Najaar 2016 zwanger worden
maandag 5 september 2016 om 16:47
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.
ZWANGER!!
Bevallen!
ZWANGER!!
| Naam | Leeftijd | Kindje | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
| Poeziemauw | 26/29 | Eerste | Oktober 2016 | 13 februari 2019 | |
| Lievermama | 31/37 | Eerste | Oktober 2016 | .. 2019 |
Bevallen!
| Naam | Leeftijd | Geboortedatum eerste kindje | Bijzonderheden |
| Suzosuus | 32/39 | ||
| Frozen_butterfly | 27/30 | ||
| Zeeuwsmeisje1989 | 27/28 | ||
| Elf12 | 33/33 | ||
| Happy-life | 24/27 | Zwanger! |
|
| Surfinpumpkin | 29/35 | ||
| Just_sabina | 30/37 | Zwanger! |
|
| Theeleut | 28/30 | ||
| Ximun | 29/34 |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
donderdag 6 oktober 2016 om 18:40
Thx voor de knuffels en bemoedigende woorden allemaal! Ik ben er verder niet echt sip over ofzo, meer geirriteerd dat mijn hoofd al besloten heeft dat ik naar de dokter moet en dus vooral "gegevens" aan het verzamelen ben. De excitement is er daardoor niet zoals die er wel was in juli, augustus en september en dat vind ik ergens jammer. Want het kan gewoon nog steeds! Maar ik krijg mezelf er niet meer van overtuigd. Lastig mens ben ik, haha. Komt door mijn beta achtergrond denk ik. Meten is immers weten, en wat ik niet kan meten, dat is er dan dus ook niet. Dat idee. En theeleut heeft ook wel gelijk dat de testen niet eens bij iedereen werken. Maar omdat temperaturen ook niet werkte enzo... Nou ja, ik ben er ook gewoon teveel mee bezig allemaal, om het in goede banen te leiden, en het "goed" te doen. Maar dat is makkelijker gezegd dat gedaan!
Ik weet dat ik niet zo goed ben geweest in op iedereen reageren... SORRY! Ik ga mijn leven weer beteren vanaf nu!
Fijn theeleut dat je toch gewoon mag beginnen! Als je er dan eenmaal klaar voor bent dan wil je er ook gewoon voor gaan, right?
Ik voelde me ook wel een beetje vaag de eerste 2 maanden na het stoppen met de pil missbl, ik had het idee dat mijn lijf weer een soort van wakker moest worden qua hormonen werking en dat daar wat tijd overheen ging. Maar nu heb ik geen vage klachten meer hoor.
Nachtdiensten zouden echt niets voor mij zijn, al helemaal niet in een vruchtbare week!
Ik weet dat ik niet zo goed ben geweest in op iedereen reageren... SORRY! Ik ga mijn leven weer beteren vanaf nu!
Fijn theeleut dat je toch gewoon mag beginnen! Als je er dan eenmaal klaar voor bent dan wil je er ook gewoon voor gaan, right?
Ik voelde me ook wel een beetje vaag de eerste 2 maanden na het stoppen met de pil missbl, ik had het idee dat mijn lijf weer een soort van wakker moest worden qua hormonen werking en dat daar wat tijd overheen ging. Maar nu heb ik geen vage klachten meer hoor.
Nachtdiensten zouden echt niets voor mij zijn, al helemaal niet in een vruchtbare week!
donderdag 6 oktober 2016 om 20:27
Echt idioot misschien, maar ik had vanmiddag ineens een soort menstruatiepijn in m'n buik en dacht ineens dat het misschien wel de innesteling zou kunnen zijn. Het zou kunnen qua datum, fingers crossed, maar ik voel me net een idiote tiener die overal iets achter zoekt
Deze maand zou wel perfect zijn zo net voor de zomer..
Deze maand zou wel perfect zijn zo net voor de zomer..
donderdag 6 oktober 2016 om 21:35
@florencejune, je bent een bikkel! Was het maar zo makkelijk als nu wil ik het dus... helaas is de werkelijkheid soms anders. Ik deel je onzekerheid en frustratie. Mijn ovulatie kwam deze maand later dan gedacht.. zojuist om precies te zijn en omdat mijn vriend doordeweeks gestationeerd is ergens is deze maand dus ook aan mij voorbij gegaan. 5 dagen zullen die soldaten het wel niet overleefd hebben... k#tttttttttttt. Ook op naar volgende ronde.
vrijdag 7 oktober 2016 om 00:44
Wat balen just_sabina! Volgende ronde hopelijk meer geluk voor jullie qua timing
Ik zou zelf nu vlak voor m'n eisprong moeten zitten, maar hij kan ook al geweest zijn, ik voel dit zelf helaas (nog) niet aan. Heb de laatste dagen ook behoorlijk onrustige darmen, opgeblazen gevoel enzo. Dus ik voel wel heel veel gerommel in m'n buik, maar niet op de manier die ik wil Maar goed, de komende dagen gaan we nog even goed benutten, en daarna maar weer afwachten... Mocht het niet raak zijn, wil ik misschien toch een keer ovulatietesten proberen.
Ik zou zelf nu vlak voor m'n eisprong moeten zitten, maar hij kan ook al geweest zijn, ik voel dit zelf helaas (nog) niet aan. Heb de laatste dagen ook behoorlijk onrustige darmen, opgeblazen gevoel enzo. Dus ik voel wel heel veel gerommel in m'n buik, maar niet op de manier die ik wil Maar goed, de komende dagen gaan we nog even goed benutten, en daarna maar weer afwachten... Mocht het niet raak zijn, wil ik misschien toch een keer ovulatietesten proberen.
vrijdag 7 oktober 2016 om 03:55
vrijdag 7 oktober 2016 om 07:14
Hoi allemaal!
Wat een berichten! Ik ga zo even goed alles nalezen.
@Florence-June: Vervelend van die testuitslagen. Hou hoop! Ik lees ook wel eens dat die ovulatiestesten bij CB niet bij iedereen werkt, 'aar dat ze toch zwanger zijn geworden gedurende de testperiode.
Mijn cyclus is 26/28 dagen en ik ben vandaag met de CB ovulatietesten (met dubbele hormoonindicator) begonnen. Gebruik jij deze ook Florence-June? Hij gaf net lage vruchtbaarheid aan. Ben nu al een beetje bang voor de komende dagen en testuitslagen. Ik houd vol en houd jullie op de hoogte!
Wat een berichten! Ik ga zo even goed alles nalezen.
@Florence-June: Vervelend van die testuitslagen. Hou hoop! Ik lees ook wel eens dat die ovulatiestesten bij CB niet bij iedereen werkt, 'aar dat ze toch zwanger zijn geworden gedurende de testperiode.
Mijn cyclus is 26/28 dagen en ik ben vandaag met de CB ovulatietesten (met dubbele hormoonindicator) begonnen. Gebruik jij deze ook Florence-June? Hij gaf net lage vruchtbaarheid aan. Ben nu al een beetje bang voor de komende dagen en testuitslagen. Ik houd vol en houd jullie op de hoogte!
vrijdag 7 oktober 2016 om 07:56
quote:Ximun schreef op 07 oktober 2016 @ 00:44:
Wat balen just_sabina! Volgende ronde hopelijk meer geluk voor jullie qua timing
Ik zou zelf nu vlak voor m'n eisprong moeten zitten, maar hij kan ook al geweest zijn, ik voel dit zelf helaas (nog) niet aan. Heb de laatste dagen ook behoorlijk onrustige darmen, opgeblazen gevoel enzo. Dus ik voel wel heel veel gerommel in m'n buik, maar niet op de manier die ik wil Maar goed, de komende dagen gaan we nog even goed benutten, en daarna maar weer afwachten... Mocht het niet raak zijn, wil ik misschien toch een keer ovulatietesten proberen.Dit heb ik altijd 1 a 2 dagen voorafgaand aan mijn eisprong.
Ik zou zelf nu vlak voor m'n eisprong moeten zitten, maar hij kan ook al geweest zijn, ik voel dit zelf helaas (nog) niet aan. Heb de laatste dagen ook behoorlijk onrustige darmen, opgeblazen gevoel enzo. Dus ik voel wel heel veel gerommel in m'n buik, maar niet op de manier die ik wil Maar goed, de komende dagen gaan we nog even goed benutten, en daarna maar weer afwachten... Mocht het niet raak zijn, wil ik misschien toch een keer ovulatietesten proberen.Dit heb ik altijd 1 a 2 dagen voorafgaand aan mijn eisprong.
vrijdag 7 oktober 2016 om 18:29
quote:watermeloentje88 schreef op 07 oktober 2016 @ 07:14:
Gebruik jij deze ook Florence-June?
Jup! Vandaar dat hij waarschijnlijk al 5 dagen "hoge vruchtbaarheid" aangeeft, blijkbaar heb ik een hoog gehalte oestrogeen ofzo. Ik zie nu ook dit tabelletje trouwens:
Elke vrouw heeft een unieke cyclus en hormoonprofielen verschillen van vrouw tot vrouw. Uit onderzoek onder 87 vrouwen is het volgende gebleken:
Aantal verhoogd vruchtbare dagen voor de piekvruchtbaarheid Aantal vrouwer
0-4 57 (66%)
5-9 22 (25%)
10+ 1 (1%)
Geen piekvruchtbaarheid waargenomen na de hoge vruchtbaarheid 7 (8%)
TOTAAL 87 (100%)
Bij 25% van de vrouwen is het aantal verhoogd vruchtbare dagen dus meer dan 5. YAY! Ik ben (nog) niet raar!
Gebruik jij deze ook Florence-June?
Jup! Vandaar dat hij waarschijnlijk al 5 dagen "hoge vruchtbaarheid" aangeeft, blijkbaar heb ik een hoog gehalte oestrogeen ofzo. Ik zie nu ook dit tabelletje trouwens:
Elke vrouw heeft een unieke cyclus en hormoonprofielen verschillen van vrouw tot vrouw. Uit onderzoek onder 87 vrouwen is het volgende gebleken:
Aantal verhoogd vruchtbare dagen voor de piekvruchtbaarheid Aantal vrouwer
0-4 57 (66%)
5-9 22 (25%)
10+ 1 (1%)
Geen piekvruchtbaarheid waargenomen na de hoge vruchtbaarheid 7 (8%)
TOTAAL 87 (100%)
Bij 25% van de vrouwen is het aantal verhoogd vruchtbare dagen dus meer dan 5. YAY! Ik ben (nog) niet raar!
vrijdag 7 oktober 2016 om 20:13
Haha Florence June! Wel fijn om te weten toch
Hier net ongesteld geworden na het stoppen met de pil. Korte cyclus van 24 dagen dit keer. Wel fijn om te weten dat alles weer op gang is deze ronde gaan we niet proberen want dan zou een eventuele zwangerschap uitgerekend zijn rond de verjaardag van mijn zoontje. Dus in november gaan we ervoor!
Hier net ongesteld geworden na het stoppen met de pil. Korte cyclus van 24 dagen dit keer. Wel fijn om te weten dat alles weer op gang is deze ronde gaan we niet proberen want dan zou een eventuele zwangerschap uitgerekend zijn rond de verjaardag van mijn zoontje. Dus in november gaan we ervoor!
vrijdag 7 oktober 2016 om 21:31
Aan een kant zeker vervelend want nu we besloten hebben om ervoor te gaan wil ik dat ook. Maar we hadden ook van tevoren gezegd dat we pas in november zouden beginnen door de reden die ik genoemd heb dus ik wist het ook wel. Het is even niet anders. Zou het niet leuk vinden als mijn kinderen maar een paar dagen tussen hun verjaardagen hebben
vrijdag 7 oktober 2016 om 22:12
@florence-june ik wist niet dat dat kon meer dan 5 dagen vruchtbaar? Leeft je ei dan langer ofzo?
@boontje, knap dat jullie wachten nog! Denk niet dat ik dat zou kunnen. Mijn zus, zusje en ik zijn binnen een week jarig. 3 verjaardagen in 1 week, heel gezellig juist!
Hier alles goed was vanmorgen zoooooo misselijk! Zal door de antibiotica komen denk ik. Ga nog eens bedenken wanneer ik ga starten met de ovulatietesten.
Fijn weekend!
@boontje, knap dat jullie wachten nog! Denk niet dat ik dat zou kunnen. Mijn zus, zusje en ik zijn binnen een week jarig. 3 verjaardagen in 1 week, heel gezellig juist!
Hier alles goed was vanmorgen zoooooo misselijk! Zal door de antibiotica komen denk ik. Ga nog eens bedenken wanneer ik ga starten met de ovulatietesten.
Fijn weekend!
zaterdag 8 oktober 2016 om 00:07
Kan ook helemaal niet theeleut, de 2 hormonen die door deze test gemeten worden nemen langzaam toe in aanloop naar je eisprong. Net voor de eisprong neemt het LH hormoon sterk toe, maar oestrogeen neemt meer geleidelijk toe. Dat is blijkbaar de reden dat ik al 5 dagen "hoge vruchtbaarheid" zie, omdat ik blijkbaar een hoog gehalte aan oestrogeen heb. Maar een "piek vruchtbaarheid", een toename in het Lh hormoon wat voor de uiteindelijke PLOP van je ei zorgt, die zie ik dus niet...