Lekker rose drankje gezocht.

05-09-2008 20:21 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben voor ons kraamfeest opzoek naar een welkomsdrankje. We willen de gasten bij binnenkomst een roze cakeje aanbieden en daarbij iets van een rose champagne of iets anders roze. Nu heb ik erg weinig (lees geen.....) verstand van drank dus vraag me af of jullie een tip hebben? Helaas is een hele dure champagne geen optie aangezien er zo'n 150 mensen komen maar misschien weet iemand wel een betaalbare champagne oid
rose cava is erg lekker en wat minder duur (meestal 6 euro per fles)

maar je kunt ook goedkope cider nemen en daar een drupje cassis siroop indoen. Wordt ook leuk rose.

succes!
150 man op een kraamfeest? Waar haal je ze vandaan?
Ja dat wilde ik eigenlijk ook vragen :-)
Bedoel je rosé wijn of iets met de kleur roze?
What matters most is how you see yourself
fristi?
Grenadine door de witte wijn?
Red Bull? Geen idee of dat roze is eigenlijk, maar zo smaakt het wel! Brrrr.....
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Pammie schreef op 05 september 2008 @ 20:25:

150 man op een kraamfeest? Waar haal je ze vandaan?Allemaal directe familie (tja, opa's en oma's waren aan beide kanten konijnen en ooms en tantes zijn er ook niet vies van :-) ). Precies de reden waarom we voor de families een kraamfeest gaan geven. Moet er niet aan denken om al deze mensen los op kraamvisite te krijgen buiten alle vrienden, collega's etc. om.
Rose bier wellicht een optie ook bubbels....
Prosecco (wit met bubbles uit italy) en daar gewoon 'n heel klein scheutje rode siroop door gooien
quote:sidenmick schreef op 05 september 2008 @ 20:39:

[...]

Allemaal directe familie (tja, opa's en oma's waren aan beide kanten konijnen en ooms en tantes zijn er ook niet vies van :-) ). Precies de reden waarom we voor de families een kraamfeest gaan geven. Moet er niet aan denken om al deze mensen los op kraamvisite te krijgen buiten alle vrienden, collega's etc. om.Sterkte dan
als je er toch ranja door gaat gooien kan je ook wel goedkope nemen van de Aldi of Lidl. Vooral in Duitsland het hele jaar verkrijgbaar. Zou ik wel een duurdere siroop nemen, dan smaakt het nog lekker ook!
Rose wijn van het merk Gallo is lekker en niet te gek duur en te koop bij de meesten supermarkten.
Rose cava, 4,99 per fles bij de (grotere) Vomar. De witte hebben veel supermarkten wel, maar de rose ken ik alleen van daar. En anders heb je nog Lacer's, bij Albert Heijn. Zit in een soort van 'kruikje'. Is een rose bubbelwijn die best goed te drinken is en maar iets van 2,99 ofzo.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Een kir royal : crème de cassis met witte bubbeltjeswijn. Is heel feestelijk en erg lekker.

(Eigenlijk moet het met champagne, maar met bubbeltjeswijn smaakt het precies hetzefde :D)
Ah mosterd, jullie hadden al hetzelfde idee
Jeetje en zodra de baby eruit is mag ik dit allemaal eerst vooraf gaan testen om de smaak te bepalen :-)
quote:Razzmatazz schreef op 05 september 2008 @ 20:56:

Een kir royal : crème de cassis met witte bubbeltjeswijn. Is heel feestelijk en erg lekker.

(Eigenlijk moet het met champagne, maar met bubbeltjeswijn smaakt het precies hetzefde :D)

Ik dacht ook gelijk aan kir! Kan ook met witte wijn, maar met bubbeltjeswijn staat natuurlijk net even mooier. Bloedsinaasappelsap is ook mooi roze en misschien een alternatief voor geheelonthouders/gezondheidsfreaks.

Wilde je al gaan feliciteren met je dochter, maar die is er kennelijk nog niet. Nou ja, succes met de bevalling dan.
de rose van de c100 eigen merk en de plus eigen merk is erg lekker en maar 3.20
quote:bergamot schreef op 05 september 2008 @ 21:10:

[...]

Wilde je al gaan feliciteren met je dochter, maar die is er kennelijk nog niet. Nou ja, succes met de bevalling dan.Tja tis een eigenwijze tante die d'r ouders graag laat wachten. maar lang kan het niet meer duren!
En voor de niet alcoholdrinkers een blikje Fernandez opentrekken
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
kweet niet hoe het heet maar het is iets buitenlands (van hetzelfde land als roti) knalroze zonder alcohol en super lekker.
quote:MMP schreef op 05 september 2008 @ 22:18:

kweet niet hoe het heet maar het is iets buitenlands (van hetzelfde land als roti) knalroze zonder alcohol en super lekker.Bedoel je Fernandez ?
kir royal (zwarte bessensiroop) met cider.

cider is erg goedkoop, en niet zoveel alcohol. voor de kinderne jip en janneke champagne??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven