Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!

Niet dus.

Nu huilt hij heel hysterisch, alsof hem verschrikkelijke dingen aangedaan worden.

Ik gun hem (en mezelf) alleen een beetje rust.

Morgen maar weer opnieuw proberen.

Zaza, bedankt trouwens voor de tip over dat anijsblokje. Kunnen we ook nog proberen...

Volgende keer weer meer reacties op jullie. Sorry voor de ego. De moeders kunnen zich vast voorstellen hoe het (gebrek aan) slaapritme een greep op je kan hebben...
@ Utah, Aaahhh wat rot voor jullie, las op de vorige pagina nog dat hij lekker lag te slapen en volgende berichtje is het weer pet.

@ Harley, Heel veel sterkte volgende week met je kijkoperatie. Goed dat je de rest van de week hebt afgemeld. Dat heb je ook wel nodig denk ik, het zal best heftig zijn. Ik duim voor je voor een goede uitslag.

@Bloem, Ik denk dat iedereen dat gevoel wel heeft hoor, ik werd ook steeds bang en wou maar terug naar de vk. Je moet doen waar jij je lekker bij voelt, het neemt ook weer beetje stress bij je weg wat alleen maar beter is voor je baby.

Sinds ik gisteren die echo heb gezien ben ik er nu wel van overtuigd dat ik de kleine voel. Hij is zo druk de hele tijd. Kan niet missen haha.

@ Zaza, Wat een pech allemaal met kleine lynn. Ik hoop dat er snel een oorzaak gevonden word. Wat is reflux prcs?

Nog even kort over de 20 weken echo, het was echt geweldig. Zo leuk om je kleintje te zien en helemaal compleet. Zo grappig die handjes steeds in zijn mond en die voetjes haha. Zo lief!!! Ik heb nog een dvd laten maken en zat net een stukje terug te kijken maar wist niet dat er geluid bij zat. Jeetje dan hoor je jezelf haha dan is die vrouw alles aan het uit leggen en jij ligt daar alleen maar de brabbelen aaaaahhh wat lieffff, aaaahhhh wat schattig aaaaaaahhhhh hahaha heb het geluid maar snel uitgezet. Maar het is wel erg mooi om te zien. 8 dec krijgen we een 3D echo. Ben al helemaal trots haha. Ze vertelde me dat hij geen groot hoofd heeft, wel erg fijn om vast te weten haha.

We zijn hier weer beetje opgeknapt. We hadden van het weekend een personeelsfeestje van vriend zijn werk. Waarschijnlijk zat er savonds wat in het eten, want inmiddels zijn er 12 man ziek van kantoor. Gelukkig is vandaag al het eten binnen gebleven, want voor frummel zal het ook niet echt goed zijn anders. Vanavond lekker vroeg naar bed en dan hoef ik nog maar 2 dagen te werken. Gelukkig. Ik heb zo'n zin om te shoppen. Vanmiddag toch maar vast iets besteld bij de esprit online. Zulke schattige dingen hebben ze. Van het weekend gaan we de babykamer en de wagen bestellen

voor iedereen.
Tink: Super joh een knullie

Gefeliciteerd.........

Zo'n 3-D echo is zo ongelooflijk gaaf.

In "ons" ziekenhuis hebben ze zo'n modern echoapparaat dus ik krijg nu iedere keer eventjes een blik op de 3-D.

Zo echt en zo duidelijk.....

Utah: Je hoeft je helemaal niet te verontschuldigen meis.

Ik ben nog geen eens mama en nu al heeft de vermoeidheid invloed op me

Nee maar serieus..doe kalm aan en denk om jezelf!

Sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat.

Zaza: Dat geldt uiteraard ook voor jou en de kleine Lynn.

xxxxx
Utah, oh, wat vervelend! Hoe is het vannacht gegaan? Hoop dat je snel een beetje aan je rust toekomt.

Harley, heel veel succes volgende week woensdag. Laat je even horen hoe het geweest is?

Tink, wat leuk he die echo's? Erg leuk ook dat je het op dvd hebt.

Lynn doet het heel goed op meer voeding. Voel me wel een beetje schuldig eigenlijk. Maar ja, als je kind stopt met drinken aan de borst en niet meer wil, dan ga je er toch vanuit dat ze genoeg gehad heeft? Zo is het gewoon begonnen. Het probleem is nu dat ze de borst helemaal niet meer wil.

Daarbij komt ook nog eens dat als ik kolf, ik niet genoeg heb voor wat ze wil. Dus mijn diepvriesvoorraadje wordt nu al aangebroken. Ben nu om de 2 uur aan het kolven om de productie op te krikken, maar 's nachts kolf ik niet. Daar voor opstaan vind ik eigenlijk niet te bedoeling. Vanmiddag komt de lactatiedeskundige, ik hoop zó dat die wat voor ons kan betekenen, want zo haal ik misschien net de 3 maanden bv. Wil zo graag 6 maanden doen..
Bloem, je hebt groot gelijk dat je de vk hebt gebeld. Zeker als ze het al aangegeven hebben dat je dat vooral moet doen als je onzeker bent! Wordt vanzelf beter, zeker als je je kindje straks gaat voelen.

Sweety, zin in verlof? Hoe lang werk je nog?
Harley heel veel succes met de kijkoperatie. Ik zal mee duimen voor je.

Zaza fijn dat de extra voeding lijkt te helpen. En probeer je niet schuldig te voelen. Je doet toch wat je denkt dat het beste is.

Hoop dat je melkproductie weer wat meer op gang komt.

Utah veel sterkte met het installeren van Tim's slaapstructuur. Lukt wel, volhouden. En denk ondertussen maar gewoon aan jezelf, je hoeft je nergens voor te excuseren.

Tink fijn dat je weer beter bent. Oh al 20 weken. Realiseer me ineens dat je al over de helft zit nu. God wat gaat dat snel zeg.

Ja, ik weet wel dat als je zelf in de situatie zit, dat de tijd kruipt.

Maar als buitenstaander, joh het vliegt gewoon om.

Bloem heb je het hartje weer gehoord? Mss is zo'n angelsound wat voor jullie. Heb het zelf niet maar ik hoor der wel veel mensen over.

Blink laat je wat weten als je moeder de extra onderzoeken achter de rug heeft. Veel sterkte daarmee.

Ik heb verlof sinds vandaag. Nog 6 weekjes en dan is mijn meisje der....

Groetjes meissie
Thinkerbell, wat fijn dat het zo leuk was! Dat van het me oh en ah wat lief zeggen herken ik ook van mezelf! hahaha Ik zei dat ook steeds. Maarja, het is ook zo ongeloofelijk schattig zo''n klein kindje van jezelf!! Fijn dat je ook weer beter bent!

Nu idd lekker shoppen. Wat voor kleur kinderwagen ga je nu voor? Ben benieuwd!

Nadine, hoe is het met jou? Al een tijdje niets van je gehoord bevalt het werk goed? Alles goed met Nick?

Meissie, fijn verlof! Geniet er maar lekker van!

Sweet, jij zal ook wel aan het aftellen zijn!

Zaza, idd erg vervelend dat borstvoeding niet meer zo goed lukt. Maar je hebt het al een tijdje volgehouden. Daar mag je trots op zijn hoor! Al kan ik me de teleurstelling wel voorstellen hoor.

Harley, heel veel succes met de kijkoperatie. Hoop dat dat wat meer duidelijkheid geeft.

Utha balen zegt dat hij niet zo goed gaat slapen. Ik hoop idd dat dat snel beter wordt. Hou je het zelf nog wel een beetje vol?

Ongeduld, alles goed met Guido?

Bloem, hoe is het bij jullie?

Hier gaat het goed. Vincent heeft gisteren zn 8ste tandje gekregen! Ook kruipt hij nu eindelijk! haha Zo'n grappig gezicht, want ja ik was toch het tijgeren gewend. Maar meneer heeft het nu door en gaat dus ook nu overal staan. Het gaat snel nu! Achter de babywalker durft hij nog steeds niet zo goed. Hij is er laatst mee gevallen dus is nu een beetje bang denk ik. Zojuist heerlijk gewandelt.

Maar ik ga er weer vandoor, kleine man is nu alle lades aan het opentrekken..........
Meissie, zal ik je weer in de tabel zetten? Als je dat leuk vindt, geef je dan je gegevens even door?
Moet nog deze week 2 ochtenden en volgende week 3 en dan verlof! Ja kijk er nu wel naar uit.

Gewoon lekker in de ochtend kunnen slapen als het 's nachts niet lukt lijkt me wel prettig

Verder nu wat rugpijn ;-( en het ging zo goed al die tijd.....

Maar goed verder geen klagen het gaat prima.

Nog een week of 7 tot de datum......spannend hoor.

Blink: Haha gaat hard met die kleine van jou. Leuk hoor.

Heeft hij wat leuks gevonden in je lades? (grinz)
Hoi lieve dames,

Tinkie, proficiat met jullie knulletje! Ik zag dat jullie er ook geen geheim van maken naar de buitenwereld; kun je je ook niet verspreken! haha! en Sweet nesteldrang, LOL!!!

Ik lees elke dag wel 'n keertje mee, maar heb ff de puf niet om te reageren 's avonds. M'n nieuwe baan bevalt echt super, maar is voorlopig nog wel erg vermoeiend met al die nieuwe dingen om te leren.... Op m'n vrije dagen zit ik dan ook niet al te veel achter de pc, maar doe vooral leuke dingen met Nick.

Als ie slaapt is natuurlijk eerst het huishouden aan de beurt...

A.s. weekend gaan man en ik SAMEN een weekendje weg naar de Belgische kust. Voor het eerst samen weg sinds de komst van Nick dus best ff wennen, maar hoognodig....

Ook al reageer ik nu niet zo veel, ik blijf echt overal van op de hoogte en ik denk veel aan jullie!

Hele dikke knuffel voor allemaal!!!

Liefs Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Zaza dat is mss een goed idee. Nu voel ik me meer een "inbreekster".

Ik ben net 28 geworden en ben 4 december uitgerekend. Het wordt een meisje en is mijn eerste kindje. En for the record ik was dec 06 gestopt met de pil :-)

Nadine wat leuk maar tegelijkertijd ook spannend een weekendje weg zonder Nick. Denk dat het idd wel belangrijk is om ook eens alleen als koppel wat te doen maar het lijkt me tegelijkertijd erg moeilijk. En wie weet wordt er wel een broertje of zusje verwekt tijdens zo'n romantisch weekendje...

Blink wat leuk dat Vincent kruipt. Nu moet je hem natuurlijk beter in de gaten houden sinds hij wat mobieler is. Ogen op je rug hebben.... Maar leuk is het wel.

Sweet dat kunnen slapen wanneer je wil is heerlijk. Ik ging vanmiddag even op mijn bed liggen rond een uur of twee en werd om 17.45 uur wakker. Ach ja ik probeer er maar van te genieten en nu kan ik vannacht lang genoeg opblijven voor Dr Phil....

Rugpijn heb ik ook, lage rugpijn. Ik ben morgen 34 weken. Spannend he...

Groetjes
hoi meiden,

vanmiddag weer het hartje gehoord...zo fijn!!

Goed gesprek gehad met de vk, die buikpijnen komen, denkt zij, door de stress van mijn werk. Moest ook ontzettend huilen vanmiddag bij haar, zo stom, maar ik kon het niet tegenhouden. Ik loop zo op mijn tenen op werk en daarnaast de angst of alles wel goed gaat...het is even teveel.

meiden sorry ik heb echt even geen puf verder om te reageren, ik duik mijn bed in.

liefs!
Bloemetje:

Rustig aan meis. Er gebeurd heel veel in je lichaam en het is niet raar dat alles je teveel wordt.

Denk je wel goed om jezelf? Als werken tevel is praat er dan over en misschien is er een oplossing. Wat minder of lichter werk...

Sterkte meid knuff

Nadine: leuk je te lezen en fijn dat het werk je bevalt!

Maar je hoeft helemaal niet te schrijven als je de puf en de tijd niet hebt hoor.

Doe maar even rustig aan.

Knuffel.
Nadine, dat is wel lekker hoor. Even tijd voor jullie twee! Heerlijk, geniet er maar lekker van! Vincent is laatst uit logeren geweest, maar ik moest er erg aan wennen. Is toch een beetje kaal, nouja zo voelt het dan. Maar er staat alweer een nieuwe datum. Dan gaat hij bij mn neefje en zijn vriendin slapen. Die willen dat al zo lang, maar ik moest er nog even aan wennen. Stom he, ben een beetje een miep denk ik....

Sweet, het gaat idd erg hard nu! Hij weet precies dat het niet mag hoor. Als ik er dan aan kom geeft hij mij een grote glimlach en kruipt snel een andere kant op. hahaha kleine stinkerd! Vanmiddag ook. Ik moest zo lachen. Ik had hem er dus weer bij weg gehaald. Hij huilen. Ziet hij ineens iets leuks op tv. Dus hard lachen, kijkt hij mij opeens aan en denkt, oja ik was boos. Dus weer huilen! Nou, ik dus lachen en er wat van zeggen ligt meneer helemaal in een deuk. Hij heeft echt streken!

Bloem, geeft toch helemaal niets meid! Is juist fijn dat je eerlijk over je gevoelens kan praten. En ik ben ook zo dat ik meteen moet huilen. Dat geeft toch niets met al die hormonen in je lijf. Als het echt te stressig wordt op je werk het wel aangeven hoor. Je moet er niet aan onderdoor gaan natuurlijk. Rustig aan meid!

Sweet, jij stopt dus ook 6 weken van tevoren of 4? (ben even de tel kwijt). Ik wilde toen graag met 4 stoppen, maar dat lukte toen niet. Maar als er ooit nog een kleine blinkie bij komt dan ga ik ook gewoon weer voor 6. Is me goed bevallen.

Meissie, fijn weer in de tabel! Schiet ook erg op he!!
Blinkie: Ja 6 weken van tevoren en eigenlijk he ik er ook wel zin in. Nu val ik tegenwoordig in de ochtend in slaap en tja..dan loeit de wekker (grrrr)

Dus dat verlof is meer dan welkom

Maar nog 5 daagjes te gaan verdeeld over deze en volgende week dus valt mee.

Overigens is het toch logisch dat je moet wennen als Vincent aan het logeren is? Lijkt me ook raar hoor in het begin maar meestal heeft mama er meer last van dan kind

Komt goed meid!

Bloem:Zorg jij voor wat roze in de tael?

Het is wel erg blauw hoor en we kunnen wel wat versterking gebruiken hahaha

Harley: Weet niet of je leest maar heel dikke knuf voor jou.

Spannend die operatie maar lichamelijk valt het mee hoor geloof me. xxx
Zwaai!

Ik kom het weekend uitgebreid reageren, nu heb ik even de piep ut
Hey sweet,

Ik vind de operatie heel spannend en vooral ben ik bang voor de uitslag. Heb ook heel wat gelezen hoe mensen zich na afloop voelen en dat is zo wisselend. Laten we er maar het beste van hopen. Ben in ieder geval 1,5 week vrij.

Effe lekker bijkomen en gewoon mijn ding doen.

Jullie horen wel hoe het is geweest.

liefs knuffels xxxxx
Meiden,

Goed nieuws:

Vannacht heeft Tim van 23:30 tot 6:30 geslapen!

Ik ben er zo door opgeknapt! Voel me gelijk stukken beter en kan het leven weer aan. Hehe. Wat een goede nachtrust al niet voor een mens kan betekenen.

Mijn man werd om zes uur wakker van de wekker en voelde zich zo lomp dat hij door Tim's capriolen had doorgeslapen. Maar ik kon hem zeggen dat er geen capriolen geweest waren en dat hij zelfs eerder dan zijn jongste zoon wakker was geworden. Hoe onwerkelijk. We waren allebei heel blij!

Overdag lukt het nog steeds niet zo met het slapen van Tim, maar afgelopen nacht neemt niemand ons af. (Ik denk dat het komt door de bijvoeding in de vorm van groente- en fruithapjes... Want aan de Nutrilon lag het dus niet. Blijkbaar is mijn melk toch goed! Joepie.)

Nadine, wat fijn dat het leuk is op je werk. Ik kan me goed voorstellen dat je erg moet bijkomen van alle nieuwe indrukken. Doe het maar lekker rustig aan. (Voor zover dat mogelijk is natuurlijk....)

Bloem, het is alleen maar goed dat je lekker kunt huilen als het nodig is. Verloskundigen zijn echt wel wat gewend op dat gebied. Neem jezelf goed in acht. Zwanger zijn is echt niet zomaar iets, dus misschien moet je op je werk aangeven het wat rustiger aan te willen doen. Hoe dan ook veel sterkte ermee.

Meissie, 34 weken al. Dat schiet lekker op. Kun je je nog een beetje bewegen? Of voel je je als een gestrande walvis? (Dat had ik namelijk. Hihi!) Geniet in ieder geval maar lekker van je verlof!

Zaza, wat een ellende met Lynn. En wat enorm rot dat je je helemaal lens kolft, maar dat ze nu ook de borst is gaan weigeren... Heel veel sterkte ermee. Ik denk aan jullie.

Harley, ik begrijp dat je opziet tegen de kijkoperatie. Waar gaan ze eigenlijk precies naar kijken? Ik hoop dat je deze week rustig doorkomt en op woensdag zal ik een kaarsje voor je branden.

Blink, hahaha, wat een grappige verhalen over kruipende Vincent. Ik zie het helemaal voor me. Heel hard lachen en zich dan weer bedenken dattie eigenlijk boos was. Hilarisch!

Tinkerbel, mooi he, zo'n 20-wekenecho? Logisch dat jullie aan het aaahhen en ooohhen waren. Fijn ook dat het griepje weer voorbij is. Dat scheelt.

Sweet, jaja jij schiet ook al aardig op. Gelukkig is het aftellen tot aan je verlof begonnen. Veel succes deze laatste daagjes dat je nog moet werken.

Ongeduld, al een beetje bijgekomen? Zwaai terug!

b80, hoe is het met Yvo?

Zo, en dan ga ik nu een broodje in de oven gooien. Want ik krijg hongerrrrr.

Liefs en een fijne dag voor jullie allemaal!

Utah
Hoi Utah,

Ze gaan kijken of ik verklevingen heb en of mijn eileiders vrij zijn. Ongeveer 2 maanden geleden hebben ze een cyste gevonden en die is gegroeid dus deze zullen ze ook wel weg gaan halen...Erg spannend allemaal.

liefs xxx
Harley: Tuurlijk is het hartstikke spannend! Dat begrijp ik best.

Maar ze gaan ook wat doen en dat geeft nieuwe hoop meis!

Ik leef met je mee en als je lekker van je af wilt schrijven...we zijn hier voor je hoor!!
gister een gesprek gehad op mijn werk. Nou dat was apart!! Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken. Feit is dat de bal bij mij ligt, ik moet mijn grenzen aangeven en laat dat nu net iets heel moeilijks voor mij zijn...

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. IMaandag ga ik op iedereen reageren. Ik ga zo lekker een weekendje weg, beetje jammer van het weer, maar ga wel lekker relaxen.

Fijn weekend!!
Tjee Harley, dat lijkt me zeker spannend. Maar het gaat vast goede dingen opleveren. Sterkte meid!

Bloem, wat goed hoe er op je werk gereageerd is! Wees eerlijk tegenover jezelf en geef gewoon aan als je grens bereikt is. (Ik ben er zelf ook geen held mee, maar wens je veel succes!) Geniet maar fijn van je relaxte weekendje weg. Tot later.

Zaza, hoe is het nu?
Zo, ik ben er even goed voor gaan zitten!

Sweety: Oja, dat koetje! Helemaal vergeten! Doen we gewoon bij de volgende meeting, bijvoorbeeld als jouw meisje voor het eerst gaat kennismaken met haar aanstaande!

Tink: Wat leuk, een jongetje! Raar he, om jezelf te horen op de dvd. Ik zal hem er weer eens bijzoeken, wel leuk om weer eens te zien!

Meissie: Jeetje, wat gaat het snel! Nog maar even en je kleintje is er!

Blink: Wat een geweldig filmpje op hyves! Vincent aan het kruipen en meteen ook maar gaan lopen!

Zaza: Hoe gaat het nu? Ik hoop dat het snel makkelijker wordt, en anders is er een goed alternatief (zegt zij die ook panisch wordt als de bv terugloopt...).

Bloem: Fijn dat je extra langskon bij de vk. Gewoon doen! Ik denk dat het een combi is van het voortraject, stress op werk, hormonen, dat je je zorgen maakt. Maar het komt helemaal goed! En wat naar van je werk! Op zich goed dat ze openstonden voor het gesprek, maar ik vind het altijd zo makkelijk om de bal terug te leggen.

Utah: Ook zo aan het kloten met de nachten.... Hier slaapt Guido de laatste week weer steeds vaker door. Nou wilde hij vanavond niet bij mij drinken, dus ik denk dat het vannacht wel weer feest wordt. Gelukkig laat hij zich na het drinken zo terugleggen. Ik ben even kwijt of dit bij Tim anders is...

Harley: Heel veel succes woensdag! We denken en duimen voor je!

Nadine: Lastig he, werk, sociaal leven, etc combineren. Heb er sinds 2 weken ineens ook meer moeite mee... Geniet van jullie weekend weg!

Maandag gaan we naar de kinderarts. We zouden pas 10 december pas hoeven, maar de bult op Guido´s voorhoofd wordt wat blauwig en verandert van vorm. Dus donderdag gebeld en nu kunnen we dus al maandag terecht. Ben benieuwd...

Had ik gister toch wat! Loop ik in de stad, ga ik volledig door mijn enkel. Languit over de stadsvloer... Het regende al de hele dag, dus ik was drijfnat! Na een paar minuutjes bijkomen maar verder de stad in gestrompeld om een nieuwe rok te kopen. Want drijfnat op het werk zitten is niet oke. Vandaag nog steeds een pijnlijke enkel, ik durf Guido echt niet de trap af te dragen... Gelukkig is het weekend.

Slaap lekker allemaal!

Ik kijk of ik lang genoeg wakker kan blijven voor ER
Ongeduld, tja.. op zich loopt de bv wel redelijk. Maar dan doel ik eigenlijk alleen op het opbouwen en de hoeveelheid. Dat gaat wel goed. Maar de lactatiedeskundige had niet veel hoop dat Lynn nog weer aan de borst wil. En dat vind ik veel erger dan ik had verwacht. Had toch stiekem wel in mn hoofd dat ik 6 maanden bv zou gaan geven en op deze manier trek ik dat eigenlijk niet. Probeer nu me er op voor te bereiden dat het 3 maanden wordt. Dan hou ik het volledig kolven nog drie weken vol en ga ik daarna afbouwen. Maar.. sta er nog niet helemaal achter, maar zo vind ik het wel heel erg zwaar. Morgen ook weer naar de kinderarts met Lynn.

Wat vreemd dat de bult van Guido verandert. Ben benieuwd wat de kinderarts er van zegt. Veel succes morgen!
@ Ongeduld: ik wil je niet bang maken, maar google eens op wigschedel, ik vind het er verdacht veel weghebben van wat Guido heeft. Tis ook een aandoening die vaak niet herkend wordt namelijk.

Ik reageer later weer op iedereen maar ik heb ff nieuws wat ik kwijt moet...

4 november a.s. gaan hier het spiraaltje eruit!!! We gaan ons best doen voor een broertje of zusje voor Nick!!!! De eerste keer heeft het ook 10 maanden geduurd, dus we gaan daar maar weer vanuit, als het eerder gebeurt is dat natuurlijk mooi meegenomen! Zoals jullie wel begrijpen was ons weekendje samen weg een groot succes! Heerlijk zeg, maar Nick toch ook wel heel erg gemist!

Ga nu snel Gooische Vrouwen kijken, mss later nog meer en anders tot snel!!!

Liefs Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven