bent voor je moeder's reactie. Ik kan wel zeggen dat ik in alle situaties over alles met mijn kinderen zou kunnen praten, maar ik weet niet hoe dat gaat in gelovige opvoedingen. Sterkte.
Mijn overtuiging is dat een kind in de eerste plaats gewenst moet zijn door de ouders. Dat gun ik echt ieder kind. Als dit bij jou niet het geval is, dat is het in ieders belang dat je je zwangerschap afbreekt, ook van jouw ongeboren foetus. Dat kun je ook als een beslissing uit liefde zien ipv moord.

Dat is dus mijn mening op grond van mijn overtuiging.

Sterkte met alles, het zal ongetwijfeld moeilijk zijn, wat je ook besluit.
Weet je ongeveer hoe lang je zwanger bent?
Woon je samen met de "biologische" vader? Wat vindt hij ervan?
Sterkte meid

Ik hoop dat als je het je moeder verteld,ze misschien je nog wel eens kan verrassen ,en begripvol zal reageren.
Ik denk dat je alle gelovige bullshit even overboord moet kieperen en je gezond verstand gebruiken, ook een tip voor de toekomst.

Geloven staat zo ongeveer gelijk aan hersenspoeling. Dat blijkt wel uit to haar reactie en angst.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven