Nachtelijk bezoek van buurtkat(er).

22-01-2009 15:35 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enige tijd komt er een aantal keren in de week 's nachts een kater bij ons binnen. Ik ga er tenminste van uit dat het een kater is, aangezien hij het hele huis onder sproeit. De lucht is echt niet te hebben. Als ik 's ochtends te trap afloop ruik ik al of hij wel of niet geweest is. Hij sproeit altijd op een aantal vaste plekken.

Nu heb ik al een kattenluik met een magneetslot, maar het is een grote sterke kat die dwars door het slotje heen beukt.

Ik heb hem wel eens binnen horen komen als we 's avonds laat op waren, maar als ik dan snel naar de keuken loop zie ik alleen nog zijn achterkant door het luik verdwijnen.

Ik weet niet van wie de kat is. Wij wonen buitenaf en er lopen altijd allerlei boerderijkatten om het huis.

Ik hoop op wat (diervriendelijke) tips om de kat voortaan buiten te houden, want je zult begrijpen dat ik hier niet bepaald vrolijk van word.

Edit: We hebben zelf één gesteriliseerde poes.
The time is now
Van die boeren hoef je totaal niks te verwachten.

Vechten ze nooit? De katten bedoel ik.

Ik heb slechte ervaringen met die Staywell troep, pootje klem tussen luikje en kunststof omhulsel (tijdig gevonden gelukkig).

Dat beest komt voor eten en/of pussy/territorium. Kattenluikjes ruiken sterk, omdat ze er tig keer per dag tegenaan wrijven. Ook al haal je het eten weg dan blijft ie nog een hele poos komen.

Als een kat op een plek iets lekkers vond ooit, blijven ze daar nog heel lang controleren.

Dus idd afsluiten alles s'-avonds, en bak neerzetten. Met wat geluk doet ze toch alles buiten en maar zelden op die bak.
Mij lijkt ook de enige oplossing om ze 's nachts binnen te houden incl. kattenbak en het luik af te schermen zodat de inbreker zeker niet meer naar binnen kan. Je zegt dat je het vies vindt, maar zo'n bak kun je zo vies maken als je zelf wilt. Gewoon regelmatig schoonscheppen en voila!

En wat iemand eerder ook al aangaf..nu wordt er volop gesproeid dat is toch veel smeriger!? Volgens mij blijft die geur eeuwig in je huis hangen. En daarbij, je kiest voor zo'n beestje dan moet je ook maar dit soort "ongemakken" erbij nemen lijkt me.

Succes.
@quoattro: Nee, vechten doen ze niet. Mijn kat heeft blijkbaar weinig behoefte om haar territorium te verdedigen. Als ik de buurkat binnen hoor komen kijkt ze wel een keer op, maar tukt vervolgens lekker verder.

Ik zal dit weekend eens de kattenbak opzoeken in de schuur en beginnen met haar 's nachts binnen te houden. Iedereen bedankt voor de tips!
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven