Obstipatie na bevalling
zondag 5 april 2015 om 19:25
Wellicht heeft 1 van jullie nog de gouden tip.
Ik ben vorige week maandag bevallen van een prachtig kind. Herstel gaat voorspoedig, alleen; ik kan niet naar het toilet.
Zit nu op een punt dat ik al een week niet naar het toilet ben geweest en begin nu toch wat lichtelijk in paniek te raken. Ook omdat ik zelf al een microgynon klysma heb geprobeerd en sinds vandaag zakjes movicolon gebruik en zelfs dit niet helpt.......
Kraam gaat morgen verloskundige bellen wanneer er nog niks is, maar aangezien het 2e paasdag is vraag ik mij af of er daadwerkelijk iets gedaan kan worden en of dit inmiddels niet wat gevaarlijk wordt (of valt dit reuze mee?)
Iemand nog een gouden tip of advies wat ik het beste morgen kan doen? Kan ik het beste ook stoppen met eten bijvoorbeeld?
Mijn dank is groot!:)
Ik ben vorige week maandag bevallen van een prachtig kind. Herstel gaat voorspoedig, alleen; ik kan niet naar het toilet.
Zit nu op een punt dat ik al een week niet naar het toilet ben geweest en begin nu toch wat lichtelijk in paniek te raken. Ook omdat ik zelf al een microgynon klysma heb geprobeerd en sinds vandaag zakjes movicolon gebruik en zelfs dit niet helpt.......
Kraam gaat morgen verloskundige bellen wanneer er nog niks is, maar aangezien het 2e paasdag is vraag ik mij af of er daadwerkelijk iets gedaan kan worden en of dit inmiddels niet wat gevaarlijk wordt (of valt dit reuze mee?)
Iemand nog een gouden tip of advies wat ik het beste morgen kan doen? Kan ik het beste ook stoppen met eten bijvoorbeeld?
Mijn dank is groot!:)
zondag 5 april 2015 om 19:33
Stoppen met eten?? Nee joh! Dat is nooit goed voor je. Kiwi's, ontbijtkoek, koffie (niet te veel als je borstvoeding geeft) en anders inderdaad via de verloskundige. Die zijn 24u per dag bereikbaar en kunnen vast op tweede paasdag ook iets betekenen. Wellicht kan er bijvoorbeeld iets voorgeschreven worden dat kan worden opgehaald bij de ziekenhuisapotheek. En verder; zodra je aandrang voelt ook echt meteen naar het toilet gaan en daar alle tijd nemen om te poepen. Veel mensen hebben ma de bevalling angst om te poepen en zijn dan bang dat de hechtingen kapot gaan of het pijn zal doen. Maar als je gaat zodra je kan is de ontlasting nog niet hard en doet het niet zeer.
zondag 5 april 2015 om 19:34
quote:Exces schreef op 05 april 2015 @ 19:32:
Eh... jij ben waarschijnlijk anders gewend, maar ik ga regelmatig een weekje niet. Stoppen met eten is in elk geval helemaal niet slim en ook niet nodig.
Neem een paar stukken peperkoek ofzo.
Oo dat stelt me wel gerust:)!
Ik heb al kilo's lijnzaad, kiwi's en roosvicee laxo op, maar een stukje peperkoek kan er ook nog wel bij in!
Eh... jij ben waarschijnlijk anders gewend, maar ik ga regelmatig een weekje niet. Stoppen met eten is in elk geval helemaal niet slim en ook niet nodig.
Neem een paar stukken peperkoek ofzo.
Oo dat stelt me wel gerust:)!
Ik heb al kilo's lijnzaad, kiwi's en roosvicee laxo op, maar een stukje peperkoek kan er ook nog wel bij in!
zondag 5 april 2015 om 19:36
quote:Cateautje schreef op 05 april 2015 @ 19:34:
Ik dacht dat dat normaal was na de bevalling. Ik ben ook ruim een week niet naar het toilet geweest voor een grote boodschap nadat mijn zoon geboren was. Ik denk dat je paniek maakt om iets dat geheel natuurlijk is.Gelukkig. Iedereen om mij heen doet er nogal hysterisch over, vandaar dat ik ook wat in paniek raakte.....
Ik dacht dat dat normaal was na de bevalling. Ik ben ook ruim een week niet naar het toilet geweest voor een grote boodschap nadat mijn zoon geboren was. Ik denk dat je paniek maakt om iets dat geheel natuurlijk is.Gelukkig. Iedereen om mij heen doet er nogal hysterisch over, vandaar dat ik ook wat in paniek raakte.....
zondag 5 april 2015 om 19:37
ik had er ook heel veel moeite mee en was daarnaast bang, omdat ik een flinke lading hechtingen had. Ik was een paar dagen na de bevalling al begonnen met lactulose(drankje), omdat ik van mezelf al moeilijk naar de wc ga. Heb ook kiwi's gegeten, soms een kopje koffie(bah!) etc. Na een dikke week eindelijk naar de wc geweest. Het komt wel.
zondag 5 april 2015 om 19:49
Met massageolie je buik masseren en het dan bewegen met de darm mee, richting de uitgang. Daarmee kan de boel op gang komen.
Ik herken je angst, ik heb me meteen na de bevalling vol gedronken (met water ) en ben er een dag later voor gaan zitten. Direct door de zure appel heen Ik zou als ik jou was ook gaan zitten wachten, krant en krukje zijn goede tips hierboven.
Ik herken je angst, ik heb me meteen na de bevalling vol gedronken (met water ) en ben er een dag later voor gaan zitten. Direct door de zure appel heen Ik zou als ik jou was ook gaan zitten wachten, krant en krukje zijn goede tips hierboven.
Hallo?!
zondag 5 april 2015 om 19:50
Ik ben ook net bevallen en heb op dag drie of vier na mijn bevalling s ochtends koffie op de nuchtere maag op en toen microlax klysma genomen. Werkt als een tierelier. Je krijgt het dan warm en koud tegelijk en dan kun je direct naar de wc. Had die ervaring ook al bij mijn vorige zwangerschap.
Als je een ziekenhuis in de buurt hebt zou ikje partner even naar de zkh apotheek laten rijden of andere dienstdoende apotheek. Is overigens zonder recept verkrijgbaar.
Als je een ziekenhuis in de buurt hebt zou ikje partner even naar de zkh apotheek laten rijden of andere dienstdoende apotheek. Is overigens zonder recept verkrijgbaar.
zondag 5 april 2015 om 20:43
Voor mij is een week niet gaan een ramp, het is voor iedereen anders! Dan wordt het zo hard dat ik het er bijna niet uitkrijg.
Die zakjes hebben tijd nodig om in te werken, dat merk je niet bunnen een dag.
Activia en lijnzaad werken hier heel goed
En eventueel een echte klysma, eentje van de dokter.
Wapiti pillen (kruidvat) helpen ook goed!
Wapiti pillen (kruidvat) helpen ook goed!
zondag 5 april 2015 om 20:48
Ja sinds vandaag weer ad wandel, door de hechtingen lukte dat dat niet eerder.
Microlax al geprobeerd, zonder effect:(, movicolon zakjes werken ook niet......
Maar kan zijn dat ik erg leeg was, en het nog wat op gang moet komen.......
Zal jullie tips nog eens uitproberen, misschien toch maar aan de zware shag met koffie morgenvroeg(a)
Microlax al geprobeerd, zonder effect:(, movicolon zakjes werken ook niet......
Maar kan zijn dat ik erg leeg was, en het nog wat op gang moet komen.......
Zal jullie tips nog eens uitproberen, misschien toch maar aan de zware shag met koffie morgenvroeg(a)
zondag 5 april 2015 om 20:49
quote:olivia1 schreef op 05 april 2015 @ 20:43:
Voor mij is een week niet gaan een ramp, het is voor iedereen anders! Dan wordt het zo hard dat ik het er bijna niet uitkrijg.
Maar verschil is, dat TO net bevallen is. 1 van de dingen die dan op gang moet komen, is je stoelgang. Gewoon een weekje niet, is echt anders.
Maar verschil is, dat TO net bevallen is. 1 van de dingen die dan op gang moet komen, is je stoelgang. Gewoon een weekje niet, is echt anders.
zondag 5 april 2015 om 20:51
quote:olivia1 schreef op 05 april 2015 @ 20:43:
Wapiti pillen (kruidvat) helpen ook goed!Oo wist niet dat die zakjes niet gelijk werken!, daar ben ik vandaag pas mee begonnen namelijk. En inderdaad in uiterste geval maar klysma van de dokter. Volgens mij wordt dit een soort van tweede bevalling:(
Wapiti pillen (kruidvat) helpen ook goed!Oo wist niet dat die zakjes niet gelijk werken!, daar ben ik vandaag pas mee begonnen namelijk. En inderdaad in uiterste geval maar klysma van de dokter. Volgens mij wordt dit een soort van tweede bevalling:(