Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten

De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!

Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.

Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Wat goed advies! Dat geeft het gevoel dat het te doen is. Wauw dat moet een erg lekker ijsje geweest zijn.

Mijn salade bestond nu alleen uit groente. Ik herken jouw probleem Photonic. Mijn max calo ligt al laag, en ik wel er niet onder gaan. Nu hou ik na het avondeten nog ruim 100 over. Dus dat wordt een knabbeltje vanavond. Vorige week heb ik allemaal lekkere nootjes enzo gekocht, dus ik denk in die richting.
Ja, ik heb net uitgerekend dat ik met twee volkorenboterhammen met kip of pindakaas, 2 bekertjes chocomel in de middag en een handje noten in de yoghurt 's avonds weer in balans ben. En natuurlijk is ook niet elke dag hetzelfde. Ik weet nu in elk geval dat ik me geen zorgen hoef te maken als ik een keer een wijntje bij het eten drink. Als ik binnenkort weer langere afstanden ga lopen, denk ik dat er nog wel wat extra boterhammen en pasta bij gaan komen op een dag...
Alle reacties Link kopieren
Een half uur nadat je opstaat moet je ontbijten . Je lichaam heeft nl brandstof nodig om te kunnen functioneren . Ik hou niet van al dat bewerkte gemaksvoedsel . Ik gebruik wel volle melk, roomboter en div soorten olie zoals olijf, archide olie, zonnebloemolie, rijstolie enz.

Mijn stelregel is eet zoals je opa en oma dat deden . De verpleeghuizen zitten immers tjokvol dus die generatie at niet zo ongezond . En ik gebruik geen synthetische zoetmiddelen zoals aspartaam enz. Ik sluit voor de rest geen enkel voedingsmiddel uit en kijk naar hoe ik me voel en hoe mijn kleding zit . Je gewicht mag nl 1 kg per dag fluctueren ( vocht enz ) ik weeg me hooguit 1 keer per maand .

Ik eet 3 keer dag , meestal in de ochtend havermout die ik zelf maak ( ik week de havermout wel van tevoren ) en dit zoet ik meestal met dadels, doe daar klein beetje olie-blend van Becel bij en vaak ook nog fruit zoals bosbessen . Tussen de middag 3 boterhammen waarvan 1 kaas, 1 met vleeswaren, 1 met iets zoets ( gemberjam, appelstroop, en af en toe nutella )

Avondeten 100 a 150 g vlees, vis, kip of een andere eiwit/proteïne bron . 200 g groente en ongeveer 75 g pasta, rijst ( gewicht is ongekookt ) of 200 g aardappels en af en toe een toetje

Dan 3 keer per dag een tussendoortje , in de ochtend is dat meestal fruit, in de middag meestal ongebrande, ongezouten noten en 's avonds zelfgemaakte popcorn of stuk chocolade 85%

Ik drink meestal max 2 koppen koffie per dag, met suiker en thee zonder suiker soms met wat honing .

Ik weeg 60 kg en ben 1.63 cm lang , sport momenteel niet .

Ik probeer zo veel mogelijk te variëren en probeer meestal zelf te koken en gebruik div kruiden maar ook gewoon zout omdat ik vind dat je ook dat nodig hebt . Ik denk dat je alles met mate moet eten . Patat en gefrituurde dingen eet ik vrij weinig en als ik het dan wel eet doe ik het als avondeten aangevuld met groente en niet als tussendoortje . En ik probeer te genieten van mijn eten, ik hou van het voorbereiden, van boodschappen doen tot het eten koken .
alles is energie
Matigen... alles wat TE is niet goed. (ook TE veel fruit, TE veel vlees...) En bewegen, hoeft geen sport te zijn maar neem de trap naar 3 hoop ipv de lift. en.... Goede genen...
Forget the past remember the lesson
Matigen... alles wat TE is niet goed. (ook TE veel fruit, TE veel vlees...) En bewegen, hoeft geen sport te zijn maar neem de trap naar 3 hoop ipv de lift. en.... Goede genen...
Forget the past remember the lesson
Wat ook handig kan zijn : Jamie Oliver heeft recepten van afhaalmaaltijden die gezond gemaakt zijn

Ik denk dat dit vaak het probleem is waar te zware mensen tegen aanlopen die zijn vaak gek op koolhydraatrijke snacks en maaltijden zoals pizza's . Ik ben vooral gek op groente en fruit . Ik hou ook wel van vlees maar niet van bewerkt vlees . En ik ben geen broodeter . Ik hou dus niet zo van koolhydraten . En ik denk dat je op gezette tijden moet eten om te voorkomen dat je een hongerklap krijgt en gemaksvoedsel gaat nemen . En ik denk dat jezelf dingen ontzeggen er juist voor zorgt dat je er naar gaat hunkeren .
alles is energie
quote:advies schreef op 20 mei 2016 @ 11:58:

Zwartvlekje: hoe bevalt de fitbit? Ik zit er al een tijdje over te twijfelen nml.

Ik heb een fitbit one en ik vind het prettig. Omdat ik dus onregelmatig beweeg houdt hij goed bij hoeveel ik verbruik. Daarnaast is het echt wel een motivatie om bijvoorbeeld de trap te nemen ipv de lift.

Ik kan in verband met mijn werk geen polsband dragen dat vind ik wel jammer, de nieuwe houdt ook je hartslag gedurende de dag bij.
quote:3121 schreef op 20 mei 2016 @ 14:26:

Wat ook handig kan zijn : Jamie Oliver heeft recepten van afhaalmaaltijden die gezond gemaakt zijn

Ik denk dat dit vaak het probleem is waar te zware mensen tegen aanlopen die zijn vaak gek op koolhydraatrijke snacks en maaltijden zoals pizza's . Ik ben vooral gek op groente en fruit . Ik hou ook wel van vlees maar niet van bewerkt vlees . En ik ben geen broodeter . Ik hou dus niet zo van koolhydraten . En ik denk dat je op gezette tijden moet eten om te voorkomen dat je een hongerklap krijgt en gemaksvoedsel gaat nemen . En ik denk dat jezelf dingen ontzeggen er juist voor zorgt dat je er naar gaat hunkeren .Welkom 3121, leuk dat je meeschrijft. Weet je al wat je doel is en per wanneer je dat wilt hebben bereikt?
kom hier graag meeschrijven. Ben net ook weer begonnen met het boek en me aangemeld voor de gratis mails gisteren. Wil er wel weer wat vanaf hebben. Heb mezelf nog niet echt een doel gesteld of een datum waarop ik het gehaald wil hebben. Kijk wel hoe het loopt. Wil in ieder geval ook weer richten op gezond eten en voldoende bewegen en dan volgt het afvallen vanzelf wel als het goed is.

Eten/calorien nu aan het bijhouden via MyFitnessPal. Vind ik nu ook wel fijn voor het inzicht in wat ik eet en opschrijven helpt ook wel goed in de bewustwording, zeker zolang je eerlijk alles opschrijft, wat ik ook netjes doe.

Ga mezelf niet vanalles ontzeggen, maar gaat meer om bewuster keuzes maken. Tot nu toe gaat het prima, maar zal vast wel ergens een moment komen dat het wat lastiger gaat worden. En dan is het wel fijn als je elkaar kunt steunen en het er met anderen over kunt hebben die soms met hetzelfde zitten.
quote:3121 schreef op 20 mei 2016 @ 14:13:

Een half uur nadat je opstaat moet je ontbijten . Je lichaam heeft nl brandstof nodig om te kunnen functioneren . Ik hou niet van al dat bewerkte gemaksvoedsel . Ik gebruik wel volle melk, roomboter en div soorten olie zoals olijf, archide olie, zonnebloemolie, rijstolie enz.

Mijn stelregel is eet zoals je opa en oma dat deden . .

Zo heb ik ook altijd geleerd. Maar soms komen er onderzoeken waaruit blijkt dat ontbijten helemaal niet hoeft. Natuurlijk is het van belang om tegen te gaan dat je later honger krijgt en misschien meer gaat snoepen. Maar volgens sommige onderzoeken blijkt dat voor je lichaam ontbijt niet hoeft.

Achja, het enige waar wetenschappers er over eens zijn is dat als je minder eet dan je verbrandt, dat je dan afvalt. Voor de rest is eigenlijk niets zeker. En zelf dat is niet zeker

Het probleem van de oudere generatie is dat als ze op dieet gingen, dat ze dan heel erg gingen matigen met vet. Vet was de boosdoener. Meer suikerrijke maaltijden. Waardoor nu veel diabetes voorkomt.
Hallo, leuk meer mee schrijvers

Ik heb de fatsecretapp, daar kun je allee invoeren, dus hoeveel beweging, je lengte, leeftijd, huidige gewicht, streefgewicht. Bv aankomen of afvallen.

Vervolgens heb jee een soort agenda waar je per dag ontbij, lunch, diner en overig kan invullen, dan telt de app je aantal calorieën.

Ik kom standaard 500 tot 1000 calorieën tekort, al zou je dat niet zeggen

Anyway gebruik het om inzicht te krijgen in mijn eetpatroon, want eet naar mijn idee normaal, maar volgens de berekeningen te weinig.

Heb nog niet gebeld naar de huisarts vd dvw nd diëtist.

Want ga eerst uittesten of het met mijn stoelgang te maken kan hebben, dus ga vanaf morgen aan de laxeerpoeder. Wellicht is dat het probleem, had nl begrepen dat je opstopping en opgeblazen gevoel krijgt door de combinatie van medicatie.

Dus wil dat eerst even proberen.

En dan weeg ik me na een aantal dagen om te kijken of t effect heeft.

Wellicht zal ik het direct merken aan dat mijn harde olifantenjacht buik minder zal worden.

Fijne avond allemaal en een fijn weekend
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Welkom Boekenwurm. Goed bezig zo te zien. Leuk. Daar is dit topic voor bedoeld.

Fientje, ik ben het met je eens. Als ik er geen behoefte aan heb, eet ik niet. Ik vind het prettiger om naar mijn lichaam te luisteren.

He Tsjatsjietsjie, lastig als je zo weinig beweging hebt. Maar je schreef eerder dat je niet was aangekomen. Als je echt te weinig kreeg, zou je dat toch ook merken?

Laten we hopen dat het laxeermiddel werkt.

Mijn boek is er nog steeds niet, dus ik blijf het op de mailtjes doen. Ik zit nu aan mijn calorien, maar plan straks toch een glaasje wijn in met mijn man. Heerlijk genietmomentje.

Allemaal een fijn weekend en zet m op. Ik merk wel dat de verleidingen uitdagender worden.
Wat is iedereen goed bezig.

Het lukt niet op iedereen persoonlijk te reageren, maar ik lees zeker mee en.er komen goede tips voorbij.

Calorieën per dag bij houden helpt mij ook goed. Ik doe het via de eetmeter.

Volhouden lonelyryder.

Bij dat wijntje mag je ook best één toastje en kommertjes, tomaatjes. Of ik neem dan soms een wasa creaker lichtgewicht, met kipfilet, komkommer, beetje peper. Voedzaam en smaakt als een hartig toastje.

Hou je doel voor ogen. Je kan het!

De filmpje via de gratis week email krijg ik nu ook. Inderdaad een aanrader
tsjatsjietsjie, goed dat je je bmr hebt berekend en er nu achter bent dat je te weinig eet.

Vet later reactie, i know.

Ik had een school vriendin en die at amper wat, alleen heel veel van die eierkoeken.

En die moest van de diëtist meer eten en die was toen 10 kilo afgevallen. Door meer te eten dus.

Maar met jou medicijnen en alles is een diëtist best een goed idee. Al doe je het een paar keer.

Volgens mij gaat je lichaam te veel vet vasthouden als je te weinig eet.

Maar daar weet een diëtist alles van.

Ik hoop dat je binnenkort snel naar het strand kan met je kids!
quote:tsjatsjietsjie schreef op 16 mei 2016 @ 23:53:

Heb even bmr check gedaan, dit onderstaande is de uitkomst.

Maar ik krijg dat per dag niet binnen qua calorieën, zit gemiddeld op 1050 calorieën per dag.

Ik ben helaas bedlegerig, dus weinig beweging.

Weet iemand wat er gebeurd als je te weinig binnen krijgt?

Ik heb juist t idee als ik die calorieën er ook nog bij moet eten ik helemaal dichtgroei.

Ik doe ook geen dieet, maar wil verantwoorder eten, want volgens mij gaat het niet zoals het moet.

Met jouw huidige gewicht van 85 kilo heb je een BMI van 27.4 en dit betekent, dat je een matig overgewicht hebt.

Jouw huidige BMR bedraagt 1627. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 1952 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.

Om jouw streefgewicht van 75 kilo te behalen zul je 10 kilo moeten afvallen.

Wanneer je je beweegt zoals daarnet opgegeven en je kilocalorieën beperkt tot 1842 kilocalorieën doe je er 1014 dagen over om je streefgewicht te behalen.

Wanneer je op gewicht bent en deze wilt behouden heb je met jouw beweging 1842 kilocalorieën nodig.
Hoi Lonely zoals je in m'n berichtje hierboven ziet, dus wel flink aangekomen de laatste tijd.

Ik woog toen ik gezond was 68/70 kg... Op een gegeven moment is dat geleidelijk omhoog gegaan naar 75 en sinds de laatste mnd ineens 85/87, dus behoorlijk wat erbij, Maarja..work in progres

Gele suikerspin,

Denk dat dit ook bij mij het geval kan zijn inderdaad.

Ik doe nu dus een test vanaf morgen met laxeerpoeder.

En daarna diëtist maar wil eerst even weten of dit werkt.

Ik hoop ook naar het strand te kunnen

Mijn zoon maakte een opmerking wat me raakte.

Tegenwoordig heb je bij de picknick thee vragen.

Nu vroeg mijn oudste zoon, als je terug kon gaan in de tijd, naar welke dag zou je gaan?

Ik antwoorde oeh moeilijke vraag zeg. Antwoord mijn jongste zoon, ik wil terug naar de dag dat jij vh eerst geopereerd werd, dan zou ik je tegenhouden en naar een andere dokter sturen...

Vandaag schandalig zitten eten, heb een stuk kwarktaart op en salmiak hoestpastilles.

Merk als ik een x een baaldag heb, ik wil snaaien.

En ik neem ook nog een lekker wijntje, moet kunnen een x.

Hebben jullie al een menu bedacht vh weekend?

Soms is bij mij de inspiratie een beetje zoek.

Fijne avond
Hoi Tsjatsjietsjie, sorry, ik had het anders in mijn hoofd. Hopelijk kom je erachter waardoor het nu zo snel gaat. Je voelt je zo machteloos dan.

Ja, die kinderen laten je iedere keer versteld staan met hun wijze opmerkingen. . Kon je het droog houden?

Ben je veel over je max gegaan? We kunnen proosten. Ik heb een lekker glaasje wijn op met een schaaltje nootjes. Dus ook eroverheen.

Morgen pasta met zalm en spinazie/champignons. Zondag dacht ik sucadelappen en rode kool. Beide zijn categorie mager, gezond en lekker.

Ik heb vanmorgen gauw wat groente en fruit bijgehaald. Snaaien is aantrekkelijker als er weinig gezonds onder handbereik is. Ik gebruik mijn soepmaker nu weer meer om vega groentesoepjes te maken. Je hebt dan eigenlijk warme groentesap met een bouillonblokje. Lekker en bevat nauwelijks calorien. Een beker (soja) melk helpt me soms de gaatjes te vullen.
Wat er gebeurt als je te weinig binnen krijgt?

Dat is een vraag voor de dieetist.

Mijn coach zegt dat het gaat om de combi. En suiker heeft langer tijd nodig om afgebroken te worden. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer je verbrand, ook in rust. En dat we te veel pasta en brood eten hier. Als je te weinig eet/ voedingsstoffen binnenkrijgt gaat je lichaam de spieren gebruiken/aantasten.

Ik zou sowieso naar ern dieetist gaan om te kijken wat voor jou het beste voedingspatroon is.
quote:lonelyryder schreef op 20 mei 2016 @ 23:43:

Hoi Tsjatsjietsjie, sorry, ik had het anders in mijn hoofd. Hopelijk kom je erachter waardoor het nu zo snel gaat. Je voelt je zo machteloos dan.

Ja, die kinderen laten je iedere keer versteld staan met hun wijze opmerkingen. . Kon je het droog houden?

Ben je veel over je max gegaan? We kunnen proosten. Ik heb een lekker glaasje wijn op met een schaaltje nootjes. Dus ook eroverheen.

Morgen pasta met zalm en spinazie/champignons. Zondag dacht ik sucadelappen en rode kool. Beide zijn categorie mager, gezond en lekker.

Ik heb vanmorgen gauw wat groente en fruit bijgehaald. Snaaien is aantrekkelijker als er weinig gezonds onder handbereik is. Ik gebruik mijn soepmaker nu weer meer om vega groentesoepjes te maken. Je hebt dan eigenlijk warme groentesap met een bouillonblokje. Lekker en bevat nauwelijks calorien. Een beker (soja) melk helpt me soms de gaatjes te vullen.

Hoi,

Dat geeft niet hoor, beetje lastig om van iedereen bij te houden toch.

Een schemaatje zou wel leuk zijn.

Waar we Bv opschrijven wat ons doel is, Bv afvallen/bijkomen/bewuster eten.

Onze lengte/kg/ en streefgewicht eventueel.

Inderdaad af en toe sta je echt versteld van wat kinderen zeggen.

Ik kon het moeilijk droog houden, maar heb daar sws de laatste tijd wat moeilijker mee.

Echt ik kan om alles janken, film, verhaal etc.

Zo was ik eerst echt niet.

Hmm pasta met zalm, heerlijk! Ik gooi er altijd wat roomkaas door.

Heb heerlijk genoten idd van mijn wijntje..

Verse soep is inderdaad ook heerlijk, ik maak altijd soep met kikkererwten,bleekselderij,koriander,ui,tomaten.

Dit blend ik ook in de mixer, maakt de soep lekker vol en vult snel.

Soms bak ik wat kleine blokjes kipfilet in de pan, en giet vervolgens dat mengsel eroverheen.

2 tl komijn 2 tl paprikapoeder 1 tl zwarte peper en zout.

Als het bijna klaar is met koken, gooi ik er nog wat hele kikkererwten en vermicelli door.

Scheutje citroensap, en smullen maar.

Groetjes en fijne dag
quote:lonelyryder schreef op 20 mei 2016 @ 23:52:

Wat er gebeurt als je te weinig binnen krijgt?

Dat is een vraag voor de dieetist.

Mijn coach zegt dat het gaat om de combi. En suiker heeft langer tijd nodig om afgebroken te worden. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer je verbrand, ook in rust. En dat we te veel pasta en brood eten hier. Als je te weinig eet/ voedingsstoffen binnenkrijgt gaat je lichaam de spieren gebruiken/aantasten.

Ik zou sowieso naar ern dieetist gaan om te kijken wat voor jou het beste voedingspatroon is.

Inderdaad een goede vraag vd diëtist.

Ik eet graag brood, geroosterd meergranen met een beetje margarine en jam.

Ga sws ook nd diëtist, maar eerst ff laxeer test.

Fijne dag

Hier is het vandaag door elkaar eet dag.

Dat vinden de kinderen geweldig.

Alle kliekjes en wat op moet mbt houdbaarheid.

Ruimt lekker op!
Ben ook wel van de verse soepjes. Probeer vaak wel beetje te variëren in wat voor soep ik maak. Doe er in ieder geval altijd wel groente door. Vult vaak ook wel aardig als je er genoeg groente door doet en past eigenlijk altijd wel iets van groente bij wat voor soep je ook maakt. En maak dan vaak wel grotere pan, zodat ik ook paar porties voor een volgende keer in kan vriezen en dan alleen maar hoef op te warmen.

Vanochtend al weer lekker sportief bezig geweest, lekker uurtje baantjes gezwommen. Boodschappen zijn ook weer binnen. Ook weer lekker fruit in huis gehaald en wat rauwkost ook voor tussendoor. Als je dat al voor het pakken hebt liggen helpt idd ook wel tegen het snaaien als je al een makkelijk gezond alternatief hebt. En wat mij ook wel helpt is niet te veel ongezonde dingen in huis te halen, kom dan ook niet in de verleiding om het allemaal op te willen eten. Al lukt het op het moment ook goed om er maar een beetje van te pakken en daarna er mee te stoppen (met chocolade bijv.)

Gaat dus nog wel lekker hier.
Allen, de tabel is er, aanvullingen/verbeteringen mag je doorgeven.

Klinkt goed Tsatsjietsjie. Die ga ik ook eens proberen.

Met de soepmaker doe je ongeveer hetzelfde, alleen daar doe je alles in en die mixt dan. Ik heb hem een paar jaar terug voor mijn verjaardag gevraagd omdat iedreen hier graag soep lust, en je maakt er zo makkelijk en snel een lekker soepje mee. Ik ben ook dol op kliekjes opmaken. Heel goed, een stapje tegelijk.

Boekenwurm, goed bezig met zwemmen. Nu ik vaker soepjes maak heb ik ook flink wat meer groente in huis gehaald om te varieeren. Vorige week had ik brocollisoep gemaakt. Maar met de warmte vond ik het koud ook heerlijk. Ik wil het ook minder in huis hebben, maar merk dat ik in chips enzo nu echt geen trek heb. Ik heb nu 1,5 week echt erg weinig koolhydraten en veel groente gegeten en voel mij daar echt anders door. Het lijkt goed te lukken om het vast te houden.
quote:jaw schreef op 17 mei 2016 @ 16:18:

Een Dieet is een Tijdelijk iets (Medische noodzaak ivm allergieën uitgesloten), Het is inderdaad de levenswijze welke het effect heeft waardoor men stabiel blijft op gewicht. Of je nu zwaar Obese wilt blijven of juist zwaar anorexia ondervoed wilt blijven, dat kan alleen zolang je de levenswijze volhoudt welke je op dat moment volgt wanneer je dat gewicht hebt. Wil je verandering, zal je een andere levenswijze moeten aanleren.

Nou, ik dacht dat je dieet altijd was wat je gebruikelijk eet. Nav je post heb ik op wiki dit gevonden:

Een dieet is een samenstelling van voedingsmiddelen. Deze kan aangepast zijn om bepaald doel te bereiken. Vaak wordt een dieet aangepast om de energiewaarde van de maaltijd te verlagen, of juist te verhogen. Daarnaast kan een dieet ook gericht zijn op het weren van bepaalde voedingsmiddelen. Dit kan zijn uit medische, ideologische dan wel religieuze redenen. Het samenstellen van een dieet dat afgestemd is een individu is het beroep van een diëtist.

Als ik het heb over iets aan mijn dieet toevoegen of aanpassen, heb ik het ook over mijn gangbare samenstelling voedingsmiddelen om zo tot een goed eetpatroon te komen. Want een tijdelijk dieet geloof ik niet in, wel om tijdelijk de calorie inname te beperken.
Bedankt voor de tabel lonelyryder. Ik wil inderdaad ook wel afvallen maar ik geloof dat mijn doel vooral is het vinden van een gezond eetpatroon. Mijn startgewicht is 60 kilo.

Ik ben vanochtend ook al even gaan zwemmen met een vriendin. Hoewel ik dan best intensief bezig ben voelt het niet als sporten, maar meer als ontspanning.

Het eten van soep is inderdaad wel een goede manier om groente binnen te krijgen. Ik heb gisteren asperges gemaakt en het kookvocht (waar ik de schillen dan in mee kook) bewaard om vandaag soep mee te maken. Mijn moeder doet dit al jaren en ik vind het een lekkere manier om een vegetarische bouillon te maken zonder blokjes. Dus vanavond eten we soep met zelfgebakken brood.

Hier werkt lekkere dingen niet in huis halen niet. Mijn vriend is een enorme snoeper en die zou daar echt niet goed op reageren. Ik heb het dus anders aangepakt. Er zijn gewoon koekjes en snoep in huis naast extra fruit en dergelijke en ik heb voor mezelf een extra lekkere reep met chocola gehaald. als ik wil snoepen neem ik daar wat van. Met 1 blokje is mijn lekkere trek dan wel weer gestild.
Hoi Zwartvlekje, goed zo?

Iedere beweging is goed. Heerlijk, soep van verse asperges. Bij ons staan ze voor morgen op het programma. Ik heb een beetje een conflict met de eetplanning geloof ik. Maar ik zal ook het kookvocht bewaren. Maar ik doe er dan wel wat kookroom in.

Voor de kinderen heb ik ook gewoon chippies in huis gehaald hoor. Eerst was ik bang dat ik er niet af zou kunnen blijven, maar dat valt nu nog mee. Straks even lekker een biertje met mijn man doen. Fijn weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven