Zwanger worden na miskraam in 2016/2

12-10-2016 09:33 2123 berichten
Vervolg van deel 1. Omdat TO gestopt is met schrijven en een tabel toch handig is.

Vanessakusje1987 ¤30-42 ¤ NOD 16 maart

tZonnetje ¤31-32 ¤ :

Maisnon ¤ ¤ NOD

Dorien_85 ¤ 31-32 ¤ :

Kancamagus , cheese-cake & saar , ik heb jullie uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet meeschrijven. Voel je vrij om weer aan te sluiten

De zwangeren

Lilianw1988 ¤ 28-32 ¤¤ UD 22 juni

MissFields ¤ 30-35 ¤¤ UD 23 Juni

Mupje ¤ 30-32 ¤¤ UD 14 juli

Patsy84 ¤ 32 - 30 ¤ ¤ UD 31 juli

Lavendel_Madelief ¤32-36 ¤

Pistache91 ¤ 25-27 ¤ UD 7 augustus

Mennes_ ¤ 26-27 ¤ UD 5 augustus ¤

Tamara_92 ¤24-25 ¤ UD 10 augustus

Cupcake1988 ¤ 28-28 ¤ UD 22 augustus

Kans ¤ 29-?? ¤ UD rond 25 oktober

Messe85 ¤31- 35 ¤ UD rond 30 oktober

kerstcadeautje ¤- ¤ UD rond 30 oktober

Fritzzzz ¤ 28-30 ¤ UD 10 dec

Phlee ¤27-29 ¤ UD 19 jan'18

Babbes ¤33- 32 ¤ :heart: :heart: UD 3 feb '18

Graag dikgedrukt aangeven als er wijzigingen moeten plaatsvinden.
anoniem_641ff34e34fa4 wijzigde dit bericht op 22-06-2017 14:00
8.83% gewijzigd
Wow Vanessa dus de nipt klopte voor geen meter is nu de conclusie?? Of lees ik het verkeerd.
NOD mag naar 14 november merci!
Alle reacties Link kopieren
Pff wat een nacht hier vannacht. Gistermiddag begon ik iets meer te vloeien. S avonds (stom achteraf) ben ik lekker een uur in bad gaan liggen. En sindsdien nam de buikpijn toe en bloedverlies. Werd rond 3 uur wakker met flinke krampen en op het toilet liep het er echt weer flink uit. Ik twijfelde of ik de spoedeisende hulp moest bellen maar toch niet gedaan dacht bel vanochtend de poli wel. Vanochtend wederom veel bloedverlies tot ik opstond en er een enorm stolsel (of klodder weefsel ) uitkwam. Toen nam ook direct het bloeden af. Inmiddels gewoon weer normaal aan het vloeien en niet meer gebeld met de poli. Ben benieuwd vrijdag...
Nou meiden, dat rosé’tje smaakte goed! En uiteindelijk nergens om me schuldig over te voelen, vanaf maandag ochtend elke ochtend met afvegen wat bloed, dus mijn menstruatie volgt waarschijnlijk deze week wel ?

‘tZonnetje; al een positieve ovu- test in handen gehad? Hopelijk heb je je ei dan kunnen benutten.

Kun jij inmiddels al een beetje van het goede nieuws genieten lilian? Hoop ’t zo voor je.

Ohw die puistenparade, ik moet zo lachen! Elke keer als ik nu een meid zie lopen met puisten denk ik; zal zij van ’t vivaforum zijn :P haha

Jammer dat ook jij hier mee komt/ wil schrijven cupcake, voel je welkom en schrijf gezellig mee. Om te reageren op je eerste vragen; ik zit op dag 34 vanaf dat 1 van mijn (spontane) miskraam. Maar denk dat mijn menstruatie nu niet lang meer op zich laat wachten.

Kancamagus, jij ook welkom, wat goed dat jullie er de tijd voor hebben genomen en nu weer met goede moed kunnen beginnen aan deze spannende ‘klus’.

Dus het bloedverlies betekende toch een menstruatie Patsy, jeetje snel zeg, hopelijk is het eenmalig en is je volgende cyclus langer met sws een langere LF.

Jeetje Fritzzz, volgens mij heb jij het wel helemaal heftig mee moeten maken, maar je geeft aan dat je iets ‘voelde’ gaan. Grote kans dat dit het vruchtje is .. zijn de krampen nu ook afgekomen? Heftig eh? En dan in de nacht lijkt me helemaal vervelend, maar helaas moeder natuur bepaald.

Venessa, je komt over als een hele sterke vrouw. Wat jij hebt mee moeten maken+ nog steeds mee maakt en doorheen moet, vind ik toch wel één van de heftigste dingen die ik hier op het topic lees.(en ik weet dat het voor iedereen heftig is, zelf inmiddels ook miskraam 2 achter de rug) Ik hoop heel erg dat de artsen jou vanaf nu iets van een uitsluitsel kunnen geven en je kunnen gaan helpen met een volgende gezonde zwangerschap.

Ik ben ook, net als jij Messe, blij met mijn menstruatie, stom eigenlijk eh! Al is die van mij nog niet doorgezet, ik weet bijna 100% zeker dat hij snel volgt& hoop snel!

Hier twijfel ik heel erg of ik ovu-testen ga gebruiken volgende ronde .. ze hebben me wel geholpen denk ik, maar het wordt ook wel nog meer een ding. Uit je werk, hup gelijk in een potje piessen stick erin en hopen dat die verkleurd (of juist niet want je hebt een kutdag en totaal geen zin in seks) afijn, ik heb nog even om er over na te denken.
Jeetje Fritzzzz, heftig allemaal hoop voor je dat je lichaam snel weer "normaal" doet.

Hier komt mijn "puistenparade" weet wat opzetten. Dat houd voor mij in dat een dezer dagen mijn eisprong weer is

Na mijn eisprong verdwijnen ze namelijk, om vervolgends een kleine 1,5 week later terug te komen. Is vaak eerste signaal bij mij dat ik ongesteld ga worden.

Inmiddels alweer flink opgeknapt, en alleen nog wat verkouden(zoals half Nederland) en wat aan het hoesten. Vandaag mezelf er ook weer toe kunnen zetten om te sporten haha.
Hoi meiden.. ik heb heel de week met jullie mee gelezen.. ik leef ontzettend met jullie mee.. Ik kan jullie niet loslaten hoor.

Ik heb ontzettend veel steun gehad van jullie toen ik mijn miskraam kreeg.

Vandaag 5 weken zwanger. Het is nog zo pril en er kan nog van alles mis gaan. en om jouw vraag te beantwoorden Pinguin, ik kan nog niet echt genieten. Ik ben zeker blij, maar mijn hormonen doen lelijke dingen met mij, vooral emotioneel. Ik ben de hele dag huilerig en een beetje depri. Ik wilde eerst wachten met vertellen aan mijn ouders na de echo (niet dat dit een garantie geeft, zoals jullie weten) Maar ik merk de behoefte te hebben om het te vertellen aan mijn ouders. Ik wilde na mijn miskraam graag gelijk weer zwanger worden en dit is gebeurd, maar het is allemaal emotioneler dan ik had verwacht, nu kan ik ook begrijpen waarom kancamagus heeft gewacht. Ik blijf verdrietig om mijn miskraam terwijl ik nu weer zwanger ben.. Hoe gek is dat?!. Ik merk dat ik behoefte heb aan positiviteit en ik hoop die te vinden als ik het vertel aan mijn ouders, wat de toekomst ook brengen mag.

Sorry dat ik zo'n ego-post plaats. Ik heb echt getwijfeld of ik wel een berichtje zou posten, maar ik voel me op dit moment nog meer verbonden met de mensen die een miskraam hebben gehad dan de mensen die op dit moment zwanger zijn. Heel gek.

Ik denk dat ik na vandaag het forum van Viva ff met rust moet laten. Ik kijk er elke dag op, meerdere keren. Als of het mij bevestiging geeft dat alles goed gaat komen..

Nogmaals sorry voor mijn lange ego-post. Ik moest het gewoon ff kwijt.
Lilian Wat vervelend dat je nu nog niet echt kan genieten... hoop echt voor je dat je negatieve gevoelens de komende weken worden omgezet tot positieve gevoelens.

Fritzz Pfff wat een nacht! Ik heb gelukkig niet zoveel gebloed dat ik in dubio was om de spoedeisende hulp moest bellen, kan me voorstellen dat je daar van schrikt!!

Vanessa Een hele dikke knuffel voor jou! :huh:

En natuurlijk ook dikke knuffels voor iedereen hier! Ik vind het echt heel fijn om met jullie te praten en ervaringen te delen
Dikke voor jou lilian. Zo herkenbaar wat je schrijft. Misschien is het inderdaad juiste even goed er afstand van te nemen en er even niet zoveel mee bezig te zijn/ aan te denken. Gaat de tijd vaak sneller.

Toch wens ik je een heel fijne en onbezorgde zwangerschap toe. xx

Mennes, jou was ik net vergeten, sorry! Fijn dat je weer bent opgeknapt, echt heel veel mensen zijn verkouden, ongekend. Grappig, bij mij zijn ook de puisten een teken dat ik ongesteld ga worden, vaak al een week voor mijn NOD. Ergens fijn, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Pinguinlove, daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor!! Haha

Hoop dat ze deze maand n maandje overslaan. Ik krijg begin november een nieuwe tattoo en die komt dus op een stuk van mijn rug waar normaal mijn puistuitbraak zit, als ze die maand op mn rug komen , dat wisselt zich nog wel eens af namelijk haha.

Lilian filke knuffel! ik hoop dat je je snel geruster gaat voelen en er wat meer van kan genieten.

Ik wou ook heel graag direct weer zwanger zijn na mijn mk, maar ben achteraf wel blij dat er wat tijd tussen zit. Ook om de woorden die jik net opschrijft. Maar heb het voor mijzelf goed kunnen afsluiten nu, en goed een plekje kunnen geven. Daarnaast ook geleerd dat je lichaam echt een loopje met je kan nemen. Wat dan wel weer jammer is.
Ooh wat een gemengde berichten zeg!

Lilian: wat afstand is misschien goed, proberen je aandacht te richten op iets anders. Ik denk er zelf aan om iets van yoga of mindfulness te gaan proberen. Ik weet dat er een boek is mindfull zwanger, ik overweeg om dat te kopen voor een aanstaande zwangerschap om er wat beter en misschien gemakkelijker mee om te gaan.

Fritzz: jeetje wat vervelend dat je zoveel gebloed hebt maar fijn dat het dan ook vrij snel over is he! Ik heb ook 1 dag kramp gehad, toen kwam er een klonter uit. Dat was echt letterlijk de placenta en het vruchtje, kon het ook heel goed zien. Armen, benen alles zat eraan. Kan me niet goed voorstellen hoe het anders zou zijn geweest, lees namelijk veel vaker dat een mk echt veel bloed maar daar heb ik geen last van gehad (geluk bij een ongeluk). Heb me kunnen behelpen met licht maandverband.

Mennes: fijn dat je je weer beter voelt! Hier nog steeds aan de diarree van waarschijnlijk een ijsblokje dat vies was, blergh!

Pinguinlove: ik kreeg juist zin in seks van een positieve ovulatietest :hihi:! Kwam meer omdat ik geen kans onbenut wilde laten en kreeg en dus vanzelf zin in haha. Normaal ben ik niet zo een fan van seks dus dit was ook wel eens fijn om 'van nature' zin te krijgen en niet zin te moeten maken haha. Ik ga ze nu weer gebruiken. Fijn hé zo een wijntje zonder je schuldig te hoeven voelen! Had ik met biefstuk en sushi, heb er vol op van genoten haha.

Hier heb ik echt een vermoeden dat mijn eisprong eraan zit te komen. Testen heeft geen zin maar m'n spieren beginnen weer te trekken en begin meer afscheiding te krijgen. Hoofdpijn en duizeligheid neemt ook weer toe. We gaan het meemaken. Jammer dat ik niet kan testen nu omdat er nog hcg in mijn lichaam zit.
Hoi allemaal! Ben ik weer.

Ik lees dat sommigen dachten dat het vruchtje eruit kwam gisteren. Die ben ik echter zaterdag al verloren na de cytotec. Dit was misschien nog placentaweefsel. Goede nieuws is dat inmiddels het vloeien zo goed als gestopt is. Echt minimaal oud bloed. Kortom dus goede hoop voor de echo morgen.

Mentaal gaat het ook goed. Die dagen thuis hebben me goed gedaan. Veel lieve vrienden en familie die langskomen met lekkere dingen en lieve kaartjes. Heel fijn.

pinguinlove fijn dat je rosé lekker smaakte. Gewoon van genieten! En die ovu testen moet je doen als het goed voelt.

mennes fijn die puistenparade hopelijk snel je eisprong

lilian die onzekerheid snap ik heel goed hopelijk blijft alles goed gaan.

cupcake heeft testen geen zin met nog hcg in je lijf? Kun je überhaupt wel al zwanger raken? Zijn je zwangerschapstesten nog wel positief?
Hee Fritzzzz, dacht inderdaad het vruchtje, maar ik heb ook een dag nadat ik het vruchtje was verloren nog iets 'voelen gaan' (zal niet in detail treden :P) en daarna waren mijn krampen weg. Fijn, dat het vloeien ook af is genomen, nu kan je lichaam gaan herstellen.

wat heerlijk dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt. Zo kun je het verdriet toch een beetje delen.

Ik mis dat wel, het valt mij heel erg tegen dat de mensen die het dichtste bij mij staan, ouders, schoonouders, er helemaal niet meer naar vragen.. niet eens een: joh hoe is het nou met je?
Hi meiden, wat jammer dat er steeds weer meiden blijven bijkomen... :( dat dit zovaak voorkomt is echt verdrietig.

Schrik ook wel vd meiden die dit vaker hebben moeten meemaken of in een later stadium vd zwangerschap. Extra knuffel voor jullie!

Ik heb nog geen eisprong gehad, heb gewoon getemperatuurd toen ik ook in buitenland was en nog geen verhoging gezien. Denk dat het nog wat moet opstarten. Goed nieuws v ons...mogen we dit ritme lekker vasthouden Merk toch dat mijn lijf NL wel veel zin heeft

Pas is heel dichtbij n baby geboren dus veel foto's en verhalen daarover. Pfft hele miskraam was weer heel vers en ook gevoel van dat wil ik ook! Soms overvalt het je dan zo Mijn vriend lukt het toch beter om hiermee om te gaan merk ik..

Hoe hebben jullie dit ervaren na jullie miskraam: de eerste baby's die werden geboren na miskraam en andere baby/zwangerschap gerelateerde zaken?

Fijne dag meiden!
@Lilian, wat verwarrend voor je zeg! Snap het wel hoor, denk ook dat het helemaal niet gek is. Zou jezelf rustig houden en afwachten of misschien na echo's je wat rustiger wordt bij het idee en de mk wat meer op achtergrond komt. Zal niet meevallen en je mag altijd hier posten hoe je je voelt , vind ik helemaal niet ego!! En geeft ons ook te denken niet te snel te willen...
T zonnetje: het lijkt nu wel alsof opeens iedereen om me heen zwanger is. Zie niets anders als leuke aankondigingen. Dan twijfel ik wel van zou ik gewoon 'aankondigen ' dat we zwanger waren maar dat het helaas niet goed ging.. bedoel ik was toch ook zwanger en uitgerekend! Had deze week het blijde nieuws kunnen vertellen en dat is helaas niet meer mogelijk. Dat is dan wel even balen vind ik! Hier inmiddels ook echt wel het gevoel van ik wil ook!! Haha

Fritzz: ooh dat had ik inderdaad ook anders begrepen. Maar fijn dat je nu alleen nog een beetje oud bloed hebt! Heeft bij mij ongeveer 5/6 dagen geduurt, best lang maar nu is het gelukkig helemaal over. Mijn baarmoeder voelt nu ook rustig en niet meer als een blauwe plek. Betreft testen hoor ik verschillende verhalen. Zolang je hcg in je lichaam hebt zal een ovulatietest ook positief zijn want die reageert op hcg en LH hormoon dus dan krijg je een vals positieve test.. de ene website zegt dat zolang je hcg in je lichaam hebt je geen eisprong hebt, de andere website zegt dat je gewoon meteen vruchtbaar bent... beetje dubbel allemaal. Ik merk wel aan mijn lichaam dat er een eisprong aankomt , zo lijkt het in ieder geval. Ik geloof wel dat je vruchtbaar bent hoor maar dat eisprong kan wat langer op zich wachten. Ik las ergens dat je mk kunt tellen als menstruatie vanaf de dag dat je het vruchtje hebt verloren. Dat is voor mij vorige week zondag geweest. Probeer goed op mijn slijm te letten. Ga morgen naar de HA om wat dingen na te vragen en hopelijk willen ze mijn bloed controleren op hcg zodat ik daar wat zicht op krijg. Van het weekend doe ik nog even een zwangerschapstest om te kijken of het streepje al minder wordt.
@cupcake, heb het maar een handjevol mensen verteld van mijn mk. Is soms fijn want is het minder 'aanwezig' maart soms ook moeilijk omdat mensen er dus ook niet naar vragen of rekening mee houden.

Ik heb gewoon een zw test gedaan en die was wit waardoor ik er vanuit ga dat HCG weg is. Hoewel ik nog steeds emotioneel wrakje ben en denk dan "zou dat door hormonen komen nog?" .

Over wanneer eisprong begint lees je ook 14 dgn na 1e dag v mk maar dat bleek dus bij mij niet zo te zijn. Afgelopen dinsdag was het wel 14 dgn na verliezen vruchtje dus verwacht het wel ergens deze dgn. Hoop erop eajt dan heb ik t gevoel dat alles weer goed loopt in mijn lichaam.
T zonnetje: oh fijn dat het hcg al weg is! Hoe ver was je in de zwangerschap? Hier zondag precies twee weken na het verliezen van het vruchtje, ik was 8+6 geloof ik (erg hé ik weet het niet eens meer precies) en hoop dat mijn test dan ook wit is.

En ja idd mensen die het niet weten kunnen er geen rekening mee houden. Wel jammer want soms heb ik het gevoel dat het op mijn voorhoofd geschreven staat. Maar ja het is ook wel goed om het los te laten en proberen positief verder te gaan.
Messe en MissFields, jullie NOD periode ( even geen andere omschrijving ) is bijna ! Hoe voelen jullie je ?
Hee Mennes lief dat je aan ons denkt! Ik denk dat ik vandaag of morgen gewoon ongesteld word. Beetje kramp gehad de laatste dagen. Ik heb zelfs op het forum nog even nagelezen wat voor symptomen ik vorige keer had vlak voor mijn NOD (toen het wél raak bleek te zijn). Toen had ik hele zere borsten (ik dacht toen dat het spierpijn was van het boksen ) en zat ik verstopt. Nu niks van dat alles... Ik heb vanavond een etentje en ga ook maar gewoon lekker wijntjes drinken. Ben er een beetje chagrijnig en recalcitrant van.

Net stond er ook weer een collega in mijn kamer uuuuuuitgebreid te kletsen over haar 19-weken zwangerschap. Het is echt iedereen gegund maar soms heb ik echt zin om te schreeuwen, "rot op met je buik en je gelul over je kwaaltjes, ik heb een miskraam gehad en ik wil dit helemaal niet horen" Echt een draak word ik ervan. Classic bijna-ongesteld dus

Messe, bij jou?

Ik schrijf wat minder mee omdat ik een beetje een dipje heb, maar lees alle verhalen. Soms ademloos. Wat een heftige dingen komen er voorbij. Dank voor jullie openhartigheid en heel, heel veel respect voor hoe jullie dit oppakken en ermee omgaan!
Pinguinlove wat jammer dat mensen niet aan je vragen hoe het is. Ik ben juist ontzettend verrast Hoe lief en attent iedereen is.

Over Mk vertellen. Ik denk dat je soms ook gewoon open kaart moet spelen. Niet aan de grote klok maar wel gewoon aan mensen die je veel ziet. Het heeft toch een enorme impact op je.

Ik ga morgen weer werken. En ik merk dat ik er toch wel tegenop zie. Vandaag wezen winkelen en het was zo druk in de stad. Ik word echt kriegelig van al die mensen overal...
@fritz, herken heel veel in je verhaal. Wilde ook absoluut niet naar buiten met mk...ook gewon meer dan week niet gedaan ;)

@missfields lekker recalcitrant mag gewoon vind ik! Irritante zwangere types heb je toch. Ik ga vnv en wknd op kraamvisite bij familie die niks weten v mk dus ben erg benieuwd hoe ik dat ervaar. Ben ook heel emotioneel afgelopen dgn, mede ook door prive omstandigheden, en merk dan ook dat de gedachten aan mk allemaal makkelijker teveel worden...
Hey meiden! Ik dacht dat ik het al gesvhreven had maar blijkbaar niet haha.. Ik ben dinsdag ongie geworden.. Voel me er ok bij! Blij dat mn lijf het weer doet.. Na 4 mnd een bloeding zonder stolsels en weefsel.. Toch fijn om

te zien.. Tuurlijk wel jammer maar ging er al vanuit

Tja meiden idd de aankondigingen om je oren!! Hoop zwangere buiken ook.. Alles valt op..

Kreeg een mail van ouders v ouders.. Week 25 van uw zwangerschap... Ik krijg me maar niet afgemeld!! Grrr
Messe: ooh vervelend die mail! Ik kon me via de app of website ook niet afmelden. Heb uiteindelijk een maaltje gestuurd en was daarmee meteen afgemeld gelukkig. Wel lief hoe al die mensen dan reageren, ook MvM reageerde heel lief. Heb nog een kaartje gekregen met een bloemenbon erin. Fijn dat je lichaam 'het nog doet'. Zo fijn om te zien hoe zich dat allemaal herpakt!
Messe. Ik ook niet. En ik krijg echt zojuist een zwanger box geleverd van ouders van nu.
voor Miss Fields

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven