Najaar 2016 zwanger worden
maandag 5 september 2016 om 16:47
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.
ZWANGER!!
Bevallen!
ZWANGER!!
| Naam | Leeftijd | Kindje | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
| Poeziemauw | 26/29 | Eerste | Oktober 2016 | 13 februari 2019 | |
| Lievermama | 31/37 | Eerste | Oktober 2016 | .. 2019 |
Bevallen!
| Naam | Leeftijd | Geboortedatum eerste kindje | Bijzonderheden |
| Suzosuus | 32/39 | ||
| Frozen_butterfly | 27/30 | ||
| Zeeuwsmeisje1989 | 27/28 | ||
| Elf12 | 33/33 | ||
| Happy-life | 24/27 | Zwanger! |
|
| Surfinpumpkin | 29/35 | ||
| Just_sabina | 30/37 | Zwanger! |
|
| Theeleut | 28/30 | ||
| Ximun | 29/34 |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
woensdag 5 oktober 2016 om 11:33
Tja Theeleut, ik kan me je tweestrijd goed indenken. Als je dan eindelijk besluit ervoor te gaan wil je ook dat niks het meer in de weg staat. Ik heb nu ook dat ik niet kan wachten tot we 1,5 week verder zijn en mijn vruchtbare periode weer aanbreekt. En natuurlijk daarna de tijd op het wachtbankje. Als die NOD inmiddels geweest is en je ongesteld bent, leef je weer vol toe naar de volgende NOD.
@vanzee: welkom! De positiviteit spat ervan af in jouw berichtje! Je klinkt heel happy. Een tweeling... zou je dat willen? Iemand in mijn omgeving heeft een tweeling en die zegt dat het wel meevalt met de drukte. Maar dat ligt ook heel erg aan hoe je kinderen zijn denk ik.
Hier is de buikpijn van de afgelopen dagen een heel stuk minder gelukkig. Vandaag en morgen nog en dan zit deze menstruatie er ook weer op. Kunnen we weer aan de slag
@vanzee: welkom! De positiviteit spat ervan af in jouw berichtje! Je klinkt heel happy. Een tweeling... zou je dat willen? Iemand in mijn omgeving heeft een tweeling en die zegt dat het wel meevalt met de drukte. Maar dat ligt ook heel erg aan hoe je kinderen zijn denk ik.
Hier is de buikpijn van de afgelopen dagen een heel stuk minder gelukkig. Vandaag en morgen nog en dan zit deze menstruatie er ook weer op. Kunnen we weer aan de slag
woensdag 5 oktober 2016 om 14:53
woensdag 5 oktober 2016 om 15:42
quote:princess_familiar schreef op 05 oktober 2016 @ 14:53:
Pfff ik zit nu dus in het wachtbankje van ronde 1 en ik vind het heel lang duren! Ik heb hier echt geen geduld voor Ik acht de kans dat ik zwanger ben deze maand vrij klein, maar het kan wel en ik ben steeds bezig met die gedachte! Dat wordt nog wat elke maand..
Zodra de eerste dag van de menstruatie verschijnt krijg je weer energie voor een nieuwe ronde, maar tot die tijd is idd vre-se-lijk!!!!
Ik had ook allerlei kwaaltjes ( had ze dus niet maar dat denk je wel )
Succes met aftellen ( ik hoop natuurlijk voor je op geen menstruatie )
Pfff ik zit nu dus in het wachtbankje van ronde 1 en ik vind het heel lang duren! Ik heb hier echt geen geduld voor Ik acht de kans dat ik zwanger ben deze maand vrij klein, maar het kan wel en ik ben steeds bezig met die gedachte! Dat wordt nog wat elke maand..
Zodra de eerste dag van de menstruatie verschijnt krijg je weer energie voor een nieuwe ronde, maar tot die tijd is idd vre-se-lijk!!!!
Ik had ook allerlei kwaaltjes ( had ze dus niet maar dat denk je wel )
Succes met aftellen ( ik hoop natuurlijk voor je op geen menstruatie )
woensdag 5 oktober 2016 om 17:13
Haha nou bijna weer in de startblokken, frozen_butterfly!
Sterkte met wachten, princess_familiar! Tik tak tik tak...
Hier even een hele gekke wending...
Gisteren vertelde ik jullie nog dat we van het weekend een compromis hadden gesloten, om er volgende maand voor te gaan (vriend wilde eigenlijk nog 2 maanden wachten)...
Daar had ik me dus helemaal op ingesteld inmiddels. Waren we gisteravond bezig, zeg ik op een gegeven moment: 'moet je geen condoom pakken?'. Zegt vriendlief opeens: 'nee, hoeft van mij niet per se...'
Ik dacht echt: wtf?! Maar dit ga ik natuurlijk niet tegen spreken...dus geen condoom gebruikt...op de dag dat ik aan het ovuleren was! Ik dacht nog, moet ik gaan zeggen dat de kans nu groot is...? Maar ik had van t weekend gezegd dat ik deze week ergens zou ovuleren, dus hij kon het weten...
Anyway, princess_familiar, ik schuif bij je aan op het wachtbankje!
Sterkte met wachten, princess_familiar! Tik tak tik tak...
Hier even een hele gekke wending...
Gisteren vertelde ik jullie nog dat we van het weekend een compromis hadden gesloten, om er volgende maand voor te gaan (vriend wilde eigenlijk nog 2 maanden wachten)...
Daar had ik me dus helemaal op ingesteld inmiddels. Waren we gisteravond bezig, zeg ik op een gegeven moment: 'moet je geen condoom pakken?'. Zegt vriendlief opeens: 'nee, hoeft van mij niet per se...'
Ik dacht echt: wtf?! Maar dit ga ik natuurlijk niet tegen spreken...dus geen condoom gebruikt...op de dag dat ik aan het ovuleren was! Ik dacht nog, moet ik gaan zeggen dat de kans nu groot is...? Maar ik had van t weekend gezegd dat ik deze week ergens zou ovuleren, dus hij kon het weten...
Anyway, princess_familiar, ik schuif bij je aan op het wachtbankje!
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop
woensdag 5 oktober 2016 om 17:13
quote:princess_familiar schreef op 05 oktober 2016 @ 14:53:
Same here! Ik ben ook geen geduldig persoon
En als ik ergens voor werk dan wil ik ook resultaat! Haha!
Ik kan mij niet voorstellen dat het in 1x raak is, maar de mogelijkheid bestaat. Lastig hoor, om er niet mee bezig te zijn.
Same here! Ik ben ook geen geduldig persoon
En als ik ergens voor werk dan wil ik ook resultaat! Haha!
Ik kan mij niet voorstellen dat het in 1x raak is, maar de mogelijkheid bestaat. Lastig hoor, om er niet mee bezig te zijn.
woensdag 5 oktober 2016 om 17:21
Haha ik ben ook zo ontzettend ongeduldig
Ik had gezegd tegen mezelf dat ik de eerste drie maanden niet moest gaan miepen, maar deze maand is pas de tweede maand en ik ben nu al ongeduldig..
Heb echt zin in weer grote borsten ook haha! Heb nu een kleine a en in m'n zwangerschap zat ik tegen een c aan en daarna nog 1,5 jaar borstvoeding gegeven (net twee maanden gestopt), dus nu is het pas weer even geslonken.. En dat je dan in je eentje op straat loopt en weet dat je met z'n tweeen bent, vind ik ook zo leuk aan zwanger zijn.
Ik had gezegd tegen mezelf dat ik de eerste drie maanden niet moest gaan miepen, maar deze maand is pas de tweede maand en ik ben nu al ongeduldig..
