Zwanger worden ronde 12+ (+MM)

18-07-2016 10:57 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!

Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.

De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.

Linkje naar: Deel 1!
Naam Leeftijd (v/m) Gestart Status NOD Bijzonderheden
Samoa_ 34/34 Juli 2015 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov - Geen oorzaak gevonden
Tinkerbell1233 25/27 Augustus 2015 Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject 31mei BBZ 'Nov16 (iui2)
Mariskam198 31/33 Oktober 2015 Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd - -
Groenebroek 33/32 Ronde 38 MMM tijdelijk stop gezet - -
Lauwie 27/28 Ronde 14 Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject 3-5 Slechte zaadkwaliteit
Pollewop 28/29 Okt 2015 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! 28-10 PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad
Vanessakusje1987 30/42 - - - -
Elianora 29/30 jan 2016 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur - PCOS en moeilijk te stimuleren

Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!

Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
He balen meiden
Wat een rot berichten meiden

Het is niet eerlijk, jullie allemaal mis deze maand!

@groene broek: ik begrijp dat het super k** is en je wellicht wat meer afstand nodig hebt! Lees al een tijd mee en ben onder de indruk van hoe je hier allemaal in staat, moet erg moeilijk zijn zoveel geduld op te brengen, hoewel er ook zo weinig andere keuze is..

Ik hoop dat je snel weg kan van werk en een beetje onstanning kan vinden vanavond!
En geniet van je brownie Fiep!
Groenebroek en Fiep, jullie ook al .. Wat kut zeg.. Heb even geen opbeurende woorden! Ik heb echt wel even gebrult.. Op de een of andere manier had ik deze keer erge hoop. Met vriendlief was ik al plannen aan het maken over van alles.

Weer een lange cyclus, 42 dagen! Dat is ook de reden dat ik zo baal... Weer een nieuwe ronde, maar die van mij duren elke keer zo verdomde lang ...

Ik hoop zo dat de gynaecoloog in september wat voor ons kan en wil betekenen!
groenebroek

Fiep

Pollewop

Wat kut, kan er niks anders van zeggen Ik hoop dat jullie je snel weer beter voelen en met optimisme naar de volgende ronde kunnen. Maar voor nu, gewoon kut (en dan dekt een sterretje tussen de k en de t de lading niet helemaal )

Wolkje & Tinkerbell, leuk om jullie ook weer even te zien hier, begon jullie stiekem al een beetje te missen

bam, succes met de donor! Hoe moet ik dat zien, komt 'ie gewoon een potje met inhoud langs brengen? (of zeg ik nu iets stoms)

hier, vanochtend echo gehad. Was best spannend, gezien dit de eerste ronde is met de gonal-f spuiten ipv clomid. Ik was heeeeul erg bang voor overstimulatie. Dat lees je wel eens, dat er ineens 20 eitjes zitten.. Ook gezien ik laatste dagen wat kramp heb. Arts zei dat dat ook kan komen door de boel dat aan het groeien is. Maar, er zitten er 2. Een van 19 en een van 21 mm. Baarmoederslijmvlies ook voldoende dik (9,nogwat mm). Pff dat was wel even een opluchting. Als er overstimulatie was geweest had ik, denk ik, weer een kuur moeten hebben om de ongi op te wekken, en had het zoooo lang geduurd allemaal. En t duurt al zo lang.

Dus, IUI kan doorgaan, a.s. donderdag En vanavond laat de pregnyl zetten, om 01:00. Komt best precies. En dan kan het wachtbankje weer beginnen..
Balen fiep, pollewop en Groenebroek

Krijg wel zin in een brownie Fiep.

Samoa wat een goed nieuws. Hopelijk wordt je na de iui aanstaande donderdag zwanger.

Hier vandaag geen steekjes meer, dus het is toch even afwachten
Spannend Samoa, fijn, goed nieuws! Hoe groot is de kans op een tweeling?

Moet je nu speciaal tot 1u wakker blijven vannacht of ben je een echt avond mens?

Ik zou daar mijn wekker voor moeten zetten denk ik, no way dat ik zonder moeite zo lang wakker kan blijven als ik gewoon thuis (en moe) ben

De donor is weer geweest, de schat! Het moet goed zitten deze maand, met dit miljardenleger

De donor helpt zichzelf even op mijn slaapkamer, daarna nemen we afscheid en help ik mezelf

Morgenochtend nog even checken of ik mn eisprong al gehad heb, of dat ie nog moet komen, en aan de hand daarvan (temperatuur) komt de donor misschien nog een keer langs. En dan kunnen we deze maand iig niet zeggen dat we er niet álles aan gedaan hebben! Fingers crossed...

Nogmaals een voor alle ongesteld geworden meiden Brownies zijn al uitgedeeld neem ik aan, vanavond even bij de pakken neerzitten en dan gauw weer de schouders eronder en positiviteit proberen op te roepen voor de volgende ronde!
@Groenebroek: Ah nee, wat ongelofelijk ***. Ik wil je zo graag een dikke knuffel geven. En wat Fiep zegt, ook vanaf hier een heleboel bewondering voor hoe je het doet.

@Pollewop: Ah nee, niet ook al! Ik hoop ook zo voor je dat de gynaecoloog wat voor jullie kan betekenen.

@Fiep: Ah nee, niet jij ook al! Wel fijn dat je een afspraak hebt staan. Volgens mij vroeg je er van de week naar hoe het bij ons is gelopen met de huisarts. Ik was toevallig bij de huisarts voor iets anders, en toen heb ik er even naar gevraagd over of ik daar even over kon komen praten. Uiteindelijk daar geweest en nu volgende week zaadonderzoek van m’n vriend. Wij zitten nu in ronde 9, maar in maand 10, dus wilde nu wel eens even er over babbelen. Wil niet persé nu al de medische molen in mocht dat nodig zijn. Maar het eindeloos proberen terwijl bijvoorbeeld het zaad van vriend niet goed is, is ook een beetje zonde. Dus die maar als eerste check. Ik hoop dat jullie bij jullie afspraak kunnen vinden wat je zoekt. Hoe was de brownietaart?

@Samoa: 2 is goed toch? ? Spannend meis dat ook de IUI nu echt is begonnen! Wel grappig dat je dan heel exact weet wanneer je (hopelijk) zwanger bent geworden.

CD29 nu hier, nog max 4 dagen wachten. Van de week wat pijnlijke borsten (heb ik vaker), vanmiddag krampjes (heb ik vaker), en vanochtend wat misselijk (heb ik ook vaker). Dus.. niks nieuws onder de zon..
Dankjewel iedereen. Doet deugd. Ik heb even gebaald maar heb mezelf toen hardop toegesproken (gek genoeg helpt me dat altijd wel om tot rust te komen en alles terug helder te zien) dat ik heel veel heb om dankbaar voor te zijn en dat we de volgende ronde terug met goede moed ingaan (en nog wat meer natuurlijk maar dat is teveel gezever:D). Daarna heb ik me een glaasje cava ingeschonken en er 10 keer zo hard van genoten. Ik wil proberen een teleurstelling als vandaag niet te zwaar te maken. Ik ken mezelf, anders ga ik mezelf conditioneren en vol stress elke maand naar mijn ongi's uitkijken. De brownies waren lekker. Er staat nog een lading op me te wachten. Ik had voor de zekerheid maar een dubbele portie gemaakt:D

Deze avond had ik afgesproken met een vriendin. Dat lag al langer vast. Ik wilde liever wat thuisblijven maar ben toch heel blij dat ik gegaan ben en het mijn gedachten heeft verzet. Daarbovenop ben ik deze middag opgebeld en in oktober begin ik met een nieuwe job. Dus de dag is met een teleurstelling begonnen maar het is fijn en ontspannen geëindigd. Poehoe, ik merk hoe ontspannen ik nu ben tov de voorbije week. Wat een slopende tijden, voor ons allemaal.

Samoa, wat goed dat het allemaal goed zat! Ik ben heel blij voor jou!
En Lauwie, bedankt voor je uitleg. Dat van dat zaad zei mijn man ook al zelf. Stel dat het daar aan ligt, is het een beetje te gek om te blijven proberen. We kunnen het maar weten he. We zullen zien. Ik kijk er naar uit, naar dat gesprek.
Groenebroek... Weet niet zo goed wat ik moet zeggen... Wat klote weer zeg.... Dikke knuffel voor jou!

pollewop, idem voor jou! ook een dikke knuffel! "gelukkig' binnenkort weer naar de gyn toch? Hopelijk kan die je verder helpen....

Fiep, jij ook ongesteld zie ik, jeetje wat balen meis......

Lieksie, ik zag dat jij ook weer een ronde verder bent... Ook voor jou een knuffel. Het lijkt alsof augustus geen beste maand is voor ons......

Maar, Samoa, gelukkig breng jij ook wat positief nieuws! Fijn meid, twee eitjes! Dat klinkt goed! Ben je zenuwachtig voor donderdag (je eerste iui?). Toch ook wel weer spannend zo'n nieuw traject in....

Bam! Wat heb je toch een geluk met zo'n fijne donor! Hopelijk is dit jouw maand en breng jij ook wat positief nieuws :)!!!!

Tinkerbel, hoe is het met jou meis?? Hou je je hoofd een beetje boven water?

Lauwie, succes met wachten!! Maak deze maand goed voor ons met mooi nieuws!! Wanneer is je nod?

Ik ga weer even terug in mijn cocoon kruipen... Gister bleek op de echo dat ook de 100mg niet is aangeslagen, weer geen ei gegroeid..... Ook al had ik er nu ergens meer rekening mee gehouden, de klap was er niet minder om... Ben huilend naar huis gereden en aan het begin van de avond heeft mijn vriend me in bed gelegd, want was gewoon compleet kapot van de emoties... vrijdag weer terug om te kijken of er nog iets veranderd is, en anders gaan we cyclys weer afbreken, (want de rondes duren zo ook steeds heel erg lang.......) en dan nog 150mg proberen. Werkt dat niet, stappen we over op spuiten (wat dat precies in houdt is me gister wel deels uitgelegd... maar is het ene oor in, het andere oor uit gegaan).
Wolkje
drukte perongeluk al op plaatsen
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Wolkje dat meen je niet, wat erg! Ik snap helemaal dat je heel verdrietig bent.. Jeetje wat ellendig! Er moet toch iets zijn om die eitjes te laten groeien?!
Dames vind augustus ook echt een ellendige maand. Allemaal ongesteld wat een shitzooi..

Samoa heel veel succes morgen! Spannend zo'n eerste echte stap in het medisch traject.

Hier vannacht gedroomd dat ik een positieve test had en het niet kon geloven. Daarna was ik super blij en gelijk daarna overmand door angst dat het mis zou gaan. Pff leek echt echt!
Jeetje Wolkje, wat een shit nieuws! Ik hoop dat je vannacht nog wel een beetje hebt kunnen slapen. In ieder geval succes vandaag dikke knuffel

@ samoa: klinkt hoopvol! Spuiten goed gegaan vannacht?

@ Bam: nu wachten op de innesteling :-) vandaag nog een vaste smiley?

@ Tinkerbell: erg hè die stomme angst! Hopelijk heeft de droom voorspellende waarde en wordt het deze ronde idd een positieve test.
Hopelijk een voorspellende droom Tinkerbel. Ik droom ze ook weleens maar dan over anderen en had ook al eerder gedroomd over de begrafenis van de baby van m'n vriendin. Kan natuurlijk toeval zijn maar toevallig is het zeker. Over mezelf nog nooit gedroomd dat ik zwanger was helaas.

Wolkje wat erg voor je. hopelijk slaat de 150 mg wel aan.

Even een vraag over Clomid. Wordt dat altijd eerst gegeven als het zwanger worden na 12 maanden niet lukt? Ook als je een natuurlijke eisprong hebt? En ook als het dus niet aan jou lijkt te liggen maar bijvoorbeeld aan het zaad van de partner?
Tinkerbell ik had ook gedroomd over een positieve test hopelijk komt het uit!

Uilenkopje m'n temperatuur was ietsjes hoger maar nog niet zo hoog als normaal na de eisprong dus denk dat ie vandaag springt. Donor komt vnvd nog een keer dus ik heb (wederom) goede hoop deze maand

Rosalie wat akelig eigenlijk dat je dat gedroomd had van die baby

Mij lijkt niet dat je clomid krijgt als je gewoon een goede eisprong hebt. Als man slecht zaad heeft is het natuurlijk zinloos om bij de vrouw clomid toe te dienen
Rosalie, Clomid wordt inderdaad niet zomaar gegeven als je een normale cyclus hebt, of wanneer het zaad van de man niet goed is....

Het is (vaak) echt om een cyclus te reguleren en om de groei van het ei te stimuleren.
Wat een fijne donor. Jou donor werk beter mee dan de meeste mannen denk ik aan een kinderwens de mijne heeft nog weleens geen zin........

Nee lijkt mij ook niet dat het zinvol is bij slecht zaad, maar lijkt wel of alle vrouwen die er langer over doen dan een jaar eerst clomid krijgen............
Hahaha Rosalie, ja dat denk ik ook wel eens. Ik heb geluk met een donor met een enorm hoog libido Los daarvan snap ik niet dat "die mannen" niet gewoon even wat zin kunnen máken, in die dagen! Ik bedoel; het zijn mánnen!! Wíllen ze wel een kind? Vraag ik me dan af maar dat is mijn zaak niet en gelukkig ook niet mijn probleem als ik geen zin zou hebben had ik gewoon ff wat zin gemaakt, maar dat is misschien makkelijk praten vanaf de zijlijn
Ok dankjewel Wolkje. Er zal natuurlijk ook wel goed over nagedacht worden en een plan worden opgesteld door de gyneacoloog voordat het wordt gegeven. Je leest van zoveel dat ze starten met eerst 12 rondes clomid en daarna iui dat ik dacht doen ze dat dan bij iedereen bij wie het langer duurt. Echt respect voor meiden in de mmm maar ook zo rot dat ze dit mee moeten maken. Ikzelf ben echt nog niet toe aan onderzoek maar m'n vruchtbaarheid (misschien ben ik daarin net een man bang om mijn trots te schaden).

Het is jammer dat er niet gewoon een vaste tijd is om zwanger te worden, gewoon iedereen na 4 maanden ipv sommige meteen en sommige pas na jaren of helemaal niet. Zou een stuk eerlijker zijn voor iedereen.
Wolkje, wat rot voor je.. Ik hoop dat je toch een beetje hebt kunnen slapen deze nacht en een betere oplossing zal gevonden worden. Knuffel!

Rosalie, dat begon ik me ook af te vragen, van die Clomid. Ik heb zelf minder moeite met onderzoeken die bij mij eventueel toekomstig zouden gebeuren. Het doel heiligt de middelen, zeg maar. Ik denk ook niet dat die onderzoeken al voor meteen zouden zijn, maar ik zie er niet tegenop omdat het van mij een minder of vruchtbare vrouw zou maken. (Onvruchtbaar is natuurlijk nog een andere zaak) Uiteindelijk vind ik dat je alleen maar dankbaar kan zijn dat de medische wereld je extra kansen kan geven, of het nu gaat over zwanger worden, operaties, kanker,.. Ik weet wel, het is heel gemakkelijk gezegd omdat ik nog niet in die mmm zit en er misschien wel wat minder romantisch over zal denken als ik er ooit wel middenin zou zitten, maar ik probeer er momenteel toch zo nuchter mogelijk tegenover te staan.
Ik zou het ook zsm willen weten, ik denk zoveel mogelijk in oplossingen en hou er niet van om mijn kop in het zand te steken. Alsof je er iets over te zeggen hebt hoe jouw lijf in elkaar steekt. Ik ben allang blij dat er opties zijn om het te verbeteren als het niet blijkt te werken zoals het hoort maar ook dat is ieder voor zich en prima!
Even gauw: bij ons ligt t aan man en ik heb gewoon een goede eisprong maar toch clomid gekregen. Omdat cyclus varieerde en ik daar niet goed van werd, gaven ze me toch maar clomid. Cyclus was wel acceptabel, meestal rond 31 dagen. Af en toe korter, af en toe langer. Maar om het zo goed mogelijk te kunnen timen toch clomid gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven