Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Oeps ik heb echt nog NOOIT mijn muren gepoetst......maar ik ben sowieso nogal een slechte huisvrouw....ben ik bang..

Leuk is dat he als ze je bij alles willen nadoen en ook zo graag willen helpen...

Ze wil hier inmiddels ook alles zelf doen...

Yaya hoor je dan...hihi

Ze is erg druk aan het oefenen met alleen staan en af en toe een stapje lopen....heel leuk om te zien hoe ze dan zlef straalt als ze weer gaat zitten na een paar tellen te hebben gestaan.

Hier is het Bumba tijdperk aangebroken...Ineens zegt ze titi buma, dus ik denk eerst huh dat heb ik vast verkeerd begrepen, want we keken echt nooit Bumba met haar, hebben we weleens gedaan, maar toen al weken, maanden niet gedaan.

EN ja hoor, ik doe de tv aan en ze zegt weer BUma! Ik Bumba opgezet en ja hoor dat bedoelde ze, want toen de eerste afl afgelopen was, zei ze weer Buma...

En op kdv zag ze een tasje met BUmba erop en toen zei ze weer Buma!

Dus nu standaard na middagslaapje Bumba kijken. Mag ze 4 filmpjes kijken (20 min) en dan gaat de tv weer uit. Vind het eigenlijk wel grappig, want ze begint 's ochtends al tapa (slapen) Buma (ze weet dus dat na het slapen pas Bumba gekeken wordt)

Alles is nu apie. Ik had haar vrijdag geleerd dat er een aap in het boekje stond, toen kreeg ze van mij een boekje Pippo en daar zaten 2 beertjes bij (van die plastic figuurtjes) en die noemt ze nu standaard apie! haha

Tis echt genieten van het kleine meisje! Kan nog uren doorgaan met vertellen wat ze doet, zegt en hoe lief ze is, maar ik hou nu maar op...hahaha

Joan: Je mag toch gewoon per kind ouderschapsverlof opnemen, dus nu eerst voor Nanne en dan daarma voor Bart bijv.

Althans een vriendin van mij wel..

Joep: HOI!! Hoe is het met je 2 meiden??

Eef: Oh lekker een weekendje zonder kids...Yara slaapt za bij mijn moeder en ik kan er nu al naar uitkijken zondag te kunnen uitslapen....en dan is het alleen maar een nachtje omdat NIjnvriend zijn verjaardag viert voor de vrienden.

Belle: Welke vrijdag gaan we jouw jeugdherinneringen ophalen bij de HUbo??

Labje: Ben je er weer een beetje??? Of is het nog steeds niet zo fijn?

Manderley: Oeh dat lijkt me pittig als Rosa ineens weer 's nachts komt...of valt dat mee?? EN hoe heeft S het op zijn nieuwe werk? EN ben jij er weer een beetje aan gewend alles alleen te moeten doen doordeweeks?

Oh en dan nog 1 ego dingetje: NIjnvriend heeft het voor elkaar per 1 feb gaat hij 1 dag minder werken. Gaat ie 4x9 werken. FIjn voor hem, hij wilde het zooo graag!!

Ik ga zo even douchen

Liefs Nijn
in de achterkamer zitten nog schrootjes en daar zie je veel op
Rosa zat na een week of 11 in maat 62
Hebben jullie indertijd ook die lexicon-lijst gehad van het CB?

Moet ik me nu zorgen gaan maken dat mijn kind nog geen ' wasmachine' en ' stofzuigen' zegt?

Als laatste vraag stond er of ik me wel eens zorgen maakte om haar taalontwikkeling.... Ik heb maar ingevuld dat ik me enkel zorgen maak NA het invullen van deze lijst.....
Dag dames,

Weer een tijdje geleden. 't kost zoveel tijd om alles te doen, dat ik vaak geen energie overheb om ook nog achter de pc te kruipen. Maar hier ben ik dan toch.

Joan, bekijk gewoon of je kindjes groeien een beetje volgens de curve. Het is niet erg als ze onderaan de curve zitten, als ze maar wel gelijk met die curve meestijgen... Dan betekent het dat ze in ieder geval goed groeien. Ik weet zo gauw niet wat Kasper was, maar die was een beer van een vent... Dus echt geen vergelijkingsmateriaal. Met 4 maanden zat hij al in mt 74... dusss.

Hier gaat t weer oke. Kasper is behoorlijk ziek geweest: diarree en overgeven. Heel zielig. Toen het met hem net iets beterder ging, werd sander ziek. Dus ik ben een beetje gaar. Maargoed. Hoort erbij als je moeder bent denk ik dan maar.

Ik ben sinds 1 december op een nieuwe functie begonnen bij dezelfde werkgever. Het is fijn dat ik mag blijven, maar ik vind het nog steeds niet echt leuk. Ik had zo'n leuke collega waar ik mee samenwerkte op de vorige functie, dat ik nu een beetje blijf balen. En zijn heeft hetzelfde. Maargoed. echt klagen mag ik niet. Ik heb een baan, zelfs nog een salarisschaal hoger...

Maargoed. Het zette me wel aan het denken... is dit echt wat ik wil in een baan? Nee. Ik wil iets betekenen voor mensen. Les geven lijkt me nog steeds super, maar wat zou ik dan willen geven?

Nederlands op de middelbare? nee. Want dan ben je alleen bezig met schrijven, en literatuur. en niet met grammatica en spelling (of nauwelijks in ieder geval). Basisschool dan? Tja... Dat ga ik nu uitzoeken.

op 29 januari is hier een open aond van de tweejarig pabo-opleiding. En een weekje later mag ik meelopen op een reguliere lesdag. Om een idee te krijgen wat het inhoudt.

Ben heel benieuwd.

Dat is zo'n beetje wat erhier speelt.

Langzaamaan aan t bedenken dat we nu wel voor een tweede willen gaan, maar no pressure hoor. We hebben tijd zat. en 't is nog wel relatief rustig met kasper alleen :D

Nou, tot later. KAsper had ik even in bed gelegd, omdat hij moe aandeed, maar hij begint te roepen

Fien
heey ;labje. ook online?
Nijn: ja ik vind het wel vervelend dat ze 's nachts weer komt, omdat ik ook niet zomaar weer in slaap val, duurt vaak anderhalf uur, dat is wel vervelend. Maar ik moet ook eerlijk zeggen, vannacht heeft ze wel weer doorgeslapen. Dat vond ik toch wel fijn.

En dat ik nu 5 dagen voor haar moeten zorgen valt me best mee. Ik baal wel dat ik nu tijdelijk even geen auto heb. De nieuwe baas heeft een auto besteld, maar die is er nog niet. Dus ik zit hier wel redelijk opgesloten. Niet dat ik anders zo vaak weg ga, maar nu kan het ook echt niet.
Hoi Fien leuk dat he weer even schrijft! Wat jammer dat je nieuwe functie niet zo leuk is.

Lab: lexiconlijst??? wat is dat :-) nooit van gehoord, ben ik nu een ontaarde moeder
Hey,

Nog geen lexiconlijsten gehad. Zoon zegt wel wasmachine en stofzuiger, maar die is ook een tikkie ouder dan Fiep. (Voor zijn precieze leeftijd adviseer ik jullie het bovenstaande schema VANDAAG even te bestuderen )

Er was net een vriendin op bezoek, we hebben amper een woord kunnen wisselen omdat Zoon en haar zoon de hele tijd ruzie maakten. Zucht. Dat is een voordeel van dat zoon vanaf volgende week naar de psz gaat, dan kan ik tenminste mijn vriendin bezoeken zonder de hele tijd driftbuien en hersens inslaan...
He daar

Misschien een misverstand, maar ik maak me geen zorgen hoor om de gewichten, ze groeien goed, dus...ik was gewoon benieuwd. Het zijn nook nog zulke kleine poppetjes. eigenlijk vind ik dat wel mooi, straks worden het reusjes, als ze op mama lijken, dus ik geniet nog evn van dat kleine haha.

Nijn wat geweldig om te zien dat je kleine meid zich zo lekker begint te ontwikkelen. Bumba is in de omgeving hier ook helemaal hot haha, nog even en hier in huis ook...

Over mijn ouderschapsverlof: Ik mag het ook voor beide kinderen opnemen, maar bij ons is het 13 weken betaald en 13 weken onbetaald, per kind, maar omdat ik een tweeling heb, is het voor het 2e kindje 26 weken onbetaald. Iemand die 2 kinderen van verschillende leeftijden heeft, heeft voor het 2e kindje ook gewoon 13 weken betaald en 13 weken onbetaald, vind het zo oneerlijk....

Manderly: Zonder auto, bah dat lijkt me ook niets, al hebben wij er nu 2, maar ik vind het niet fijn om met de kinderen in de 3deurs weg te gaan, wat een getrek dan haha

Lab: Fiep nog geen wasmachine...tis toch wat. Verder alles oke daar, beetje gesetteld in je nieuwe huisje.

Millie: Balen dat je niet lekker op je plek zit op je werk. Misschien een geod idee, de PABO, vind het erg knap hoor als je weer gata studeren. Zou ik wel moeite mee hebben, om gemotiveerd te zijn en blijven.

Nou ik ga een broodje eten. Hele morgen druk geweest met de kids, eten, spelen, wassen en toen was de ochtend voorbij.....

Joan
Juich ende juich! Zoon is vandaag twee jaar!

( ik had er vanochtend al aan gedacht hoor Eef, een kennis is vanochtend vroeg bevallen van een zoon, dus eh...)

En wat krijgt ie, wat krijgt ie?

Cadeautje van tante Lab!
( ik vind 'm wel heeeeel stoer)
Eef en Zoon: gefeliciteerd! Het is me echt helemaal ontgaan...sorry.

Hier weer een draakje wat niet niet niet wil slapen. Rosa zegt al maanden wasmachine ....een kind kan de was doen toch?
ooooh Eef, ik was Zoon niet vergeten, kijk maar in je brievenbus..maar wel hier vergeten te noemen..oeps.....

HIer geen lexiconlijst, maar Labje als jij je al zorgen moet maken met een Fiepe-kiind dat zegt mama hondje buiten, dan moet ik me helemaal druk maken met mijn bijna 2 jarige meisje, want zij zegt pas sinds zondag heeeeeel soms hai papa en dat is het enige 2 woorden zinnetje. OP Yaya nee Yaya ja of mama nee na..

en wasmachine en stofzuiger kent ze wel, maar ze kan het niet zeggen hoor...maargoed ook daar is ze redelijk laat mee.

Maargoed ik begrijp haar bijna altijd, dus ook daar maak ik me niet druk over...
Helloe,

Bedankt voor de felicitiaties en de fiets

Zoon krijgt van ons een mini-pannensetje van de Hema, maar hij krijgt het pas zondag, dan vieren we het. Verder hebben we een speelkleed, een trein, een kinderparaplu en klei gevraagd, dus dat zal hij ook wel krijgen :-)

Nijn, superbedankt voor de kaarten en voor het jurkje. En ook nog van Bakkaboe, jeee! (Ik ben niet merk-bewust maar weet inmiddels dat Bakkaboe een merk is, haha) En nee, ik zet het niet op MP, want ik vind het leuk! En ze past er nog in, ik ga het morgen meteen aandoen.

Mevrouwtje hier is aan de kruip. Dat heeft wat implicaties. Zo heb ik de schommelstoel de kamer uit gebonjoerd, want zoon op schommelstoel en dochter met vingertjes er onder is een beetje gevaarlijk. En nu moeten alle kleine-onderdelen-speeltjes dus echt even naar boven. Ze heeft het wel reuze naar haar zin :-)

Ik zal Zoon zijn tweede verjaardag herinneren als de verjaardag waar hij van oor tot oor onder de poep zat en vervolgens in bad moest, haha... ach... we hebben ons weer vermaakt.

Joan, volgens mij loopt jouw werkgever jou te flessen. Van alle tweeling-mama's in mijn omgeving weet ik dat ouderschapsverlof PER KIND is, dus dat je, als je betaald ouderschapsverlof hebt, ook per kind kan opnemen. Dit geldt niet voor zwangerschaps- en bevallingsverlof, maar wel voor ouderschapsverlof. Ik zou als ik jou was dus even goed uitzoeken wat je rechten zijn.

Ik ga strijken!

Baaaaai!
Jippie Zoon is 2 jaar, gefeliciteerd. Leuk om zo zijn verjaardag te herinneren haha. Leuk voor later.... Ik kan het eigenlijk ook niet evrgeten zijn verjaardag, anders was mijn lieve papa vandaag 65 geworden......

Maar mijn werkgever loopt echt niet te flessen hoor, het staat in de CAO, het verschil zit hem in het betaalde gedeelte, dat krijg ik niet voor 2e meerlingkindje. Denk dat ik er ooit nog wel eens een mailtje aan ga spenderen, naar 1 of andere instantie.

Ik las dat dochter al aan het kruipen is, naar mijn idee was ze nog heel klein, maar soms lijkt het wel of de wereld om mij heen een tijdje is stilgestaan, rondom mijn bevalling. Maar ze is alweer bijna 8 maanden.

Nou ik ga weer eens wat foto's uploaden op de fotopagina. Bijna iedereeen is hier ana het slapen (al is Nanne erg onrustig)

Dus lekker internetten, ook een keer lekker.

Gr
Vandaag vind ik het niet leuk. Moeder zijn. Zoon ligt net met enorme driftbui zonder eten op bed. Hij is de hele ochtend strondvervelend geweest. Zucht.

Heb koppijn omdat beide kinders gedurende de nacht een aantal keer hebben gespookt en mijn huis is een zooi. Bweh.
haaai

Eef nog gefelciteerd met je zoon!! Hij laat je wel meteen erg weten dat hij 2 is vandaag dat is dan wel jammer.

En balen mag! Sjacherijnig zijn ook.

Hier is mop naar het kinderdagverblijf. En in plaats van allemaal leuke dingen doen wat ik eigenlijk van plan was, ben ik bedden aan het verschonen en aan het stofzuigen.

Maar ga zo echt aan de knutsel; ik mag bij de verloskundige praktijk schilderijtjes ophangen en op de boekentafel een boekje met fotos van schilderijen leggen. Ik wil er dus een leuk boekje van knutselen.

Maar heerlijk hoor, even aleen lekker tutten met het gupje.

Het is trouwens een schatje, had ik dat al gezegd?

Ze is heel makkelijk te snappen, dat is erg fijn. Ze huilt om 4 redenen.

1 honger (ontroostbaar)

2 boer (hoog en schel na de voeding)

3 slaap (jengelen)

4 Ze ligt in de box of bij anderen maar wil naar mama (ook jengelen)

Gewoon een kwestie van afvinken. Kind kan de was doen.

Ze komt nog veel om de 2 uur, maar af en toe ook na 3 uur. Erg prettig.

oh ze is wakker, daar gaat het knippen en plakken:)

liefs Joep
Paracetamol achter de kiezen, hoop dat het helpt.

Joep, fijn he, zo'n afvink-kind... Dochter is ook zo, heerlijk!
och Eefje arme jij...zulke dagen zijn idd stom..

Ik had dat vorige week di en dat was ook nog eens mijn allereerste dagje helemaaaal alleen met haar en toen zag ik er zelfs tegenop om vrijdag weer te 'moeten' , maar vrijdag was ze zoooo lief en gister ook weer..

Dus het is gewoon een minder leuk dagje in je mama-carierre en morgen is alles weer anders en dan vind je het weer leuk...!!

Reageer het straks lekker op R af en laat hem lekker even met de kids klooien en dan ga jij lekker even alleen een eindje fietsen of lopen of je gaat een heeeeeel lekkere chocolade reep halen en peuzelt die helemaal alleen op....of je gaat mij bellen...of je gaat lekker in bad...of je gaat naar de bieb...of...Nouja...gewoon even iets leuks voor jezelf!!

Dikke knuf iig!

JOep: Heerlijk zo'n makkelijk meisje! Komt ze 's nachts ook nog om de 2 uur?? Dat is dan nl wel weer zwaar lijkt me....

Wanneer moet je eigenlijk weer aan het werk??

Leuk trouwens dat je schilderijtjes mag ophangen bij vk praktijk en een boekje..Super! Gaat het een beetje goed??

Joan: Ik vind het echt wel belachelijk hoor dat je maar voor 1 kind gedeeltelijk betaald krijgt! Is dat niet veranderd per 1 jan? Nu krijgt nl iedereen 70 % van het minimum loon geloof ik ipv sommigen helemaal niets...

Ik kruip zo lekker op de bank, ga lekker even tijdschriftje lezen. Heb ochtendje gewerkt en hoewel het heerlijk is, ben ik nu wel weer moe en niet lekker, maar dat was ik gisteravond al niet....maarja..

Mijn collega is trouwens ook zwanger en die loopt echt alleen maar te klagen. Mij horen ze er bijna niet..Ik ga niet iedere minuut lopen zuchten of steunen..

ZIj wel.

Zij heeft al 3 nachten bijna niet geslapen en oh ze zat vanmorgen huilend in de auto, want ze was zooo moe en ze wilde nu zo graag naar huis...ze was bijna niet gegaan...en om de 2 tellen gapen en dat dan luidkeels....

Ik was al gewaarschuwd door andere collega dat ze nogal aanwezig zielig was...en ja hoor....lijkt een beetje alsof ze zieliger wil zijn dan ik ofzo...nou van mij mag ze! Ik doe het niet voor mijn lol. Kan niet wachten tot ik weer echt helemaal alles kan doen wat ik wil...Nu kan ik 's ochtends vaak wel wat leuks doen, maar moet ik 's middags echt op de bank hoor!

hahaha klagen doe ik hier wel....en niet iop mijn werk...hihi
snif; net meis gehaald van kdv, ze is ziek. Heeeeeel zielig voor haar, maar ook een beetje voor mij.
mmm ik schaam me een beetje voor mijn ego berichtje. Want meisje is echt flink ziek en hoest de longen uit haar lijf. Niet echt fair om dan te zeuren over een middagje, terwijl ik al een lekkere ochtend achter de rug had.

Weet iemand trouwens waarom babys zich altijd onder schijten als je precies op het punt staat om weg te gaan? Is dat een soort stil (nou ja stil ) protest?
Hihi Joepie, je woordkeuze ...vind ik nou helemaal niet bij jou passen.
Arm Joepje... hopelijk is je meisje snel beter.

Joan, ik zat nog te denken... bij ons krijg je helemaal geen ouderschapsverlof (betaald). Wel 1 maand extra bevallingsverlof, maar als je een tweeling, dan is dat dus ook maar 1x en niet 2. Je kunt het dus nog 'slechter' treffen...

Nijn, moest gisterenavond werken... Met twee paracetamols is het gelukt. Ga nu weer op pad naar mijn werk, wil er om 10.30 uur zijn. (Waarom was ik ook alweer 75 km van mijn werk af gaan wonen?!?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven