pas een plekje bij BSO in 2015
donderdag 15 januari 2009 om 13:16
Halloo,
Mijn dochtertje gaat in april naar de basisschool. Ik heb één groot probleem. Ik woon in een zeer bloeidend dorp (berkel en rodenrijs) en de bso's hebben geen plek op dinsdag. Ze hebben aangegeven dat er misschien een plekje is in 2015 !!!!!!!!!!!!!!!
Nu woon ik hier pas en ken nog niet veel mensen, dus geen oppas in buurt. Andere dagen werken zit er niet in en oppas bij opa en oma kan niet ivm de afstand. Gastouderbureau's zitten ook vol.
Heeft iemand nog een tip, buiten stoppen met werken. (ik kan geen vrij nemen, omdat ik geen zelf in te delen vrije dagen. werk in het onderwijs. het aantal vrije dagen van mijn man zijn niet genoeg om het op te vangen)
groetjesssssssssssss
Mijn dochtertje gaat in april naar de basisschool. Ik heb één groot probleem. Ik woon in een zeer bloeidend dorp (berkel en rodenrijs) en de bso's hebben geen plek op dinsdag. Ze hebben aangegeven dat er misschien een plekje is in 2015 !!!!!!!!!!!!!!!
Nu woon ik hier pas en ken nog niet veel mensen, dus geen oppas in buurt. Andere dagen werken zit er niet in en oppas bij opa en oma kan niet ivm de afstand. Gastouderbureau's zitten ook vol.
Heeft iemand nog een tip, buiten stoppen met werken. (ik kan geen vrij nemen, omdat ik geen zelf in te delen vrije dagen. werk in het onderwijs. het aantal vrije dagen van mijn man zijn niet genoeg om het op te vangen)
groetjesssssssssssss
donderdag 15 januari 2009 om 13:21
Da's wel heel extreem zeg. Dan moet je dus zorgen dat je anderhalf jaar voor je zwanger wordt op de wachtlijst komt
Voordeel kan wel zijn dat er meer ouders in hetzelfde schuitje zitten. Misschien kun je iemand vinden met wie je een dag elkaars kind op kunt vangen? Dus zij nemen op dinsdag jouw kind mee, en jij op een andere dag die van hen?
Succes in elk geval! Mijn kinderen staan nu bijna twee jaar op de wachtlijst voor een plek op de dinsdag, maar ze verwachten dat dat over een half jaartje waarschijnlijk gaat lukken..
Voordeel kan wel zijn dat er meer ouders in hetzelfde schuitje zitten. Misschien kun je iemand vinden met wie je een dag elkaars kind op kunt vangen? Dus zij nemen op dinsdag jouw kind mee, en jij op een andere dag die van hen?
Succes in elk geval! Mijn kinderen staan nu bijna twee jaar op de wachtlijst voor een plek op de dinsdag, maar ze verwachten dat dat over een half jaartje waarschijnlijk gaat lukken..
donderdag 15 januari 2009 om 13:25
donderdag 15 januari 2009 om 13:49
Kijk inderdaad of je met andere ouders iets kunt regelen.
Als het zo'n probleem is op dinsdag zullen meer mensen daar mee te maken hebben.
Een wachtlijst van 7 jaar lijkt me nogal overdreven; dat zou betekenen dat ze nu allemaal 4 of 5 jarigen op die BSO hebben, die nog 7 jaar die plek bezet houden.
Of er zijn heel veel mensen op de wachtlijst die maar zoveel mogelijk dagen hebben aangegeven om zo snel mogelijk aan de beurt te zijn.
Misschien kan de recessie je nog wat helpen: als er meer mensen werkloos worden, komt er weer wat lucht op de kinderopvang.
Als het zo'n probleem is op dinsdag zullen meer mensen daar mee te maken hebben.
Een wachtlijst van 7 jaar lijkt me nogal overdreven; dat zou betekenen dat ze nu allemaal 4 of 5 jarigen op die BSO hebben, die nog 7 jaar die plek bezet houden.
Of er zijn heel veel mensen op de wachtlijst die maar zoveel mogelijk dagen hebben aangegeven om zo snel mogelijk aan de beurt te zijn.
Misschien kan de recessie je nog wat helpen: als er meer mensen werkloos worden, komt er weer wat lucht op de kinderopvang.
donderdag 15 januari 2009 om 14:29
Zohee, dat is wel heel extreem. Heb je geen aardige buurvrouw die je dochter op kan vangen een middagje? Het gaat toch alleen om de dinsdag toch? Ik zou zeggen, zelf adverteren en heeeeeel sociaal praatjes gaan maken met de buurvrouwen/moeders bij je in de buurt. Grote kans dat iemand anders met hetzelfde probleem zit inderdaad.
*gaat nu gelijk dochter inschrijven bij bso, want die wordt over een jaar 4*
*gaat nu gelijk dochter inschrijven bij bso, want die wordt over een jaar 4*
donderdag 15 januari 2009 om 14:53
donderdag 15 januari 2009 om 15:10
http://www.schoolenopvang...task=view&id=40&Itemid=16
Heb je al met de school overlegd over dit probleem?
Heb je geprobeerd om een oppas aan huis te vinden (via Marktplaats, briefjes in super ed).
Is het een optie om op school alvast te laten weten (via schoolkrantje, prikbord oid) dat je opvang zoekt? Misschien zit er bij de andere ouders een gastouder, of weet iemand een oplossing.
Succes!
Heb je al met de school overlegd over dit probleem?
Heb je geprobeerd om een oppas aan huis te vinden (via Marktplaats, briefjes in super ed).
Is het een optie om op school alvast te laten weten (via schoolkrantje, prikbord oid) dat je opvang zoekt? Misschien zit er bij de andere ouders een gastouder, of weet iemand een oplossing.
Succes!

donderdag 15 januari 2009 om 16:41
Kun je niet op een andere minder courante bso dag gaan werken? Smolman werkt ook in de bso, de wachtlijsten voor maandag, dinsdag en donderdag zijn enorm. Woensdag en vrijdag nog plek zat. Minismollie zit nu op het kdv waar je je kind minstens 2 dagen per week naar toe moet brengen, maar na een tijdje mag je ook 1 dag per week doen. Die ene dag mag dan alleen op woensdag of vrijdag.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
donderdag 15 januari 2009 om 16:48
Ha allemaal,
Wat een hoop reacties! Heb vandaag inderdaad een briefjes in de supermarkt opgehangen. Briefje op school ophangen is ook een goede , netzoals even informeren op school.
Inschrijven voordat je zwanger bent, vind ik persoonlijk heel asociaal, zo blijven die mega wachtlijsten wel in stand! Vind trouwens dat ze bij de kdv en bso maar om bewijs van zwangerschap of legtimatie kind moeten vragen, zou een hoop schelen.
Zowel Bergschenhoek en Bleiswijk hebben hetzelfde probleem, omdat iedereen uit Berkel daar ook heengaan. Sta denk ik ingeschreven bij totaal 5 BSO's.
Heb voor mijn jongste "mooie meid" inderdaad een plekje op het kdv bij het werk van mijn man, maar voor bso is dat geen optie, omdat ze anders in een andere woonplaats ook naar school moet.
Was idd ook van plan om de gemeente een briefje te sturen.
Bedankt voor de tips!
groetjesssssssssssss
Wat een hoop reacties! Heb vandaag inderdaad een briefjes in de supermarkt opgehangen. Briefje op school ophangen is ook een goede , netzoals even informeren op school.
Inschrijven voordat je zwanger bent, vind ik persoonlijk heel asociaal, zo blijven die mega wachtlijsten wel in stand! Vind trouwens dat ze bij de kdv en bso maar om bewijs van zwangerschap of legtimatie kind moeten vragen, zou een hoop schelen.
Zowel Bergschenhoek en Bleiswijk hebben hetzelfde probleem, omdat iedereen uit Berkel daar ook heengaan. Sta denk ik ingeschreven bij totaal 5 BSO's.
Heb voor mijn jongste "mooie meid" inderdaad een plekje op het kdv bij het werk van mijn man, maar voor bso is dat geen optie, omdat ze anders in een andere woonplaats ook naar school moet.
Bedankt voor de tips!
groetjesssssssssssss
donderdag 15 januari 2009 om 16:56
quote:mooiemeiden schreef op 15 januari 2009 @ 16:48:
Ha allemaal,
Bedankt voor de tips!
groetjesssssssssssssIK geloof ook niet dat iemand hier dat serieus meende hoor
Ha allemaal,
Bedankt voor de tips!
groetjesssssssssssssIK geloof ook niet dat iemand hier dat serieus meende hoor
donderdag 15 januari 2009 om 18:12
Het moet toch geen ruk uitmaken dat je je inschrijft als je zwanger bent. Het kind moet toch met 4 op de bso. Het enige verschil is dat de bso het 4 jaar eerder weet en de ouders die eerder inschrijven, eerder op de lijst voor dat jaar komen. Er zit altijd wel iemand zonder opvang.
Ik kan je helaas geen tips geven.
Ik kan je helaas geen tips geven.
donderdag 15 januari 2009 om 18:18
donderdag 15 januari 2009 om 19:34
De paddestoel is juist diegene die pas in 2015 plek heeft. Tevens hebben zij voor mijn jongste "mooie meid" (8 wkn) op het kdv ook pas in 2015 plek (en dan maakt het niet uit op welke dag).
Ik werk nu op di en wo. Bij Ratjetoe heb ik al woensdag VSO en NSO en op dinsdag VSO aangeboden gekregen.
Probleem met het wisselen van werkdagen is dat ik een duo-partner heb die niet kan ruilen.
Zus en zo sta ik ook ingeschreven, maar nog geen inzicht op wachtlijst.
mille: helaas, maar waar het gebeurt wel. (zeggen KDV en BSO's zelf)
Ik werk nu op di en wo. Bij Ratjetoe heb ik al woensdag VSO en NSO en op dinsdag VSO aangeboden gekregen.
Probleem met het wisselen van werkdagen is dat ik een duo-partner heb die niet kan ruilen.
Zus en zo sta ik ook ingeschreven, maar nog geen inzicht op wachtlijst.
mille: helaas, maar waar het gebeurt wel. (zeggen KDV en BSO's zelf)