Ze krijgt alles en geeft niets...
donderdag 13 november 2008 om 17:28
Hoi Allemaal,
Ik heb een vraagje..
Mijn nicht heeft een zoon van 3 maanden jonger dan de onze.
Alle kleertjes en spullen die ik heb, krijgt zij. Nou is dit prima, ik heb er toch niet meer aan en ik gun het haar ook echt (ze heeft het niet heel breed, maar is zeker niet arm!).
Maar ze geeft nooit iets terug!
Ze hoeft geen geld te geven, maar een keer een leuk pakje geven voor onze baby zou ik wel leuk vinden. Er is toch al voor een paar honderd euro spullen heen, ben ik nou zo raar?
Wat vinden jullie, kan ik hier wat van zeggen? Voel me een beetje bezwaard erover namelijk. Wou liever dat ze er zelf mee kwam, maar dat zit er helaas niet in denk ik.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ik heb een vraagje..
Mijn nicht heeft een zoon van 3 maanden jonger dan de onze.
Alle kleertjes en spullen die ik heb, krijgt zij. Nou is dit prima, ik heb er toch niet meer aan en ik gun het haar ook echt (ze heeft het niet heel breed, maar is zeker niet arm!).
Maar ze geeft nooit iets terug!
Ze hoeft geen geld te geven, maar een keer een leuk pakje geven voor onze baby zou ik wel leuk vinden. Er is toch al voor een paar honderd euro spullen heen, ben ik nou zo raar?
Wat vinden jullie, kan ik hier wat van zeggen? Voel me een beetje bezwaard erover namelijk. Wou liever dat ze er zelf mee kwam, maar dat zit er helaas niet in denk ik.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
donderdag 13 november 2008 om 17:31

donderdag 13 november 2008 om 17:32
Nee ik zou het niet zeggen en ik snap ook niet helemaal waarom je je bezwaard voelt.
Ze heeft het niet heel breed en je gunt het haar zeg je, waarom er iets voor terug verwachten? Ik neem aan dat ze je wel bedankt?
En als het je echt dwars zit stop dan de spullen in de zak van max. Alhoewel, die geven je natuurlijk ook niets terug.
Ze heeft het niet heel breed en je gunt het haar zeg je, waarom er iets voor terug verwachten? Ik neem aan dat ze je wel bedankt?
En als het je echt dwars zit stop dan de spullen in de zak van max. Alhoewel, die geven je natuurlijk ook niets terug.
donderdag 13 november 2008 om 17:33
Je moet nooit geven met "voorbedachte rade" (kan even niet op de juiste term hiervoor komen).
Geven doe je belangeloos.
Ik vind niet dan ook niet dat je er iets van kunt zeggen, waarschijnlijk komt iets dergelijks ook gewoon echt niet in haar op.
Al kan ik me je gevoel misschien wel voorstellen, dan zou ik het eerder in de zak van max doen of aan iemand anders weggeven als het je irriteert.
Geven doe je belangeloos.
Ik vind niet dan ook niet dat je er iets van kunt zeggen, waarschijnlijk komt iets dergelijks ook gewoon echt niet in haar op.
Al kan ik me je gevoel misschien wel voorstellen, dan zou ik het eerder in de zak van max doen of aan iemand anders weggeven als het je irriteert.
Computer says nooooo

donderdag 13 november 2008 om 17:33
Tja, je geeft het zelf weg.
Wil je daar serieus iets over zeggen tegen haar?
Ik weet niet hoe het gaat als jij iets geeft, maar meestal neem ik aan dat ik het dan krijg, of ik vraag of iemand er iets voor wil hebben. Maar als ik er zelf niet om heb gevraagd, vind ik het raar dat ik er dan wel wat voor moet geven.
Andere mogelijkheid is dat ze het niet aanvoelt dat jij er iets voor terugwilt?
Wil je daar serieus iets over zeggen tegen haar?
Ik weet niet hoe het gaat als jij iets geeft, maar meestal neem ik aan dat ik het dan krijg, of ik vraag of iemand er iets voor wil hebben. Maar als ik er zelf niet om heb gevraagd, vind ik het raar dat ik er dan wel wat voor moet geven.
Andere mogelijkheid is dat ze het niet aanvoelt dat jij er iets voor terugwilt?

donderdag 13 november 2008 om 17:36
ik herken het wel. Ik heb een vriendin die er zelfs om gaat vragen of mijn zoontje alweer uit zijn maat is, en of zij de kleren dan mag. Ik geef het graag aan haar, maar op een gegeven moment gaat het tegenstaan. Ze zijn twee verdieners en hebben het zeker niet slecht. Laatst kwam ze met een cadeau voor mijn zoon, een boek. Dat vond ik zo leuk! Totdat ik het ging voorlezen. Voorin het boek stond "dit boek is u geschonken door Douwe Egberts" Maakt niet uit voor het gebaar, maar ik was er wel een beetje klaar mee.
Mijn kleertjes gaan nu gewoon naar andere mensen en naar goede doelen, ik heb niets tegen haar gezegd maar geef gewoon niets meer.
Ik vind niet dat je automatisch iets terug kan verwachten. Maar ben je er klaar mee, gewoon niet meer geven.
Mijn kleertjes gaan nu gewoon naar andere mensen en naar goede doelen, ik heb niets tegen haar gezegd maar geef gewoon niets meer.
Ik vind niet dat je automatisch iets terug kan verwachten. Maar ben je er klaar mee, gewoon niet meer geven.
donderdag 13 november 2008 om 17:37
donderdag 13 november 2008 om 17:38
Het punt is dat je iets weggeeft.
De ander is dan vrij om wel of niet iets terug te doen.
Dit heeft te maken met verwachtingen en dat is weer gebaseerd hoe je zelf in elkaar zit. Jij zou waarschijnlijk iets terug doen als dank.
Dat siert je uiteraard, maar ga er niet vanuit dat iedereen zo in elkaar zit.
Ik ben ook door schade en schande wijzer geworden. Een gift is een gift, daar mag je uiteindelijk niets van terugverwachten.
Ik begrijp je helemaal hoor.
Wat dan wel doen: niets meer verwachten. Of geen kleertjes meer geven of nog maar soms. Er zijn adressen waar je deze kleertjes kwijt kan zodat ze naar mensen gaan die het echt het geld niet hebben.
Blijft natuurlijk wel een beetje jammer dat je nicht niet op het idee komt iets terug te doen of iets terug te geven als dank.
De ander is dan vrij om wel of niet iets terug te doen.
Dit heeft te maken met verwachtingen en dat is weer gebaseerd hoe je zelf in elkaar zit. Jij zou waarschijnlijk iets terug doen als dank.
Dat siert je uiteraard, maar ga er niet vanuit dat iedereen zo in elkaar zit.
Ik ben ook door schade en schande wijzer geworden. Een gift is een gift, daar mag je uiteindelijk niets van terugverwachten.
Ik begrijp je helemaal hoor.
Wat dan wel doen: niets meer verwachten. Of geen kleertjes meer geven of nog maar soms. Er zijn adressen waar je deze kleertjes kwijt kan zodat ze naar mensen gaan die het echt het geld niet hebben.
Blijft natuurlijk wel een beetje jammer dat je nicht niet op het idee komt iets terug te doen of iets terug te geven als dank.
donderdag 13 november 2008 om 17:39
Is ze er niet hardstikke blij mee dan?
Zie je dat de kleertjes met plezier bij haar zoontje aangetrokken
worden?
Als ze het niet breed heeft, is het toch heel fijn te zien dat zij het goed gebruiken kan?
Ik denk dat je het beste kan uitgaan van het geven wat jij doet, en niet van het krijgen wat zij doet.
Zie je dat de kleertjes met plezier bij haar zoontje aangetrokken
worden?
Als ze het niet breed heeft, is het toch heel fijn te zien dat zij het goed gebruiken kan?
Ik denk dat je het beste kan uitgaan van het geven wat jij doet, en niet van het krijgen wat zij doet.

donderdag 13 november 2008 om 17:48
Hier snap ik echt niets van.. Als je iets geeft, dan betekent dat toch dat je dat onbaatzuchtig doet: zonder dat je er zelf voordeel van hebt? Volgens mij is dat het idee van geven. En nemen (ontvangen) hoeft daar niet altijd bij te horen.
Het is natuurlijk leuk als jij iets krijgt van je nicht, maar daar heb je geen recht op. Komt een btje op mij over alsof je dat denkt.
Het is natuurlijk leuk als jij iets krijgt van je nicht, maar daar heb je geen recht op. Komt een btje op mij over alsof je dat denkt.
anoniem_66875 wijzigde dit bericht op 13-11-2008 17:48
Reden: woordje vergeten
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
donderdag 13 november 2008 om 17:58
Ik snap het wel denk ik. Ik raad dat het inmiddels "gewoon" geworden is dat er kleding die kant op gaat? Begon het nog met oprechte blijheid en een dankjewel, nu staat de tas klaar naast de deur om meegenomen te worden als ze weggaat, zonder dat er door haar nog een big deal van gemaakt wordt. Zoiets?
Dat voelt bij jou niet goed, het zijn toch dure spullen en ze krijgt ze voor niets. Als reactie daarop heb je bedacht dat je ook wel eens wat terug wilt hebben. Maar daar draait het eigenlijk niet om, of wel? Je hoeft helemaal geen kleding terug, je wil gewoon een échte dankjewel horen, één die meer dan vluchtig geroepen wordt.
Dat voelt bij jou niet goed, het zijn toch dure spullen en ze krijgt ze voor niets. Als reactie daarop heb je bedacht dat je ook wel eens wat terug wilt hebben. Maar daar draait het eigenlijk niet om, of wel? Je hoeft helemaal geen kleding terug, je wil gewoon een échte dankjewel horen, één die meer dan vluchtig geroepen wordt.
donderdag 13 november 2008 om 18:05
De kleding van mijn jongens gaat altijd naar mijn vriendin. Ze is er altijd heel blij mee en ik heb er eigenlijk nog nooit iets voor terug verwacht. Maar zij is gelukkig wel heel attent en nodigt me dan uit voor een etentje: soms met z'n tweeën (restaurant) en soms met beide gezinnen (thuis). Vind ik superlief en gezellig maar het is niet zo dat als ik haar een zak kleding mee geef, ik binnen bepaalde tijd een uitnodiging verwacht.
Geven = geven en niet verkopen o.i.d.
Geven = geven en niet verkopen o.i.d.
donderdag 13 november 2008 om 18:27
Ik snap oprecht niet dat wanneer je steeds spullen van iemand krijgt , waardoor jij meer geld overhoudt , geen één keer op het idee komt om een bloemetje te geven , of een klein kadootje .( Tenzij je maar net je hoofd boven water kunt houden qua financiën . )
Gewoon , om te laten zien dat je het waardeert . Een ander hoeft het namelijk niet te geven . Als ze het op marktplaats zet oid vangt ze er nog wel wat voor .
Misschien eens een ander " goed doel " zoeken ?
Ik ben helemaal niet van het " voor wat hoort wat " principe , maar dit is weer het andere uiterste .
Gewoon , om te laten zien dat je het waardeert . Een ander hoeft het namelijk niet te geven . Als ze het op marktplaats zet oid vangt ze er nog wel wat voor .
Misschien eens een ander " goed doel " zoeken ?
Ik ben helemaal niet van het " voor wat hoort wat " principe , maar dit is weer het andere uiterste .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 13 november 2008 om 18:29
Als ik voor driehonderd euro aan kleding doorsluis ben ik oprecht blij met een vingerplant van 2 euro bij de Plantenbeurs , terwijl ik dat afschuwelijke planten vind .
Het gaat om het gebaar , dat iemand de moeite heeft genomen , aan je gedacht heeft .
Het gaat om het gebaar , dat iemand de moeite heeft genomen , aan je gedacht heeft .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 13 november 2008 om 18:34
Hee,
Ik snap goed wat je bedoeld hoor! Wij hebben dan wel geen kinderen, maar zijn een samenwonend stel en hebben het (ondanks beide een redelijke baan) niet echt breed. We hebben laatst van schoonzus en man (die het wel breed hebben) hun 'oude' flatscreen tv gekrege die nu nieuw nog zo'n 1000 euro zou kosten. We nemen ze binnenkort mee voor een etentje (waar we wel voor moeten sparen) om ze te bedanken voor zo'n cadeau.
Daarnaast eten we bij familie wel eens mee (ook voor de gezelligheid) en af en toe een keertje een bosje bloemen mee doet het dan ook altijd goed!
Ik voel me gewoon altijd vereerd als ik van iemand iets aangeboden krijg wat ik goed zou kunnen gebruiken maar op dat moment niet kan bekostigen en laat dat graag merken. Daarnaast geef ik zelf ook altijd weer graag dingen weg die ik zelf over heb. Ook nog eens goed voor het milieu, al dat gerecycle!
Liefs Miauwww
Ik snap goed wat je bedoeld hoor! Wij hebben dan wel geen kinderen, maar zijn een samenwonend stel en hebben het (ondanks beide een redelijke baan) niet echt breed. We hebben laatst van schoonzus en man (die het wel breed hebben) hun 'oude' flatscreen tv gekrege die nu nieuw nog zo'n 1000 euro zou kosten. We nemen ze binnenkort mee voor een etentje (waar we wel voor moeten sparen) om ze te bedanken voor zo'n cadeau.
Daarnaast eten we bij familie wel eens mee (ook voor de gezelligheid) en af en toe een keertje een bosje bloemen mee doet het dan ook altijd goed!
Ik voel me gewoon altijd vereerd als ik van iemand iets aangeboden krijg wat ik goed zou kunnen gebruiken maar op dat moment niet kan bekostigen en laat dat graag merken. Daarnaast geef ik zelf ook altijd weer graag dingen weg die ik zelf over heb. Ook nog eens goed voor het milieu, al dat gerecycle!
Liefs Miauwww