Najaar 2016 zwanger worden
maandag 5 september 2016 om 16:47
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.
ZWANGER!!
Bevallen!
ZWANGER!!
| Naam | Leeftijd | Kindje | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
| Poeziemauw | 26/29 | Eerste | Oktober 2016 | 13 februari 2019 | |
| Lievermama | 31/37 | Eerste | Oktober 2016 | .. 2019 |
Bevallen!
| Naam | Leeftijd | Geboortedatum eerste kindje | Bijzonderheden |
| Suzosuus | 32/39 | ||
| Frozen_butterfly | 27/30 | ||
| Zeeuwsmeisje1989 | 27/28 | ||
| Elf12 | 33/33 | ||
| Happy-life | 24/27 | Zwanger! |
|
| Surfinpumpkin | 29/35 | ||
| Just_sabina | 30/37 | Zwanger! |
|
| Theeleut | 28/30 | ||
| Ximun | 29/34 |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
woensdag 5 oktober 2016 om 21:29
Ik heb me even ingelezen over de luteale fase, ik had eerlijk gezegd geen idee dat het uitmaakte, die eventueel te korte tijd tussen eisprong en menstruatie. Je hebt er medicijnen voor, las ik... Ik ga ook eens in de gaten houden hoe dat bij mij is, als het me volgende maand lukt om een eisprong vast te stellen (ga volgende maand wat consequenter testen).
woensdag 5 oktober 2016 om 21:35
Ik geloof dat die LF makkelijk op te lossen is met medicatie hoor. Maar liever dat de natuur gewoon goed zit.. hoe dan ook hpu ik nog even hoop en moet ik sowieso deze cyclus afwachten en de volgende.. 1 geluk is wel dat ik er ditect bij de eerste maand achter kwam en dus niet eerst een jaar bezig ben mocht het zo blijven.
woensdag 5 oktober 2016 om 23:18
Ik weet wat het is, qua tijd zeg maar en hoe het werkt met de innesteling, maar kende de naam en afkorting niet, haha! Ik zat me echt af te vragen wat het kon zijn, en ik dacht wel iets in die geest maar kon niets bedenken met die afkorting.
Hier weinig vertrouwen in de aankomende eisprong van zondag... Irritant dat mijn hoofd nu al een soort van besloten heeft dat het hem toch niet gaat worden terwijl ik nog helemaal niets zeker weet.
Ik heb de hele Naampie app doorgeswiped trouwens Veel leuke ideeën opgedaan!
Qua boobs zit ik nu op 85D en een beetje meer lijkt me wel cool en ik weet zeker dat mijn vriend het GE WEL DIG gaat vinden, maar dingen als stuwing lijken me minder cool. Nog even goed nadenken over wel of niet borstvoeden, ook vanwege mijn wens om 32 uur te blijven werken.
Hier weinig vertrouwen in de aankomende eisprong van zondag... Irritant dat mijn hoofd nu al een soort van besloten heeft dat het hem toch niet gaat worden terwijl ik nog helemaal niets zeker weet.
Qua boobs zit ik nu op 85D en een beetje meer lijkt me wel cool en ik weet zeker dat mijn vriend het GE WEL DIG gaat vinden, maar dingen als stuwing lijken me minder cool. Nog even goed nadenken over wel of niet borstvoeden, ook vanwege mijn wens om 32 uur te blijven werken.
donderdag 6 oktober 2016 om 07:03
quote:Florence-June schreef op 05 oktober 2016 @ 23:18:
Ik weet wat het is, qua tijd zeg maar en hoe het werkt met de innesteling, maar kende de naam en afkorting niet, haha! Ik zat me echt af te vragen wat het kon zijn, en ik dacht wel iets in die geest maar kon niets bedenken met die afkorting.
Qua boobs zit ik nu op 85D en een beetje meer lijkt me wel cool en ik weet zeker dat mijn vriend het GE WEL DIG gaat vinden, maar dingen als stuwing lijken me minder cool. Nog even goed nadenken over wel of niet borstvoeden, ook vanwege mijn wens om 32 uur te blijven werken.Balen! Ovulatietesten geven niks aan? Alles kan nog he!
Qua boobs zit ik nu op 85D en een beetje meer lijkt me wel cool en ik weet zeker dat mijn vriend het GE WEL DIG gaat vinden, maar dingen als stuwing lijken me minder cool. Nog even goed nadenken over wel of niet borstvoeden, ook vanwege mijn wens om 32 uur te blijven werken.Balen! Ovulatietesten geven niks aan? Alles kan nog he!
donderdag 6 oktober 2016 om 07:15
Sorry dat ik er even uit ben geweest meiden, mijn kleine man is ontzettend ziek geweest. Maar ik ben weer helemaal bij met lezen 
Wel goed dat je het al zo snel door had just_sabina. Als het inderdaad nog een keer zo is kun je het bij de dokter aankaarten.
@Florence-June, ik begrijp jou gedachtes wel hoor. Dat had ik ook de eerste keer. Ik denk dat het is om jezelf van een teleurstelling te weerhouden. Maar je moet wel hoop houden
Ik heb zelf ook een aardige voorgevel, 80F, en tijdens mijn vorige zwangerschap zijn ze niet heel veel groter geworden (gelukkig
) Ik heb ook totaal geen last gehad van stuwing na de bevalling. Hoop ik weer op als ik nog een keer mag bevallen.
@happy-life, vreselijk he die nachtdiensten
Zo heerlijk als je mag zeggen 'ik loop geen nachtdiensten meer, ik ben zwanger!'
Wel goed dat je het al zo snel door had just_sabina. Als het inderdaad nog een keer zo is kun je het bij de dokter aankaarten.
@Florence-June, ik begrijp jou gedachtes wel hoor. Dat had ik ook de eerste keer. Ik denk dat het is om jezelf van een teleurstelling te weerhouden. Maar je moet wel hoop houden
Ik heb zelf ook een aardige voorgevel, 80F, en tijdens mijn vorige zwangerschap zijn ze niet heel veel groter geworden (gelukkig
@happy-life, vreselijk he die nachtdiensten
donderdag 6 oktober 2016 om 10:50
Ik ben de test begonnen op cyclus dag 5, toen gaf hij lage vruchtbaarheid aan. Vanaf dag 6 tot nu dus hoog maar geen piek. Ik zit op dag 9. Mijn cyclus is ongeveer 25/26 dagen waardoor de theoretische ovulatie zondag zou moeten zijn.
Ik ga door met testen en we zullen ook wel proberen rond die tijd, maar het vertrouwen dat het wat gaat worden is er gewoon niet echt.
Ik ga door met testen en we zullen ook wel proberen rond die tijd, maar het vertrouwen dat het wat gaat worden is er gewoon niet echt.
donderdag 6 oktober 2016 om 11:15
quote:Florence-June schreef op 06 oktober 2016 @ 10:50:
Ik ben de test begonnen op cyclus dag 5, toen gaf hij lage vruchtbaarheid aan. Vanaf dag 6 tot nu dus hoog maar geen piek. Ik zit op dag 9. Mijn cyclus is ongeveer 25/26 dagen waardoor de theoretische ovulatie zondag zou moeten zijn.
donderdag 6 oktober 2016 om 11:16
@Skippybal is het geen blaasontsteking? Hoop het niet natuurlijk!!!!
@Suzosuus hopelijk groeien ze niet heel hard tijdens de zwangerschap, dat zal een erg vervelend gevoel geven aan je littekens denk ik.
@Boontje heb je bij je eerste borstvoeding gegeven?
@Florence-June, je weet dat die testen niet bij iedereen werken? Niet bij iedereen is de ovulatie zichtbaar in de urine. Dit weet ik toevallig van een vriendin die een BAM wil worden en dus haar ovulatie moet weten voor de kunstmatige inseminatie van haar donor.. Bij haar is het alleen in het bloed zichtbaar.
Het laat me maar niet los; wel of niet beginnen deze maand. Laatste poging, ik heb net gebeld met een verloskundige! Ze gaf aan dat ik het gewoon kan proberen deze maand!!!!!! Woehooeeeehhhh
@Suzosuus hopelijk groeien ze niet heel hard tijdens de zwangerschap, dat zal een erg vervelend gevoel geven aan je littekens denk ik.
@Boontje heb je bij je eerste borstvoeding gegeven?
@Florence-June, je weet dat die testen niet bij iedereen werken? Niet bij iedereen is de ovulatie zichtbaar in de urine. Dit weet ik toevallig van een vriendin die een BAM wil worden en dus haar ovulatie moet weten voor de kunstmatige inseminatie van haar donor.. Bij haar is het alleen in het bloed zichtbaar.
Het laat me maar niet los; wel of niet beginnen deze maand. Laatste poging, ik heb net gebeld met een verloskundige! Ze gaf aan dat ik het gewoon kan proberen deze maand!!!!!! Woehooeeeehhhh
donderdag 6 oktober 2016 om 11:20
@theeleut: wat fijn!!!
@Skippybal: welkom op ons overvolle wachtbankje!
Lastig hè, dat wachten.. Je denkt ook van alles te gaan voelen enzo. Vanochtend was ik opeens misselijk, een deel van mij dacht natuurlijk meteen: zwanger! En een ander deel zegt dat ik mezelf niet zo voor de gek moet houden, haha. Zit niets anders op dan wachten..
@Skippybal: welkom op ons overvolle wachtbankje!
donderdag 6 oktober 2016 om 11:25
quote:Skippybal10 schreef op 06 oktober 2016 @ 11:19:
theeleut88 Nee geen blaasontsteking! Voelt echt anders als een blaasontsteking. En dit zit meer in m'n onderbuik en zij. Zijn ook niet echt steken maar meer krampjes oid. Voelt een beetje alsof ik ongesteld moet worden.
Wat fijn dat je het gewoon kan proberen deze maand! klinkt als een eisprong
theeleut88 Nee geen blaasontsteking! Voelt echt anders als een blaasontsteking. En dit zit meer in m'n onderbuik en zij. Zijn ook niet echt steken maar meer krampjes oid. Voelt een beetje alsof ik ongesteld moet worden.
Wat fijn dat je het gewoon kan proberen deze maand! klinkt als een eisprong
donderdag 6 oktober 2016 om 11:59
donderdag 6 oktober 2016 om 12:48
Er wordt veel geschreven dames, ik heb moeite het allemaal bij te houden. Mbt de hele borsten discussie ik hoop dat als ik zwanger ben het bij mij niet veel toeneemt, 80F net zoals Boontje19, ik vind het meer als genoeg alhoewel mijn vriend het wel tof zou vinden als ze weer groter worden. Ik ben nu wat aan het afvallen dus hoop zelf dat ze nog wat kleiner worden.
De verhalen over de cyclus zijn voor mij nog vreemd, dit is mijn eerste normale cyclus na de pil dus ben benieuwd. Als het doorgaat zoals eerder moet ik rond 25 oktober ongesteld worden. Ik moet wel zeggen dat ik sinds ik gestopt ben met de pil last heb van een heel vage hoofdpijn en een gevoel in mijn buik als een opkomende ongesteldheid. Ik schrijf het nu maar toe aan ontwenningsverschijnselen van de pil....herkent iemand dit?
Als ik het zo lees is het allemaal niet even makkelijk in te schatten hoe je cyclus loopt en ook testen zeggen niet alles (vruchtbare periode, eisprong etc.). Wat ik me nog afvraag, een aantal vriendinnen van mij zijn zwanger en zeggen dat ze een 4/5/6 weken waren toen ze er achter kwamen. Maar kun je er niet al eerder achter komen (3/4 weken)?
Ik moet zeggen dat ik het nu allemaal nog over me heen laat komen en me nog niet herken in de verhalen dat het spannend is het wachten op wel/niet ongesteld worden. Maar ik denk dat ik dat na 2/3 rondes ook wel zal hebben.
De verhalen over de cyclus zijn voor mij nog vreemd, dit is mijn eerste normale cyclus na de pil dus ben benieuwd. Als het doorgaat zoals eerder moet ik rond 25 oktober ongesteld worden. Ik moet wel zeggen dat ik sinds ik gestopt ben met de pil last heb van een heel vage hoofdpijn en een gevoel in mijn buik als een opkomende ongesteldheid. Ik schrijf het nu maar toe aan ontwenningsverschijnselen van de pil....herkent iemand dit?
Als ik het zo lees is het allemaal niet even makkelijk in te schatten hoe je cyclus loopt en ook testen zeggen niet alles (vruchtbare periode, eisprong etc.). Wat ik me nog afvraag, een aantal vriendinnen van mij zijn zwanger en zeggen dat ze een 4/5/6 weken waren toen ze er achter kwamen. Maar kun je er niet al eerder achter komen (3/4 weken)?
Ik moet zeggen dat ik het nu allemaal nog over me heen laat komen en me nog niet herken in de verhalen dat het spannend is het wachten op wel/niet ongesteld worden. Maar ik denk dat ik dat na 2/3 rondes ook wel zal hebben.
donderdag 6 oktober 2016 om 13:14
donderdag 6 oktober 2016 om 15:23
Ik wist het al heel vroeg een paar dagen voordat ik ongesteld moest worden. Maar ik kan het je niet aanraden..
Het lijntje was zo slecht zichtbaar en werd wel steeds donkerder maar pas op de nod een goede test met clearblue..
dan zit je toch een paar dagen in de stress( niet goed voor de baby) plus het gaat in 50 van de gevallen nog mis las ik op internet.. gelukkig had ik geluk tot nu toe.. succes!
Het lijntje was zo slecht zichtbaar en werd wel steeds donkerder maar pas op de nod een goede test met clearblue..
dan zit je toch een paar dagen in de stress( niet goed voor de baby) plus het gaat in 50 van de gevallen nog mis las ik op internet.. gelukkig had ik geluk tot nu toe.. succes!
donderdag 6 oktober 2016 om 15:30
@theeleut88, ik heb maar 2 weken borstvoeding gegeven helaas. De kleine kon het niet verwerken en spuugde steeds alle voeding weer uit nadat hij gedronken had. Hij was ook veel afgevallen en we moesten hem bijvoeden met kunstvoeding. Dat bleek hij wel te kunnen verteren en hij begon aan te komen. Dus na 2 weken ben ik er maar helemaal mee gestopt
donderdag 6 oktober 2016 om 16:38
Veel geschreven vandaag! Even terug lezen!
@skippybal10 en wachten duurd altijd zo lang... we gaan gewoon nog een weekje met je meewachten en duimen op t beste!
@theeleut joeppiiee wat fijn! Veel plezier en succes dan gaan we samen de maand aftellen straks
@missbl klinkt wel als ontwenningsverschijnselen, je hebt nu natuurlijk nu geen kunstmatige hormonen in je lichaam en die moet even wennen. Toen ik was gestopt en overstapte naar mirena heb ik ook een tijdje hoofdpijn gehad. Ik ben zowieso dan wel gevoelig voor hoofdpijn (bkm migraine daarom ook gestopt met de pil)
Hier heerlijk de halve dag wakker gehouden door een piepend harige
Ben blij dat ik in mn vruchtbare week geen nachtdienst heb, ik zou me er dan echt toe moeten zetten om nog gezellig samen het bed in te duiken voor de dienst
@skippybal10 en wachten duurd altijd zo lang... we gaan gewoon nog een weekje met je meewachten en duimen op t beste!
@theeleut joeppiiee wat fijn! Veel plezier en succes dan gaan we samen de maand aftellen straks
@missbl klinkt wel als ontwenningsverschijnselen, je hebt nu natuurlijk nu geen kunstmatige hormonen in je lichaam en die moet even wennen. Toen ik was gestopt en overstapte naar mirena heb ik ook een tijdje hoofdpijn gehad. Ik ben zowieso dan wel gevoelig voor hoofdpijn (bkm migraine daarom ook gestopt met de pil)
Hier heerlijk de halve dag wakker gehouden door een piepend harige
Ben blij dat ik in mn vruchtbare week geen nachtdienst heb, ik zou me er dan echt toe moeten zetten om nog gezellig samen het bed in te duiken voor de dienst