Uitgerekend September 2.0

16-01-2016 00:22 1482 berichten
Doorstart van "sept/okt 2016 uitgerekend"

Een schoon topic, met tabel, om helemaal vol te kletsen tot het (ein-de-lijk) september is!

Op weinig kwaaltjes, voorspoedige zwangerschappen en wolkjes van baby's

NAAMLEEFTIJD M/VKINDJE NRUITGEREKENDECHOtuttifrutti2016 32/29 1 8-09 Peanut7934/361&211-09 ann6527/25313-09reendje27/27114-09 cabriogo44/362 15-09 Helina13 30/32 1 16-09 muziekmeisje34/322&317-09 Crissy 30/33 1 18-09 Mikki_123292 18-09 Schaapje199128/24121-09 Chip33/32121-09Women1989122-09ineke120233/28222-09rozediamant128-09

Inloggegevens om gegevens aan te passen
anoniem_270861 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:28
6.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruikten een hydrofiele doek voor de maxi cosi van ziekenhuis naar huis. Ideaal!
Omslag doek kan ook voor in de Maxicosi.

Ik heb een Soort van voetenzak in de Maxicosi van jollein gekocht. Daar zitte ook gaten in voor de hengsels. Die voetenzak houd ik er gewoon constant in, daar zou je zelfs de baby zonder jasje in kunnen doen zo warm is dat.
Bedankt voor de reacties dames!
voor de maxicosi gebruikte ik zelf een klein dekentje van de h&m of hema rozediamant. Extra klein, die vouw je zo om je aapje heen.

Hier nog gewoon oude slips maar ze zijn wel wat krap.

Voedingsbeha's heb ik in nieuwe maat gekocht vorige keer maar dat is maar 5 cm meer dan mijn oude maat.
Dekentje moet wel altijd van katoen zijn zodat het ademt!
Ik heb gewoon wat oude voedingsbh's van nichten van mijn man geleend voor de eerste dagen, zodat ik even kan kijken wat voor maat ik nodig heb (en heb ook twee van die verlengers in huis). Draag nu trouwens ook al vaak voedingsbh's omdat die geen beugels hebben en bij mijn beugelbh's zit de beugel langzamerhand echt pijnlijk klem tussen buik en borst. Sowieso veel last van mijn ribben, hebben jullie daar nog tips voor behalve heel rechtop zitten?
Hoi dames!

Vanmiddag de echo gehad en onze kleine man ligt al een heel stuk lager dan de vorige keer en mooi met zijn hoofdje naar beneden, goed nieuws dus . Hij weegt nu ongeveer 2,3 kilo.
Maxicosi: ik heb twee voetenzakken, die gaan gewoon over de zitverkleiners heen. Vind ik toch het makkelijkst, dan hoef je idd nooit een jasje aan.

Gisteren heb ik de laatste groeiecho gehad; de meisjes zijn nu geschat 2,5 en 2,7 kg , heel blij mee. En mijn jeuk wordt nu steeds minder, is nu goed te handelen. Wel mag ik nu vanwege de zwangerschapscholestase écht niet voorbij de 37 weken, en zelfs dat moet nog in een groot overleg in het zh worden besproken. Ik ben een wat apart geval omdat er wel richtlijnen zijn voor cholestase, maar niet specifiek voor bij tweelingen. Vrijdag moet ik weer op controle, bloedprikken, ctg, kijken of ik al ontsluiting heb. Nog hooguit 1,5 week dus.

@rozediamant, mooi gewicht voor jouw termijn ook!

@cabriogo, nog beweging van jouw frummel geweest? Ik was even vergeten of jij nog een draaipoging wilde laten doen?
@muziekmeisje Wat spannend 1,5 week! Fijn dat de jeuk steeds minder word, de heletijd moeten krabben is ook niet fijn. Vind je het spannend?
Goed om te horen dat je meisjes het goed doen muziekmeisje.

Dus je weet nu gewoon zo ongeveer met 37 weken moet je gaan bevallen.

Wel spannend, hoeveel weken ben je nu?

@cabriogo ben ook wel benieuwd hoe het nu met je kindje is en of ze nog een draaipoging gaan doen.

Hier vandaag eigenlijk de laatste echo (liggings echo) gehad. Helaas niet met een heel positief gevoel naar huis. Vooral niet als ik lees waarop jullie kindjes geschat worden.

Ons mannetje werd sowieso al niet groot geschat maar nu met 35 weken wordt hij op 1850 gram geschat. En dat schijnt toch wel heel erg klein te zijn. Bij 20 weken liep het buikje mooi op schema en nu achter op schema. Ze verwacht ook niet dat hij nog 1kg aankomt binnen 5 weken. Geen idee waarom dat niet kan, maar ze zei het vrij stellig. Mijn vruchtwater was nu acceptabel. Ze ging mijn vk in ieder geval bellen (echo centrum zit nl op andere locatie) en wilde toch voorstellen om nog langs de gyn. te gaan. Dus ben benieuwd....

Weet ook niet goed of ik me wel of niet zorgen moet maken.
Super mooie gewichten muziekmeisje!

Ook wel fijn gevoel dat je weet weer dar ze er over 1,5 week zijn

Morgen tik ik de 35 weken aan.

Mag van mij nu wel wat sneller gaan. Ben wel benieuwd naar t kleine meisje

Maarrjaaa nog even geduld.

Hier in huis is iig alles klaar.

Zoon gaat lekker door naar de opvang dus kan mama lekker slapen overdag, maak in gretig gebruik van. Heerlijk.
@women1989 Dat is vervelend nieuws. Een knuffel voor jouw !
Dank je wel rozediamant, lief van je.
Net op zelfde moment wat gepost woman. Vandaar dat ik jou berichtje nog niet gelezen had.

Wat vervelend zeg :(

Ik denk dat je soweiso nog wel naar de gynaecoloog moet om het goed in de gaten te houden.

En wss ook soweiso in zkh bevallen ( weet niet meer of je dit zelf al had gekozen)

Ik hoop dat je snel naar de gynaecoloog mag.

Houdt wel goed je lichaam in de gaten nu... Als je de baby minder voelt of andere rare klachten krijg trek dan aan de bel.

Kan ook zijn dat je baby het op geheven moment niet meer fijn heeft in de buik omdat het niet genoeg voedingstoffen krijgt. Zorg dat je thuis alles klaar hebt zodat je straks "relax" kan bevallen.

Ben benieuwd wat de gyn of verloskundige zeggen.
Ik ben nu 35+3, het einde komt nu echt dichtbij dus...

@rozediamant, ik vind het wel spannend inderdaad. Vooral of het goed blijft gaan met de meisjes. Reden voor 37 weken is namelijk wel dat de kans op doodgeboren kindje daarna groter is (bij deze aandoening) en daar wil ik echt niet aan denken . Dus ergens denk ik ook wel "laten ze nu maar komen dan is het in ieder geval goed". Dus ja, spannend...

@women, wat naar . Ik hoop ook dat je snel naar de gynaecoloog kunt, die zal vast snap ook nog meten... snap dat je hier wel onzeker van wordt! Metingen kunnen wel heel erg afwijken, het zou ook zomaar kunnen dat gynaecoloog met hele andere getallen komt. Maar hoe dan ook belangrijk om goed in de gaten te houden en kijken of je je baby zo lang mogelijk binnen kunt houden. Ik hoop echt dat je snel terecht kunt en dan meer hoort!

Vriendin van me had dit ook: meisje liep vanaf 30 weken achter, vanaf dat moment liep ze in het ziekenhuis. Rust nemen, veel echo's. Uiteindelijk na 42 weken een flinke meid van 3500 gram. Metingen waren toch niet zo betrouwbaar. Dus dat kan ook .

Wanneer hoor je meer?
Oh muziekmeisje laat de meisjes dan maar idd komen want aan dat laatste moet je idd echt niet denken.

Ja metingen kunnen idd verkeerd zijn of hij krijgt nog een groeispurt. Maar heb liever wel nog 1x een check om te controleren of hij dan tenminste wel nog groeit. Morgen ga ik de vk ff bellen en horen wat ze te zeggen heeft. Wanneer ik dus meer weet, weet ik nog niet.

Wil gewoon ff weten hebben we gewoon een kleine uk of groeit hij echt slecht.

Zal proberen echt mijn rust te nemen maar vind dat wel lastig, wil nog zoveel.

Maar krijg wel het gevoel idd dat ik deze week toch maar even de vluchttas moet klaarzetten gewoon voor het geval dat. Geeft me rust denk ik.

Verder heb ik zoiets van eerst maar afwachten en dan pas zorgen maken.
Nou moe wat gek, de alerts staan uit ofzo dus ik had niet gezien dat er allemaal nieuwe berichten waren

Women, wat naar dat je je zo'n zorgen maakt. Er zijn ook een hoop gekke dingen hier op het forum he! Maar lastig zeg, ja het klinkt wel licht. Ik weet het ook niet zo goed.

Muziekmeisje, jeetje wat heftig dat kindjes dan doodgeboren kunnen worden! Pfff ik had niet begrepen dat de aandoening zo gevaarlijk is

Rozediamant, fijn dat gewicht en goede ligging!

Oh ja nog even over mezelf. Ik weet nog niets meer, donderdag de gyn (ik heb het niet meer geprobeerd te verzetten omdat ik deze week vol zit met leuke geplande dingen). Poging tot draaien weet ik dus ook nog niet.
Reendje, last van je ribben. Ik heb zelf maagzuur tussen mijn borsten wat weleens vrij zeer doet maar jij bedoelt iets anders geloof ik?
@women, wat vervelend die zorgen. Inderdaad goed de bewegingen in de gaten houden. Mijn meisje zijn met bijna 35 weken geboren met 1.9 kg 2n 2kg en uiteindelijk goed gezond (wel een steroide shot gehad voor longetjes met 34 weken) dus niet altijd reden voor paniek maar wel goed om goed te laten checken waarom de groei minder is. Veel sterkte!!!

@ muziekmeisje. Je bent al verder dan ik. Succes met de laatste loodjes en doe vooral erg rustig aan

@cabriogo: ik hoop goed nieuws op donderdag mbt draaien!

@Ineke succes ook met de laatste lootjes!

Hier alles helemaal goed. Vooralsnog houden we de meiden prima op borstvoedingsschema dus kunnen ook nog genoeg uurtjes slaap pakken in de nacht. Vooralsnog vond ik het derde trimester zwaarder dan de eerste week met de meiden thuis. Wist niet dat moederschap zo leuk was.
Ah wat klinkt dat lief peanut! En wat knap dat je twee wezentjes bv geeft, ik vond dat best pijnlijk in het begin maar jij hebt minder rust voor je borsten om te herstellen. Fijn dat het lukt zeg!
@peanut79 Fijn dat de meiden het goed doen!

Hier is het wat minder.. Vannacht dacht ik dat ik indalingsweeën had. Om 02.15 begon het en om 05:00 de VK gebeld omdat ik roze afscheiding zag en de weeën toch wel om de 6/7 minuten kwamen. Ze kwam gelijk langs en eenmaal na de controle thuis mochten we gelijk door naar het ziekenhuis. Ik lig nu momenteel in het ziekenhuis en ons kleintje zal dus geboren worden met 34 weken. De verloskundige en arts vertellen me dat 34 weken vroeg is maar het gewoon kan zonder dat de baby er iets aan overhoud, dat heeft me wel gerust gesteld.
Ah jeejtje!

Succes & sterkte!

En idd 34 is wel iets vroeg maar gaat vast helemaal goed komen!

Hopelijk heeft de baby een mooi gewicht dan mag je ook snel naar huis als alles goed gaat.
Rozediamant, heftig! Wat is er nu precies aan de hand dan? Heb je al ontsluiting? 34 weken, dat is dan nu ieder moment? 34 weken is inderdaad ook al mooi, alles is af maar baby zal even hulp nodig hebben. Sterkte!
Wauw wat is er een hoop geschreven

@peanut wat klinkt het goed, respect voor bv geven met een tweeling.

@women wat naar hoop dat je gauw terecht kan bij de gyn

@cabriogo succes donderdag. Benieuwd wat ze zeggen over draaien, hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt

@muziekmeisje gelukkig dat het met de jeuk beter gaat. Succes met de laatste loodjes. Vind je het spannend?

@rozediamant wow wat heftig. Hoe gaat het met je?

Hier een baby nog steeds in stuit. As vrijdag staat versie gepland. Ben heel benieuwd, vind het toch wel spannend merk ik
Dankjewel allemaal ! De vliezen zijn al gebroken en er is al ontsluiting. De CTG is goed en de echo ook dus nu afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven