Racisme in Nederland.

23-10-2015 18:32 740 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gister een filmpje op YouTube van een DWDD over racisme in Nederland. Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig wat jullie zelf vinden van Nederland en racisme. Denken jullie dat er in Nederland nog steeds sprake is van racisme en welke delen in het land zijn jullie ogen het meest ''racistisch'' om het zo even te zeggen. Waar wordt import het minst gewaardeerd? En hebben jullie ooit met racisme te maken gehad of zijn jullie er zelf van ooit beschuldigd? En hoe ervaren jullie racisme op het werkvloer of discriminatie? Ik vind dat er wel ooit over gepraat moet worden want ik zeg het jullie eerlijk, ik merk racisme soms wel op en dan denk ik kom op het is 2015!
quote:liubi schreef op 24 oktober 2015 @ 21:35:

Strafbaar. Het is men only.En waar moet je dan aan denken als straf?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:meivogel schreef op 24 oktober 2015 @ 20:17:

[...]

Dus als iemand te maken heeft gehad met seksuele intimidatie, mag die bij voorbaat iedere man als een verdachte zien en iedere onschuldige opmerking verkeerd uitleggen, en die man moet er dan maar begrip voor hebben dat hij zonder reden in het beklaagdenbankje wordt gezet en beschuldigd wordt van een ernstig feit dat hij niet heeft begaan? En hij mag zich niet verdedigen want dan ziet hij alleen zijn eigen leed? Omdat mannen nu eenmaal van oudsher verkrachters zijn? En anders is hij vast wel onbewust een seksist?

Nou, ik zou het van een man ook best raar vinden inderdaad, als hij meerdere keren van seksuele intimidatie beschuldigd zou worden en dan niet naar zijn eigen gedrag zou kijken.

En een valse beschuldiging is heel naar, maar alleen maar roepen dat "zij" allemaal het verkeerd zien, terwijl die zelfde beschuldiging dus wel steeds terugkomt (en dan wel steeds van andere mensen) dat vind ik gek, ik zou dan toch even kijken wat ik anders kon doen.
quote:paleviolet schreef op 24 oktober 2015 @ 21:58:

[...]

Nou, ik zou het van een man ook best raar vinden inderdaad, als hij meerdere keren van seksuele intimidatie beschuldigd zou worden en dan niet naar zijn eigen gedrag zou kijken.

En een valse beschuldiging is heel naar, maar alleen maar roepen dat "zij" allemaal het verkeerd zien, terwijl die zelfde beschuldiging dus wel steeds terugkomt, dat vind ik gek, ik zou dan toch even kijken wat ik anders kon doen.Maar het zou dus volgens jou niet kunnen dat iemand vanuit slechte ervaringen dingen ziet die er helemaal niet zijn?
quote:meivogel schreef op 24 oktober 2015 @ 22:03:

[...]

Maar het zou dus volgens jou niet kunnen dat iemand vanuit slechte ervaringen dingen ziet die er helemaal niet zijn?

Jawel hoor, maar steeds weer andere mensen, steeds weer opnieuw met een vervelende ervaring?

Ik kreeg van Crimson de indruk dat zij dit echt vaak tegenkomt, van verschillende mensen, en dat zou ik zelf opmerkelijk vinden, als mij dat zou overkomen, en ik zou daar zeker dieper op ingaan.

Crimson vind het alleen naar voor haarzelf, maar wil er niks aan doen, of kijken of er ook een stukje bij haarzelf ligt.

Kom, als jij drie keer hoort als kok dat de soep te zout is dan zet je het zoutvat er in het vervolg toch náást?

En misschien heeft ze inderdaad pech hoor, maar de onwil om even verder te kijken stuit mij ontzettend tegen de borst.
quote:hollebollegijs schreef op 24 oktober 2015 @ 21:36:

[...]

En waar moet je dan aan denken als straf?Nou daar hoef je niet over na te denken want je komt er als vrouw gewoon niet in. Ook niet stiekem.
quote:liubi schreef op 24 oktober 2015 @ 22:10:

[...]

Nou daar hoef je niet over na te denken want je komt er als vrouw gewoon niet in. Ook niet stiekem.

Zijn er wel speciale zwembaden voor vrouwen?

Ik heb een paar islamitische collega's en die zeggen dat "achter de voordeur" de man / vrouw relatie wel gelijkwaardig is.

Nu snap ik dat zoiets per relatie verschillend is maar strookt dat met jouw praktijk ervaring?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:meivogel schreef op 24 oktober 2015 @ 20:44:

[...]

Ik heb een man als huisarts, daar heb ik dan weer geen enkele moeite mee. Maar er zijn idd vrouwen die liever een vrouw hebben.Een man als huisarts vind ik geen probleem, maar ik zou echt geen mannelijke kraamhulp willen hebben. Ik geef toe dat ik dan discrimineer. Net zoals ik liever niet op een gemengde ziekenhuiskamer lig. Ik begrijp ook niet waarom die kamers er zijn. Je hebt maar 2 soorten, dus dan hoef je toch niet persé te mixen?
quote:hollebollegijs schreef op 24 oktober 2015 @ 22:19:

[...]

Zijn er wel speciale zwembaden voor vrouwen?

Ik heb een paar islamitische collega's en die zeggen dat "achter de voordeur" de man / vrouw relatie wel gelijkwaardig is.

Nu snap ik dat zoiets per relatie verschillend is maar strookt dat met jouw praktijk ervaring?Ik heb moslim (aangetrouwde) familie en daar is de relatie wel gelijkwaardig. Er zijn ook relaties, waarbij een vrouw niets te vertellen heeft, maar dat bestaat in Nederlandse gezinnen ook nog.
quote:Pientjexxxx schreef op 24 oktober 2015 @ 22:30:

[...]

Een man als huisarts vind ik geen probleem, maar ik zou echt geen mannelijke kraamhulp willen hebben. Ik geef toe dat ik dan discrimineer. Net zoals ik liever niet op een gemengde ziekenhuiskamer lig. Ik begrijp ook niet waarom die kamers er zijn. Je hebt maar 2 soorten, dus dan hoef je toch niet persé te mixen?Dat heb ik met mannen op een kdv
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:paleviolet schreef op 24 oktober 2015 @ 22:09:

[...]

Jawel hoor, maar steeds weer andere mensen, steeds weer opnieuw met een vervelende ervaring?

Ik kreeg van Crimson de indruk dat zij echt echt vaak tegenkomt, van verschillende mensen, en dat zou ik zelf opmerkelijk vinden, als mij dat zou overkomen, en ik zou daar zeker dieper op ingaan.

Crimson vind het alleen naar voor haarzelf, maar wil er niks aan doen, of kijken of er ook een stukje bij haarzelf ligt.

Kom, als jij drie keer hoort als kok dat de soep te zout is dan zet je het zoutvat er in het vervolg toch náást?

En misschien heeft ze inderdaad pech hoor, maar de onwil om even verder te kijken stuit mij ontzettend tegen de borst.

Ik vind de manier waarop jij dramt terwijl je simpelweg niet naar een ander wilt luisteren inmiddels knap irritant.

Als je al een punt hebt of zou willen maken, het gaat voor mij verloren in je aanpak.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:calvijn1 schreef op 24 oktober 2015 @ 22:35:

[...]

Dat heb ik met mannen op een kdvSinds Robert M. is dat wel een dingetje.
quote:feow schreef op 24 oktober 2015 @ 22:38:

[...]

Ik vind de manier waarop jij dramt terwijl je simpelweg niet naar een ander wilt luisteren inmiddels knap irritant.

Als je al een punt hebt of zou willen maken, het gaat voor mij verloren in je aanpak.

Eens.

Heel flauw ook om Crimson zo aan te vallen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik kom in veel andere landen voor mijn werk en het valt me steeds vaker op dat Nederland racistisch en ontzettend conservatief is. Denk alleen maar aan de participatie van vrouwen op de arbeidsmarkt. In Oost-Europese landen is het heel gewoon dat veel vrouwen in technische bedrijven werken (ook in het management). Hier valt een vrouw nog altijd op bij zulke bedrijven. Hetzelfde geldt hier voor etnische minderheden. Bij vrijwel alle vestigingen van het bedrijf waar ik werk maakt het totaal niet uit wat de achtergrond van de medewerkers is en vormt het personeelsbestand een goede afspiegeling van de maatschappij. Maar bij de Nederlandse vestiging zijn er erg veel witte mannen...
Schokkend Racisme is op elk moment fout. Grappen maken mag, ik krijg grappen over mijn dunne benen, Waarom zou de ene iets kunnen zeggen en de ander niet? Ik en mijn vrienden snappen dat niet. Ik wil het ook niet snappen. Elke keer dat iemand klopt op hout gaat het over mijn kont (die van mij is heel smalletjes) . Ik maak grappen over eten, kleur, heupen.. Maar nooit over de mens en wie hij of zij is. Maar daarom zijn ze ook mijn vrienden. Je mag lachen om dingen, als je maar respect blijft houden en weet wie je voor je hebt. Wit, geel bruin. (ik ben de witte in dit verhaal.. dunne kont) Maar ik kan altijd op ze rekenen. En dat telt.
quote:viva1966 schreef op 24 oktober 2015 @ 22:55:

Ik kom in veel andere landen voor mijn werk en het valt me steeds vaker op dat Nederland racistisch en ontzettend conservatief is. Denk alleen maar aan de participatie van vrouwen op de arbeidsmarkt. In Oost-Europese landen is het heel gewoon dat veel vrouwen in technische bedrijven werken (ook in het management). Hier valt een vrouw nog altijd op bij zulke bedrijven. Hetzelfde geldt hier voor etnische minderheden. Bij vrijwel alle vestigingen van het bedrijf waar ik werk maakt het totaal niet uit wat de achtergrond van de medewerkers is en vormt het personeelsbestand een goede afspiegeling van de maatschappij. Maar bij de Nederlandse vestiging zijn er erg veel witte mannen...

Vreemd dat jou indruk is dat Nederland racistisch is, want juist die Oost-Europese landen waar jij zo hoog over opgeeft, wensen geen vluchtelingen op te nemen. Hooguit een paar christenen.

Dat in Oost-Europese landen veel vrouwen in technische bedrijven werken, zal ook te maken hebben met hun geschiedenis. Ten tijde van het communisme moest iedereen zijn steentje bijdragen en daar is vast wel wat van blijven hangen. Daarnaast zijn de salarissen (en uitkeringen) in die landen over het algemeen veel lager dan hier, dus dan is een dubbel inkomen wel zo handig.
Oh de grappen over mijn witheid....... zeer geestig!
quote:Pientjexxxx schreef op 24 oktober 2015 @ 22:30:

[...]

Een man als huisarts vind ik geen probleem, maar ik zou echt geen mannelijke kraamhulp willen hebben. Ik geef toe dat ik dan discrimineer. Net zoals ik liever niet op een gemengde ziekenhuiskamer lig. Ik begrijp ook niet waarom die kamers er zijn. Je hebt maar 2 soorten, dus dan hoef je toch niet persé te mixen?

Bij mijn tweede was mijn verloskundige een man. Dat was even wennen maar wel heel leuk eigenlijk.

Gemengde ziekenhuiskamers hoeft van mij ook niet. Ik heb nog maar weinig mensen gehoord die dat echt een goed idee vinden.
quote:feow schreef op 24 oktober 2015 @ 22:38:

[...]

Nou, ik was er zelf al wel klaar mee, maar meivogel kwam er steeds op terug.

Beetje raar om mij dan een drammer te noemen.
Schijnbaar hebben veel mensen moeite met gemengde ziekenhuiskamer. Kan iemand dan uitleggen waarom er wel volop gebruik gemaakt wordt van de sauna en het gemeenschappelijk zwemmen?

Trouwens wel volledig off topic. Maar zag dat de laatste post hier over gingen.
quote:meivogel schreef op 24 oktober 2015 @ 23:14:

[...]

Bij mijn tweede was mijn verloskundige een man. Dat was even wennen maar wel heel leuk eigenlijk.

Gemengde ziekenhuiskamers hoeft van mij ook niet. Ik heb nog maar weinig mensen gehoord die dat echt een goed idee vinden.Bij mij deed een mannelijke huisarts de bevallingen en daar had ik dan weer geen moeite mee. Hoe sta jij eigenlijk tegenover mannelijke kraamhulpen?
quote:dadelduifje schreef op 24 oktober 2015 @ 23:19:

Schijnbaar hebben veel mensen moeite met gemengde ziekenhuiskamer. Kan iemand dan uitleggen waarom er wel volop gebruik gemaakt wordt van de sauna en het gemeenschappelijk zwemmen?Ik ga dus echt niet bloot in een gemengde sauna zitten. Sowieso ga ik nooit naar een sauna. Bij gemeenschappelijk zwemmen heb ik zwemkleding aan. Dat vind ik een totaal andere situatie dan dat ik op een gemengde ziekenhuiszaal lig, waar ik achter een gordijntje op een po moet.
quote:meivogel schreef op 24 oktober 2015 @ 23:14:

[...]

Gemengde ziekenhuiskamers hoeft van mij ook niet. Ik heb nog maar weinig mensen gehoord die dat echt een goed idee vinden.Ik vind die gemengde ziekenhuiskamers juist wel een leuk idee. Van een kamer vol klagende en jammerende vrouwen word ik niet zo vrolijk. Met een paar mannen erbij krijg je juist een gezelligere sfeer is mijn ervaring.
quote:dadelduifje schreef op 24 oktober 2015 @ 23:19:

Schijnbaar hebben veel mensen moeite met gemengde ziekenhuiskamer. Kan iemand dan uitleggen waarom er wel volop gebruik gemaakt wordt van de sauna en het gemeenschappelijk zwemmen?

Trouwens wel volledig off topic. Maar zag dat de laatste post hier over gingen.Ik vind een gemengde sauna geen enkel probleem en gemengd zwemmen de gewoonste zaak van de wereld en dat wil ik graag zo houden!
quote:Pientjexxxx schreef op 24 oktober 2015 @ 23:21:

[...]

Bij mij deed een mannelijke huisarts de bevallingen en daar had ik dan weer geen moeite mee. Hoe sta jij eigenlijk tegenover mannelijke kraamhulpen?Niet bij voorbaat afwijzend... Het zou wel een beetje eraan liggen wat voor een type het is. Ik zou wel even vreemd opkijken denk ik.
quote:malu3 schreef op 24 oktober 2015 @ 23:27:

[...]

Ik vind die gemengde ziekenhuiskamers juist wel een leuk idee. Van een kamer vol klagende en jammerende vrouwen word ik niet zo vrolijk. Met een paar mannen erbij krijg je juist een gezelligere sfeer is mijn ervaring.Ik wordt juist niet zo vrolijk van snurkende mannen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven