Ik wil kinderen maar mijn man niet

14-05-2017 17:34 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-forum lezeressen,

Ik ben een 30-jarige vrouw, basisschooljuf en heb een grote kinderwens. Vanaf dat ik jong ben weet ik al dat ik moeder wil worden.

Ik ben al 14 jaar samen met mijn knappe, sociale en lieve vriend, we hebben 2 jaar geleden samen een huis gekocht. Zelf ben ik een beetje gezet. Ben ook niet zo sociaal zoals mijn vriend dat is. Hij heeft zelf een grote gezellige vriendengroep, ik heb 1 goede vriendin en een goede band met mijn moeder. Door deze verschillen lig ik niet zo goed in de groep bij zijn vrienden, wat hun rede geeft om mij altijd zwart te maken.

Zoals ik al schreef heb ik een kinderwens. Maar mijn vriend heeft altijd al geroepen dat hij absoluut geen kinderen wil. Ook in serieuze gesprekken hierover is hij niet te overtuigen. Hij overweegt zelfs zich te steriliseren.
Voordat we ons huis kochten heeft hij ook gezegd dat er geen trouwerij komt of gezinsuitbreiding. Hij heeft me dus ook gewaarschuwd dat als ik bij hem bleef er geen kinderen zullen komen.

Laatst hebben we een grote ruzie gehad waarbij ik ook een nachtje bij mijn ouders ben gaan slapen om hierover na te denken.

Mijn dilemma is; ga ik bij mijn vriend weg waarmee ik naast de onvervulde kinderwens wel heel gelukkig mee ben, of blijf ik bij hem omdat ik weet dat ik geen betere vriend zal kunnen krijgen en dus accepteer nooit kinderen te zullen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Je weet dit dus al vanaf het begin... als jij kinder wil zal je bij hem weg moeten gaan. Hij wil het niet!
Internagelaktisch
Waarom zou er geen betere man te vinden zijn?
Wie zoekt, die vindt misschien wel ...

Als jij echt kinderen wil, zou ik die wens niet zomaar opgeven.
Dat ga jij hem later misschien wel verwijten.
Alle reacties Link kopieren
Die tweede alinea, is die van belang? Denk je echt dat dit het beste is wat je kunt krijgen? Zoek een psycholoog. En vervolgens een andere vriend met kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
Die tweede alinea, is die van belang? Denk je echt dat dit het beste is wat je kunt krijgen? Zoek een psycholoog. En vervolgens een andere vriend met kinderwens.
Wat heeft het zogenaamde zwartmaken van die vrienden hiermee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Waarom koop je een huis met iemand die jouw grootste wens niet wil vervullen?
En dit: Door deze verschillen lig ik niet zo goed in de groep bij zijn vrienden, wat hun rede geeft om mij altijd zwart te maken
Hoe reageert jouw vriend daarop?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Je trekt aan een dood paard waarvan je al lang wist dat het dood was. Hij is erg duidelijk geweest en hebt je dit leed zelf aangedaan. Doe elkaar een plezier en vervul je levenswensen en laat hem de zijne vervullen. Daar worden jullie beiden gelukkiger van.
Maaique schreef:
14-05-2017 17:36
Je weet dit dus al vanaf het begin... als jij kinder wil zal je bij hem weg moeten gaan. Hij wil het niet!
Kan niet reageren zonder te quoten....

Leuke vrienden dat ze jou zwart maken. En dat pikt je man?
Je wist dus altijd al dat hij geen kinderen wilde. En hij is niet van mening verandert (wat je wel hoopte).
Wat je doet is je eigen beslissing. Ik zou sowieso nooit een huis kopen met een man die geen kinderen wilde.
Je zelfbeeld is wel bedroevend laag zeg. Ik zou eerst daar eens wat aan gaan doen. En je lieve sociale vriend is een bokkenlul, als hij je af laat kammen door zijn vele vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Lotte de Geus? Bekende naam..
Niet zo slim van je om 14 jaar bij een man te blijven die heel andere dingen in het leven wil.

Ga iets aan je zelfvertrouwen doen en ga bij hem weg.
Lady_Voldemort schreef:
14-05-2017 17:42
Je zelfbeeld is wel bedroevend laag zeg. Ik zou eerst daar eens wat aan gaan doen. En je lieve sociale vriend is een bokkenlul, als hij je af laat kammen door zijn vele vrienden.
+1
En het is reden, lieve schooljuffrouw, met een n erachter.
Moet een juf toch weten ;)
Alle reacties Link kopieren
Waaaaarom koop je een huis met iemand die al zovaak duidelijk van tevoren heeft aangegeven geen kinderen te willen. Wat aan het woord "nee" begrijp je niet?
Alle reacties Link kopieren
Hee Lotte,

Jeetje wat een lastige situatie. Je zult nu ongetwijfeld heel veel reacties over je heen gaan krijgen in de trand van: ' Maar dit wist je toch al? en waarom heb je een huis gekocht met iemand waarvan je wist dat hij geen kinderen wilde?'
Maar jullie zijn veertien jaar samen, toen was je jonger en zijn mening zou vast nog wel bijdraaien als hij wat ouder werd. Heftig om te merken dat dit nu dus niet het geval is!

De enige die deze beslissing kan maken, ben jijzelf. Zie jij jezelf over vijftien jaar, met vriend maar zonder kinderen? Of heb je het idee dat er dan iets gigantisch mist in je leven? En stel je voor dat het over vijftien jaar te laat is om kinderen te krijgen, neem je dat je vriend dan kwalijk? Zie je jezelf op je 70e zonder kinderen?

Ik kan me voorstellen dat die kinderwens sterk is en dat je die niet zomaar aan de kant kunt zetten. Je bent 30, dat is nog jong genoeg om opnieuw te beginnen met een andere superleuke vriend die wél een kinderwens heeft. Ze zijn er zeker.



Je omschrijft jezelf als gezet en niet zo sociaal. Ben jij blij met jezelf? Happy met je spiegelbeeld? Niets aan veranderen dan! Er zijn genoeg mannen die op jou vallen, en niet alleen op je maatje 36!!
Het is niet je man maar je vriend. Je weet vanaf het prille begin dat hij NIET wil trouwen en GEEN kinderen wilde? Wat dacht je zelf? Als ik er maar vaak genoeg over begin dan verandert zijn mening wel? Het klinkt lullig maar dit heb je jezelf toch echt aangedaan.
Ik ben ook met iemand samen geweest die aangaf geen kinderen te willen. Ik was er nog geen anderhalf jaar mee samen. We hebben er een punt achter gezet, ik was toen 22. Nu ben ik 29, getrouwd met een veel leukere, lievere, knappere man en heb ik twee prachtige meisjes.

Het kan zeer doen na 14 jaar maar die onvervulde kinderwens gaat tussen jullie in staan en dat ga je hem zeker kwalijk nemen. Terwijl hij gewoon heel duidelijk is geweest vanaf dag 1.
Timetraveler schreef:
14-05-2017 17:45
Waaaaarom koop je een huis met iemand die al zovaak duidelijk van tevoren heeft aangegeven geen kinderen te willen. Wat aan het woord "nee" begrijp je niet?

Sowieso al raar dat je iemand met eindeloze gesprekken en ruzies gaat proberen over te halen om een leven op aarde te plempen.
Alsof je iemand zover probeert te krijgen om op zondagmiddag naar de Efteling te gaan. Kom nou

Dan heb je inderdaad serieus moeite met het woord 'nee'
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed dat je een huis koopt en dus vastigheid aangaat met iemand waarvan je weet dat jullie geen toekomst hebben.
Jij wil je kinderwens niet laten varen. Hij wil geen kinderen.

Dan zijn er twee opties; je kiest voor je kerel of je kiest voor je kinderwens. Meer smaken zijn er niet.
668, the neighbour of the Beast
Is LottedeGeus je echte naam?
Uitmaken. Is voor jullie beide beter op lange termijn.
mrsrb schreef:
14-05-2017 17:45

Maar jullie zijn veertien jaar samen, toen was je jonger en zijn mening zou vast nog wel bijdraaien als hij wat ouder werd. Heftig om te merken dat dit nu dus niet het geval is!

Ik zou niet samen willen zijn met iemand wiens mening ik niet serieus neem.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap trouwens niet dat je veertien jaar gewacht hebt voor je je serieus afvroeg of er wel toekomst in deze relatie zit...
Als je verschilt van mening op zo'n essentieel punt maak je toch al veel eerder de beslissing om er mee te stoppen of je er bij neer te leggen?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Mijn dilemma is; ga ik bij mijn vriend weg waarmee ik naast de onvervulde kinderwens wel heel gelukkig mee ben, of blijf ik bij hem omdat ik weet dat ik geen betere vriend zal kunnen krijgen en dus accepteer nooit kinderen te zullen hebben?

Je dilemma klopt niet: beide opties hebben als resultaat dat je bij je vriend blijft.
Opnieuw formuleren dus, met in één van beide mogelijkheden de mogelijkheid om een kind te krijgen.
Hoezo klopt haar dilemma niet, alkemade? De opties die ze noemt zijn toch weg gaan bij vriend, of bij hem blijven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven