Verloop herstel na hersenoperatie?
zaterdag 4 juli 2015 om 14:12
Zijn er mensen die ervaring hebben/weten over op een operatieve wijze een cyste in de hersenen te verwijderen?
Het is natuurlijk een ingreep in je hersenen en ik vraag me af,
Wat zijn de richtlijnen over het herstel na de operatie?
Natuurlijk verschilt dat per persoon.
Maar een idee voornamelijk hoe de eerste weken kunnen verlopen.
Weet iemand hier meer van af? Dan hoor ik het graag!
Het is natuurlijk een ingreep in je hersenen en ik vraag me af,
Wat zijn de richtlijnen over het herstel na de operatie?
Natuurlijk verschilt dat per persoon.
Maar een idee voornamelijk hoe de eerste weken kunnen verlopen.
Weet iemand hier meer van af? Dan hoor ik het graag!
zaterdag 4 juli 2015 om 14:18
zaterdag 4 juli 2015 om 14:23
jij weet dat straks.
Je weet niet hoe het echt zal zijn omdat je niet weet hoe de operatie zal verlopen. Stel dat hier iemand zegt: ik heb het ook gehad, het was een fluitje van een cent. Dan weet je nog niks, want je weet niet of de operatie hetzelfde was. Was een gelijksoortige cyste, op precies dezelfde plek en deed de chirurg precies hetzelfde? Ik kan me goed voorstellen dat het erg spannend en onzeker is.
Je weet niet hoe het echt zal zijn omdat je niet weet hoe de operatie zal verlopen. Stel dat hier iemand zegt: ik heb het ook gehad, het was een fluitje van een cent. Dan weet je nog niks, want je weet niet of de operatie hetzelfde was. Was een gelijksoortige cyste, op precies dezelfde plek en deed de chirurg precies hetzelfde? Ik kan me goed voorstellen dat het erg spannend en onzeker is.
zaterdag 4 juli 2015 om 14:35
Zelfs als je hier iemand vindt die ook een cyste heeft laten verwijderen, zal het verhaal van die persoon niet jouw verhaal zijn. Gewoon omdat ieder ziektebeeld, ieder persoon uniek is.
(I dat op zicht ben ik ervaringsdeskundige, heb borstkanker maar mijn behandelingen, verloop en prognose verschillen 100% van alle andere borstkankerpatiënten. Omdat ik ik ben, en zij zij. )
(I dat op zicht ben ik ervaringsdeskundige, heb borstkanker maar mijn behandelingen, verloop en prognose verschillen 100% van alle andere borstkankerpatiënten. Omdat ik ik ben, en zij zij. )
zaterdag 4 juli 2015 om 14:39
zaterdag 4 juli 2015 om 14:45
quote:Zonnetjee schreef op 04 juli 2015 @ 14:18:
Ja klopt, maar ik ben op zoek naar ervaringsverhalen.
Chirurg zegt dat je eerste weken plat moet en ook niet kan opstaan enzo
En na maanden weer voorzichtig dingen mag gaan proberen.
Misschien heb ik het dan niet helemaal goed geformuleerd..
Mijn vraag is weet iemand hoe dat nou echt is...Wat fijn dat je meer vertrouwen hebt in anonieme forummers op het viva-forum dan de chirurg!
Ja klopt, maar ik ben op zoek naar ervaringsverhalen.
Chirurg zegt dat je eerste weken plat moet en ook niet kan opstaan enzo
En na maanden weer voorzichtig dingen mag gaan proberen.
Misschien heb ik het dan niet helemaal goed geformuleerd..
Mijn vraag is weet iemand hoe dat nou echt is...Wat fijn dat je meer vertrouwen hebt in anonieme forummers op het viva-forum dan de chirurg!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 4 juli 2015 om 14:54
quote:himalaya schreef op 04 juli 2015 @ 14:45:
[...]
Wat fijn dat je meer vertrouwen hebt in anonieme forummers op het viva-forum dan de chirurg!Ter verdediging van TO: de chirurg is ook geen ervingsdeskundige.... En die gaat dus ook alleen maar af op statistieken enzo. En dat is wel waar TO het mee moet doen, want niemand heeft hetzelfde, niemand heeft dezelfde conditie, niemand zal dus hetzelfde reageren en revalideren na een dergelijke operatie.
[...]
Wat fijn dat je meer vertrouwen hebt in anonieme forummers op het viva-forum dan de chirurg!Ter verdediging van TO: de chirurg is ook geen ervingsdeskundige.... En die gaat dus ook alleen maar af op statistieken enzo. En dat is wel waar TO het mee moet doen, want niemand heeft hetzelfde, niemand heeft dezelfde conditie, niemand zal dus hetzelfde reageren en revalideren na een dergelijke operatie.
zaterdag 4 juli 2015 om 15:12
Mijn collega heeft een tumor van 9 bij 7 cm laten weghalen. Dat is hem behoorlijk tegengevallen, en na een jaar is hij nog niet hersteld. Bij je hersenen is echter allesbepalend waar ze gaan rommelen. Je kunt dus niet zomaar op de ervaring van anderen afgaan.
Veel sterkte in ieder geval. Ik kan me voorstellen dat je vreselijk nerveus bent.
Veel sterkte in ieder geval. Ik kan me voorstellen dat je vreselijk nerveus bent.
zaterdag 4 juli 2015 om 15:26
quote:perveniunt schreef op 04 juli 2015 @ 14:53:
[...]
De chirurg heeft de operatie waarschijnlijk zelf nooit ondergaan.
Maar hij weet wel wáár de cyste zich bevindt, heeft dergelijke operaties verricht en patiënten naderhand terug gezien.
Terwijl Miep hier op het forum zou kunnen doen alsof het allemaal wel meevalt, terwijl ze een dergelijke operatie niet heeft ondergaan.
[...]
De chirurg heeft de operatie waarschijnlijk zelf nooit ondergaan.
Maar hij weet wel wáár de cyste zich bevindt, heeft dergelijke operaties verricht en patiënten naderhand terug gezien.
Terwijl Miep hier op het forum zou kunnen doen alsof het allemaal wel meevalt, terwijl ze een dergelijke operatie niet heeft ondergaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 4 juli 2015 om 16:57
zaterdag 4 juli 2015 om 17:44
Ik snap je wel TO, ik ben in maart aan mijn hoofd/hersenen/nek geopereerd en wilde ook heel graag van ervaringsdeskundige weten hoe zij de operatie ervaren hadden en hoe hun herstel ging.
Maar wat al eerder gezegd is, het is voor iedereen anders. Iemand kan wel roepen dat hij of zij na drie maanden weer rustig aan begon met werken maar dat hoeft dan natuurlijk niet ook voor jou zo te gaan.
Sterkte!
Maar wat al eerder gezegd is, het is voor iedereen anders. Iemand kan wel roepen dat hij of zij na drie maanden weer rustig aan begon met werken maar dat hoeft dan natuurlijk niet ook voor jou zo te gaan.
Sterkte!