Heb echt zin in weer grote borsten ook haha! Heb nu een kleine a en in m'n zwangerschap zat ik tegen een c aan en daarna nog 1,5 jaar borstvoeding gegeven (net twee maanden gestopt), dus nu is het pas weer even geslonken.. En dat je dan in je eentje op straat loopt en weet dat je met z'n tweeen bent, vind ik ook zo leuk aan zwanger zijn.
woensdag 5 oktober 2016 om 17:26
M'n vriend kwam trouwens vannacht thuis om 4 uur en toen bedacht ik ineens dat ik misschien wel een late ovulatie kon hebben, dus hebben we het nog gedaan. Niks daarover gezegd natuurlijk, haha, maar hij moet gedacht hebben dat ik ineens beregeil wakker was geworden ofzo
Ben nu wel moe van die nachtelijke forumleessessies en nog even seksen
Ben nu wel moe van die nachtelijke forumleessessies en nog even seksen
woensdag 5 oktober 2016 om 17:28
Ohh spannend Surfinpumkin, goed getimed ook meteen
Superleuk! Ik ben benieuwd, wie weet is het wel in 1x raak En Elf12 ook al op het wachtbankje, leuk dat we met meerdere mensen in 'dezelfde fase' zitten. Toch fijn om hier af en toe even te kunnen reageren, zo vreemd dat je zo met iets bezig bent maar dat eigenlijk niet kunt delen met vriendinnen/collega's.. Ik vond het idee van meteen zwanger zijn pas geleden nog best eng, maar nu hoop ik het toch echt.. Nog even geduld!
woensdag 5 oktober 2016 om 17:31
woensdag 5 oktober 2016 om 17:36
quote:princess_familiar schreef op 05 oktober 2016 @ 17:31:
@vanzee: ik hoop ook op dat bij-effect van grotere borsten, heb ook een a-cupje en een cup of 2 meer lijkt me best prima haha Ben wel een beetje bang hoe het er dan na de zwangerschap uit komt te zien, daar hoor ik wat minder enthousiaste verhalen over van vriendinnen..Op die grotere borsten hoop ik ook!
@vanzee: ik hoop ook op dat bij-effect van grotere borsten, heb ook een a-cupje en een cup of 2 meer lijkt me best prima haha Ben wel een beetje bang hoe het er dan na de zwangerschap uit komt te zien, daar hoor ik wat minder enthousiaste verhalen over van vriendinnen..Op die grotere borsten hoop ik ook!
woensdag 5 oktober 2016 om 19:01
Pfoeh ik mag toch hopen dat het bij mij meevalt qua voorgevel.. Voor mijn vakantie nieuwe BH's gekocht: maat 75G.. Voor mij een reden om te twijfelen over borstvoeding, heb nu al last van mijn rug.
Spannend voor de dames op het wachtbankje! Ik denk dat ik vrijdag even naar de apotheek loop om te vragen of we een ronde over moeten slaan of niet. Ben nu zo aan het uitkijken naar de blauwe dagen (=vruchtbaar) op mijn Clue app.. Wil eigenlijk gewoon beginnen. Maar moet zeggen, vind het wel heel erg leuk om zo met jullie mee te kunnen leven naar jullie NOD's als blijkt dat ik toch moet wachten!
Spannend voor de dames op het wachtbankje! Ik denk dat ik vrijdag even naar de apotheek loop om te vragen of we een ronde over moeten slaan of niet. Ben nu zo aan het uitkijken naar de blauwe dagen (=vruchtbaar) op mijn Clue app.. Wil eigenlijk gewoon beginnen. Maar moet zeggen, vind het wel heel erg leuk om zo met jullie mee te kunnen leven naar jullie NOD's als blijkt dat ik toch moet wachten!
woensdag 5 oktober 2016 om 20:19
Ik had gister mijn ovulatie moeten hebben... niks gevoeld.. ben heel benieuwd.. aangezien zondag de laatste x is dat we hebben gevreen wordt de kans steeds kleiner. Als ik van het weekend weer mijn ovulatie heb en mijn cyclus is wel gewoon weer 28 dagen heb ik weer een te korte LF! Zou de 2de maand zijn. Na de 3de x mag ik mij melden bij de huisarts. Iemand ervaring met een korte LF?
woensdag 5 oktober 2016 om 20:20
@theeleut we lopen zowat gelijk dan! Ik zit ook te wachten op mn vruchtbare dagen! Nog een weekje. Ik hoop dat je wijzer word van de apotheker, en anders naar je eigen gevoel luisteren wat je denkt dat goed is.
Over borsten ik heb een volle B en ben maar 1,55 dus dat past goed. Dus ben benieuwd als ze zullen gaan groeien xD
Over borsten ik heb een volle B en ben maar 1,55 dus dat past goed. Dus ben benieuwd als ze zullen gaan groeien xD
woensdag 5 oktober 2016 om 20:45
Haha over de cupmaat.. Ik heb een verklaring gehad op m'n 17e .. Van 75F naar 75 D.. Inmiddels door de jaren heen en wat kilo's erbij weer een 75E .. Helaas passen mijn beugelbeha's me nu al niet meer .. En doe ik het nu met sport bh's ... Wil het nog even volhouden met die 2 die ik heb.. En als ik wat verder in mijn. Zwangerschap ben even fatsoenlijke bh's kopen
woensdag 5 oktober 2016 om 21:00
quote:Florence-June schreef op 05 oktober 2016 @ 20:34:
Wat is een LF?
Luteale fase. De periode tussen eisprong en menstruatie.
Deze is ong 14 dagen.. als de eisprong later komt maar je cyclus blijft gelijk is de kans op innesteling klein. Dit is een probleem als deze periode korter is dan 9 a 10 dagen.
Vorige maand had ik dus 8 dagen. Wel bevrucht maar geen kans op innesteling.
Wat is een LF?
Luteale fase. De periode tussen eisprong en menstruatie.
Deze is ong 14 dagen.. als de eisprong later komt maar je cyclus blijft gelijk is de kans op innesteling klein. Dit is een probleem als deze periode korter is dan 9 a 10 dagen.
Vorige maand had ik dus 8 dagen. Wel bevrucht maar geen kans op innesteling.
woensdag 5 oktober 2016 om 21:02
woensdag 5 oktober 2016 om 21:14
quote:vanzee schreef op 05 oktober 2016 @ 21:04:
Wel goed dat je dan weet wanneer je ovulatie is Sabina. Ik kan me voorstellen dat heel veel vrouwen dat gewoon niet weten en dan maanden wachten voor ze zwanger worden terwijl ze niet weten dat die periode te kort is.Ja heb hem al 3 mmd gevoeld. Wil niet zeggen dat dat elke maand zo is maar nu baart het me dus wel weer wat zorgen dat ik hem nog niet gvoeld heb. Hopelijk heb ik hem gewoon gister gehad maar niet gevoeld maar ben er dus heel erg op gefocust.
Wel goed dat je dan weet wanneer je ovulatie is Sabina. Ik kan me voorstellen dat heel veel vrouwen dat gewoon niet weten en dan maanden wachten voor ze zwanger worden terwijl ze niet weten dat die periode te kort is.Ja heb hem al 3 mmd gevoeld. Wil niet zeggen dat dat elke maand zo is maar nu baart het me dus wel weer wat zorgen dat ik hem nog niet gvoeld heb. Hopelijk heb ik hem gewoon gister gehad maar niet gevoeld maar ben er dus heel erg op gefocust.
woensdag 5 oktober 2016 om 21:23
@ theeleut; nee ik kan geen borstvoeding geven omdat mijn tepels helemaal los geweest zijn. Ik wist dat toen ook, maar mijn klachten en onzekerheden van toen wogen zwaarder. Ik deed de opleiding tot kraamverzorgende , dus ik wist er toen wel al van alles van af. Ik kan wel gewoon gespannen borsten krijgen omdat de melkklieren er wel nog gewoon zitten. Volgens de verloskundige kan dat nog pijnlijker zijn dan bij vrouwen zonder verkleining. Merk nu wel dat mijn littekens, die eerder bijna niet zichtbaar waren nu wel beter zichtbaar zijn en wat meer op spanning staan..