Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meivo! super gefeliciteerd!!! Geniet ervan!

Hier zondag nacht weer ongesteld geworden. De poorten naar de hel gingen weer open. Het was zo erg. En ik was er zo ziek van. Al dagen echt last. Wat een dubbele tegenvaller. Dinsdag controle afspraak nav de operatie bij de gyn. Heb een hoop vragen voor haar.

Lieve unicorn. Ik deel je mening helemaal en ik voel precies hetzelfde. Ben superblij voor de meiden die zwanger raken maar het wordt echt steeds zwaarder.

Ik kan het ook slecht opbrengen soms om hier nog mee te schrijven. Erg confronterend.

Meiden sorry. Ik ben erg egoïstisch de laatste tijd. De tabel wordt leger en leger en ik sta er maar te pronken bovenaan met 0 resultaat.
Lieve gadget, praatje en unicorn, even een snelle dikke voor jullie. Het doet me verdriet jullie pijn te lezen. Ik weet ook niet zo goed wat ik kan zeggen. Het is zo'n onzekere k*ttijd. Heel veel kracht gewenst lieve meiden
Omdat Suze het zo mooi heeft gezegd: ik sluit me bij haar aan.

En Gadget, daar is niets egoistisch aan.
Thanks lieve meiden.

Wat een rust hier ineens. Gaat het goed met iedereen?

Morgen controle afspraak bij de gyn.

Ben benieuwd.
hopelijk alles goed bij jou Gadget, toch altijd spannend zo bij de Gyn langsgaan! hopelijk ziet alles er ok uit en krijg je behoorlijke uitleg over al je vragen!

@hier: le moment suprême est arrivé... vandaag mijn uitgerekende datum. op dit moment heb ik behoorlijk wat "menstruatiepijn" (oh wat heb ik dat NIET gemist ;) ), maar echte weeën zijn dit nog niet denk ik...

pffft , ze mag gaan komen hoor! ***zucht*** ik haat wachten en niets kunnen doen, dus ik leef mee met iedereen van jullie die ook op het wachtbankje zitten (zo voelt het ook, enkel kan ik niet testen, ik moet gewoon wachten...)

@iedereen: hopelijk alles inderdaad ok! het lijkt hier idd wat kalm
Lieve meiden,

Ik lees altijd nog erg trouw mee maar het voelt zo oneerlijk om mijn eigen geluk te delen op een forum waarin nog zoveel meiden hun grootste verlangen uiten en waarvan het nog niet in vervulling is gegaan. Vandaar mijn stille deelname.

Ik ben blij om te lezen, en vind het knap, dat de dames allemaal zo stevig in hun schoenen staan en gewoon doorgaan. Blijf dat ook alsjeblieft doen want het geduld zal ooooit beloond worden. Daar gaan we gewoon met z'n allen vanuit.

Hier gaat alles goed ik ben inmiddels 19 weken zwanger en aankomende maandag staat onze 20w echo gepland. Heel spannend omdat we dan niet alleen horen of ons kindje gezond is maar ook wat voor geslacht. Alhoewel... Laten we eerlijk zijn?! Wat maakt het uit!!! Ik heb weinig klachten en maak een onwijs goeie zwangerschap door, tot dusver.

Lieve zwangeren, geniet van de periode en doe dat des te meer omdat we weten dat het niet vanzelfsprekend is.

Voor de dames die nog altijd wachten ; Hou vol en geef niet op!! Ik weet niet of er christelijke mensen op dit forum zitten? maar leg het ook in Die handen, dat geeft een stuk rust.

Xxx minilove
Oh jeetje MissTiek wat is dat voorbij gevlogen zeg!! En Minilove jij ook al bijna op de helft...

Gadget heel veel succes morgen. Wat gaat de gyn nu precies bekijken, of alles er nu goed uitziet na de operatie?

En voor alle meiden in de bovenste tabel: Ik hoop jullie snel in het onderste rijtje te zien! Met of zonder medische hulp, het gaat écht goed komen!!!!

Hier niets nieuws te melden.

Liefs, flipje
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
MissTiek de aller-laatste loodjes! Zet hem op! zeer snel heb jij je kleine meid in handen!

Minilove wat een lief berichtje. Jij gaat ook vlot zeg! Genieten van de 20 weken echo, das een hele leuke! (ook al is hij spannend)

Ik heb wel een beetje hetzelfde als jij: ik vind het moeilijk om over zwanger-zijn te praten hier, het voelt zo dubbel. Ik weet ook hoe het is om te wachten, moedeloos te worden, verdrietig te zijn.. dus zit vaak in dubio nu iets te plaatsen. Maar dit topic is altijd in mijn gedachten!

Gadget, veeeel succes morgen! Denk veel aan jou, en de andere meiden!

Hier: afgelopen donderdag de 20-weken echo gehad en alles zit erop en eraan. Dat was een fijne opluchting.We hadden beide wel een traantje hoor. Wij krijgen een dochter. Ik voel haar nu ook trappelen en bewegen in mijn buik. Erg bijzonder.

Knuffel voor iedereen en ook nog 1 voor Ylva, die hopelijk van een heerlijke huwelijksreis aan het genieten is!

PS: Meivo en Proelie, hoe is het met jullie? het nieuws al geland? Durven jullie al te verhuizen naar de onderste tabel?
Gadget, laat je even weten hoe het gegaan is? Ik ben benieuwd en duim alvast!!!

MissTiek: spannend!! Succes met de bevalling, ook voor jou een dikke geluksduim Als het zover is, en je bent bekomen dan horen we graag hoe het gegaan is!

Suze, wat fijn dat alles in orde was met je dochter!!

Wat Minilove zegt: boenk erop! Iedereen gunt het elkaar wel hier, maar toch... omdat we zelf allemaal in hetzelfde schuitje gezeten hebben voelt het ook heel erg dubbel. Ik denk ook nog veel aan jullie en duim duim duim dat iedereen gewoon naar de onderste tabel verschuift!

Hier: Morgen ben ik 24weken en moet ik naar de vroedvrouw, het gaat echt snel! De maag was in orde, ze was nog niet supervol, maar wel een beetje, de gyn zei dat het oké was! :-)
Happiness is only real when shared
Hoi meiden,

Dank voor de lieve berichtjes

Aan alle meiden die het kunnen gebruiken:

Hier: NOD kwam 3 dagen vroeger dan verwacht. Gisteren eerste prik gezet ivm IUI. Tabel pas ik op een later moment wel aan maar wilde jullie even een update geven.

Liefs
Dag lieve dames

iedereen weer bedankt voor de lieve woorden en de steun

dat is elke keer weer zo prettig

ook al heb ik het op een lager pitje gezet

er zijn ook nog wel de moeilijke momenten

zo is vandaag mijn zwangere collega bevallen

van een gezond meisje

en tja dat nieuws hakt er toch wel even in hoor

en het is haar zooo gegund

zoals ik het iedereen gun

maar toch soms mezelf net ietsjes meer....

gadget hoe is het vandaag gegaan,

vandaag had je toch de afspraak bij de gyn

misstiek, spannend. heel veel succes....

minilove hoe is je 20 weken echo gegaan.

en wat is het geslacht?

suze wat leuk een meisje, gefeliciteerd!

wat enorm fijn dat alles goed is met haar

elliepie wat fijn dat het maagje gevuld was

dat geeft absoluut weer een fijn (rust) gevoel

unicorn dikke knuffel je kan het

succes met het prikken voor de IUI

hier is het rustig aan deze kant

de laatste dagen voor mijn menstruatie weer in zicht komt

ik voel geen aparte dingen dus ga er niet vanuit

dat het een zwangerschap word

liefs en vele knuffels aan iedereen
Hallo allemaal!

Vanmorgen bij de gyn geweest. Weer een goed gesprek.

Ze liet foto's zien die gemaakt zijn tijdens de operatie. Heel apart en maar geeft wel een heel duidelijk beeld van hoe het er nu eigenlijk uitziet, dat endometriose. Ik zag m'n darmen, eierstokken, baarmoeder en eileiders. Hihi. Gelukkig geen zware vorm van endometriose. Helaas staat dit los van de pijn. Daar heeft ze nog wat tips voor gegeven maar het zou echt minder moeten worden.

Over 2 maanden alweer een afspraak. Folder meegekregen over iui. Ook moeten we een samenlevingstest doen. Voor wie niet weet wat het is...Het is heel charmant. Not!

Bij een positieve ovulatietest moet ik bellen. Dan kan ik de volgende dag terecht. Die avond daarvoor moeten we seks hebben. Max 8 tot 12 uur voor de afspraak. En dan gaan zij kijken of er nog goede zaadzellen aanwezig zijn in mijn baarmoederslijmvlies. Hiermee bepalen ze of ik hormonen krijg tijdens iui of niet.

Al met al. er blijft schot in de zaak en dat is fijn. Ik gok dat we dan na de bruiloft kunnen gaan starten. Ik heb het idee dat ze het allemaal heel goed begrijpt!

Uiteraard blijft het gewoon erg zuur dat het allemaal niet natuurlijk wil lukken.

Ik heb vanmiddag de tabel even aangepast voor mezelf (liep wat rondes achter) en proeliewoelie en meivo heb ik verplaatst naar de zwangere tabel. Alleen de uitgerekende datum moet daar nog bij.
Wat spannend allemaal @gadgetfreak!! Maar ook wel hartstikke fijn dat je nu een duidelijk stappenplan hebt. De samenlevingstest hebben wij niet gehad. Heb het op dit forum vaker voorbij zien komen en vroeg me daardoor af waarom dat bij ons niet gedaan is... Maar ja, maakt nu niet meer uit, het klinkt inderdaad niet erg charmant Maar (zoals we wel vaker zeggen hier) je weet waar je het voor doet!

Fijn dat je je goed begrepen voelt en er schot in de zaak zit! Op naar mooie resultaten!

@alle zwangeren: ik lees jullie updates mee en hoop dat de kleine krummels het goed blijven doen. Enjoy every minute!

@Elliepie; is alles goed gegaan bij de vroedvrouw vandaag?

@Meivo en Proeliewoelie; is het mooie nieuws een beetje ingezonken?

@Praatje (en iedereen die het kan gebruiken!):

@hier; deze hele week prikken en dan begin volgende week de volgende echo.... Spannend!
@ unicorn succes met prikken. Het idee dat ik zwanger ben is al wel ingedaald maar toch blijft het soms nog erg onwerkelijk. Ook zit ik vol spanning te wachten op de echo.

@gadgetfreak het leuke aan de samenlevingstest vond ik dat je de zwemmers via de microscoop kon zien. Dat is toch wel erg bijzonder. Hopelijk zijn ze bij jou ook te zien.

Zou je voor mij nog wat gegevens willen toevoegen? 25 april heb ik de eerste echo en ik ben op 9 december uitgerekend.

@ praatje ik blijf voor je hopen. Je hoeft niet altijd iets op te merken als je zwanger bent. Dat had ik bij de eerste zwangerschap ook niet dus er is zeker nog hoop.

@ hier aanstaande maandag de eerste echo en daar leef ik echt naartoe. Ben zo benieuwd of het goed zit en hoeveel eitjes er bevrucht zijn. Afgelopen maandag zijn ze van moeders voor moeders geweest en daar had ik binnen no time een dikke streep staan dus dat is ook weer erg fijn.
gadget freak

wat fijn dat het gesprek zo goed verlopen is en dat je wat

fotos van de operatie hebt gezien,

lijkt mij erg vreemd en tegelijk ook leuk

hopelijk helpen de tips tegen de pijn die je hebt

en hopelijk is er iets goeds te zien bij de samenlevingstest

het gaat vast allemaal goed komen.

ik geloof daarin in

knuffel

en lief alle knuffels die mij gegeven zijn

en vind echt de steun bij jullie

dank jullie wel
Gadget, haha nee die samenlevingstest klinkt niet echt romantisch maar, agh, alles voor het goede doel! Fijn dat er nu stappen worden gezet meid! Ein-de-lijk. Mag ook wel een keer zeg!

Unicorn, bij elk ziekenhuis hanteren ze andere protocollen. Veel ziekenhuizen doen de samenlevingstest niet meer. Ik vind het sowieso raar dat er overal zo'n ander protocol is, maar goed.

Jij bent gewoon begonnen met IUI! Spannend meid, ik denk aan je! Ik hoop dat er snel een mooie resultaat uit komt.

Proelie, maandag.. nog een paar spannende nachtjes dus. Gelukkig voel je je zwanger... en geen bloed.. kans dat het goed gaat is uiteindelijk een stuk groter dan dat het niet goed is! Maar ik begrijp je spanning 100%. Hoe oud is je eerste kindje eigenlijk?

Ik ben eigenlijk ook heel benieuwd naar Gurlie.. Hoe is het jou meid? Gaat alles goed?
Lieve, geweldige, stoere, dappere meiden!

Ik sluit me volledig aan bij minilove.

Zelf lees ik ook echt elke dag even bij hier in de hoop dat er nieuws is!

Echt spannend alle ontwikkelingen en ik hoop dat er voor iedereen snel nog mooier nieuws is!

Praatje, had jij nog geïnformeerd voor de acupunctuur?

Het is allemaal nog altijd onwerkelijk, inmiddels 17 weken zwanger en ondanks dat ik het nog altijd beschouw als het grootste wonder wat ons gegund is en het feit dat het aan de start van het ivf traject is gebeurt, voelt het nog zo 'normaal'. Het is alle ellende achteraf waard en dit gun ik jullie echt!

Potverdrie het heeft allemaal lang genoeg geduurd!

The finest pleasure is kindness to others.
Hey Lisette

nee nog niet

ik had het wel gezegd dat ik dat ging doen

maar heb nu even rust omdat ik het even naast mij heb neer heb kunnen leggen

en dat gevoel vind ik eigenlijk even heel erg prettig

dus ik laat het even zo zo als het nu is/gaat

lief dat je het mij vraagt
Ik snap die verschillende protocollen ook niet, bij ons gaven ze ook aan dat ze hieruit niet echt informatie konden halen ? Ik heb er zelfs om gevraagd, leek me eigenlijk best een leuk "experiment" (en zou dat best willen weten voordat ik ga trouwen, of we de samenlevingstest halen, hahaha)

Proelie wat is het toch spannend! Heb je (stiekem) een voorkeur of fantasie mbt het aantal kindjes?

En Lisette 17 weken alweer, woooooooow wat vliegt de tijd!! Voor mijn gevoel kwam jij vorige maand met dit nieuws, maar dat loopt dus niet helemaal synchroon met de werkelijke tijd, haha.

@ hier: ook relatieve rust, deze maand zijn we niet echt aan het benutten, komt er op de een of andere manier niet echt van en ik heb er zelf ook even geen zin in, letterlijk en figuurlijk Nu dan wel aan het twijfelen of ik er dan toch nog wel rekening mee moet houden (lees: geen alcohol drinken) de tweede helft van de maand, terwijl er een hele kleine kans is. Hoe doen jullie dat?

En @ Unicorn, hoe gaat het met prikken? Denk aan je!
NewSkies, misschien ook wel lekker om het echt even los te laten. Forceren heeft echt geen zin. En dat wijntje: lekker nemen meid. Het kan nog helemaal geen kwaad. Zodra jij een positieve test in handen hebt, wil je echt geen wijn meer. Geniet er nog maar even lekker van! Dat maakt het ook allemaal wat minder geforceerd.

Goh Proelie, heeeeel spannend!! Hou ons op de hoogte.

Flipje en Miss, volgens mij hebben jullie vandaag allebei weer een echo!(ik kan het ook fout hebben hoor) Maar in ieder geval veel succes en plezier bij het spieken naar jullie kindjes. (ik zie nu dat Flipje in de tabel staat, dus jij hebt sowieso een echo! laat ons even weten of jullie kleine weer is goed gekeurd!)

Praatje, fijn dat je rust hebt gevonden. Houden zo!
@NewSkies; Lief dat je er naar vraagt. Het gaat wel goed hoor alleen de afgelopen 2 dagen last van vlagen van misselijkheid en wat meer moe dan normaal, maar ik had verwacht dat ik meer last ervan zou hebben dus hopelijk blijft het hier bij. Valt me tot nu toe mee De hulp van mijn moeder bij het prikken neemt veel stress weg en het heeft ook wel iets speciaals om het samen met mijn moeder te doen. Mijn vriend zegt iedere dag hoe trots hij op me is dat ik dit doe en dat helpt ook

Wat goed om te lezen dat je rust hebt gevonden. Ik sluit me aan bij Suze27 en zeg; neem lekker het wijntje! Nu kan het nog en als je zwanger bent dan kan je het glas lang genoeg laten staan.

@hier; volgende week de vervolgecho om te kijken hoe mijn lichaam reageert op de hormonen. Erg spannend allemaal!
Allemaal heel mooi! 2armpjes en 2beentjes! Was lekker aan het springen en doen! 17-11-2016 uitgerekend
Wauw, wat fijn Miss! Geniet van dit mooie nieuws!
Wat een goed nieuws miss

Wat een heerlijk gevoel geeft dat
Wat lief van je vriend Unicorn. En terecht dat hij trots op je is, het is allemaal maar wat he? Spuiten, hormonen. Heftig hoor Spannend van de echo komende week... Wanneer moet je terug?

Goed nieuws Miss! Fijn he, zo'n goede echo. Ben blij voor je meid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven