Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 17 juni 2016 @ 09:22:

Wat leuk dat je een kitten hebt, Labellei! Foto????Oehhh, een fotootje zou wel erg leuk zijn.
Hallo paardebloempje welkom. Oeh ik ben ook voor een foto. Het is dat ik je adres niet trek bij PC maar ik heb zo'n ontzettend schattig kaartje van een pasgeboren kitten in mijn voorraad. Nu ligt hij in slaapstand te wachten tot hij mag reizen.

Dreamer waar moet jij beginnen van het weekend, uitpakken en oneindig wassen draaien of kaarten registreren?

Vandaag een Hurray van een kaartje naar Finland aangekomen in 2 dagen. Kijk dat schiet tenminste op. Nu mag er een naar Canada.
Welkom paardebloempje!

Er is voor mij een PC wonder gebeurd. Mijn allereerste kaartje naar China is na ruim 70 dagen aangekomen!

Ik had dat echt niet verwacht, omdat de ontvanger al 2 maanden niet online was geweest, en 0 received cards had. Vandaag heeft hij/zij meerdere kaartjes geregistreerd.

Net ook twee kaartjes verstuurd. Een boskaartje naar Duitsland en een schilderij naar Litouwen (in een envelop, dat wilde de ontvangster graag... mijn eerste 'envelopkaartje')

Ik zit er aan te denken om mijn account op inactief te zetten ivm een vakantie binnenkort... Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Hoi Dreamer, goed je weer te lezen!

Ik had op mijn vorige telefoon een hele leuke foto staan van het kitten.

Ik zal mijn best doen om nog even een nieuwe foto te maken, dat is sowieso leuk natuurlijk. Maar ze is zo beweeglijk, op de meeste foto's staat alleen een stukje staart of oor.

Ik had nog een leuke Hurray uit Oekraïne. Om maar even on topic te blijven.
Okay hier niet de allermooiste foto, maar deze staat tenminste niet op de kop in tinypic.

Ah wat schattig!
Wat goed dat jouw kaartje naar China is aangekomen daisy.

Ik had zojuist een kaartje uit Oekraïne in mijn brievenbus. In een envelop. Maar juist dit kaartje is onderweg nogal gekneusd geraakt. Er zit een behoorlijke vouw in. (Vind ik trouwens niet zo erg hoor....)

Ik ga straks nog even weer 1 à 2 adresjes aanvragen. Ik gok dat Rusland wel weer aan de beurt zal zijn.
Wat apart dat dan juist dat kaartje beschadigd is!

Ik heb een kaartje uit Portugal ontvangen (leuk kaartje). Maar ik vind het volgende nogal apart: Na het registreren zag ik dat de afzender een vrouw is, die mij een aantal dagen geleden een berichtje gestuurd heeft voor direct swap! Op dezelfde dag als dat ze mijn adres/profiel getrokken heeft. Ik vind het gek dat je iemand dan ook een berichtje stuurt voor direct swap, of ligt dat aan mij? En ik blijf het gek vinden dat ik haar profiel eerder voorbij heb zien komen (maar dat zal wel toeval moeten zijn...).

Ook twee leuke kaartjes uit Wit-Rusland en Japan!
quote:paulsje schreef op 17 juni 2016 @ 13:42:

Hallo paardebloempje welkom. Oeh ik ben ook voor een foto. Het is dat ik je adres niet trek bij PC maar ik heb zo'n ontzettend schattig kaartje van een pasgeboren kitten in mijn voorraad. Nu ligt hij in slaapstand te wachten tot hij mag reizen.

Dreamer waar moet jij beginnen van het weekend, uitpakken en oneindig wassen draaien of kaarten registreren?

Vandaag een Hurray van een kaartje naar Finland aangekomen in 2 dagen. Kijk dat schiet tenminste op. Nu mag er een naar Canada.

Ik denk dat ik met 2 wassen wel klaar ben, eigenlijk. We kamperen naturistisch en de handdoeken hebben we daar gekregen (is altijd veel) Beddegoed ook. Dus... 2 koffers eigenlijk met alleen zomergoed.

Wat een dótje Labellei! Misschien moet ik toch maar eens bij je langskomen.. kan ik gelijk proberen een mooie foto te maken!

Ik kreeg vandaag deze email:

Good news, Dreamer!

Your postcard NL-3 to xxx in Belarus has arrived! It reached its destination in 223 days after traveling 1,158 km!

xxx zegt "Thank you"

geen 2e kaartje nodig. Ik snap het idee van toch sturen naar actieve postcrossers, maar ik ga dat allemaal niet bijhouden.

Als je langer dan 2 weken gaat zou ik wel op inactief zetten. Ik heb dat niet gedaan, want de kinderen zouden kaartjes fotograferen en de fotoi sturen. Nu voel ik me schuldig naar de zenders.
Later is nu
quote:labellei schreef op 17 juni 2016 @ 16:20:

Okay hier niet de allermooiste foto, maar deze staat tenminste niet op de kop in tinypic.

[afbeelding]

Aaah, wat een lieverdje! Dat witte bekje/befje.

Ze kijkt wel ondernemend uit haar oogjes.
Ja het is een dotje. Een nogal ondernemend ondeugend energiek dotje.

Dinsdag komt haar adoptie-broertje, ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Dat schijnt net zo'n ondernemend ondeugend energiek dotje te zijn.

Wow na 223 dagen nog een Hurray Dreamer. En dan ook nog zo'n uitgebreide. Ahum. Toch fijn dat ie is aangekomen!

Heb je ook een idee hoeveel kaarten je de afgelopen weken hebt ontvangen?

Ik heb weer 2 adressen getrokken. Rusland en de USA.

De Russische heeft voornamelijk aparte wensen. TV-series die ik niet ken en alternatieve popgroepen.

Gelukkig staan er ook wasberen in het rijtje en volgens mij heb ik nog een kaartje van de dierenbescherming met wasberen.

Het kaartje naar de USA gaat naar een familie met kinderen in de basisschoolleeftijd. Heb nog geen idee wat ik zal sturen.
How cute labellei.. Wat zijn de namen van de boefjes.

Mn dochter zeurt al weken dat ze een kaart naar de nummer 2 van Duitsland wil sturen (die kat).

Krijgt ze vandaag een hele mooie witte arabier toegestuurd. We registreren hem en blijkt dus van de kat Klaus te zijn. Ze was helemaal happy.

Zelf 1 kaart gehad van de week uit Moskou. Een schattige hond!! Ook nog 2 hurrays uit Rusland en de Vs.
Ach Klausdiemaus... Dat is pas een grootverzender!

Mijn boefjes heten Bonnie en Clyde Maya en Merlijn.
Ja sohee. Meer dan 18000 kaarten!

Wat een leuke namen voor je boefjes schatjes
Oh wat leuk Labellei!

Ik kreeg vandaag een hurray uit Duitsland, van het expired kaartje dat ik opnieuw had gestuurd. Ze vond het echt heel erg leuk en kreeg een uitbreide hurray. Uiteindelijk heeft hij er nog 3 weken over gedaan. Ik stuur normaal okk geen tweede kaartjes hoor, maar dit was een paar weken geleden dus toen ik ook echt geen hurrays kreeg, en echt hopeloos zat te wachten om iets te kunnen versturen. Uiteindelijk heb ik dus 2 expired kaartjes minder wat wel fijn is want de lijst was nogal lang. (Landen als China enzo stuur ik niet voor de tweede keer, die komen bij mij sowieso amper aan....)

Verder geen hurrays al had ik die wel verwacht. Wel wat kaartjes gekregen deze week! Waaronder een kaartje uit Oekraïne wat helemaal vol geplakt was met postzegels, maar liefst 9 stuks. Zag er wel mooi uit maar amper tekst daardoor. En wij maar klagen met onze 4 zegels van pmk.......
Super schattig katje!!!

Heb de rest gelijk overgeslagen...
Hallo, wat een schattig katje Lallebei. Je zult wel ogen voor en achter nodig hebben.

Vrijdagavond was ik blij met een Huray uit de USA; leuke reactie.

Vanmorgen een driewerf uit Rusland, Finland en Oostenrijk. Ook alledrie erg blij met het uitgezochte kaartje.

Vandaag geen kaartje in mijn brievenbus maar wel de postzegels van postcollect. Naast de 2 vellen internationale zegels kreeg ik er 3 bijzondere binnenlandzegels bij en van de zelfde afbeelding als de postzegel waren ook 3 kaarten. Dus dat is wel een goede aanschaf want heb alleen de 2 internationale vellen betaald
Schattig katje slaapt nu dus ik kan nu rustig even Postcrossen.

Ik had vandaag 2 kaartjes in de brievenbus.

Eentje uit India en een minikaartje uit Rusland. Op dat hele kleine kaartje zijn 2 postzegels geplakt, mijn adres staat erop en de ID. En toen was het kaartje vol.... Echt!

Ik heb ook 2 kaartjes geschreven.

Rusland krijgt haar wasberen en voor de Amerikaanse familie heb ik een kaart uitgezocht van mensen die in het water (een meer) springen. Ze schrijven in hun profiel dat ze 's zomers graag zwemmen in het meer, vandaar.

Leuk dat je nog wat extra postzegels en 3 kaarten hebt gekregen paardebloempje. Wat staat er op die kaarten? Ben een beetje nieuwsgierig.
https://lh3.googleusercon ... dr7QCCo/s640/DSCF5354.JPG

Het waren kaarten en postzegels van Victor Bos Natuurfotografie, close up van insecten met veel groen
Hoe is het hier met alle postcrossing activiteiten? Bij mij is het rustig, naast de hurray uit Duitsland heb ik deze week geen hurrays gekregen. Omdat die van Duitsland van een expired kaartje was mag ik helaas ook geen nieuw adres trekken. En daar had ik vandaag net wel even zin in.....

Dit is mijn lijstje met reizende kaartjes (excl expired kaartjes dan, andere wordt de lijst wel wt langer):

Taiwan 7/May/2016 42 days

Germany 12/May/2016 37 days

U.S.A. 23/May/2016 26 days

Taiwan 30/May/2016 19 days

Australia 1/Jun/2016 17 days

Russia 2/Jun/2016 16 days

Russia 4/Jun/2016 14 days

Bulgaria 4/Jun/2016 14 days

China 9/Jun/2016 10 days

Russia 9/Jun/2016 10 days

Finland 16/Jun/2016 3 days

Japan 16/Jun/2016 3 days

Ik hoop dus snel op de bovenste 5, wat volgens mij makkelijk kan (helaas is bovenste Taiwan al bijna een maand niet online) en Bulgarije, aangezien ik do naar haar stad ga en om tips heb gevraagd.
Hier gaat het druppelsgewijs lekker door

Na hoeveel dagen is een kaart expired?
aan het typen...
Hoi Labellei wat een schatje daisy en dreamer toch fijn dat er nog kaarten aankomen na zo een lange periode. Biedt perspectief voor mijn allereerste PC kaartje.

Fijn lichte manier van reizen Dreamer, scheelt was en een perfect egaal bruin tintje overal. Jammer dat het bij jouw nog steeds langzaam gaat HappyOwl. Duimen dan maar voor jou?

Vandaag een Hurray uit Duitsland en nieuw adres getrokken. Deze mag naar Turkey. Zag dat hij nog niet lang lid is en dat ik de derde uit Nedreland ben die hem een kaartje stuurt. Zal dit het niewe Cina of Rusland worden qua verzenden?
Ik heb net 15 kaartjes gescand

Nu mag ik ze nog gaan registeren.
Later is nu
Vanmorgen meldde Postcrossing mij via mail dat de drie laatst door mij verzonden kaarten door iemand als favoriet zijn aangemerkt.

Extra leuk vind ik dat het kaartje dat ik naar de USA stuurde, door iemand in Finland ge favoriet werd.

Verder is het rustig hier, vandaag geen tijd om nieuwe kaartjes te schrijven. En voor de statistiekelingen onder jullie zal ik binnenkort mijn rijtje met reizende en expirede kaarten hier vermelden.
Kaarten waren vooral uit China, Taiwan en Thailand. Dan valt 33 dagen nog best mee, eigenlijk. Eentje uit Israel (jeej) deed er, met mijn vakantie, 64 dagen over, maar was dus voor mijn vakantie al lang onderweg.

dus.. nog 2 kaarten binnen normale tijd onderweg. Ik heb even geen zin om te sturen, eigenlijk.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven