Help! Ga 5 weken naar Azië maar kan geen keuze maken

17-05-2017 21:02 54 berichten
Luxeprobleem, ik weet het! Ik heb in de zomer 5 weken vrij en ik wil die tijd graag ergens in Azië besteden. Nou ben ik een enorme fan van Thailand, maar daar was ik al een paar keer (Bangkok en Chiangmai) en ik vind dat ik nu eens een keer ergens anders heen moet gaan :$
Indonesië lijkt me ook erg mooi, maar daar was ik nog niet en ik weet niet hoe gevaarlijk het daar is als vrouw alleen? In Thailand voelde ik me in mijn eentje altijd veilig.
Vietnam staat ook hoog op de lijst, maar ik vind Thailand zo fantastisch dat ik eigenlijk stiekem gewoon opnieuw daarheen wil. Wat zou daar dan een leuke route zijn om te doen, in 5 weken ?
Alle reacties Link kopieren
Misschien angkor meepakken dit keer in Cambodja? Of had je dat al gedaan. (Ik voelde me in Cambodja alleen prima veilig. Ben oa in angkor, battambang?, pnomph pehn, Kratie en Sen monorom geweest)
In Thailand alleen Bangkok geweest, dus verder geen tips
Alle reacties Link kopieren
Angkor Wat is inderdaad prachtig. Maar ik voelde me in Cambodja niet helemaal prettig. Aan de andere kant is dat al 15 jaar geleden dus niet echt representatief meer waarschijnlijk.

Je zou ook een stuk Laos kunnen doen. Dat voelde voor mij veel vriendelijker. In Indonesie ben ik alleen op Bali alleen geweest en daar voelde ik me superveilig. de rest zou ik ook gewoon alleen doen.

Ben je alleen in Bangkok en Chiangmai geweest in Thailand? Dan is er toch nog genoeg te zien?
Er is ook een langlopend Thailand topic, daar zijn vast veel ideeën te vinden. Ooooh, heerlijk, Thailand!
Rondje Andamanzee in Thailand kan ook leuk zijn. Wel duurder dan Bangkok.
En let op: in onze zomer is het daar regentijd.
Ik ben meerdere malen in Thailand geweest en er is altijd wat nieuws te zien. Zelf zou ik een combi doen van Thailand en Cambodja en/of laos.

Ben je naar het zuiden geweest? In onze zomer is de kant van Koh phangan, Koh tao erg mooi. Misschien kan je ook Koh chiang doen. En in het noorden kan je ook nog naar Pai en naar Laos reizen. Genoeg mooie plekken en national parks in Thailand om van te genieten.

Of je reist via Koh Lipe Maleisië (misschien iets minder 'veilig' voor vrouw alleen.
Waarom doe je niet een combi van Thailand en Vietnam? Lees nu dat je daar ook heen wil. Als je daar begint kan je ook altijd nog eerder of later naar Thailand gaan als het bevalt of tegen valt.

Denk overigens niet dat het zal tegen vallen hoor. Schijnt super mooi te zijn ook!
Lekker hoor 5 weken op vakantie :sun: wou dat ik dat ook kon doen!
Alle reacties Link kopieren
Laos is erg mooi en een stuk rustiger dan Thailand, zowel qua inwoners als qua toeristen. En prima te combineren.

Maar wat is er mis met gewoon 5 weken Thailand? Groot genoeg toch? Je hebt vast nog niet alles gezien.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Als je alleen Bangkok en Changmai hebt gezocht, dan heb je toch eigenlijk niks van Thailand gezien? Dus Thailand zelf is een mogelijkheid.
Alles eromheen is ook mooi en prima te combineren als je 5 weken hebt. Ik zou de bestemming laten afhangen van het weer in die periode.
Qua veiligheid: ik heb me in nog geen enkel Aziatisch land onveilig gevoeld (ben in 8 landen geweest)
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 09:33
9.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar Maleisie of Indonesie gaan, gezien de maand die gaat. Het is daar dan de droge en (ietswat) koelere tijd, Of Koh Samui in Thailand, rest van ZO-Azie heeft dan regentijd.
Ik was in Thailand alleen in Bangkok en Chiang Mai, heb verder niets gezien. Dus ik denk dat ik toch naar Thailand ga en dan wellicht nog een stukje Laos erbij gaan doen.
Ik wilde eigenlijk een rondreis door Indonesië doen, maar toen hoorde ik gisteren op het nieuws over die opgepakte homo's en toen kreeg ik toch een raar gevoel erbij. Suf eigenlijk, want Indonesië is verder toch heel veilig?
Alle reacties Link kopieren
Indonesie is erg divers, ook wat betreft religie en dus ook wat betreft veiligheid. Het ene eiland is zwaar islamitisch en het andere christelijk. Kortom: ligt er maar net aan waar je heen gaat ;-)

Ik zou Thailand en Cambodja combineren en evt. ook Vietnam
greenbean schreef:
18-05-2017 10:54
Ik wilde eigenlijk een rondreis door Indonesië doen, maar toen hoorde ik gisteren op het nieuws over die opgepakte homo's en toen kreeg ik toch een raar gevoel erbij. Suf eigenlijk, want Indonesië is verder toch heel veilig?
Nope, er geldt een waarschuwing voor heel Indonesië: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... /indonesie;
Alhoewel Thailand nog bonter gekleurd is: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... n/thailand
guppekop schreef:
18-05-2017 11:02
Indonesie is erg divers, ook wat betreft religie en dus ook wat betreft veiligheid. Het ene eiland is zwaar islamitisch en het andere christelijk. Kortom: ligt er maar net aan waar je heen gaat ;-)

Ik zou Thailand en Cambodja combineren en evt. ook Vietnam
Het overgrote deel is moslim, alleen op bali overheerst het boedisme en verder zijn er wat Christelijke minderheden op sommige eilanden (10%). Wel verschilt de strengheid en de cultuur wat per eiland. Al vond ik het op Java niet echt lekker chillen in een bikini op het strand. Ook droeg ik er voornamelijk lange rokken en broeken en shirts die mijn schouders bedekten. En alcohol is moeilijker te krijgen op Java. Dus ik zou me wel goed inlezen over wat je kan verwachten per eiland als je naar Indonesie gaat.
Jeetje, in heel Thailand geldt dus een veiligheidsrisico? Heb dat helemaal niet zo ervaren en voelde me zelfs in de grote steden veilig. Je zou ook verwachten dat je je buiten de grote steden geen zorgen zou hoeven maken, maar dat klopt dus niet.

Maar Indonesië zie ik denk ik toch niet zo zitten. Ik wilde naar Java, Bali en Lombok maar ik denk dat ik dit jaar dan toch maar "bekend" terrein opzoek.
Alle reacties Link kopieren
greenbean schreef:
18-05-2017 14:07
Jeetje, in heel Thailand geldt dus een veiligheidsrisico? Heb dat helemaal niet zo ervaren en voelde me zelfs in de grote steden veilig. Je zou ook verwachten dat je je buiten de grote steden geen zorgen zou hoeven maken, maar dat klopt dus niet.

.
hoho! Je moet je niet direct op de kast laten jagen. In Vietnam bijv. geld ook overal ene veiligheidsrisico en waarom ? Omdat het verkeer er zo chaotisch en gevaarlijk is.

dus. Kijk goed op de site, scrol wat lager dan het kaartje en lees waar je op moet letten.
Alle reacties Link kopieren
Die veiligheids risico's zijn zwaar overtrokken. Ik heb afgelopen jaar een maand of 6 in Thailand doorgebracht en echt niets van gemerkt. Ga lekker naar Thailand. Als je pas in 2 steden bent geweest is er nog een heel land te ontdekken. En dat ge-emmer over de regentijd...ja het kan regenen, maar echt niet de hele dag.
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
18-05-2017 19:19
Die veiligheids risico's zijn zwaar overtrokken. Ik heb afgelopen jaar een maand of 6 in Thailand doorgebracht en echt niets van gemerkt. Ga lekker naar Thailand. Als je pas in 2 steden bent geweest is er nog een heel land te ontdekken. En dat ge-emmer over de regentijd...ja het kan regenen, maar echt niet de hele dag.
Dit dus. Het uiterste zuiden zou ik wel vermijden omdat daar wat meer onrust is omdat islamitsche extremisten zich af willen scheiden. Maar er is nog zoveel te zien. En het is zo'n groot land.

Ik :heart: Thailand.
Alle reacties Link kopieren
En in de regentijd is alles extra mooi groen, en heb je vaak minder drukte, dus meer plekken in de trein, bus, meer keuze uit hotels die nog kamers vrij hebben, en die hotels zijn vaak ook goedkoper dan in het piekseizoen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Het wordt Thailand! Merk dat ik daar gewoon nog een keer naartoe wil. Buiten Bangkok en Chiangmai heb ik nog niets gezien dus er valt genoeg te ontdekken. En ik vind het eten en de massages zooo fijn, alleen dat is al een reden om daar naartoe te gaan.
Tof greenbean! Heel veel plezier.
Ik ben eind april naar Bangkok gevlogen met Emirates. Heb je wel een overstap in Dubai, maar je vliegt dan AMS-DXB en DXB-BKK met een A380. Veel meer ruimte dan in een 777.
Of ga je voor een rechtstreekse vlucht, met bijvoorbeeld EVA?
Ik vlieg meestal met Emirates of Qatar. Die zijn het goedkoopst maar je zit dan inderdaad wel altijd met een overstap.
Eva heb ik geen ervaring mee. Vluchten zijn op dit moment rond de 700 met Qatar/Emirates dus die ga ik dan maar snel boeken.
Alle reacties Link kopieren
emirates vind ik echt een dikke aanrader. Een tussenstop vind ik juist altijd wel fijn, even roken ;-) en de benen strekken. Het comfort van Emirates weegt echt 10 x zwaarder dan een rechtstreekse kutvlucht met bijv KLM
Je zou ook kunnen kijken of je kan heen vliegen op Phuket (Emirates komt daar iig) en terug vanaf Bangkok. Of andersom, al naar gelang je plannen.
PS een gewoon visum is 30 dagen geldig. Hou in het snotje dat je voor een 60-dagen visum zou moeten gaan. Of je moet even de grens over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven