Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
quote:doedel schreef op 13 januari 2016 @ 08:01:

Hoi dames,

Ik ga afhaken, niet met gezond eten en afvallen maar wel in dit topic. Ik merk dat ik er niet aan toe kom om bij te lezen, mee te schrijven en alles wat er nog meer bij komt kijken. Ik kruip dus even in de meelees modus. Als ik meer tijd heb haak ik vanzelf weer aan.

Veel succes allemaal!Ik wil hetzelfde zeggen. Ik ga ook even in de meeleesmodus. Noekie je kunt mij dus uit het tabel halen. Dames zet hem op. Ik ben zeer benieuwd hoeveel jullie aan het eind van het jaar wegen. Succes.
Hey Fem, welkom hier! Berichtje weer weggehaald? Wil je meedoen in de tabel?
quote:Fem1986 schreef op 13 januari 2016 @ 13:40:

@single1985 Hopelijk had ik gewoon een misdruk van de stappenteller vd Lidl en doet die van jou het goed en gaat 'ie je motiveren! Succes ermee!!

Welkom

Bedankt ik hoop het ga het zien want de app die ik nu gebruikt werkt echt voor geen meter maar wil niet gelijk een hoop geld uitgeven voor iets waar ik nog over twijfel of het mij gaat motiveren.

@ Doedel en Fientje veel succes
quote:noekie84 schreef op 13 januari 2016 @ 14:06:

Hey Fem, welkom hier! Berichtje weer weggehaald? Wil je meedoen in de tabel?Hoi! Aanpassen van bericht ging even goed mis, maar ik doe graag mee met de tabel en ga zoeken hoe ik je een pb (?) kan sturen. Al doende leert men!
ooooo ik kom even bij jullie klagen hoor...

wat zijn mannen toch verschrikkelijk als ze ziek zijn!!! ik wordt gek echt waar. ik heb nu.niet alleen mezelf en een zieke 2.5 jarige nee ik heb er nog een kind bij. die denkt alleen maar aan zichzelf als hij ziek is. pak even dit oo voel me zo slecht. en als ik dan zeg dat ik hetzelfde heb heeft hij het natuurlijk net iets erger grrr....

peuter wil niet slapen en mijn man is of beneden aan het zeuren hoe slecht hij is en of ik van alles voor hem wil doen of ligt in bed er niet bij nadenkt dat ik misschien ook wel even wil liggen.

nu heb ik daar dus net wat van gezegd.

heel normaal van joh ik ben ook ziek en je kan best zelf drinken/paracetamol pakken. en zou t fijn vinden als je een beetje helpt met zoontje want ik ben ook niet vooruit te branden en nu is hij geirriteerd.

pff ik geef t op hoor.

normaal is hij heel lief en behulpzaam maar als hij ziek is is t echt een draak.

tot zover mijn klaagzang
Life is like an hourglass glued to the table.
O Peach, zo herkenbaar! Ik heb gelukkig een man die zelden ziek is, maar als hij dan een keer verkouden is.......

Sterkte!
Peach parkeer zoontje dan even bij je vriend in bed als doe daar ligt en kruip zelf even op de bank
Zoooo herkenbaar.. mannen....

Hmmm, kan blijkbaar geen plaatje plaatsen ofzo... maar ik bedoel dus dit: Mannengriep (klik)

Ben trouwens afleveringen van Obese terug aan het kijken voor wat motivatie. Kan alleen het laatste seizoen zie ik, jammer.
Noekie ik wilde precies 'tzelfde zeggen! Je hoort ook weleens: Een bevallig is zwaar (schijnt), maar niets is zo zwaar als een mannengriep!

Heull veel sterkte Peach. En ik zou idd kind bij man droppen en zelf op de bank ploffen. Beterschap!
quote:noekie84 schreef op 13 januari 2016 @ 13:21:

@kruidentheetje: Mijn fiets vindt mijn gewicht niet zo leuk En dan kan de hond niet mee trouwens. Dus ik moet maar ff doorbijten en hopen dat t snel minder wordt!Sorry, ik zei het omdat ik eens bij Obese een fiets had gezien speciaal voor mensen met obesitas. Nu ging ik net even googlen om hem op te zoeken, maar kon wel heel lastig iets vinden moet ik zeggen. Wel een herenfiets voor mensen met overgewicht maar in nederland zag ik zo geen damesfiets. Maar het liet me niet los en vond toch een fiets haha. http://www.blancmarine.co ... e-modele-20pm3-pack2.html

hij kan zelfs 180 kg aan!!! Zag op een nederlands forum dat iemand zo'n fiets had aangeraden. Hij is nog niet eens duur voor zo'n stevige vouwfiets. Dus misschien is het wat voor jou of iemand anders met hetzelfde probleem.
vind het trouwens maar raar dat er zo weinig fietsen voor mensen met obesitas te koop zijn!! Nederland wordt immers steeds zwaarder. Lijkt me toch een gat in de markt haha! Je kunt ze kennelijk wel op maat laten maken maar dat zal wel heel duur zijn.
Sterkte Peach! Scheelt dat mijn kerel echt amper ziek is, maar vorig jaar was het hier ook geen pretje. Mietjes zijn het!

@Noekie: en De Grote Herkansing dan op SBS6? Volgens mij wordt een te zwaar stel van elkaar gescheiden, om veel af te vallen en elkaar dan 5 maanden later pas weer terug te zien.

Zag ik toen een reclame van, en volgens mij kun je van SBS wel veel terugkijken.
Ik kom even zwaaien

Heb nu niet veel tijd om alles terug te lezen, zag wel dat Doedel en Fientje afhaken, jammer, maar ik begrijp het wel. Het is ook vaak erg druk hier.

Fem, welkom hier!

Vertel nog maar eens wat over jezelf als je laptop niet flipt

Ik ben vandaag uit lunchen geweest met oma. Tosti gegeten en een glas melk gedronken, en ik heb ongeveer driekwart tosti gekregen (maar hij was kleiner dan mijn boterhammen thuis, daar krijg ik er maar een halve van op).

Nu net thuis, kwarktaart gemaakt voor mijn man en nu even met de pootjes omhoog.

Vanavond gevulde courgette met Mexicaanse vulling, ik heb er al trek in
668, the neighbour of the Beast
De grote herkansing heb ik allemaal gekeken al

@Fiets: ik heb een mamafiets, dus die hou ik graag. Fietsen komt wel weer als er wat af is
Ik vind zo'n Fitbit ook wel een leuke gadget trouwens.

Klopt het dat je zo'n ding gewoon aan je kleren kunt hangen maar dat ie verbinding maakt met een app op je telefoon?

Want dan moet ik er ook één
Over de Fitbit: ja, hij kan aan je kleren (het is een klein clipdingetje). Het ding heeft zelf een schermpje waar je wat info op kan toveren, maar is dus gelinkt aan een hele fijne app. Die app heeft doelen, leuke beloningsdingetjes en je kan er mooie overzichtjes in zien. Ik vind de koppeling met Myfitnesspal en het calorieën kunnen verdienen echt superfijn. Als ik kijk wat de Fitbit bij mij voor elkaar gekregen heeft, dan is ie zijn geld echt zo ontzettend waard! Even op een rijtje:

1. Ik ga lopend naar mijn werk i.p.v. op de fiets. Kan qua afstand en tijd echt prima, maar ik deed het voorheen nooit.

2. Ik pak op mijn werk nu altijd de trap i.p.v. ook wel eens de lift als ik drie verdiepingen moest. Vind het trappendoel (10) niet zo héél boeiend, maar toch leuk als ik dat ook haal.

3. Als ik rechtstreeks naar huis loop na mijn werk, kom ik niet aan de 10.000, maar aan de ongeveer 7000. Dus ik loop met de meest rare omwegen naar huis. Nooit verwacht dat ik dat vrijwillig zou doen. Heb ik daar echt geen zin in, dan trek ik 's avonds dus mijn jas aan en ga ik nog lopen. Ook dat zou ik anders nooit nooit nooit gedaan hebben.

4. In het weekend vind ik het lastiger, omdat ik mijn werkstappen niet heb en er dus veel meer voor moet doen. Ik doe dan boodschappen lopend met een omweg, maar daar kom ik er bij lange na niet mee, dus nog extra dingen, want ik moet en zal die 10.000 halen

5. Als het dan écht niet lukt, ga ik thuis voor de tv lopen, maar dat probeer ik niet te veel te doen. Krijg daar toch wat last van mijn knieën van en je krijgt er minder belongscalorieën voor.

6. Door de koppeling met Myfitnesspal ga ik dus éérst de extra calorieën verdienen voor ik iets extra's neem.

7. En zonder de calorieën die ik met de Fitbit verdien voor Myfitnesspal, kan ik te weinig eten (1300 calorieën, dat vind ik te weinig en is ook echt te weinig), dus ik moet er zo'n 400-500 in Fitbit verdienen om een beetje normaal uit te komen.

Dus ik vind het echt een heel fijn en handig en motiverend hulpmiddel en de weegschaal is het met me eens
Ja, maar ik wil dus geen myfitnesspal.

Het enige wat ik wil is dat dat ding in een fitbit-app ofzo laat zien hoeveel stappen ik gedaan heb en dat ik t kreng dus ook op mijn werk bij me kan hebben.

Dus als ik er weer iets aparts voor moet downloaden hoef ik 'm niet, alleen als ik het ding gewoon aan mijn telefoon kan koppelen en klaar.
Ja, de app laat alles zien wat jij wil.

Koppelen aan Myfitnesspal is iets extra's wat kan als je dat gebruikt, maar dat hoeft helemaal niet.
Maar ik koop dus zo'n kreng, ik installeer de fitbit app en het ding houdt per dag bij hoeveel stappen ik gezet heb? Daar komt 't op neer?

En dan kun je ook net als in de S Health terug kijken wanneer je hoeveel stappen gedaan hebt enzo?
Ja. Als je even googelt op 'fitbit app' en bij afbeeldingen kijkt, krijg je een prima beeld.
Handig om allemaal mee te lezen weet ik er straks alles van!

Mijn lijstje:

O: twee speltcrackers met filet americain en 1 sinaasappel

T: gerookte zalm met komkommer

L: havermout met amandelmelk en bosbessen

T: 1 plakje peer-kwarkbrood

D: 2 koppen groentesoep en twee Wasa lichtgewicht crackers met filet americain

Ga straks nog even stevig aan de wandel, minimaal een half uur. En daarna lekker op tijd naar bed! Bijslapen :-)

Hoe is jullie dag gegaan?
Ik had het gisteren, vandaag en morgen nogal druk dus even een korte post.

Jammer dat mensen weggaan vanwege het grote aantal posten. Ikzelf ben het wel gewend maar kan me voorstellen dat het wat overweldigend kan zijn. Ik wens die mensen veel succes met het afvallen!

Mijn fiets kan mijn gewicht prima aan (gazelle) alleen had ik wel tot 2 keer toe een duur gelzadel die plotseling kapot gingen. Ik denk dat dat wel door mijn gewicht komt. Nu dus een ander zadel maar vind hem net wat minder lekker. Als ik op mijn streefgewicht ben ga ik nog eens diep in de buidel tasten en dat andere zadel nog eens een kans geven.

Mijn eetlijstje van vandaag:

O: havermout

L: anderhalf pistoletje met mager beleg, glas optimel drink

T: mandarijn

D: couscous met dit heerlijke recept

T: bakje optimel yoghurt, misschien nog een pruim
Ow en uiteraard welkom aan de nieuwe schrijvers.
Waarom heeft (bijna) iedereen een sterretje, Noekie? Ik had mijn gewicht doorgegeven en je hebt het netjes bijgewerkt. Of heb ik ergens iets gemist?
Welkom nieuwe schrijvers en afhakers: hopelijk zien we jullie toch zo nu en dan nog voorbijkomen!

Ik heb een op maat gemaakt zadel (anti-zadelpijn). Dat scheelt, ik kan best een stuk fietsen zonder ergens last van te hebben. Ik probeer elk jaar mee te doen aan de fiets4daagse en op de 2e dag heb ik altijd wel een beetje pijn, maar verder niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven