Halve dates

13-05-2017 16:31 105 berichten
Als ik terugkijk op de dates die ik de afgelopen twintig jaar heb gehad, denk ik achteraf van sommige dates: Waarom ben ik niet na een kwartier (of eerder) opgestapt? Ik heb de dates vrijwel altijd voltooid. Nu ben ik benieuwd: hebben jullie weleens een date vroegtijdig gestopt, in die zin van echt direct of binnen een kwartier opstappen? En hoe reageerde de ander dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe eerste date altijd alleen een drankje, zodat ik het drankje snel kan opdrinken als het niets is. Dus ja ik sta weleens met een kwartier weer buiten.

Ik plan ook nooit meer dan alleen ff snel een drankje met iemand. Werkt prima zo.

Als het klikt kun je altijd langer blijven of meet je nog een ander keer.

Met dates die van verder weg komen is dit soms wat lastiger, daarom date ik daar zo min mogelijk mee. Sowieso reis ik zelf niet meer dan driekwartier voor een date.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic. Ben nu niet aan het daten maar heb in het verleden altijd alle dates 'af' gemaakt. Ben iemand die altijd wel interesse kant tonen en desnoods verder praten over de interesses van de ander.... maar heb wel gemerkt dat het soms veel te veel energie kost.

Vaak ook met eten afgesproken waardoor ik ook niet zo snel weg 'kon'. En vaak met mannen van verder weg.

Nouja het beviel niet echt dus nu al lang niet meer aan het daten. Vraag me wel af, wat zeg je dan na één drankje: Joh ik zie nu al dat het niks wordt, ik ga weer? ;-)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
13-05-2017 16:44
Vraag me wel af, wat zeg je dan na één drankje: Joh ik zie nu al dat het niks wordt, ik ga weer? ;-)
Ligt eraan... als de ander expliciet zegt van: "joh zullen we nog eens afspreken?" dan geef ik wel aan dat ik het gezellig vond voor één keertje maar meer niet.

Mocht die vraag niet gesteld worden dan is het vaak zo dat het wederzijds geen succes was en dan hoeven er ook geen woorden aan vuil gemaakt te worden.

En soms dat ik na de date nog een berichtje krijg over opnieuw afspreken, dan geef ik aan dat ik heb nagedacht maar het toch niet zie zitten.
Ik had vroeger een keer de afspraak dat mijn moeder na een half uurtje ging bellen. Als het dan niet leuk was kon ik net doen of ik bijvoorbeeld was vergeten dat ik een andere afspraak had. Achteraf niet trots op trouwens, maar op dat moment was ik te onzeker om eerlijk te zeggen dat het niks werd. 1 keer gedaan trouwens
Alle reacties Link kopieren
Jempo, bedoel je dat je van tevoren al zegt dat je alleen kort een drankje doet?

Bij mij was het vaak iets eten en dan bijv om 17 u al afspreken. Ja als ik het zo zeg best onhandig want dan heb je zeker van 17 tot 22 uur te 'vullen'. Ik vond het ook niks, haha, eigenlijk weet ik ook binnen 5 min wel of het potentie heeft of niet.

Eén keer ook, kwam die kerel uit Friesland. En ik woon dus niet bepaald in Friesland. En ik zag m en ik dacht: Nee ik vind je niks. Maarja toch wat tijd mee doorgebracht omdat ie 'helemaal uit Friesland' kwam. Ik was wat wanhopig in die tijd denk ik, haha.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Klopt inderdaad! Om 17 uur afspreken om iets te gaan drinken lijkt me juist handig, dan kun je om half 6 zeggen dat je weg moet omdat vriendin X op je wacht voor het eten. En dan natuurlijk wel met die vriendin gaan eten en niet sneaky rechtstreeks van de date doorgaan naar de friettent om de hoek :hihi: :hihi:
Jempo schreef:
13-05-2017 17:46
Klopt inderdaad! Om 17 uur afspreken om iets te gaan drinken lijkt me juist handig, dan kun je om half 6 zeggen dat je weg moet omdat vriendin X op je wacht voor het eten. En dan natuurlijk wel met die vriendin gaan eten en niet sneaky rechtstreeks van de date doorgaan naar de friettent om de hoek :hihi: :hihi:
En dan heeft hij honger na die "date", ziet een friettent om de hoek en stapt daar binnen :twisted: .
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat mensen afspreken met iemand die ze nog nauwelijks kennen. Neem eerst de tijd eens om elkaar te leren kennen, zou ik zeggen. Waarom moet het zo zijn "vandaag op Tinder gezien, morgen de hele dag appen, overmorgen een date"? En als "het" dan klikt, dan moet het ook binnen 3 maanden een relatie heten en als je dan niet binnen 6 maanden minstens samenwoont, of plannen daartoe hebt, slaat de twijfel toe en is er blijkbaar iets mis...

Zijn we dan allemaal zo desperate, of waar is de tijd gebleven dat je rustig een jaar of twee (of meer) uittrok om elkaar gewoon te leren kennen alvorens samen te gaan wonen, in welke vorm of hoedanigheid dan ook, maar dan weet je in elk geval wat je aan elkaar hebt, meer dan je na 2 of 3 maanden weet, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Ik ben ook altijd te keurig...maak alle dates altijd af...maar spreek bijna altijd af voor een drankje of twee...een paar keer ook met eten, maar dat klikte al over de app erg goed, dus dat durfde ik aan. Heb wel een keer of gehad dat ik al na 10 seconden wist...dit wordt het niet..maar toch gebleven, ik praat nogal makkelijk dus dat lukt me meestal ook wel. Zeg wel altijd na afloop of er wel of niet een 2e date in zit. Mochten we allebei niet reppen over die 2e date dan ga ik er vanuit dat die ook niet gaat komen... Ben nooit na een kwartier opgestapt ook al heb ik dat wel gewild...vind dat voor mezelf nog een beetje te lastig om te doen...
noppes
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-05-2017 17:51
Ik snap niet dat mensen afspreken met iemand die ze nog nauwelijks kennen. Neem eerst de tijd eens om elkaar te leren kennen, zou ik zeggen. Waarom moet het zo zijn "vandaag op Tinder gezien, morgen de hele dag appen, overmorgen een date"? En als "het" dan klikt, dan moet het ook binnen 3 maanden een relatie heten en als je dan niet binnen 6 maanden minstens samenwoont, of plannen daartoe hebt, slaat de twijfel toe en is er blijkbaar iets mis...

Zijn we dan allemaal zo desperate, of waar is de tijd gebleven dat je rustig een jaar of twee (of meer) uittrok om elkaar gewoon te leren kennen alvorens samen te gaan wonen, in welke vorm of hoedanigheid dan ook, maar dan weet je in elk geval wat je aan elkaar hebt, meer dan je na 2 of 3 maanden weet, lijkt me.
Hoe wil je dan iemand leren kennen? Als je iemand niet spontaan tegen komt dan lijkt me dat wel de juiste stap. Op tinder zijn genoeg matches waarbij het wel wat word.
Alle reacties Link kopieren
@pejeka, ik spreek wel altijd snel af na een match, een paar dagen appen en dan afspreken, want op de app komen veel mensen toch anders over en daten = weten, dan 'verdoe' je ook geen tijd met iemand die het toch niet gaat worden.... ben het wel met je eens dat het daarna niet zo snel een labeltje hoeft te krijgen, rustig aan daarna wat mij betreft...
noppes
Alle reacties Link kopieren
Honnx schreef:
13-05-2017 17:53
Hoe wil je dan iemand leren kennen? Als je iemand niet spontaan tegen komt dan lijkt me dat wel de juiste stap. Op tinder zijn genoeg matches waarbij het wel wat word.
Je kan op allerlei manieren een aardig iemand tegen komen. Maar wat ik nooit zo snap, is waarom het dan binnen 3 maanden een "relatie" moet heten, en als er binnen 6 maanden geen samenwoningsplannen zijn, is het opeens allemaal kommer en kwel, als je op de topics hier af moet gaan.

Waarom zo overhaast?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Nee zelf nooit gedaan. Achteraf me ook wel is afgevraagd waarom ik niet eerder weg ben gegaan (omdat de date echt niets was). Denk toch ergens dat ik het dan een beetje lullig vind om na een kwartier te gaan. Moet wel zeggen dat ik op de eerste date altijd gewoon een drankje doe. Dan kan je in ieder geval (mocht het echt een hele erge date zijn) snel weg :)
My life, my way
Alle reacties Link kopieren
Nee zelf nooit gedaan. Achteraf me ook wel is afgevraagd waarom ik niet eerder weg ben gegaan (omdat de date echt niets was). Denk toch ergens dat ik het dan een beetje lullig vind om na een kwartier te gaan. Moet wel zeggen dat ik op de eerste date altijd gewoon een drankje doe. Dan kan je in ieder geval (mocht het echt een hele erge date zijn) snel weg :)
My life, my way
pejeka schreef:
13-05-2017 18:02
Je kan op allerlei manieren een aardig iemand tegen komen. Maar wat ik nooit zo snap, is waarom het dan binnen 3 maanden een "relatie" moet heten, en als er binnen 6 maanden geen samenwoningsplannen zijn, is het opeens allemaal kommer en kwel, als je op de topics hier af moet gaan.

Waarom zo overhaast?
Pas na 3 maanden een "relatie"?
Hier was het na 1 avond al prijs :twisted: .
Na 4 dagen mocht heel de wereld weten dat we samen waren.
Intussen bijna 12 jaar verder en getrouwd.
Samenwonen hebben we - puur praktisch - mee gewacht tot ik zo goed als afgestudeerd was. 1.5 jaar.

Ik zou echt geen zin hebben gehad in 3 maanden iets "zonder naam".
Alle reacties Link kopieren
TinyBel schreef:
13-05-2017 17:47
En dan heeft hij honger na die "date", ziet een friettent om de hoek en stapt daar binnen :twisted: .
Zie het al voor me :proud: "ahhh dus hier woont die vriendin van jou!"
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-05-2017 17:51
Ik snap niet dat mensen afspreken met iemand die ze nog nauwelijks kennen. Neem eerst de tijd eens om elkaar te leren kennen, zou ik zeggen. Waarom moet het zo zijn "vandaag op Tinder gezien, morgen de hele dag appen, overmorgen een date"?
Huh wie zegt dat dat 'moet'? Als je in de tinder-topics kijkt zie je dat helemaal niet iedereen er zo in staat.

Ik geef zelf niet de voorkeur aan eerst eindeloos chatten, omdat mijn ervaring is dat je in het echt een veel beter beeld krijgt van iemand. Ik vind het hartstikke leuk om spontaan met iemand een drankje te gaan doen.

Maar daar is iedereen vrij in. Er bestaat niet zoiets als dateregels.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-05-2017 18:02
Je kan op allerlei manieren een aardig iemand tegen komen. Maar wat ik nooit zo snap, is waarom het dan binnen 3 maanden een "relatie" moet heten, en als er binnen 6 maanden geen samenwoningsplannen zijn, is het opeens allemaal kommer en kwel, als je op de topics hier af moet gaan.

Waarom zo overhaast?
Hoe kom je hier ineens bij? Daar heeft TO het toch helemaal niet over? Nogal offtopic maar oké...

Misschien moet je eens gaan meelezen in de Tinder-topics hier op het forum, dan lees je over heel wat tinderaars die al maanden daten met iemand zonder dat het nog een relatie is. Dus kortom ik herken het helemaal niet wat jij zegt. Ik herken dat niet van mijn persoonlijke leven maar herken het ook niet hier op het forum.

Ja er zijn mensen die heel snel gaan met relaties, maar ook mensen die het rustig aandoen.
pejeka schreef:
13-05-2017 18:02
Je kan op allerlei manieren een aardig iemand tegen komen. Maar wat ik nooit zo snap, is waarom het dan binnen 3 maanden een "relatie" moet heten, en als er binnen 6 maanden geen samenwoningsplannen zijn, is het opeens allemaal kommer en kwel, als je op de topics hier af moet gaan.

Waarom zo overhaast?
Ik vind 3 maanden best wel lang.

En als ik mijn ouders moet geloven had je vroeger binnen 2x zoenen op verschillende momenten al een relatie, dus vroeger ging het nog veel sneller dan nu hoor.
Overigens heb ik nog nooit een date eerder gestopt, maar dat komt ook omdat ik nooit uit eten ging of dat soort activiteiten ondernam. Dus het kon prima zijn dat ik na 1 drankje afhaakte of na een rondje wandelen.

Maar ik was behoorlijk jong in de tijd dat ik datete en dan gaat het allemaal wat anders dan wanneer je volwassen bent.
Wat dat betreft wat het een halve eeuw geleden inderdaad wel simpeler. Kwam je iemand op de kermis tegen, en dan heel rustig leerde je elkaar kennen, en niet gelijk honderd kapers op de kust als je niet binnen een week seks had. Denk ik, want ik was er natuurlijk niet bij.
Maar de topicvraag gaat inderdaad meer over het heel snel afbreken van een eerste date, of dat vaak gebeurt en hoe dat dan gebeurt.
Mijn dates hebben eigenlijk bijna allemaal minstens een uur en meestal echt uren geduurd. Vaak kwam dat door de afstand, vaak beiden een eind ervoor gereisd. Ook mis ik de durf of directheid om na een kwartier te zeggen: 'Nou, eigenlijk zie ik al dat dit niks wordt.'
Achteraf gezien denk ik: Best zonde voor beiden om urenlang op een kansloze date te gaan doorbrengen, maar ach, denk ik maar, nu jaren later heb ik er in ieder geval mooie bijdrages voor het blundertopic aan overgehouden. Ik bekijk het maar positief. ;)
Och, daar gaat ie weer dubbel hoor...
Je kan het ook gewoon zien als een leuke middag of avond met iemand met wie het op de app of via Tinder blijkbaar wel matchte.
Je hebt er nu toch tijd voor vrijgemaakt ...

Dan kan het dus nog zijn dat het bij 1 date blijft ...
Alle reacties Link kopieren
TinyBel schreef:
13-05-2017 18:34
Je kan het ook gewoon zien als een leuke middag of avond met iemand met wie het op de app of via Tinder blijkbaar wel matchte.
Je hebt er nu toch tijd voor vrijgemaakt ...

Dan kan het dus nog zijn dat het bij 1 date blijft ...
Ja helemaal mee eens! Sommige dates zijn niets geworden maar kijk ik met enorm veel plezier op terug. Ook mensen die echt een speciaal plekje hebben voor mij. Mensen die mij hebben geraakt.

Die relatie die ik heb gehad kijk ik met veel minder plezier op terug.

Kortom dat het bijv. bij één date blijft hoeft helemaal niets te zeggen over hoe leuk het was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven