Extreem droge lippen
zondag 13 november 2016 om 10:05
Sinds ik een paar weken geleden verkouden ben geweest, heb ik last van extreem droge en zelfs pijnlijke lippen. Er zitten kloven in die bloeden, het voelt erg onprettig en ziet er ook niet prettig uit. Vaseline, Labello of Blistex helpen niet. Ook niet smeren heb ik geprobeerd en daar wordt het alleen maar erger van. Normaal gesproken heb ik nooit droge lippen en smeer ik er, behalve lippenstift, nooit wat op. Heeft iemand tips voor mijn droge lippen?
zondag 13 november 2016 om 10:09
Ik heb vaseline lanette van de huisarts. Bij droge lippen of bloedende lippen als ik aan velletjes heb getrokken doe ik savonds een dikke laag erop. Echt dik en dan laten zitten. Smorgens haal ik de dikke laag eraf en dan lijkt er al een nieuw laagje huid onder te zitten. Ik haal de lanette eraf en dan voorzichtig scrub ik mijn lippen en dan komt er oude velletjes mee en daaronder zit zachte nieuwe huid. Ook wondjes zijn na 1 nacht meestal dicht.
zondag 13 november 2016 om 10:30
Ik heb dat ook eens gehad. Had het idee dat het een "labello-verslaving" was. Ben dus cod-turkey gestopt en dat hielp uiteindelijk. Maar jij bent een stadium verder met bloedende kloven enzo, dat moet eerst weg. Misschien bioforce creme van dr. Vogel proberen? Dat gebruikte ik vroeger voor tepelkloven, was heel goed.
zondag 13 november 2016 om 10:35
Vaseline is een restproduct gemaakt uit aardolie. Lanoline (wolvet) lijkt erg op ons eigen huidvet en is daarom nog niet ietsje fijner op te gebruiken.
Ik heb op Texel een potje gekocht waar ik al 2 jaar mijn lippen mee doe. Heel fijn spul; is ook buiten Texel te vinden (bijvoorbeeld bij van die landwinkels bij boerderijen, sommige biologische winkels en anders internet). http://www.texelana.nl/pure-lanoline
De meest pure lanoline is ook dik, stroperig van consistentie. Krijg je goed op je lippen, maar smeert bijvoorbeeld lastig op je handen. Daarom hebben ze diverse varianten waar wat minder wolvet in zit zodat het makkelijker smeert.
Ik heb op Texel een potje gekocht waar ik al 2 jaar mijn lippen mee doe. Heel fijn spul; is ook buiten Texel te vinden (bijvoorbeeld bij van die landwinkels bij boerderijen, sommige biologische winkels en anders internet). http://www.texelana.nl/pure-lanoline
De meest pure lanoline is ook dik, stroperig van consistentie. Krijg je goed op je lippen, maar smeert bijvoorbeeld lastig op je handen. Daarom hebben ze diverse varianten waar wat minder wolvet in zit zodat het makkelijker smeert.
zondag 13 november 2016 om 11:51
zondag 13 november 2016 om 16:16