Geschrokken van mijn dochter

17-05-2017 20:03 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik heb hier al een account maar wilde even mijn verhaal delen onder een ander nick.

Het gaat over mijn dochter, die heeft iemand uitgescholden te hebben voor vieze s... Ze is net aan het puberen maar toch schrik ik hiervan.

Een vrouw wist toevallig dat ze mijn dochter is en heeft telefonisch huilend contact met mij opgenomen. Ze vertelde het verhaal; ze liep met haar hondje buiten en toen kwam er een groepje aangelopen, met mijn dochter erbij. Een vriendin van mijn dochter wilde paar dagen voor dit gebeuren haar hondje aaien maar dat mocht niet/na lang aarzelen toch wel. Vriendinnetje van mijn dochter maakt de opmerking van je mag toch niet het hondje aaien en ze liepen verder. De mevrouw hoorde de meiden van alles over haar schelden onderling over haar. Ze voelde zich rot en bleef omkijken. Uiteindelijk reageerde mijn dochter van wat kijk je nou? Vieze s.

Ik ken dit gedrag niet van haar en schrik hiervan. Ik ga met haar rond de tafel zitten hier over.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Die mevrouw belt huilend op omdat ze is uitgescholden door een puber? Ook apart.
Ik zou dochter vragen wat er precies gebeurt is omdat je gebeld bent door een mevrouw die klachten over haar had. Nog even niet vertellen hoe of wat om te voorkomen dat je haar woorden in de mond legt. En mocht het waar zijn dan mocht ze van mij excuses gaan aanbieden aan die mevrouw.
Excuses aan die persoon laten maken. Live.
Als dit waar is/lijkt. Dat is een goede consequentie van dat soort gedrag.

Misschien nog wel wat andere consequentie als niet hangen op straat voor een tijdje. Huisarrest dus.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
17-05-2017 20:08
Die mevrouw belt huilend op omdat ze is uitgescholden door een puber? Ook apart.
Ik zou dochter vragen wat er precies gebeurt is omdat je gebeld bent door een mevrouw die klachten over haar had. Nog even niet vertellen hoe of wat om te voorkomen dat je haar woorden in de mond legt. En mocht het waar zijn dan mocht ze van mij excuses gaan aanbieden aan die mevrouw.
Ze schaamde zich voor het huilen maar ze zat al een tijdje door omstandigheden slecht in haar vel.
Alle reacties Link kopieren
Wat dom ook van je dochter om een bekende uit te schelden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Aan haar oren meeslepen en excuses laten aanbieden. Is ze nu helemaal van de pot gerukt!
blijfgewoonbianca schreef:
17-05-2017 20:13
Wat dom ook van je dochter om een bekende uit te schelden.
Een onbekende mag wel?
Die vrouw zal vast niet de enige zijn die last heeft van je dochter.
Alleen heeft de rest je telefoonnummer niet of durven ze niet klagen.

Van mij zou ze een paar weken binnen mogen blijven.

Die excuses lijken mij ook gewoon logisch, maar als ze waarschijnlijk tegen zowat half de wijk scheldt, gaat tegen 1 iemand excuses maken niet veel zoden aan de dijk zetten.
anoniem_337209 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 20:19
31.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-05-2017 20:13
Wat dom ook van je dochter om een bekende uit te schelden.
Ik denk niet dat ze haar kent of in ieder geval weet dat deze vrouw mij kent.

Maar haar gedrag is hiermee natuurlijk niet goed te praten.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
17-05-2017 20:17
Aan haar oren meeslepen en excuses laten aanbieden. Is ze nu helemaal van de pot gerukt!
Ik ga zo straks een gesprek met haar voeren en daarna met mijn dochter naar deze vrouw toe.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
17-05-2017 20:17
Een onbekende mag wel?
Nee. Maar dat had wel minder dom geweest.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Er samen naar toe.
Excuses aanbieden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
TinyBel schreef:
17-05-2017 20:18
Die vrouw zal vast niet de enige zijn die last heeft van je dochter.
Alleen heeft de rest je telefoonnummer niet of durven ze niet klagen.

Van mij zou ze een paar weken binnen mogen blijven.

Die excuses lijken mij ook gewoon logisch, maar als ze waarschijnlijk tegen zowat half de wijk scheldt, gaat tegen 1 iemand excuses maken niet veel zoden aan de dijk zetten.
Ik mag hopen dat het bij deze vrouw blijft. Ze is zo niet opgevoed. Verwacht ook niet dat ze anderen ook uitschel maar zeker weten doe ik het nooit.
En wat heeft die mevrouw gezegd voordat dit gebeurde?

Niet dat het goed te praten is dat je dochter iemand uit scheldt, maar ik zou graag het hele verhaal kennen voordat ik een oordeel vel.
Alle reacties Link kopieren
sssssst schreef:
17-05-2017 20:32
En wat heeft die mevrouw gezegd voordat dit gebeurde?

Niet dat het goed te praten is dat je dochter iemand uit scheldt, maar ik zou graag het hele verhaal kennen voordat ik een oordeel vel.
Ik ben er niet bij geweest maar het begon met dat ze het raar vonden dat een vriendinnetje haar hondje een paar dagen hiervoor niet mochten aaien. Daar maakte ze een opmerking over en vervolgens begonnen ze onderling over haar te schelden en daarna mijn dochter met een hardere volume. Volgens deze vrouw.
eenzonnigedag schreef:
17-05-2017 20:35
Ik ben er niet bij geweest maar het begon met dat ze het raar vonden dat een vriendinnetje haar hondje een paar dagen hiervoor niet mochten aaien. Daar maakte ze een opmerking over en vervolgens begonnen ze onderling over haar te schelden en daarna mijn dochter met een hardere volume. Volgens deze vrouw.
Juist, volgens deze vrouw. Pubers kunnen gek doen, het zijn net mensen. Maar volwassenen kunnen ook raar doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
sssssst schreef:
17-05-2017 20:48
Juist, volgens deze vrouw. Pubers kunnen gek doen, het zijn net mensen. Maar volwassenen kunnen ook raar doen hoor.
En daarom ga ik ook met haar praten zo. Ik wil ook haar kant van het verhaal horen.
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar eens horen van je dochter hoe het gegaan is, zonder meteen al een straf te bedenken. Dan voel je je toch totaal niet serieus genomen?! Wat je ook zegt, de straf staat al vast.
Ga er dus met een beetje een open blik in.

Verder ben ik echt nóóit een voorstander van huisarrest. Dat werkt alleen maar stiekem gedrag in de hand. Klasgenootjes die huisarrest hadden die klommen 's avonds het raam uit. Ik mocht vroeger zelf mijn straf verzinnen, dan houd je je er ook veel beter aan. Excuses aanbieden klinkt wel als een goede optie.
Ik ben ook niet voor huisarrest als straf. Wel als logisch gevolg op wangedrag buiten de deur.

Dan blijf je maar even van de straat en van die vriendengroep weg en dus binnen.
En zolang die vrouw niet zelf is begonnen met zulke scheldwoorden te roepen naar de pubers om niks, zal mijn dochter haar excuses moeten aanbieden. Leert ze meteen dat een beetje raar gedrag van anderen ( als dat al het geval is.......) niet een reden is om te gaan schelden.

Zouden meer ouders hun bloedjes moeten leren ipv nu al op voorhand ervan uit te gaan dat die vrouw raar heeft gedaan dus dat er daarom vieze slet gescholden mag worden...
Fee-de-Goede schreef:
17-05-2017 21:05
En zolang die vrouw niet zelf is begonnen met zulke scheldwoorden te roepen naar de pubers om niks, zal mijn dochter haar excuses moeten aanbieden. Leert ze meteen dat een beetje raar gedrag van anderen ( als dat al het geval is.......) niet een reden is om te gaan schelden.

Zouden meer ouders hun bloedjes moeten leren ipv nu al op voorhand ervan uit te gaan dat die vrouw raar heeft gedaan dus dat er daarom vieze slet gescholden mag worden...
Oh maar daar ga ik niet van uit hoor, maar ik zou er tegenover mijn kind ook niet op voorhand van uit gaan dat die vrouw het verhaal juist vertelt. Het gesprek wordt alleen wel anders als de vrouw begonnen is met schelden.
Fee-de-Goede schreef:
17-05-2017 21:02
Ik ben ook niet voor huisarrest als straf. Wel als logisch gevolg op wangedrag buiten de deur.

Dan blijf je maar even van de straat en van die vriendengroep weg en dus binnen.
Je spreekt jezelf compleet tegen in 1 zin, knap. Want vrijwel alle wangedrag is buiten de deur wat pubers betreft. Dan zouden ze volgens jou altijd huisarrest moeten krijgen.
Vieze slang?
Vieze sok?
Vieze sardien?

Doe even normaal. Wat een hysterisch gedoe.
Zeg dochter dat ze beschaafd moet doen en laat haar haar excuses aanbieden. Adviseer die jankende moeder een cursusje omgaan met emoties en dingen in het perspectief plaatsen.
blijfgewoonbianca schreef:
17-05-2017 20:22
Nee. Maar dat had wel minder dom geweest.
Dit.
Zou ik ook even tegen dochter zeggen :proud:
sssssst schreef:
17-05-2017 20:32
En wat heeft die mevrouw gezegd voordat dit gebeurde?

Niet dat het goed te praten is dat je dochter iemand uit scheldt, maar ik zou graag het hele verhaal kennen voordat ik een oordeel vel.
Dit. Hoor en wederhoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven