Gezondheid alle pijlers

Opgezette buik

22-02-2016 18:34 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een hele tijd last van buikpijnen, niet echt heel veel pijn maar vaak zo een zeurderige pijn... De laatste tijd word het erger, steken rechts onderin de rug dat doortrekt naar mijn lies! Ook heb ik een hele opgezette buik, met name na het eten! Lijkt wel een zwangerschaps buik maar ben absoluut niet zwanger! Ook last van winderigheid... Iemand hier ook wel eens last van gehad?
Ik heb net de huisarts gebeld en me problemen uitgelegd! Vanmiddag moet ik terugbellen of ze iets gaan voorschrijven of dat ik langs moet komen...

En inderdaad mijn darmen zitten helemaal verstopt en dat verklaard ook die buikpijnen maar ik heb al lang last van buikpijnen terwijl ik toen wel gewoon naar het toilet kon...
quote:Kikkertje21 schreef op 23 februari 2016 @ 08:41:

maar ik heb al lang last van buikpijnen terwijl ik toen wel gewoon naar het toilet kon...

maar je eet ook niet goed, al twee jaar niet

ga normaal eten, voldoende vezels, groente, fruit, brood

Je zult zien dat je afvalt en geen pijn meer hebt
quote:Kikkertje21 schreef op 23 februari 2016 @ 08:41:

Ik heb net de huisarts gebeld en me problemen uitgelegd! Vanmiddag moet ik terugbellen of ze iets gaan voorschrijven of dat ik langs moet komen...

En inderdaad mijn darmen zitten helemaal verstopt en dat verklaard ook die buikpijnen maar ik heb al lang last van buikpijnen terwijl ik toen wel gewoon naar het toilet kon...Je eet allerbelabberdst. Al lang. Doet dat geen lampje branden?
Is je menstruatiecyclus in orde?
Lijkt op (een deel van) de klachten die ik standaard heb voor ik ongesteld word.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Menstruatiecycles is volgens mij wel regelmatig, dit weet ik niet zeker omdat ik een spiraal heb waardoor ik soms niet menstrueer

Huisarts heeft zetpillen en zaadjes voorschreven moet deze 2 maal per dag in nemen en dan 1 zet pil erbij... Iemand bekend mee?
quote:Kikkertje21 schreef op 22 februari 2016 @ 18:51:

[...]

Ik eet geen brood... Al 2 jaar ben ik aan het lijnen waardoor ik geen brood eet dus daar kan het niet zijn... Een vriendin van mij heeft ook PDS en herken haar klachten onwijs veel alleen ik weet niet wat ze eraan doen? Bij haar niet veel moet alleen naar een diëtiste om te kijken wat ze het beste kan eten! Hoe ben jij erachter gekomen dat je PDS hebt en wat voor klachten had/heb jij?

Ik heb wat jaren geleden 3 maanden lang diarree gehad. Geen tussenpozen, iedere dag, zo'n 4 tot 5 keer per dag diarree inclusief buikkrampen etc. Toen ik 4 maanden later eindelijk terecht kon bij de MDL-arts, was het overgegaan op constipatie. Wat een verademing, niet meer kunnen poepen .

Maar goed, vanwege mijn leeftijd (toen bijna 18) vond de arts het niet nodig om een inwendig onderzoek te doen, want hij was ervan overtuigd dat het PDS was. Ik heb er toen nog veel last van gehad, daarna een paar jaar heel weinig en nu begint het weer een beetje te klooien sinds een aantal maanden. Af en toe ineens diarree, onverklaarbare buikkrampen (dus niet bv door ongesteldheid oid) en ik heb echt een shitload aan gas . Gelukkig zijn dat scheetjes die niemand opmerkt. Stinken en klinken niet
quote:Kikkertje21 schreef op 23 februari 2016 @ 18:48:

Menstruatiecycles is volgens mij wel regelmatig, dit weet ik niet zeker omdat ik een spiraal heb waardoor ik soms niet menstrueer

Huisarts heeft zetpillen en zaadjes voorschreven moet deze 2 maal per dag in nemen en dan 1 zet pil erbij... Iemand bekend mee?Nee niet bekend mee, maar een week niet poepen verklaart een hoop van je klachten denk ik zo hopelijk ben je er snel vanaf.
Eet meer vezels. Doordat je geen brood eet zal je een alternatief moeten vinden. Vezels stabiliseren je stoelgang.

Ook, Langzamer eten en langer kauwen. Speeksel is een heel belangrijk product voor de vertering van je voedsel. Door te weinig te kauwen krijg je ook gasvorming in de buik met de daarbij behorende druk van binnenuit die doorwerkt naar andere delen van het lichaam.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Zaadjes? Bedoel je psylliumvezels? Zo ja, daar moet je echt veel bij drinken, anders werken ze averechts.

En ga je nog wat aan je eetpatroon doen? Anders blijft het symptoombestrijding terwijl dat hoogstwaarschijnlijk helemaal niet nodig is als je fatsoenlijk gaat eten.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-06-2016 09:18
Reden: spam
% gewijzigd
quote:Salie83 schreef op 21 juni 2016 @ 09:01:

[...] Ik krijg een opgeblazen gevoel van jouw gespam
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-06-2016 09:19
% gewijzigd
quote:Salie83 schreef op 21 juni 2016 @ 09:01:

[...] Hou eens lekker op met je troep, je praat poep.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-06-2016 09:19
% gewijzigd
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven