Uitgerekend September 2.0

16-01-2016 00:22 1482 berichten
Doorstart van "sept/okt 2016 uitgerekend"

Een schoon topic, met tabel, om helemaal vol te kletsen tot het (ein-de-lijk) september is!

Op weinig kwaaltjes, voorspoedige zwangerschappen en wolkjes van baby's

NAAMLEEFTIJD M/VKINDJE NRUITGEREKENDECHOtuttifrutti2016 32/29 1 8-09 Peanut7934/361&211-09 ann6527/25313-09reendje27/27114-09 cabriogo44/362 15-09 Helina13 30/32 1 16-09 muziekmeisje34/322&317-09 Crissy 30/33 1 18-09 Mikki_123292 18-09 Schaapje199128/24121-09 Chip33/32121-09Women1989122-09ineke120233/28222-09rozediamant128-09

Inloggegevens om gegevens aan te passen
anoniem_270861 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:28
6.14% gewijzigd
Pixxel; heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Juist leuk te lezen dat jij mooi nieuws hebt Schaapje!!

Ook hier een dikke knuffel voor Pixel!

Ik heb geen bloed verlies meer, voel me nog wel erg misselijk en wacht maar rustig af tot morgen. Hopelijk kunnen ze me dan meer duidelijkheid geven!

En groot gelijk juliejetje. Je moet er geen stress van krijgen!
Spannend chicky!

Ik heb pas 19-02 de eerste echo. Moet dus nog 2.5 week wachten en dan ben ik bijna 10 weken zwanger. Duurt zo lang! Wil graag bevestiging dat het goed zit.
Danes, ik ga afscheid nemen van dit forum! Word er merk ik erg onzeker van en dat levert me veel spanning op.

Ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap.
He wat naar Pixel!

En Chicky voor jou ook, hoop maar dat het net zo aflooopt als bij schaapje!
Ik doe ook mee met mvm, gaat wel ok, maar vind het wel gedoe. Maar is voor een goed doel, dus doe het graag.

Ik ben op het moment heel erg moe, heb ook nog eens ouderavonden, pff, vind het lastig om me 's avonds nog op al de gesprekken te concentreren... Best vervelend, want ik vind die gesprekken juist wel belangrijk.
Minilove , hoop dat je een goede zwangerschap hebt! Als je later wilt terugkomen, voel je welkom!

Ik word er ook onzeker van, eerst kim, pixel, sjoko. Ik kan het me ergens zo goed en aan de andere kant amper voorstellen hoe dat voelt. En een paar dames in afwachting. Maar tegelijk kan ik me goed vasthouden aan statistieken (90% kans op goed) en een soort oergevoel dat het goed zit. Of dat nu terecht is of niet merk ik nog wel. En soms een ziek soort statistiek, waar ik me voor schaam: binnen dit topic zitten we al aan de 10%, dus zou het nu voor de rest goed moeten gaan. Schaam. Want ik vind het vreselijk voor de dames die een miskraam hebben gehad, en zou willen dat we allemaal de eindstreep zouden halen... Tot zover mijn gedachten kronkels. Snap wel dat het meelezen ook extra stress kan geven, en dan moet je aan jezelf denken...

Chip, ouderavonden duren voor mij nog even, wel straks talenten avonden, maar dan is mijn inzet goed afgebakend. Lijkt me zwaar! Kun je niet deels al 's middags plannen? Of verdelen over een aantal dagen?

Chicky, sterkte. Ik hoop op het beste voor je.

Kim, wat lief dat je nog even langskwam! Hoe gaat het nu met jou?
muziekmeisje het gaat wel hoor , druk bezig met het vinden van een baan dus dat geeft wel wat afleiding.

Lief dat je het vraagt!
Carpe diem
Ha! Vandaag een kotsvrije dag!😂

En ook voor m'n gevoel weer goed productief geweest op m'n werk, fijn dus! Hoop dat dit zo doorgaat...

Morgen de eerste echo! Op eigen verzoek, gewoon als bevestiging omdat het zo onwerkelijk is bij een eerste zwangerschap met alleen een positieve test (oké, 6 positieve testen).
thanks muziekmeisje, ja het gaat wel aardig hoor, wel moe en misselijk maar ook weer niet te moe zeg maar, op zich wel passend. wel iets erger dan vorige keer omdat ik nu werk, kind heb en borstvoeding geef (eerste zwangerschap werkte ik niet, hoe relaxt was dat!). gelukkig de laatste dagen weer meer energie opeens :-)

ohh herkenbaar, dat zou ik ook hebben muziekmeisje, dat je dan iets doet en dan vindt dat je ook de was kunt doen. ik ben zelf ook best een verzorgend type en wil alles doen dus ik snap je. mijn man leest ook nog steeds geen gedachten helaas.

taradilan, mvm leek me ook teveel gedoe moet ik eerlijk zeggen, goed dat je toch bent gestart :-). morgen echo dus, spannend!

hahaha taradilan, dachten mensen op je werk al dat je zwanger bent?

ik wil het op mijn werk pas over twee maanden zeggen omdat ik een jaarcontract heb en ook ouderschapsverlof opneem en het een beetje handig probeer te plannen allemaal.

cool women, nog een goede reis maken! heel goed!

ja fulltime werken bij zwangerschap lijkt me erg zwaar, ik werk nu 2,5 dag en dat vind ik wel zat met alles erbij

leuk dat je het verteld hebt minilove! ja ik vind het ook, genieten ervan, ondanks de ongemakken. zwanger zijn is echt bijzonder. hoe vaak ben je dat nou in je leven :-)

wauw schaapje, wat fijn!!! heel erg gefeliciteerd!!!

hier ook veel misselijkheid overdag tuttifrutti

naar hoor chicky dat afwachten, ben benieuwd wat je morgen hoort

women, meestal gaat het goed, proberen geen zorgen te maken, tenminste dat doe ik. heeft toch geen zin en het is juist een mooie tijd om te genieten

drie weken geleden taart na de positieve test en vandaag nog taartjes gehaald voor het kloppende hartje (vrijdag zagen we dat)

taart taart taart taart! het leven is verrukkelijk!

muziekmeisje, ik heb dat ook, die eerste zwangerschap was een makkie. misschien toch ook omdat we nu toch een paar jaar ouder zijn en omdat we in minder goede shape zijn dan de eerste keer? dat heb ik tenminste wel, ik geef al zolang bv, heb al een zwangerschap gehad, dus mijn lichaam begint gewoon niet op honderd procent.

oh okee minime en julietje, het beste dan!
Ppixel ook van mij nog even een dikke
Van mij ook sterkte gewenst PPixel, voelde me juist zo welkom door jou op dit forum en had graag een gezonde zwangerschap van je willen meelezen..

Heb zelf vanmiddag de eerste echo gehad en was keizenuwachtig, maar tot nu toe ziet het er goed uit. We zagen het hartje kloppen, dat was erg ontroerend. Onwerkelijk! Ik ben waarschijnlijk zo'n zeven weken maar ze konden het nog niet precies zeggen. Kregen meteen informatie mee over de combinatietest enzo, dat lijkt me ook heel spannend maar we gaan het maar dag voor dag bekijken.. Succes voor degenen met slecht nieuws of die in onzekerheid zitten.
Bedankt voor alle knuffels!

Kim helemaal, goed om te lezen dat je wat afleiding hebt. Hoop dat je snel een baan vind!

Muziekmeisje, ja was ik ja van dat vele spugen. Weet nu dus wel gelijk zeker dat als volgende keer goed gaat dus weer zo spugen wordt. Maar dat neem ik dan graag voor lief

Minilove succes. Ik snap je wel. Maar wat muziekmeisje zegt. Volgens mij moet het nu wel klaar zijn in deze groep.

Taradilan, hopelijk is er al wat moois te zien morgen!
Oh crissy net gemist. Wat lief!

En wat ontzettend fijn dat je hartje hebt gezien!
Ppixel, knuffel. Zo naar lijkt me een miskraam. Hopelijk lukt het jullie snel weer om zwanger te worden

Crissy, wat fijn een goede echo!

Taradilan, spannend vandaag de echo, ik duim voor een mooie echo.

Muziekmeisje, ik snap je gevoel. In de meeste gevallen gaat het gelukkig goed allemaal.

Maar dat afwachten is zo onzeker.

Cabriogo, goed idee om al die dingen te vieren met taart, ik hou van taart;)

Chicky, fijn dat het bloedverlies gestopt is. Hoop dat alles goed is!

Combinatietest,

Zijn er hier meiden die de combinatietest gaan/willen doen?
Hai dames,

ik heb een tijdje niet geschreven maar wel regelmatig meegelezen, 's ochtends op het werk.

Ontzettend naar voor de meiden waarbij het helaas mis is gegaan. Sterkte aan allemaal! Zo sterk hoe de meesten er mee omgaan. Dikke knuffel voor Ppixel

@muziekmeisje en cabriogo: hier ook een 30+ zwangere (haha 35+ zelfs) en ik dacht ook al: misschien voelt het zo zwaar omdat ik niet meer piep ben. Taart is trouwens wel en goed idee! Ik doe veel aan chocola momenteel.

Daarom heb ik misschien ook niet geschreven. Ik voelde me zwaar misselijk en moe de afgelopen weken en dat icm een nieuwe baan was veel heftiger dan ik had verwacht. Ik werd er zelfs wat zwaarmoedig van terwijl ik altijd heel blij en positief ben. Ik voelde me dan ook meteen schuldig, wie klaagt er nou over een zwangerschap? Dacht ik dan. Hoe doen mensen het die al een kind hebben en dan ook gewoon doormoeten? Ik vond onze 4 maanden oude pup al een hele opgave de afgelopen weken Mijn man was heel lief maar ik was niet de gezelligste.

Gisteren eindelijk de echo gehad. Erg spannend! Gelukkig zagen we meteen een hartje kloppen en het zag er goed uit dus wij helemaal opgelucht en blij. Toen zei de dokter: 'maar daar zit er nog 1!'. Blijkt het een twee-eiige tweeling te zijn

Een hele shock! Maar ook heel bijzonder want het komt niet voor in de familie en het was een spontane zwangerschap. Inmiddels zijn we van de schrik bekomen en vinden het super. (allebei zien er gezond uit) Nu moeten we wel op zoek naar een groter appartment!

Gelukkig is het volgende week Chinees Nieuwjaar dus dan lekker 3 dagen vrij. Daar ben ik nu wel aan toe. Ik maak me nu wel zorgen om die maar 10 weken zwangerschapsverlof... en hoe lang ik het nog voor mijn werkgever geheim kan houden want ik zit nog in mijn proeftijd. Maar ja, praktische dingetjes. Komt vast allemaal goed!
Peanut, gefeliciteerd emt de goede echo! En wow een tweeling!

Als je zwanger bent van een tweeling heb je wel recht op 4 weken langer verlof voor de bevalling. Dus je gaat met 30 weken zwangerschap met verlof.

En meestal beval je rond de 37 weken met een tweeling, dus heb je iets langer na de bevalling.

Heb je geen mogelijkheid om vakantieuren ofzo op te nemen aansluitend aan je verlof?
Peanut, gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat dat schrikken is. Maar ergens ook wel heel leuk twee kleintjes die met elkaar opgroeien. Je woont in Azië toch? Misschien eens kijken of ze ander verlof hebben bij tweeling zwangerschappen. Lijkt me ook wel lastig met het combineren met een nieuwe baan, dat kost ook veel energie.

Chicky hoe gaat het met je?

En chrissy gefeliciteerd met de goede echo!

Wij gaan wel een combinatie test doen. Mijn man wilde dat heel graag en ik had niet echt een voorkeur. Vond het wel fijn om te horen dat je gelijk een nippt mag doen als je een verhoogd risico hebt.

Hopen dat eventuele twijfels of angsten kunnen worden weggenomen door de CT en zo niet dan kunnen we altijd nog kijken wat we ermee doen en hoe we ons er eventueel op kunnen voorbereiden.
Wow peanut wat een verrassing! 2 pinda's

Hoe reageerden je schoonouders? Die wisten al van je zwangerschap toch?

Ann ik hoop dat je gelijk hebt maar volgens mij woont Peanut niet in NL. Dus of het daar ook zo werkt?

Hoop het voor je hoor Peanut want 10 weken totaal en dan een tweeling. Wel ontzettend gaaf!
Kim, weet niet of je nog meeleest maar hoop dat je snel een leuke baan vindt. Fijn om je daar op te kunnen storten.

Crissy, gefeliciteerd met het hartje!! Top!

Peanut, oei dat wordt druk. Toevallig ben ik ook net aan een nieuwe baan begonnen. Dag 3 van mijn zwangerschap is dag 1 van mijn nieuwe baan...

Mocht iemand die al langer op het forum zit ook in de whatsapp groep willen schrijven, dan nog 1x een oproepje :-) marktplaatsgoedekoop@hotmail.nl
Ben gebeld door het ziekenhuis. Heb een miskraam gehad. Waardes waren zo laag dat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook niet kan. Ik moet 3 maart nog wel even voor controle om te kijken of er echt Nix meer op mijn eierstok zit. Op naar ronde 2!✌
Chicky, heftig hoor! Veel sterkte en hopelijk ben je gauw weer zwanger!
Ik lees mee cabriogo dankjewel.

Hele dikke knuffel voor jou chicky
Carpe diem
Wauw peanut! 2ling! Bijzonder hoor!!

Idd even goed kijken hoe het zit met verlof daar waar jij woont!

Komt vast goed!

Voor de gene bij wie het niet goed is gegaan! Knuffel! En hopelijk de volgende ronde(s) positieve berichten.

Hier gaat het redelijk! Flink misselijk s ochtend, zelfs zo erg dat ik vanmorgen kotsen bij de wc hing 😕

Vorige zwangerschap nog nooit hoeven spugen af en toe wat misselijk.

Maar nu toch echt erger krijg geen hap door m'n keel s morgens.

Pas rond 11.00 voel ik me weer wat beter.

Op t werk beginnen ze nu ook te vragen; gaat t wel goed met je, je ziet zo moe en bleek. Hmm gelukkig volgende week echo en dan maar open kaart spelen 🙈

Echt gek dat een tweede zwangerschap zo anders kan zijnd

Ik zei al tegen m'n man! Straks zijn het er 2!! Haha 🙊

Ben benieuwd of er nog iemand is met een tweeling of dat peanut de enige blijft.
Wow bijzonder peanut een tweeling. Ik zou idd nog ff uitzoeken hoe het zit met je verlof. Maar spannend!

Chicky wat naar dat je een miskraam hebt gehad, sterkte!

Spannend cabriogo nu dan met je nieuwe baan en dan zwanger. Zelf heb ik een jaarcontract dat in juni verloopt en dat vind ik al spannend.

Hier vandaag gelukkig iets minder misselijk. Met avondeten krijg ik geen hap door mijn keel. Mijn man doet dan zo zijn best heb ik geen honger.

Balen dat je nu moet overgeven Ineke. Jullie hebben wel allemaal mooi op tijd een echo. Ik moet echt nog lang wachten.

Merk wel al dat ik een buikje heb, nooit verwacht dat dat zo vroeg zou komen.

Mijn trainer en zijn vrouw zagen het al. Gelukkig heeft er verder niemand iets over gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven