Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@daantje het zou meteen al de eerste week van september zijn, dus valt mee.... Maar ik bedenk me dus net dat ik echt enorm in de problemen kom met mijn werk als het dan al meteen raak zou zijn. (Wie had gedacht dat ik dit ooit zou zeggen.... Maar dit is iets heel belangrijks wat écht niet zomaar even verplaatst kan worden ).

Dus we zijn verstandig en wachten nog 1 cyclus langer af. Begin oktober dus.... en dat duurt wel echt nog heel erg lang!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hey meiden,

Pffff wordt moe van mezelf. Constant raar gevoel in mn buik. Krampen. Duizeligheid. Koffie die niet smaakt, vleeswaren dat raar smaakt (maar nog wel goed is), een huilbui omdat iemand op tv de finish van de Vierdaagse heeft gehaald. Toen was ik het zat en heb ik een test gedaan: spierwit uiteraard. 5 dagen voor nod; what was i thinking...

nou ja eerst maar eens weekend vieren met wijntjes en zon! Fijn weekend meiden!

Liefs
Dank jullie wel voor de felicitaties.

Ja het ouder worden vind ik geen probleem

ik ben blij met ieder jaar,

omdat ik weet dat het niet voor iedereen zo is en ik geniet echt heerlijk van het leven !!

maar zonder kindje is wel moeilijk hoor en dan gaan de jaartjes erbij wel ietsje te hard...

kruimel laten wij zo hopen dat dit een goed teken is

ik duim voor je

wat fijn dat spuiten goed gaat gadget!

laat het maar zo blijven

hoe was het zaterdag ??

liefs
Hai meiden, wat een stilte hier!!

Even een kleine update van mijn kant.

- zaterdag hadden we de eerste echo. Er was 1 eitje flink aan het groeien en nog 2 kleinere.

- maandag nieuwe echo. alleen het ene eitje is goed doorgegroeid.

- maandagavond laatste spuit Gonal

- gisterenavond otrivelle gespoten om het eitje te laten springen

- morgen inseminatie!!

Jammer dat het maar 1 eitje is dus ik verwacht als deze poging niet lukt dat ik volgende maand misschien wat meer moet spuiten.

Heb er wel al de hele week hoofdpijn van maar ja het is voor het goede doel.

Hoe is het met de rest?

Kruimel, al nieuws?
Vandaag mn NOD maar nog geen tekens. Weet niet wat ik ervan moet denken, ben eigenlijk altijd wel heel stipt op tijd. Morgen maar even afwachten...

Maandag was de test spierwit...

Spannend Gadget!
oh gadget wat spannend, veel succes morgen

en dan ook de dagen erna

kruimel hoe is het bij jou??

hier vandaag tarwekiemolie gekocht

er kon weinig informatie gegeven worden bij de tuinen,

ze wisten er niet veel over

laten wij hopen dat het toch nog iets kan doen voor mij.

verder weinig nieuws eigenlijk

hoe is het verder met iedereen??

liefs
Jee gadget, spannend! Maar 1 eitje, maar wie weet een toppertje. Hoeveel dagen heb je nu uiteindelijk de Gonal-F gespoten?

Praatje ik hoop echt dat er iets is wat jullie net dat beetje geeft dat voldoende helpt. Jullie zijn nog altijd vastbesloten om geen medische hulp te zoeken?

Kruimel wat verwarrend weer.. Een witte test maar ook nog geen menstruatie. Ik hoop dat er toch nog een streepje bij zal komen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hey meiden. Na 3,5jr proberen (zelf-inseminatie, iui, ivf) hoop ik dat de cryo tp van vandaag blijft plakken en de zon ook voor mij gaat schijnen. Dit is mijn allereerste forumbezoek.

Ik ben alleenstaand en kwam er al snel achter dat het best een zwaar traject is in mijn eentje. Ik vind de 'begeleiding' van artsen waardeloos. Ze zijn van alleenstaande vrouwen niet kapot en ik heb erg veel tegenwerking moeten ervaren. Ik word snel afgewimpeld. Het ene ziekenhuis wilde mij niet helpen, de ander wel maar moet voor tp's naar het ziekenhuis dat mij afwees want mijn ziekenhuis heeft geen ivf lab.

Ik heb in eigen ziekenhuis ook moeten vechten om behandelingen te krijgen. Ik heb absoluut geen spijt van dit alles, want ik wil graag moeder worden. Toch is het erg zwaar. Maar wel of geen partner, ook ik heb die diepgewortelde wens. Misschien als ik dit alles van tevoren had geweten had ik naar optie adopteren gekeken. Maar ook daar zit o.a. een leeftijdsgrens aan vast en kan allang niet meer. Ben inmiddels 42, vandaag laatste tp cryo van 2e punctie. Dan, als het nodig is, nog 1 punctie te gaan.

Ik heb de afgelopen jaren zoveel meegemaakt. Verdriet, pijn, pech, onbegrip. Zwanger raken moet leuk zijn is mij verteld...????

Heb nog niet veel hier gelezen maar ik dacht laat ik me voorstellen (sorry die kennismaking kon ik even niet gezelliger maken????)
owh smileys worden vraagtekens zie ik :-)
hoi pianokruk,

Welkom op dit forum!

Dat klinkt echt heel heftig wat jij allemaal door moet maken, wij hebben allemaal nog een man aan ons zijde en onze leeftijd redelijk mee. Ik duim voor je dat deze cryo blijft plakken. Waar ben je nu onder behandeling? Wat vreemd dat ze zo met alleenstaande vrouwen omgaan. belachelijk eigenlijk.

Ik hoop dat je herkenning en steun gaat vinden hier.

@flipje, ik heb uiteindelijk 9 avonden gonal gespoten. ik zeg...lekker korte cyclus :):)

@praatje, ik ben niet echt bekend met tarwekiemolie. ik heb het wel maar al snel mee gestopt. ik kon er zo weinig info over vinden dat ik er geen goed gevoel bij had.

Ja meiden het is echt wel spannend! hopelijk is dit ene eitje een topper.
Dames,

Nog steeds niets hier. Wel onwijs zere borsten, alsof ze knappen staan. Net een test gedaan; een heel licht roze streepje bij de T... nu weer ik het helemaal niet meer. Heb mn man nog niets gezegd, ben van schrik naar boven gerend met de mededeling dat de was hoognodig gedaan moet worden. Zit helemaal te shaken!

Zou het dan?

Liefs
[img][IMG]http://i66.tinypic.com/29mxf28.jpg[/IMG][/img]

Dit is de test
quote:kruimel23 schreef op 28 juli 2016 @ 19:13:

[img][IMG]http://i66.tinypic.com/29mxf28.jpg[/IMG][/img]

Dit is de test

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA dit lijkt me écht positief (indien binnen afleestijd)! blijkbaar is de innesteling wat later geweest dan je dacht!!! dit is al geen tuur-streepe meer

feestjeeuuuu

van harte proficiat!!! komende dagen wordt alleen maar duidelijker! ik duim voor je dat het blijft "plakken" en dat alles goed en vlot verloopt!!!
ps. avondurine kan minder geconcentreerd zijn... morgenochtend zou deze al vééééél duidelijker kunnen zijn
@gadgetfreak: dank je wel voor je lieve bericht! Ik hoop idd dat ik hier wat steun en begrip kan vinden. Mensen vragen je nog in de beginperiode hoe het met je gaat, maar al snel zijn ze het vergeten. Het leven gaat door. Men is gestresst omdat de kinderen drie keer per week moeten sporten, ik zet gestresst verschillende naalden in mijn buik in de hoop dat ik ook ooit mag stressen om mijn kind naar sport te brengen.

Het is fijn om te lezen dat jullie allemaal een man naast jullie hebben staan. Ik gun niemand de eenzame strijd die ik moet voeren. Maar, ik houd vol liefde vol tot het eind. Alles voor een kindje!

Ik wordt behandeld in het Antonius ziekenhuis en de tp's gebeuren in het UMC. Ik ben genoodzaakt zaad uit Denemarken te bestellen, duizend euro per rietje. Heel zuur. Het UMC wilde mij niet helpen (zij hebben een eigen databank met donoren), want ze vonden mijn inkomen te laag. En omdat ik zo'n laag inkomen heb bestel ik zaad uit Denemarken en moet ik na de punctie ervoor zorgen dat iemand mijn oogst follikels naar...jawel, naar het UMC brengt (het ziekenhuis wat mij niet wilde helpen) waar aldaar ivf plaats vindt, het invriezem en de tp's.

En geloof me, je wil niet weten wat ik allrmaal voor opmerkingeb of antwoorden krijg. Van de week met de tp vroeg ik de arts naar de dikte van mijn bms. Antwoord: "ooh daar heb ik niet naar gekeken, dat zal wel goed zijn". Ik vertelde haar dat ik dat wel belangrijk vind en met de Utrogesan wilde starten die avond. Ze vroeg mij waarom en dat dat niet nodig is, dus ik zei dat ik dat op eigen initiatief wilde nemen en dat mijn arts hier vanaf wist.

Zegt ze: "nou ik denk dat het wel goed is". Ik zei: "aan denken heb ik niet zoveel. Ik kan ook denken dat ik dat een kastje past, maar als ik het dan ga opmeten..." (mijn geduld raakt zo langzamerhand op )

Toen kreeg ik een wat geïrriteerd antwoord: nou wij denken dat niet alleen, wij hebben er studie naar gedaan".

Dan denk ik: ja en??? Is mijn bms meegenomen tijdens die studie?

Maar ik heb dan geen energie meer om dit te zeggen. Ok ben op. Toen ik aangaf dat deze reis al 3,5 jr duurt voor mij, zei ze: nou dan is het maar hopen dat het niet dood loopt.

Met een dikke strot liep ik het ziekemhuis uit.

Er zijn niet voor niets vorig jaar door de minister brieven verstuurd naar ziekenhuizen om OOK de alleenstaande vrouw te helpen met haar kinderwens (wat veel ziekenhuizen nog steeds vertikken of het erg moeilijk maken voor ons). En het nare is: ik probeer steeds weer goede moed te houden en positief te blijven, en dan wordt notabene door artsen alles met de grond gelijk gemaakt.
quote:pianokruk schreef op 28 juli 2016 @ 19:51:

En geloof me, je wil niet weten wat ik allrmaal voor opmerkingeb of antwoorden krijg.

Met een dikke strot liep ik het ziekemhuis uit.

wat een *************************-arts....

veel succes meid! niets is zo lastig als continu tegen een muur aanlopen! ik duim echt voor je!!!!
Hoi dames

Pianokruk welkom!!

Hopelijk kun je hier af en toe je verhaal kwijt en krijg je er een dikke knuffel voor terug!!

Jemig war een verhaal

En ook een vrouw alleen moet toch moeder kunnen worden! !

Kruimel

Jeetje wat spannend!!

Ja de tarwekiem olie

Ik weet het ook niet

Ik kijk wel even aan

Het is naar zeggen bij de tuinen alleen vitamine k

En dat kan geen kwaad lijkt me??

Ik weet het niet

Ach dit is dag twee voor mij

We gaan zien wat het kan doen..

Liefs. ..
Zou het echt? Pfff ik durf het niet te geloven nog... morgenochtend nog maar een test doen. Dan zou het duidelijker moeten zijn...

Liefs en dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken!
De test van vanmorgen... geen oog dicht gedaan vannacht. Vanmiddag voor de zekerheid nog een CB test halen maar ik denk dat ik toch voorzichtig mag zeggen dat ik zwanger ben! [img][IMG]http://i67.tinypic.com/6zwp5x.jpg[/IMG[/img]

Zo onwerkelijk!
Hoera kruimel! Het is je van harte gegund
@kruimel

Gefeliciteerd!!!
Waaaaaah Kruimel wat super!!! Wat bijzonder zeg, dat het deze maand "raak" is!! Van -e gefeliciteerd!!
Thx ladies! Laten we hopen dat het positieve vibes zijn voor hier! Gun het jullie zo! Zo vaak aan jullie gedacht.

Ik kan het nog niet geloven.. na 2 jaar zomaar raak! Alhoewel ik de test van vanmiddag nog wel afwacht..
quote:kruimel23 schreef op 29 juli 2016 @ 08:23:

Thx ladies! Laten we hopen dat het positieve vibes zijn voor hier! Gun het jullie zo! Zo vaak aan jullie gedacht.

Ik kan het nog niet geloven.. na 2 jaar zomaar raak! Alhoewel ik de test van vanmiddag nog wel afwacht..heb je het al aan je man durven vertellen ondertussen? of ben je nog een paar keer "voor de was" naar boven gelopen? ;)
Hihihi gisteravond wel gezegd dat ik nog steeds niet ongesteld was. Hij wil de test van vanmiddag afwachten, gelooft het ook nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven