Gezondheid alle pijlers

Extreem droge lippen

13-11-2016 10:05 23 berichten
Sinds ik een paar weken geleden verkouden ben geweest, heb ik last van extreem droge en zelfs pijnlijke lippen. Er zitten kloven in die bloeden, het voelt erg onprettig en ziet er ook niet prettig uit. Vaseline, Labello of Blistex helpen niet. Ook niet smeren heb ik geprobeerd en daar wordt het alleen maar erger van. Normaal gesproken heb ik nooit droge lippen en smeer ik er, behalve lippenstift, nooit wat op. Heeft iemand tips voor mijn droge lippen?
Alle reacties Link kopieren
Kokosolie?
Bij mij werkt in zulke gevallen alleen zo'n wit tubetje Blistex om de kloven te verminderen, samen met een zeegroene stick Blistex (medicated lip balm, ik heb 'm ooit in Amerika gekocht dus ik weet niet eens of het hier bestaat) om m'n lippen soepel te houden.
Ik heb vaseline lanette van de huisarts. Bij droge lippen of bloedende lippen als ik aan velletjes heb getrokken doe ik savonds een dikke laag erop. Echt dik en dan laten zitten. Smorgens haal ik de dikke laag eraf en dan lijkt er al een nieuw laagje huid onder te zitten. Ik haal de lanette eraf en dan voorzichtig scrub ik mijn lippen en dan komt er oude velletjes mee en daaronder zit zachte nieuwe huid. Ook wondjes zijn na 1 nacht meestal dicht.
Ik gebruik altijd bepanthe zalf. Dat hersteld je lippen weer en ze worden er weer zacht van.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Bij mij helpt dan eigenlijk alleen purol stick
luchtbevochtiger?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb dat ook eens gehad. Had het idee dat het een "labello-verslaving" was. Ben dus cod-turkey gestopt en dat hielp uiteindelijk. Maar jij bent een stadium verder met bloedende kloven enzo, dat moet eerst weg. Misschien bioforce creme van dr. Vogel proberen? Dat gebruikte ik vroeger voor tepelkloven, was heel goed.
Vaseline is een restproduct gemaakt uit aardolie. Lanoline (wolvet) lijkt erg op ons eigen huidvet en is daarom nog niet ietsje fijner op te gebruiken.

Ik heb op Texel een potje gekocht waar ik al 2 jaar mijn lippen mee doe. Heel fijn spul; is ook buiten Texel te vinden (bijvoorbeeld bij van die landwinkels bij boerderijen, sommige biologische winkels en anders internet). http://www.texelana.nl/pure-lanoline

De meest pure lanoline is ook dik, stroperig van consistentie. Krijg je goed op je lippen, maar smeert bijvoorbeeld lastig op je handen. Daarom hebben ze diverse varianten waar wat minder wolvet in zit zodat het makkelijker smeert.
Lippencreme uit een tube van Rituals.
Hoe drink je? Het kan ook komen doordat je te weinig drinkt.
De stick van rituals, metallic blauw. Heeft niet de verslavende werking van labello en vergelijkbare producten. Heerlijk spul.
Cacaoboter helpt goed.
Keep on, keep keepin' on....
Herkenbaar! Hoe meer labello je smeert, hoe erger het wordt. Zelf ben ik toen naar de apotheek gegaan en zeiden dat de a.vogel creme enchinaforce hielp. Binnen een aantal dagen was ik er vanaf, heel fijn spul. Krijg je gewoon bij de kruidvat oid.
Bedankt voor de tips! Ik drink voldoende, in elk geval niet minder dan normaal. Ik dacht dat het door de verslechterde weerstand kwam door de verkoudheid. Ik zal wat anders proberen om op mijn lippen te smeren.
quote:jennie77 schreef op 13 november 2016 @ 10:09:

Ik gebruik altijd bepanthe zalf. Dat hersteld je lippen weer en ze worden er weer zacht van.Dat gebruik ik ook. Als ik last heb, voel ik direct na het smeren al verlichting.
verdwaald op het nieuwe forum
Vichy, kocht het bij de apotheek. Is heel vet maar werkt wel. Die gebruik ik alleen op extreme dagen. Verder heb ik spul van burt bees. - bij mij houdt het alleen nooit op want ik ben gék op het los trekken van de velletjes.
Kokosolie inderdaad. Helpt bij mij bij alles. Sterkte, want droge lippen is echt k*t.
Naast smeren ook voorkomen dat je aan je lippen likt, wat het alleen maar erger maakt, bijvoorbeeld door een kauwgompje te nemen. En natuurlijk niet aan de velletjes trekken, maar zachtjes scrubben met je tandenborstel.
Purol, gewoon dat hele vette spul in blikje. Werkt voor alles wat droog is.
aquaphor van eucerin

s'avonds erop s'morgen bijna helemaal weg

is niet voor je lippen maar werkt beter dan purol
Lanoline idd. En niet aan je lippen "likken". Als het wat minder erg is kokosolie of amandelolie.
Ik heb Purol gekocht en heb gisteravond kokosolie op mijn lippen gesmeerd. Ze voelen al wat minder droog aan dan gisteren. Bedankt voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven